IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja kiitos vastanneille, ehkä minäkin sitten yritän olla sekstailematta jonkinaikaa.. Mies ei onneksi ole koskaan seksin perään liikoja ollut :D

Heitsu, kovin alhaisella määrällä jatkavat. Mulla nostettiin inseminaatioiden jälkeen Gonal-f 300 annokseen IVF-hoidossa. Inseminaatioiden aikana oli toisella kertaa tuo 150. Toki minun ongelmani oli se, että en reagoinut kunnolla lääkkeeseen. Kuitenkin tuolla 300 annoksella (lyhyt kaava) saatiin 14 kypsää munasolua. Toivottavasti sinulla on parempi vaste lääkkeeseen kuin minulla oli. :)
Mulla insseissä annos aina ollut 50-75 aina ollut 2johtofollikelin vaste ja näin ollen kaksoisriski raskauteen.Tässä epäonnistuneessa ivf hoidossa mikä vaihtui inssiin oli gonal annos 125 ja elokuussa tuo 150 kuulema pelkäävät että tulee liikaa rakkuloita ja siirtoon ei päästä hyperriskin takia.

Mulla insseissä annos aina ollut 50-75 aina ollut 2johtofollikelin vaste ja näin ollen kaksoisriski raskauteen.Tässä epäonnistuneessa ivf hoidossa mikä vaihtui inssiin oli gonal annos 125 ja elokuussa tuo 150 kuulema pelkäävät että tulee liikaa rakkuloita ja siirtoon ei päästä hyperriskin takia.

Sulla on ollut hyvä vaste tuohon lääkkeeseen. :) Mulla huononi joka hoitokerralla ja sitten IVF-hoitoon se nostettiin heti korkeaksi. Mulla todettiin sitten kyllä hyperin alku ja sain siihen lääkettäkin. Punktion jälkeen oli aivan kamala viikko sen takia. Tuotesiirto tehtiin silloin, mutta siitä ei tullut mitään. Tsemppiä ja onnea elokuulle! :)

Tiukuliisa: tsemppiä piinapäiviin ja toivotaan että alkio tarrautuu lujasti kiinni
Jero: tsemppiä tuloksien odotteluun. Mullakin seuraava siirto elokuussa kun klinikka kiinni heinäkuun. Nopsaa se elokuu tulee.

Täydellistä kiinnittymistä, Tiukuliisa! Olet oikeassa, hyvä saalis kaikkineen teillä :)
Jerolle tsempit myös!
Aika moni kuulostaa suuntaavan ”kesälaitumille” klinikoiden taukojen vuoksi. Se voi olla ihan virkistävää, olla lomilla näistä hommista ja syödä makkaraa kyytipojan kanssa, jos huvittaa :) (odottaminen on pyllystä, mutta kesässä on muutakin ;)
Katjusha kp 2 ja ultra varattu 21.6.. (puhelimeen vastannut henkilö (sihteeri) kysyi, tiedätkö itse milloin pitää tulla, sanoin että kyllä tiedän...)

Nyt oli jo tullut kantaan suunnitelmat hoitojen osalta.Elokuussa ilmoitan kun on vuoto alkanut ja siitä alkaa ivf hoito.Saan käyttää primoluteja jos kierto sekoilee ,mutta elokuun ivf hoitoa varta vasten että tiettynä viikona alkaisi vuoto niin ei ole pakko käyttää eikä tarvitse käyttää primoluteja.Yritetään luomuna saada kierto alkamaan kun hoito on ajankohtainen.Toivon vain että nyt kierto normaalisoituu kahden putkeen menneen primolut kierron jälkeen ,ettei tämä nyt sitten sotke meidän ivf:än alkamista.Toimenpiteitä ei ole varattu vielä kaikki siis riippuu milloin vuoto alkaa ja miten vuoto alkaa myös sekin riippuu onko tilaa.

Sulla on ollut hyvä vaste tuohon lääkkeeseen. :) Mulla huononi joka hoitokerralla ja sitten IVF-hoitoon se nostettiin heti korkeaksi. Mulla todettiin sitten kyllä hyperin alku ja sain siihen lääkettäkin. Punktion jälkeen oli aivan kamala viikko sen takia. Tuotesiirto tehtiin silloin, mutta siitä ei tullut mitään. Tsemppiä ja onnea elokuulle! :)
Näköjään on hyvä vaste lääkkeellä.Kiitos jospa elokuussa meitäkin onnistaa vähän paremmalla onnella vain :)

Tiukuliisa: Pidän peukkuja, että pikkuinen tarrais nyt lujasti kiinni! Monikopäiväinen sulle siirrettiin? Milloin saat testata? :)

Mulla siirto keskiviikkona ja vähän mietin, että voisko viispäiväsestä jotain jo näkyä 20.pvä? Olis mun synttäripvä.. :D

Mulle muuten lääkäri vannotti nyt, että rakon on PAKKO olla aivan täynnä, pitää tankata oikeen.. Viimeks oli vähän hankaluuksia siirrossa nääs niin oikeesti täysi rakko kuulemma auttaa..

