IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten pitkään teillä on kestänyt tämä hormooneista oleva turvotus?Pistin tässä kierrossa 6pvää ivf annoksella gonal-f:ää ja sehän hoito muuttui tähän inssiin. To loppui lutinus edelleen kovaa turvotusta samalaista kuin olisi raskaana.

Heitsu1996 Onko sulla viel kuukautiset alkaneet? Uskon, että kun kuukautiset alkavat ja ovat ohitse niin turvotuskin laskee.

Aurinkoinen Mulla meni parikin kiertoa, että munasarjat palautuivat normaaleiksi ja senkin jälkeen oli kierroissa vielä ihmeellisiä kipuja. Tsemppiä teille tulevaan! :)

En olisi minäkään tuota tiennyt, että kovin pitkään ei testailla kannata, kun viivat haalistuvat. Täältä saa hyvää informaatiota välillä :)

kookos: nyt on rv 6+1. En oo ikinä ollu näin pitkällä! :O mutta kiitos! :) Ultra 18.6. Paniikkiultassa tosin käytiin viime ke, jolloin oli vuotoa. Sykettä ei tietenkään vielä silloin näkynyt, mutta ruskuaispussi kyllä.

MuuMuu minäkin hölmö jatkan yhä testailua koska en ole saanut digiin 3+ :facepalm: Ja kun sain kuitenkin jo ne tasavahvat viivat, mutta seuraavana aamuna testi näytti haaleammalta. Paniikissa odottelin seuraavaan päivään ja taas olikin tasavahvat. :grin Nyt päätin että tämä saa loppua ja teen korkeintaan ens viikon lopussa vielä sen yhden digin ja sitten odotan ultraa.

EmmaA, meidän paikassa tekevät kyllä siirtoja myös lauantaisin mutta ei punktioita. Vaatisi kai liikaa henkilöstöä.
Varmasti teidän pakkasalkioilla on hyvät mahdollisuudet kehittyä vauvaksi asti. Ei ne tosiaan huonoja pakasta tai siirrä, vaikka yksi olisikin ollut vielä parempi kuin muut.

Hulbertiina onneksi asia selvisi ja toivottavasti saatte kivemman lääkärin.

Tiukuliisa ihan hyvin teillä on alkiot hedelmöittyneet, ja viisi kuudesta jäljellä on hyvä määrä!
Nasukka voi ei, kumpa sun arvot saataisiin pian kohdilleen.

Ilpuri mahtavaa että pääsette viimein siirtoon, ja tuuri niiden junalippujen kanssa. :)

MindyH kurjaa jos vuotelee jo, kumpa vielä muuttuisi plussaksi!

Unique ihan hyvin sulla on raskausoireita. Mulla ei ollut mitään koko ekana kolmanneksena paitsi väsymys. Ei pahoinvointia, ei himoja, ei yökötyksiä. Nt-ultraan mennessä olin ihan varma etten voi olla enää raskaana kun on niin normaali olo! Mutta niin vaan oli kaikki kunnossa. Sen jälkeenkin oli vain ajoittaista selkäkipua.

Heitsu pahoittelut negasta, kurjaa jos ei nyt tärpännyt. :sad001

MuuMuu hyvinkin sulla voi johtua haalea viiva jo viikoista. Tai jotkut eivät vaan koskaan saa leffaviivoja. Mä tein vain kaksi raskaustestiä, testipäivänä yhden ja toisen vasta parin viikon päästä ensimmäisestä. Molemmissa oli ihan selkeä viiva, mutta haaleampi kuin kontrolliviiva.

Ninouk, ihanaa kuulla että siellä on edelleen kaikki hyvin. :)

liljatar, hyvin sovittu! :) Mies vaan rauhoittelemaan vauvaa.

Täällä vajaan tunnin päästä pistetään irrotuspiikit ja huomenna onkin pistelystä vapaa päivä. Selvisi myös miksi kaksi irrotuspiikkiä: irrotuspiikit myös kypsyttävät munasoluja ja viimeksi suuri osa oli raakoja.

