IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sanoin aiemmin, ettei pahaa oloa juuri ole. No kylläpäs on. Mikään ei ole pysynyt sisällä, olo on tosi heikko. :( Haarukallisen spagettia sain syötyä, jota en oksentanut ulos. Ihanaa, mutta kamalaa..

MuuMuu meinasin ensin tykätä sun kommentista mutta sitten ajattelin, ettei niin ehkä kuitenkaan kannata tehdä :grin Hyvä, että oireilu ei jatkunutkaan, mutta toivotaan että sen verran helpottaisi et pystyisit syömään!

Muumuu, tämä tosiaan on sitä ihanaa-kamalaa :D
Itsekin tänään koko aamupäivän olen vessanpönttöä/ämpäriä halaillut.. :D
Mun äidillä on kestänyt raskaus pahoinvointi aina koko raskauden ajan.. toivottavasti tämä piirre ei ole periytynyt :D
Normaalisti en ole ollenkaan herkkä vatsainen..

bluebe: Oisit tykänny vaan. :D Jätskiä sain alas pari lusikallista.. Oiskohan huomenna helpompi päivä? :D

Ninuok: Kaverilla ihan sama. Kunpa tää helpottais jossain kohtaa.

Täällä on aika hajalla mennyt olo tämän päivän tuhruttelusta ja 1kp käännöksestä.Olimme niin toivoa täynnä kun limakalvokin oli pitkästä aikaa hyvä, johtofollikkeleita useita ja annoskin oli paljon, paljon suurempi nähden inseminaatio annoksiin.Tuntuu että kaikki on raskaana,kaikkilla on lapsia ja kaikkien hoidot menevät eteenpäin mutta me aina junnataan vuodesta vuoteen tässä samassa pisteessä.

Pipsu mun käsityksen mukaan melatoniinia ei suositella raskautta yrittäessä eikä raskauden aikana. Riippuu toki varmasti myös vahvuudesta mitä käytät. Voi olla että miedot annokset ei ole haitaksi mutta varmistaisin vielä lääkäriltä ennen kun käyttäisin.

Hyvä että oireilu jatkuu muumuulla! :) Muistan hyvin tuon alun. Huhhuh. Nimenomaan ihanankamalaa. Oksennellessa toivoi että loppuisi jo ja sitten kun on hyvä olo niin toivoi että no oksettaispa nyt ni tietää et kaikki hyvin. :D

Heitsu1996 Voi minä niin ymmärrän sinua! En muista kauanko teillä on yritystä takana eikä sitä vuosissa mitata, mutta uskon ja toivon, että te kyllä tulette vielä saamaan sen oman pienokaisen <3

Nyt tulee vähän hassu kysymys!!! Miten te jotka ootte tosi alussa niin ootte harrastanut seksiä?? Yhtenä oireena meinaan nyt on melkoset himot ja pelottaa, että orgasmi irrottaa alkion..... :nailbiting::rolleyes::anyone:oops:

Unique mulla sama ongelma :eek: Varmaan pakko odottaa ainakin ultraan asti oman mielenrauhan vuoksi :grin

Heitsulle tsemppiä ikävään tilanteeseen :Heartred Onneksi uusi yritys taas lähenee. Mitä teillä on muuten jatkosta sovittuna?

pipsu, mulla oli viime vuonna yhdessä hoidossa mukana melatoniinia (3mg/pv, alotin vähän ennen piikkejä) myo-inositolin kans kun luin tutkimuksesta että se ois parantanu raskaustuloksia.. käsittääkseni sitä pitäs syödä melkosia määriä (jotakin yli 80mg) että ois haittaa hedelmällisyydelle? Lisäks oli vielä koko kesän ajan ubikinoni, gelee royale ja dhea. No siitä hoidosta ei tullu tulosta mut epäilen että suurin virhe oli väärä piikkulääke, en siis usko että noi muut huononsikaan tulosta, joskaan ei 2kk käyttö parantanukaan sitä.
Löytyhän se tutkimuksen linkkikin vielä...https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26507336
no ilmeisesti tulokset parantunu lähinnä vain niillä joilla pco.. mulla siis ei oo sitä, mutta tulipa kokeiltua.

unique, viime raskaudessa ihan normaalisti seksiä alun viikkoina, ei toki mitään rankkaa ryskytystä, kuten ei muutenkaan.. yritin siis varoo kuitenkin ettei kohdunkaulaan tulis paljoo tökkimistä.. en muista pidinkö taukoo niinä päivinä kun oli niukkaa vuotoo. Tässä raskaudessa ei oo tarvinnu miettiäkään kun ei oo ketään vakituista..
En kuitenkaan uskaltanu saada orgasmeja ennenkun vasta ns. varmoilla viikoilla joskus 30-35 jälkeen, eli kun mahdollisuudet ois ollu jo tosi hyvät vaikka ois alkanu syntyyn ennenaikojaan. Mulla sperma(?) aiheutti melkein aina jotain jomotusta munasarjoissa ja välillä selässäkin muutamaks minuutiks sen jälkeen. Normikierroissakin luteaalivaiheessa orgasmeista tulee helposti sellasta, enkä oo tässäkään raskaudessa uskaltanu vielä saada niitä vaikka 28. viikko menossa...:oops: mutta ei kai niistä sentään km:n vaaraa pitäs olla, mulla se nyt on vähän tällästä yltiömäistä hysteriaa/yli-varovaisuutta. Joidenkin lähteiden mukaan orgasmeja kai pitäs välttää alkion kiinnittymisen aikoihin, eli mihin ehkä korkeintaan ne supistelut voi vaikuttaa. Tai jos on jotakin erityistä, esim. vuotoo niin neuvottu sillon välttään seksiä, en tiä tosin onko sekin vaan tulehdusvaaran takia, että voisko oikeesti irrottaa alkioo..

