IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Apteekissa osui silmään Predictor early-testi ja oli ihan pakko.... Tätä ei voi sanoa edes haamuksi. Näyttäis vaan samaa vielä viikonkin päästä, kun on virallinen testipäivä.

Liitteet

• 20180618_161204.jpg
    20180618_161204.jpg
    691.2 KB · Katsottu: 222
Tiukuliisa!!! Wauu! Ihaninta onnea! ♡♡♡

Täällä " oireita" seuraavanlaisia pp4: päivällä oli töissä hullun kuuma mut sit vähän ennen kun lähdin kotiin tuli tosi kylmä ja on vieläkin. Vatsaa vähän on silloin tällöin juilinut ja sit oon tänään tiputellut tavaroita ihan hulluna tänää käsistä, sitä en tiiä että onko oire vai kömpelyyttä, uskon et viimeistä :D

Woooot, nytkö ne piinakaverit jo plussailee!! Ihan mahtavaa! Onnea EmmaA ja Tiukuliisa :love7

Mä en kyllä vielä uskalla.. (pp5) ja Vaimo on edelleenkin sitä mieltä, että vasta virallisena pvänä.. Johan tässä hulluks tulee :D

Mua edelleenki jomottelee sillointällöin, mutta nyt tuli uus outo oire. Nimittäin närästys! Mua ei oo ikinä närästäny ja nyt tänään ihan koko päivän! Toki kaikesta saa raskausoireen kehiteltyä, mutta tää on oikeesti niin outoa mulle, että pakko alkaa kuvittelemaan..

Tiukuliisa ompas siinä komia viiva, onnea!:smiley-bounce013

Ilpuri on kyllä lupaavia oireita:)

Mörkö sun vaimolla on kyllä ihan perää tuossa ettei kannata liian aikasin testailla:D halusin ite olla jotenkin valmistautunu jos ne menkat alkaa esim töissä. Toisaalta jos ne nyt alkaa niin tipun entistä korkeemmalta että oliko tästä nyt mitään apua:D

Ihanaa että muutkin näitte jotakin, mies ei oikein usko tuohon:D yrittää puhua mua nyt ympäri etten joka päivä testailisi:D voi kumpa tuo tuosta vahvistuisi, viimeksi se oli mulla vain merkki yrityksestä kiinnittyä, mutta voi jospa nyt...:smiley-angelic001

Tajusin että oon nuo piinapäivät laskenu väärin, mullahan on vasta pp6(olin laskenu siirtopäivänkin mukaan)

EmmaA Mulla ihan samanlainen viiva tuli Clearbluen testillä myös pp6! Hienoa!! :) kyllä siinä viiva näkyy.

Tiukuliisa Vau sulla kunnon viivat jo! Jee! :)

Täällä olo vähän rauhallisempi nimittäin huono olo on ollut lähes koko päivän läsnä ja alamahassa ollut nipistelyjä taas vaihteeksi! Tein myös 3h pidättämisen jälkeen Digin nähdäkseni onko viikot kasvanut ja näytöön tuli lukemaan Raskaana 3+ :) eli ainakin sen mukaan on!

Mörkö mulla oli kanssa alussa närästys oireena. Aiemmin en tiennyt mitä se edes oli! Hyvä merkki Siis! Toivotaan teillekin plussaa!

Onnea plussanneille! Nythän täällä alkoi tapahtua ihan toden teolla! jes! Jatkukoon tämä aalto pitkään! :smiley-bounce013

Mahtavaa mikä määrä plussia! Onnea DB, Tiukuliisa ja EmmaA:nkin testissä kyllä näen viivan! :wav
EmmaA, moniko päiväinen sulle siirrettiin?

MuuMuu ja bluebe, onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) MuuMuu kyllä saa itkeä onnesta jos siltä tuntuu, ihanaa viimein saada onnenkyyneliä niiden surujen sijaan.

Unique, hyvä kuulla että digissä viikot nousee. :)

Mörkö, me ollaan tilattu Sofin testejä ja ollaan oltu tyytyväisiä niihin. Aina on näyttäneet oviksen hyvin ja koskaan en ole saanut raskaustestiin turhaa viivanpaikkaa.
Testipäivästä, mullakin vaimo aina rauhallisemmin odottelee testipäivää. Nyt tosin vähän muuttunut kärsimättömämmäksi kun on hänen vuoro fyysisesti piinailla. Mutta vaikka turhan aikainen testaaminen ei välttämättä kannata, minä kyllä sanoisin että hyvin voi tehdä testin sinä päivänä kuin menkkojen normaalisti pitäisi alkaa. Klinikan testipäivä on usein siitä reippaasti eteenpäin, koska pienellä määrällä ihmisiä plussa ei näy vielä dpo 15.