Muokattu viimeksi:
Heitsu1996 Onko sulla viel kuukautiset alkaneet? Uskon, että kun kuukautiset alkavat ja ovat ohitse niin turvotuskin laskee.

Aurinkoinen Mulla meni parikin kiertoa, että munasarjat palautuivat normaaleiksi ja senkin jälkeen oli kierroissa vielä ihmeellisiä kipuja. Tsemppiä teille tulevaan! :)

En olisi minäkään tuota tiennyt, että kovin pitkään ei testailla kannata, kun viivat haalistuvat. Täältä saa hyvää informaatiota välillä :)
Ei ole alkanut vielä kuukautiset.Normi luomu kierto missä on ovulaatio tapahtunut tai on säännöllinen kierto on max 35kp ja nyt kun tehtiin inssi 11kp kohdalla 24kp loppu lutinus.Jos menee 2-3päivää että alkaa tyhjennysvuoto niin tämän kierron pitäisi olla oman luomukierron min päivillä.Epäilen että ennen testipäivää 15.6 vuoto oikeasti alkaa ja nega kuitenkin oli testi perjantaina.

Hei!

Onko tääll joku joka kipuillut kovasti vielä viikko punktion jälkeen? Mulla vasen munasarja aivan jäätävän kipeä koko ajan..vatsa turvonnut varsinkin iltaisin. Eilen yöllä olin jo lähteä päivystykseen kun sattuu niin paljon. Tämä oli kuitenkin 4 punktio eikä koskaan ole vielä viikko punktiosta kipuillut näin paljon :sad010

Pahoittelut kivuista Aurinkoinen, omista kokemuksista on niin sata vuotta, etten muista miten meni.
No, täällä päästiin uuteen kiertoon onneksi, ja huomisesta lähtee sit taas Progynova. Toivottavasti saan kontrolliultran 21.6. ja ihmetellään sitten taas lisää.

Aurinkoinen Mä olin ekan punktion jälkeen kyllä tosi kipeä ja vatsa oli turvonnut ainakin pari viikkoa. Toisen punktion jälkeen en ihan niin kipeä. Onko sulla koko ajan kipuja? Auttaako parasetamol yhtään? Onko teillä naistentautien päivystystä johon voisit soittaa ja kysyä neuvoa?

Kiitos tsempeistä, hyvinhän se alkio voi olla hyväkuntoinen. Ehkä sitä näin suojelee itseään..No aamiaiseksi ananassmoothieta, että kyllä täällä toivon kipinää on:wink

Aurinkoinen mä olin yllättävän vähä oireinem mutta outoja juilaisuja oli pitkään. Ne sano että toisilla munasarjat toipuu parissa päivässä, toisilla voi mennä jopa kuukausi. Soita ihmeessä lääkäriin niin saisit mielenrauhaa, jos vaikka ultraisivat

Tiukuliisa hyvä määrä teillä alkioita!

Jaksamista jännityksen ja odotuksen kanssa kaikille plussanneille:) ja meille muille kovasti plussaisia tuulia!

Olipas hyvä tietää tuo raskaustesti asia, täällä varmasti testailtaisiin koko ajan niin ainakin minä säästyin samalta paniikilta:grin

bluebe: minä en oo edes digiä tehny..

Ja muutenkin vähän pelottaa, kun oireet ovat lieventyneet. Tissit ei enää niin kipeät. Eikä selkäsärkyä tai mahakipua.. Paha olokin on siedettävä, ei enää niin kauhea. No viikko ja päivä, niin selviää. Vähän tuntuu, että kkm kyseessä, mutta ei voi tietää. Vuotoa ei enää ole ollut.

Muumuu_ Koita jaksaa vielä viikko odottaa niin ollaan taas astetta viisaampia! Uskon, että tulee oikein piinaviikko tulevasta. Aivan, kun tää kaikki ei muutenki olisi yhtä odottelua! Tuliko sulla menkkojen alkamispäivänä/päivinä mitää tuhruttelua?

Aueinkoinen Suosittelen olemaan yhteydessä lääkäriin jos kivut todella kovia!

