IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bluebe Pitää kai vain olla tyytyväinen, että ei laatta lennä 24/7, mulla pieni huono olo tulee ruokailujen jälkeen yleensä, ensin on kova nälkä ja kun syö niin sitten vähän etoo, pelottaa vaan oireettomuus, kun ystävällä oli heti alussa KAIKKI mahdolliset.

Heitsu1996 Pahoittelut Negasta :sad001 uskon että menkat alkaa noin 1-3pv kuluessa?
Kiitos.Lugeissa on ainakin tuon 1-3pvää.

Heitsu ja katjusha: pahoittelut negasta:( toivotaan että seuravaalla kerralla saatte molemmat plussan :)
Kiitos kaikille tsempeistä:Heartred eteenpäin vaan on jatkettava, toivotaan että joskus onnistuu:smiley-angelic001 Kysistä sanoi hoitaja että voin käydä jo 11.6 verikokeessa ja sitten voin lopettaa vasta tukilääkkeen kun saan verikokeiden tulokset :)

Pahoittelut negan saanneille. Tämän päivän saldo soittokierroksen jälkeen on, että 5 alkiota kuudesta jatkaa jakautumista. Pahus, kun on viikonloppu välissä ei saa väliaikatietoja, joten näillä tiedoilla mennään maanantaina siirtoon.

Meillä huumori kukkii tänn projektin kanssa. Mies tokas illalla, että "etkös sä nyt oo vähän niin ku kuutosten äiti?" Meinasin pudota sängystä :grin
Noh, panin paremmaksi aamulla. Lutinus, kun alkoi eilen illalla niin tokaisin aamulla, että "pitää mennä ottamaan pillupilleri!" Meinas tukehtuu nauruunsa, mutta sainpahan herran hereille.:wink

MindyH, onpa harmi :( Kumpa seuraava kerta toisi onnen.

Katjusha, harmi myös sulle! Voi kunpa viimeinen istutus sitten onneksi muuttuisi, mutta vaikka ei, ihanasti olet onnellinen siitä mitä on kuten kuuluukin.

Heitsu :) thanks! Mulla tuli menkat Lutinuksen läpi luonnolliseen kiertoon tehdyssä siirrossa. En tiiä miten menee inssissä. Harmi nega :(

Raskausoireista..
Ystäväni sai hoitoalkuisen vauvan joku aika sitten. Koko raskauden oli oireeton, jossain kohtaa väsymystä normaalia enemmän. :)

Minä, oon oireillu varmaan kaikilla mahdollisilla tavoilla raskauden aikana. Nyt taas pitää syödä kahden tunnin välein vähän, että etova olo ei iske. :)

Muistutukseksi ja mielen vahvistukseksi siis se, että oireettomuus ei kerro mitään :)

Nauroin miehelle, et ku tää meidän raskaus on ollu niin totaalisen erilainen entä ystäväni, niin vauvatkin on varmaan sit erilaiset. Eli meillä vaan itkee ja valvoo, ku ystävälläni on niin tyytyväinen, rauhallinen ja hyvin nukkuva vauva :D

28+3

Itse olin ekan kanssa ns. oireeton. Pahoinvointia ei ollut eikä mitään himojakaan. Keittokinkun ja lihapiirakan hajut olivat hirveitä. Makeaa ei sokerihiiren tehnyt mieli tippaakaan (mikä kyllä palasi raskauden jälkeen) mikä toisaalta hyvä, kun koko raskauden oli raskausdiabetes. Mutta ei makea pahaa tehnyt. Sitä ei vaan halunnut.
Ekat oireet oli oikeastaan tuhoton kusihätä koko ajan ja älytön väsymys rv 8+ eteen päin.
Loppuvaiheessa pitkään istuminen huonolla alustalla (lue: koulussa) kostautui selkä- ja lonkkakipuina illalla ja seuraavana päivänä.
Raskautta osasin epäillä heti, kun kuukautisia tai niiden alkuoireita ei tullut. Mulla menkat aina "alkavat" pari päivää ennen vuotoa vatsakrampeilla. Niitä ei kuulunut, joten testi näytti silloin plussaa ja nyt tuo 3 vuotias plussa nukkuu tuossa pitäen mun vatsaa tyynynään.