Mulla ei ainakaan missään raskaudessa ole tullut mieleenkään, että välttelisin seksiä tai orgasmia. Ollaan sekstailtu sillon kun on tehnyt mieli. Ja rakkaani on niin ihana, että yleensä antaa mun nauttia loppuun saakka ennen kuin ottaa oman nautintonsa. Raskauksiin seksi ei mulla ainakaan ole vaikuttanut. Keskeytymiset on tulleet muista syistä. Vesien menon yhteydessä lääkäri totesi ettei rakastelua voi kieltääkään, jos ei ole vuotoa, joka aiheuttaa tulehdusriskin.

Unique; muakin aluksi pelotti seksi, eri syystä kylläkin.
Kun meillä muutaman ekan kerran jälkeen tuli limakalvoilta sitten sitä ruskeaa tuhrua.
Niin sitten ei enään vähään aikaan uskallettu.
Nytkin ollaan aikalailla yhdynnästä pidättäydytty, vaikkakin kaikkea muunlaista seksiä ollaan puuhailtu... nyt kun pahoinvointi välillä taukoilee, niin on alkanut tuo himokas-vaihe. :D
Liukkaria kannattaa kyllä käyttää, niin että välttyisi tuolta pelottavalta vuodolta. :)

Unique mulla sama ongelma :eek: Varmaan pakko odottaa ainakin ultraan asti oman mielenrauhan vuoksi :grin

Heitsulle tsemppiä ikävään tilanteeseen :Heartred Onneksi uusi yritys taas lähenee. Mitä teillä on muuten jatkosta sovittuna?
Kiitos.Elokuussa aikaisintaan uusi yritys ja samalla kaavalla mennään isompi lääke annos vain.

Heitsu1996 Voi minä niin ymmärrän sinua! En muista kauanko teillä on yritystä takana eikä sitä vuosissa mitata, mutta uskon ja toivon, että te kyllä tulette vielä saamaan sen oman pienokaisen <3

Nyt tulee vähän hassu kysymys!!! Miten te jotka ootte tosi alussa niin ootte harrastanut seksiä?? Yhtenä oireena meinaan nyt on melkoset himot ja pelottaa, että orgasmi irrottaa alkion..... :nailbiting::rolleyes::anyone:oops:
Kiitos.Yli neljä vuotta reilusti yritystä

Nyt sainkin kuin sainkin pitkän yrittämisen jälkeen yhteyden Naikkarille.Yhessä vaiheessa pääsin läpi mutta puhelu katkesi ja ei ottanut ollenkaan yhteyttä mutta sitten sainkin yhteyden uudelleen.Kerroin tuloksen että testi nega ja yöllä alkanut vuoto mitä tehdään?Hoitaja laittaa ilmoituksen lääkärille ja lääkäri tekee suunnitelmat mitkä katson sitten kanta palvelusta pitäisi kuulema näkyä 1vk-puolentoista viikon kuluttua.Niitä odottelessa.150annoksella gonal-f:ää tulee alkamaan lyhyt kaava ivf ja elokuussa aikaisintaan alkaa hoito.

Heitsu, kovin alhaisella määrällä jatkavat. Mulla nostettiin inseminaatioiden jälkeen Gonal-f 300 annokseen IVF-hoidossa. Inseminaatioiden aikana oli toisella kertaa tuo 150. Toki minun ongelmani oli se, että en reagoinut kunnolla lääkkeeseen. Kuitenkin tuolla 300 annoksella (lyhyt kaava) saatiin 14 kypsää munasolua. Toivottavasti sinulla on parempi vaste lääkkeeseen kuin minulla oli. :)

Siellä se alkio nyt köllii ja toivottavasti löytää hyvän paikan kiinnittyä. 2 alkiota saatiin myös pakkaseen. Mielestäni hyvä saldo siihen nähden, että 9 munasolusta liikenteeseen ja 6 hedelmöittyi.

Tänään oli näiden hoitojen hirvein kokemus. Nimittäin kusihätä! Rakon piti olla toimenpiteessä täysi. Ei voinut mitään mutta matkalla pakko käydä vessassa. En olis kestänyt sekunttiakaan pidempään. Ja vitsailinkin lääkärille, että jos en olis matkalla käynnyt, olis varmaan saanut pissat naamalleen.
Noh, näkyvyys saatiin kyllä hyväksi ilman täyttä rakkoakin.

Ai juu, punktion jälkeisistä oireista. Oma oloni oli jo lauantaina suht normaali. Vessahädät on vielä vähän kivuliaita.
Mutta, turvotusta, paineentunnetta ja kipua voi olla pitkäänkin, sillä tyhjennetyt rakkulat täyttyvät uudestaan nesteellä. Meillä tämä näkyi vielä tänäänkin ultrassa. Punktion jälkeen neuvottiin juomaan reippaasti, tämä kuulemma helpottaa oloa.

Käytiin perjantaina kohdun limakalvosta testi ottamassa. Lääkäri soittaa JO 26.6 tulokset näytteestä, vaikka piti mennä elokuulle. Jännittää mitä sieltä selviää.

Tosin seuraava siirto on elokuussa joka tapauksessa, koska klinikka kiinni heinäkuun.

Takaisin