Täällä testiin pärähti komea vahva plussa! Tiistaina vielä testaan ja sit saa riittää. En taida itse jaksaa testailla digeillä muuta kuin nyt tiistaina :)

Liitteet

• IMG_20180610_060017__01__01__01.jpg
    IMG_20180610_060017__01__01__01.jpg
    720.3 KB · Katsottu: 160
MuuMuu mustakin on tuntunut tänään oireet lievemmiltä. Rinnat ei arista niin paljon kuin yleensä ja turvotuskin vähäistä :/ On tää odottelu vaan niin raskasta.

Unique hieno plussa :)

Muumuu_ ja Bluebe Vaikka mä oonkin ihan alussa, mutta tänään on ollut kyllä niin oireeton päivä, että vaikea uskoa ton plussan ees olevan mun!

Täältä taustalta ketjua lueskelen omaa elokuun ensimmäistä ivf hoitoa odotellessa, onnea plussanneille :)

Onko kenelläkään tietoa täytyisiko melatoniin käyttöä välttää ennen ivf hoitoa, voiko siitä olla haittaa munasolujen laatuun? Unohdin tästä kysyä lääkäriltä.

Täältä taustalta ketjua lueskelen omaa elokuun ensimmäistä ivf hoitoa odotellessa, onnea plussanneille :)

Onko kenelläkään tietoa täytyisiko melatoniin käyttöä välttää ennen ivf hoitoa, voiko siitä olla haittaa munasolujen laatuun? Unohdin tästä kysyä lääkäriltä.

Mä huomasin, että kun käytin melatoniinia niin mun prolaktiini arvot nousi huimiin lukemiin ja sekin estää raskautumista. Saattaa olla yksilöllistä, mutta kun lopetin niin ne laski normi tasolle.

Mä huomasin, että kun käytin melatoniinia niin mun prolaktiini arvot nousi huimiin lukemiin ja sekin estää raskautumista. Saattaa olla yksilöllistä, mutta kun lopetin niin ne laski normi tasolle.
Kiitos vastauksesta, täytyy nyt varmaan varmuuden vuoksi lopettaa käyttö :)

Larissa
1. IVF 6/2016 pitkä kaava, soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega, pakkanen tyhjä
2. IVF 8/2017 pitkä kaava, vain 2 follia --> inssi --> nega
3. IVF 10/2017 lyhyt kaava, soluja 2 kpl --> 2 morulaa --> eivät selvinneet siirtoon
4. IVF 2/2018, lyhyt kaava, soluja 3 kpl --> 1 hedelmöittyi --> siirtoon 10 soluinen 3-päiväinen

Blanca 1.icsi 2/2017 lyhyt kaava 5 hedelmöittyi, 1 siirrettin, nega, pakkaseen ei mitään. 2.icsi 4/2017

Jennie 1. ICSI 9/17, tuoresiirto 12.9.17, nega. Kaksi blastoa pakkasessa. Pas 12/17-1/18.

Katjusha 6. IVF (donor), 1. PAS 25.5. nega, 2. PAS kesäkuulle 2018 suunnitteilla (viim. blasto)

Seesam 1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17 -> nega. PAS 2/2018 -> nega. Pakastin tyhjä. Toinen IVF/ICSI tulossa 3-4/18

Triana 1. IVF 5/18, lyhyt kaava -> keskeytyi -> laparoskopian jälkeen tulossa pitkä kaava

Ronya
-1. ICSI 9/17, lyhyt kaava. Saatiin neljä alkiota, tuoresiirto nega ja 3xPAS nega.
-2.IVF/ICSI tulossa vielä kevään aikana?

bluebe
1. IVF/ICSI 1/2018, lyhyt kaava
2. IVF/ICSI 05/2018, pitkä kaava

Heitsu1996
1.IVF 05/2018,lyhyt kaava >Vaihtui inseminaatioon.
2. IVF 08/2018, lyhyt kaava

Kissankulta
1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti.
2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12.17 nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota - alkiot sulatettu 03/18 ja menehtyivät
3. IVF/ISCI suunnitteilla elokuulle 2018

Hulbertiina 1. ivf 09/16 lyhyt kaava, 2 alkiota, sekä tuoresiirto että pas nega. 2. ivf 06/17, lyhyt kaava, 2 alkiota, tuoresiirto plussa, keskeytetty lapsivesien menon vuoksi rv 21+2. Pas 5/18 nega. 3. ivf tulossa 8/18.