Pisama, en ole varma tuosta inkivääriteestä. Tai no Eviran sivuilla se on kyllä kiellettyjen listalla, mutta siellä sanotaan myös että "Koska inkivääristä valmistettua tai inkivääriä ainesosana sisältävää teetä on mahdollista nauttia suuriakin määriä, varovaisuusperiaatteen mukaisesti Evira katsoo, että inkivääriä sisältävään teehen ja sitä vastaaviin juomajauheisiin on tehtävä seuraava merkintä: ”Ei suositella raskaana oleville"." Eli tuskin yhdellä kupillisella mitään pilaa, mutta en ole lääkäri tms. joten kannattaa kysyä neuvolasta tai noudattaa omaa harkintaa. Tekstissä myös lukee "Tieteellistä tietoa inkiväärin käytöstä raskauden aikana on varsin vähän ja tutkimusten tulokset ovat osittain ristiriitaisia." ja "Arviointi antaa viitteitä siitä, että inkiväärivalmisteiden käyttöä samoin kuin inkivääriteen runsasta tai pitkäaikaista käyttöä olisi raskauden aikana syytä välttää." https://www.evira.fi/elintarvikkeet...siin-seka-inkivaariteehen-ja-sita-vastaaviin/

Ilpuri, mä totesin aikanani että tulen paremmalle mielelle oikean viinin haistelusta kuin alkoholittoman juomisesta, aika kauheita nuo jälkimmäiset olivat. :grin
Testiä odotellessa, plussatuulia!

Heitsu, soititko lääkäriin kivuista, mitä sanoivat?

Meillä meni siirto hyvin lauantaina, blasto siis siirrettiin. Pakkaseen meni viisi, kaksi blastokystiä ja kolme morulaa. Normaalisti tuolla pakastetaan vasta blastoja, mutta oletan että eivät pakasta sunnuntaina ja siksi nuo menivät jo pakkaseen. Morulat kuulemma otetaan sitten sulamaan edellisenä päivänä ja katsotaan että jatkavat kehittymistä.
Niin ja lääkäri vakuutti meille että mikään mitä voi fyysisesti tai henkisesti tehdä tai jättää tekemättä ei voi nyt estää raskautta. Paitsi se, jos jättää tukilääkkeen käyttämättä. Ei kyselty tarkemmin, koska vaikutti selvältä että lääkärin mielestä tuo pitää sisällään syömiset, urheilun ja seksin.

MuuMuu ja Bluebr onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Tiukuliisalle onnittelut plussasta samoin myös EmmaA:lle, kyllähän siellä viiva näkyy.
Hirmuisesti tsemppiä piinailijoille. Toivottavasti pääsette kaikki osaksi tätä plussa-aaltoa.
Samaa toivotaan myös piakkoin punktioon ja siirtoon suuntaaville!

Mahtavaa mikä määrä plussia! Onnea DB, Tiukuliisa ja EmmaA:nkin testissä kyllä näen viivan! :wav
EmmaA, moniko päiväinen sulle siirrettiin?

MuuMuu ja bluebe, onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) MuuMuu kyllä saa itkeä onnesta jos siltä tuntuu, ihanaa viimein saada onnenkyyneliä niiden surujen sijaan.

Unique, hyvä kuulla että digissä viikot nousee. :)

Mörkö, me ollaan tilattu Sofin testejä ja ollaan oltu tyytyväisiä niihin. Aina on näyttäneet oviksen hyvin ja koskaan en ole saanut raskaustestiin turhaa viivanpaikkaa.
Testipäivästä, mullakin vaimo aina rauhallisemmin odottelee testipäivää. Nyt tosin vähän muuttunut kärsimättömämmäksi kun on hänen vuoro fyysisesti piinailla. Mutta vaikka turhan aikainen testaaminen ei välttämättä kannata, minä kyllä sanoisin että hyvin voi tehdä testin sinä päivänä kuin menkkojen normaalisti pitäisi alkaa. Klinikan testipäivä on usein siitä reippaasti eteenpäin, koska pienellä määrällä ihmisiä plussa ei näy vielä dpo 15.

Pisama, en ole varma tuosta inkivääriteestä. Tai no Eviran sivuilla se on kyllä kiellettyjen listalla, mutta siellä sanotaan myös että "Koska inkivääristä valmistettua tai inkivääriä ainesosana sisältävää teetä on mahdollista nauttia suuriakin määriä, varovaisuusperiaatteen mukaisesti Evira katsoo, että inkivääriä sisältävään teehen ja sitä vastaaviin juomajauheisiin on tehtävä seuraava merkintä: ”Ei suositella raskaana oleville"." Eli tuskin yhdellä kupillisella mitään pilaa, mutta en ole lääkäri tms. joten kannattaa kysyä neuvolasta tai noudattaa omaa harkintaa. Tekstissä myös lukee "Tieteellistä tietoa inkiväärin käytöstä raskauden aikana on varsin vähän ja tutkimusten tulokset ovat osittain ristiriitaisia." ja "Arviointi antaa viitteitä siitä, että inkiväärivalmisteiden käyttöä samoin kuin inkivääriteen runsasta tai pitkäaikaista käyttöä olisi raskauden aikana syytä välttää." https://www.evira.fi/elintarvikkeet...siin-seka-inkivaariteehen-ja-sita-vastaaviin/

Ilpuri, mä totesin aikanani että tulen paremmalle mielelle oikean viinin haistelusta kuin alkoholittoman juomisesta, aika kauheita nuo jälkimmäiset olivat. :grin
Testiä odotellessa, plussatuulia!

