pipsu, mulla oli viime vuonna yhdessä hoidossa mukana melatoniinia (3mg/pv, alotin vähän ennen piikkejä) myo-inositolin kans kun luin tutkimuksesta että se ois parantanu raskaustuloksia.. käsittääkseni sitä pitäs syödä melkosia määriä (jotakin yli 80mg) että ois haittaa hedelmällisyydelle? Lisäks oli vielä koko kesän ajan ubikinoni, gelee royale ja dhea. No siitä hoidosta ei tullu tulosta mut epäilen että suurin virhe oli väärä piikkulääke, en siis usko että noi muut huononsikaan tulosta, joskaan ei 2kk käyttö parantanukaan sitä.
Löytyhän se tutkimuksen linkkikin vielä...
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26507336
no ilmeisesti tulokset parantunu lähinnä vain niillä joilla pco.. mulla siis ei oo sitä, mutta tulipa kokeiltua.
unique, viime raskaudessa ihan normaalisti seksiä alun viikkoina, ei toki mitään rankkaa ryskytystä, kuten ei muutenkaan.. yritin siis varoo kuitenkin ettei kohdunkaulaan tulis paljoo tökkimistä.. en muista pidinkö taukoo niinä päivinä kun oli niukkaa vuotoo. Tässä raskaudessa ei oo tarvinnu miettiäkään kun ei oo ketään vakituista..
En kuitenkaan uskaltanu saada orgasmeja ennenkun vasta ns. varmoilla viikoilla joskus 30-35 jälkeen, eli kun mahdollisuudet ois ollu jo tosi hyvät vaikka ois alkanu syntyyn ennenaikojaan. Mulla sperma(?) aiheutti melkein aina jotain jomotusta munasarjoissa ja välillä selässäkin muutamaks minuutiks sen jälkeen. Normikierroissakin luteaalivaiheessa orgasmeista tulee helposti sellasta, enkä oo tässäkään raskaudessa uskaltanu vielä saada niitä vaikka 28. viikko menossa...
mutta ei kai niistä sentään km:n vaaraa pitäs olla, mulla se nyt on vähän tällästä yltiömäistä hysteriaa/yli-varovaisuutta. Joidenkin lähteiden mukaan orgasmeja kai pitäs välttää alkion kiinnittymisen aikoihin, eli mihin ehkä korkeintaan ne supistelut voi vaikuttaa. Tai jos on jotakin erityistä, esim. vuotoo niin neuvottu sillon välttään seksiä, en tiä tosin onko sekin vaan tulehdusvaaran takia, että voisko oikeesti irrottaa alkioo..