Eli yksikään raskaus ei ole samanlainen kuin toisen. Jopa omat eri raskaudet voivat olla erillaisia. Ystäväni sai tietää odottavansa kolmatta "yllätys"vauvaansa ollessaan jo kuudennella kuulla. Tämä raskaus oli täysin erilainen kuin aiemmat ja oireeton, minkä vuoksi ei ollut tajunnut olevansa raskaana. Plus, että tämä kolmas ihme oli luomulapsi, kun kaksi edellistä oli saanut alkunsa hoidoilla.

Täällä taas huolia ja murheita. Eilen ja tänään aamulla tein (kyllä, taas, olen neurootikko) raskaustestit, ja testiviiva ei ole enää niin tumma kuin ennen.. Eli hcg laskussa? Ma taas soitto taysiin ja pyydän lähetettä verikokeisiin.. Tai menen yksityiselle ultraan. Tai teen molemmat.

Oireita on edelleen ja paha olo on koko ajan, ja luulin sen olevan hyvä merkki.

Edit// Tosin lueskelin tuossa, että saattaa olla myös merkki siitä, että on niin paljon hcg:tä, ettei testi "käsitä" niin paljoa hormonia. Joku hook effect oli nimeltään? En ymmärrä englantia niin hyvin, että tietäisin täysin. Joku jos haluaa, voisi suomentaa. :) Taidan pyytää maanantaina kuitenkin taysista lähetteen verikokeisiin, niin saa jotain selkoa. Kuitenkin oireet puhuvat raskauden puolesta, joten mennään optimistisella asenteella nyt kerrankin eteenpäin.

Muokattu viimeksi:
Huomenta muumuu! Mä menin myös tyhmänä tekemään yhden käyttämättä jääneen testin päivää ennen ensimmäistä ultraa, ja se oli haalistunut.
Olin ihan paniikissa sitten, varma että taas joku tuulimuna tms. Mutta ultrassa kaikki oli hyvin :)
Joten enään ne testit tosiaan ei ole niin luotettavia sen korkean hcg;n vuoksi :)
Helpommin sanottu kuin tehty, koita olla stressaamatta :)

Itsekään en oikein pysty kyllä vielä rentoutumaan, ja mentiin torstaina paniikki ultraan, mutta siellä pikku sikiö kovaa vauhtia liikuskeli ja sydän löi vahvana <3 ja siitä onnistuttiin saamaan tosi hyvä kuva, näyttää jo ihan vauvalta :) niinpä rohkaistuttiin kertomaan perheille, ja nyt kaikki ovat innoissaan odotuksessa mukana :)
Nyt rv 11+1, ja ensi viikolla olisi sitten np-ultra. Ihanaa kun näkee taas pikkuisen..

Liljatar Kiitos muistutuksesta, oireettomuus ei siis aina tarkoita pahaa! :) toivotaan kuitenkin, että vauva olisi helppo raskausoireista huolimatta :D

Kun vauva myllää mahassa ja pyydän miehen kattomaan/koskemaan, kaveri rauhottuu heti. Niin miehen kans on sovittu, et hänen ”magic touch” saa luvan rauhottaa vauvan syntymänki jälkeen :D

Sarahe Kiitos ja paljon kaikkea hyvää teillekkin! :)

Minäkin oon tehnyt jo niin monta testiä, että ihan hävettää :D päätin, että tiistaina, kun on virallinen testipäivä niin teen viimeiset ja sen jälkeen raskaus saa kulkea omalla painollansa! Toivoisin olevani jo raskausviikolla 12, että voisin olla pelkäämättä menetystä. Toki ei ne vikkot sitä aina takaa, mutta...