Mua kiinnostais muuten, että kuinka moni täällä yrittää esikoista? :) Tuntuu monilla olevan jo ainakin yks?

Tiukuliisa: Pidän peukkuja, että pikkuinen tarrais nyt lujasti kiinni! Monikopäiväinen sulle siirrettiin? Milloin saat testata? :)

Mulla siirto keskiviikkona ja vähän mietin, että voisko viispäiväsestä jotain jo näkyä 20.pvä? Olis mun synttäripvä.. :D

Mulle muuten lääkäri vannotti nyt, että rakon on PAKKO olla aivan täynnä, pitää tankata oikeen.. Viimeks oli vähän hankaluuksia siirrossa nääs niin oikeesti täysi rakko kuulemma auttaa..

Mua kiinnostais muuten, että kuinka moni täällä yrittää esikoista? :) Tuntuu monilla olevan jo ainakin yks?
Minulla 1tytär kohtuunkuoli hän sekin raskaus sai alun hoidoilla.Nyt yritetään saada vauva ihan kotiin asti.

Esikoista yritetään :) tai no onhan meillä taivaassa meijen pienet kaksostytöt Rv:20+5 jouduttiin raskaus keskeyttämään.

Tiukuliisalle tarrasukkia ja tsemppiä piinailuun!

Mörkö, mulla on edellisestä suhteesta toisen ivf:n tuoresiirrosta alkunsa saaneet kaksostytöt. Nykyisessä suhteessa ovulaation induktiot ja 2 ivf:ää takana ja tuloksena 1 kohdunulkoinen raskaus sekä rv 22 keskeytyksessä syntynyt enkelipoika. Kolmatta ivf:ää mennään huomenna suunnittelemaan. Rakkaallani ei ole omia lapsia.

Mörkö: oli se sillä hetkellä tosi raskasta mutta ajan kanssa on oppinut asian kanssa elämään kun pakko se on jatkaa elämää eteenpäin. aina he ovat mielessä:HeartredHoitoja on vaan jatkettava kun normaalisti mahikset on huonot.
Sulla on tulossa siirto, voisi jo näkyä silloin 20 pvä jotain testissä, mulla on näkynyt viispäiväsen siirrosta, viikko eteenpäin haamu testissä.

Mörkö: Mulle siirrettiin viisi päiväinen ja kaksi pakastettuakin ovat viisi päiväisiä. Päädyttiin pitkään viljelyyn, koska emme haluneet alkiodiagnostiikkaa, sillä se olisi siirtänyt siirron elokuulle ja "tässä iässä" elokuu tuntuu niin kaukaiselta ajankohdalta.
Kahden viikon kuluttua eli juhannuksen jälkeisenä maanantaina testataan. Kuten normikierrossakin, niin liian aikainen testi ei välttämättä anna oikeaa tulosta. Ja normistihan mulla pitäisi menkkojen alkaa tuolloin, jos ei tärppää, mutta Lutinuksen vuoksi tuskin alkavat. Lääkäri nimittäin kertoi tänään, että ellei Lutinusta olisi alkaisivat menkat jo ensi viikolla, koska hormonihoidot ovat olleet niin elimistön normaalista poikkeavat ja sitähän ei tahdota.

Itse en yksinkertaisesti olisi pystynyt pidättämään klinikalle asti. Olisin 100% varmuudella pissannut housuuni. Olisi pitänyt ottaa se tankkaus matkalle, ei ennen matkaa. :)
Eli suosittelen juomaan n. 1 l tuntia ennen toimenpidettä, ettei käy liian tukalaksi olo. Lähinnä tuo täysi rakko edes auttaa näkyvyyttä työntämällä suolet pois tieltä. Mulle lääkäri sanoi, että hoitaja vaan joutuu painamaan enemmän ja kovemmin uä-laitetta vatsalla, kun rakko ei ole täysi.
Jos ihan mahdottomalta tuntuu niin voi "käydä ihan vähän pissalla", mutta lääkärikin totesi, että harvemminpa tuossa tilanteessa saa pissattua "vain ihan vähän" sen paineen vuoksi.

Heitsu mullakin mentiin IVF 150 gonalilla. Inssissä oli vaan 75. Ja juuri sopivasti tuli folleja inssiä ja IVF:ää ajatellen :) Toivottavasti sullekin olisi tuo annostus ensi kerralla sopiva!

Tiukuliisa Tsemppiä piinailuun :)

Mörkö meillä yritetään esikoista. Ja plussa tosiaan tullut pari viikkoa sitten.

Mörkö: Täälläkin esikoista yritetään. Takana "vain" (verrattuna muiden menetyksiin) km -09 (exän kanssa) ja kohdunulkoinen -15 + km -17 nykyisen kanssa.

Takaisin