MW2B 1. IVF (donor) tulossa alkuvuodesta 2018

Miselli 1. IVF 1/2018, lyhyt kaava, saatiin 4 alkiota pakkaseen, tuoresiirto nega, 1. PAS 19.2.2018

Herukkka 1. IVF 4/2018, pitkä kaava

DB 1. IVF lyhyt kaava alkuvuodesta 2017, 3 alkiota, tuoresiirto nega, 2 pakastetusta kumpikaan ei selvinnyt. Nyt 2. IVF lyhyt kaava, 2. ultra 19.2., punktio mahd. ke 20.2.

MuuMuu 1. IVF lyhyt kaava, punktio 19.2.
37 munasolua, 36 kypsää. 25 hedelmöittyi. 14 pakkasessa (3x3D, 7x4D, 4x5D). PAS 4/2018

Janel
1. ICSI 11/16 lyhyt kaava, soluja 15, 5 alkiota, tuoresiirto --> nega, 1.PAS 01/17 --> nega, 2.PAS 02/17 -> plussa, mutta km 8+3, 3.PAS 05/17--> nega.
2. ICSI 8/17 lyhyt kaava, soluja 8, 2 alkiota, tuoresiirto --> nega, PAS 10/17 --> nega.
3. ICSI 03/18 lyhyt kaava, soluja 10, 4 alkiota, tuoresiirto --> kemiallinen. 1.PAS 4/18?

Ilpuri
1. IVF 01/18 pitkä kaava, 13 munasolua, hedelmöittyneitä 4, tuoresiirto 02/18 nega, 3x6D pakkasessa
-PAS 06/18

Unique
1. ICSI 01/18 lyhyt kaava, 8 munasolua -> 5 hedelmöittyi, tuoresiirto josta negatiivinen. Pakkaseen jäi 2kpl 2D alkioita sekä 1 4D alkio.
PAS 05/18 lääkkeellinen kierto --> Plussa

Villisilmä
1. ICSI 2/18 lyhyt kaava, 5 munasolua joista 1 hedelmöittyi, tuoresiirto blastokystina -> plussa -> km
-> pidetään hetki taukoa
2. ICSI tulossa 8/18?

MindyH
1. IVF 10/16 pitkä kaava, 6 munasolua, joista 4 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa, jouduttu keskeyttämään Rv:20+5 kaksosten FFTO:n takia. 1. PAS 11/17, josta tuli plussa mutta tuli kkm 9+1. 2.PAS 30.5 nega 3.PAS 8/18 (viim. Blasto) lääkkeellinen kierto?

Maurizio:
2 inseminaatiota 5/17 ja 8/17
1. IVF 4/18

Anannaa:
1. IVF 11/17, 17 munasolua joista 13 hedelmöittyi. Ei tuoresiirtoa, pakkaseen 4x2D ja 2x6D. 1. PAS 3/18 -> plussa

Plussanneet:

Jennis
Sofiask 1.ivf 5/17+tuoresiirto nega. 1. Pas 8/17. La 3.5.
Nennu90
Helios 4. ICSI 09/16 lyhyt kaava (lahjasiittiöt), 7. PAS 12.9 , La 31.5.18
Helen 79
Sarahe
Vastavirrassa
Blanca
Unique
Mimosa85 2. ivf tuoresiirto, la 27.2.
Toivon Kipinä
MiuMau79 2. IVF 9/17, tuoresiirto nega, 1. pas 11/17-> plussa, la 31.7.18
BlueTerranova 2.Ivf tuoresiirto, plussa la 04.11.17
Maleen 5.ICSI tuoresiirto,la 1.8.2018