Miten nää raskausviikot nyt lasketaan? Ja te jotka syötte Zumenonia ja laitatte Lugesteronia niin mihin kellon aikaan yleensä otatte / laitatte. Mä oon ottanu Zumenonia nyt joka päivä klo 6, 14, 22. Välillä väsyttää niin pirskatisti herätä kuudelta joka aamu, varsinkin vapailla.

Unique, mä oon ottanut zumenonin aamulla 8-9 aikaan, iltapäivällä 15-16 ja illalla n. 21-22. Riippuen vähä mikä tilanne. Luget aloitin tänää aamulla, laitoin 7.30 kun lähdettiin reissuun, mut luulen et menee vähän myöhempään tulevina aamuina.
Nopeasti se aika sulla menee, ainakin sit jälkeen päin ajateltuna :D

Unique: Normaalissa kierrossahan raskausviikot lasketaan edellisistä kuukautisista. Lääkkeellisestä en ole varma. Olisko niin, että lisäät 2 vkoa siirtopäivään, niin osuis kohdilleen.

Hei kanssasisaret!

Täällä sivusta seuraan ja jännään kaikkien jo plussaneiden kanssa sekä pidän peukkuja kaikille jotka ovat pian siirroissa :)

Alkuviikon järkytys on hiukan laantunut mutta edelleen se aika ajoin käy mielessä miksi meille näin huonosti kävi..mutta mehän emme lannistu vaikka tätä samaa yritys ja hoitorumbaa on nyt jatkunut jo 4vuotta..pidämme hoitotaukoa kesän ja elokuun puolella on varattu aika lahjasoluhoito suunnitteluun niin lääkärin kuin psykologin kanssa. Katsotaan miten asiat menee loppu vuodesta eteenpäin.
Se mikä nyt eniten vaivaa on vatsakivut munasarjojen kohdalla sekä turvonnut vatsa. Kuinka kauan punktiosta teillä tätä jatkunut? Välillä juilii niin että en pysty istumaan mutta menee sitten hetkessä ohi..inhottavaa on kuitenkin kun vatsa on kuin viimeistä päivää raskaana varsinkin iltasin :confused:

MuuMuu_, älä nyt enää niitä testejä tee, eikös sulla ihan varhasimmat viikot ala olla takanapäin, vai monesko nyt menossa? Oliko sulla jo ultra? (sori en muista..) Totta tosiaan ne haalistuu alun ajoista, ite testasin viime raskaudessa piruuttani joskus rv30+ ja oli selkeesti hailumpi kun sillon testipäivän aikoihin tehdyt! Ja hcg:hän ihan normaalistikin kääntyy laskuun jonkin verran jo 1. kolmanneksen aikana.

Rv:t lasketaan näissä hoidoissa kai usein hedelmöityksen mukaan, kun ikä näin tarkkaan on tiedossa (toisin kun luomuraskauksissa), eli siirtopäivänä 2+0 ja siihen lisätään vielä alkion ikä, eli esim. 5 päiväsellä blastolla se ois siirtopäivänä rv2+5.

Noista sikiön rauhottamisista oon lukenu että se helposti rauhottuu muilla kun äidin käsillä, että se jotenkin tunnistaa onko koskeva käsi äidin vai jonkun muun.. mutta en tiä toisaalta miten se ois mahdollista että vatsanpeitteiden ym. läpi niin tarkkaan tietäs :rolleyes:

Noista sikiön rauhottamisista oon lukenu että se helposti rauhottuu muilla kun äidin käsillä, että se jotenkin tunnistaa onko koskeva käsi äidin vai jonkun muun.. mutta en tiä toisaalta miten se ois mahdollista että vatsanpeitteiden ym. läpi niin tarkkaan tietäs :rolleyes:

Näin mäki aattelen. Et siksi rauhottuu, ku tulee ”vieraampi” kosketustyyli. Mies jotenki hirmu keveästi koskee, vissiin pelkää satutavansa [emoji173]️ Mä taas painelen ja vellon välillä melkoisesti, ku yritän selvittää, mistä löytyis pää tai peppu :D

Takaisin