Heitsu, soititko lääkäriin kivuista, mitä sanoivat?

Meillä meni siirto hyvin lauantaina, blasto siis siirrettiin. Pakkaseen meni viisi, kaksi blastokystiä ja kolme morulaa. Normaalisti tuolla pakastetaan vasta blastoja, mutta oletan että eivät pakasta sunnuntaina ja siksi nuo menivät jo pakkaseen. Morulat kuulemma otetaan sitten sulamaan edellisenä päivänä ja katsotaan että jatkavat kehittymistä.
Niin ja lääkäri vakuutti meille että mikään mitä voi fyysisesti tai henkisesti tehdä tai jättää tekemättä ei voi nyt estää raskautta. Paitsi se, jos jättää tukilääkkeen käyttämättä. Ei kyselty tarkemmin, koska vaikutti selvältä että lääkärin mielestä tuo pitää sisällään syömiset, urheilun ja seksin.

Beisla saittepa hyvän saaliin! Varmaan laskee stressitasoja kun tietää että pakkasessa on noin hyvä reservi:) Mulle siirrettiin 5 päivänen,nyt pp7

Hei!

Olen seurannut keskusteluanne pitkään ja nyt rohkenen itsekin liittyä seuraan.

Olemme mieheni kanssa neljääkymmentä lähestyvä pariskunta, joiden ICSI-hoidot julkisella puolella päättyivät hiljattain. Kahden vuoden aikana viisi hoitokiertoa, joista kolmesta päästiin siirtoon, kaksi tuoresiirtoa, neljä PASsia, ei yhden ainuttakaan plussaa, ei edes kiinnittymisyritystä :sad001 Minulla oli AMH kaksi vuotta sitten 0.9 eli reservi hiipumaan päin ja riesana myös adenomyoosipesäke, mikä voi haitata kiinnittymistä. Miehellä vähän siittiöitä ja nekin huonosti liikkuvia.

Julkisella siirretyt alkiot olivat kaikki 2-3 päiväisiä ja enimmäkseen hyvälaatuisia, kaikki pakkasessa olleetkin selvisivät 100% sulatuksesta, mutta haamuakaan ei niistä kullanmuruista tikkuun piirtynyt. Nyt olemme siirtyneet yksityiselle klinikalle Helsinkiin. Lääkäri on vahvasti sitä mieltä, että alkioita kannattaa kasvattaa blastoiksi, sillä vaikka ne olisivat kuinka hyviä tai huonoja kolmepäiväisinä, ei vielä kerro mitään niiden potentiaalista jatkaa kehitystä ja kiinnittyä. Meille siirrettiin julkisella usein kahta kerrallaan kun alkiot olivat melko tasalaatuisia ja hyviä. Olin tietoinen, ettei hyvää ja huonoa kannata siirtää samaan aikaan, mutta yksityisen lääkäri sanoi, että kaksi kannattaa siirtää vain jos on kaksi (alkiodiagnostiikalla) virheettömäksi todettua blastoa. On paljon muitakin juttuja, mitä tultaneen tekemään toisin kun hoidot päästään aloittamaan. Lääkäri ehdotti meille myös ERA-tutkimusta. Olisimme sitä itse kysyneet jos ei olisi ehtinyt ehdottaa ensin. Haluamme jatkossa sulkea mahdollisimman paljon sattumanvaraisuuksia pois, koska fakta on, että kun (jos) niitä alkioita saadaan, niin niitä saadaan vain muutama, eikä meillä ole enää kovin kauaa aikaa yrittää. Joten nyt odottelen ERA-testiin pääsyä. Kaikkien pettymysten ja vastoinkäymisten jälkeen uskallamme kuitenkin vielä toivoa, että onnistumme.

Onnea ja voimia kaikille matkaan minunkin puolesta:Heartred

Onpa kiva, että täällä on näin paljon plussia :rolleyes:

Kauanko teitä muita on ohjeistettu käyttämään tukilääkitystä (lugesteron/lutinus) plussan jälkeen? Mulle sanoivat, että raskaustestin jälkeen voi lopettaa... Joskus annettiin ohje, että ainakin ekaan ultraan asti pitäs käyttää niin nyt vähän ihmettelen tätä...

Takaisin