IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään on inseminaatiosta 6pvää.Lutinus käytössä ja se valuu aika reilusti enemmän kuin lugesteroni on tehnyt.Tässä mitä on ollut inseminaation jälkeisiä päiviä on ollut heti pari päivää inseminaation jälkeen vatsassa jomotusta,väsyä, paineen tunnetta vatsassa,kirvelyn tunnetta vatsassa, hampaita harjatessa kuvottaa,rinnat arat ja turvoksissa ja viimeiseksi kovaa turvotusta.Vielä nuo ei voi olla raskaus oireita jos kiinnittyminen tapahtiu 6-12pvän kuluttua.Enemmänkin ehkä lutinuksen oireita toivotaan kuitenkin että nämä oireet muuttuu raskausoireeksi.Fiilis vaihtelee koko ajan välillä tuntuu että varmasti tärppää ja kohta on jo että tuskin edes onnistuu.Tälläistä tänne kuuluu.

Kiitos kaikille ihanille tsempeistä! <3 Toivotaan, että olisi harmitonta, vaikka mieli onkin maassa ja henkisesti varautunut jo keskenmenoon. Nyt vuoto jo lähes loppunut ja enää vain ihan vähän pyyhittäessä paperiin. Kunpa loppuisi ja pysyisi poissa. Voi kunpa...

Kikille onnittelut plussasta ja Hulbertiinallakin oli ihania uutisia, jee, pääsette hoitoon vielä! :)

Heitsu: tuo lutinus kyllä oli ärsyttävää kun valui niin paljon.. ja mulla luge mömmö oli semmoista "kiinteämpää" ja toi lutinus semmoista "litkua" :D
Tuo fiilisten vaihtelu niin tuttua!
Toivotaan että sulle plussa pärähtää :)

Kiki; paljon onnea plussasta :)

Kiki, onnea plussasta!
MuuMuulle Tsempit, toivon hyvää!!
No, kun tuntuu olevan hankala hyväksyä negatiivistä raskaustestiä, googlettelu auttaa tai pahentaa aina. Enpä tiennyt sitäkään, että 3 päivän alkiot antaa isomman hcg-arvon kuin 5-päiväiset, yhtä monta päivää hedelmöittymisestä:
ImageUploadedByVau Foorumi1527788550.564433.jpg

Muumuu mulla oli alussa vuotoa ja itkien menin vähän aiemmin ultraan mitä suunniteltu. Olisko ollut 6+5 . Siellä se syke silti oli. Ja on vieläkin. Olen kuullut että näissä hoidoissa alkuvuotelut ovat varsin yleisiä. Tiedän tunteen että ei pysty olemaan rauhassa ja pelottaa. Toivottavasti tilanne selviää pian. <3

Heitsu: tuo lutinus kyllä oli ärsyttävää kun valui niin paljon.. ja mulla luge mömmö oli semmoista "kiinteämpää" ja toi lutinus semmoista "litkua" :D
Tuo fiilisten vaihtelu niin tuttua!
Toivotaan että sulle plussa pärähtää :)

Kiki; paljon onnea plussasta :)
Itsellä juuri samoin lugeista oli kiinteämpää tämä enemmän juoksevaa litkua.Kiitos toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Unique, teillä on ainakin hieno alkio kyydissä, tsemppiä piinailuun! :)
Toivottavasti se sun gonapeptyl on kunnossa. Kysyitkö siitä jostain?

MindyH hienoa että saitte kyytiläisen ja toinen on vielä pakkasessa, tsemppiä! :)

Katjusha testasitko siis uudestaan? Kumpa nyt muuttuisi plussaksi!
Aika jännä toi taulukko minkä laitoit. Mikähän arvojen eron selittää, kiinnittyykö blastoina siirretyt myöhemmin vai mikä siinä on? No, ei ole nyt aikaa alkaa selvittää.

MuuMuu toivottavasti oli harmitonta vuotoa ja pysyy nyt poissa. Onhan vuodot yleisiä mutta säikäyttää vähintään kamalasti.

Kiki onnea, mahtavaa! :)
Tiedän että sinua huolettaa, mutta työsi ei haittaa raskautta mitenkään. Kevyt liikunta voi jopa auttaa. Kun kroppa on hyvässä kunnossa, niin kestää raskaudenkin paremmin. Joskus muutaman kuukauden päästä voi käydä niin päin että raskaus estää työnteon, mutta kaikilla ei niin käy. Toivottavasti pääset juttelemaan jonkun lääkärin kanssa huolistasi. Työnantaja ei voi sanoa sinua irti raskauden takia vaikka joutuisitkin sairaslomalle.

Hulbertiina, hienoa että saatte vielä sen yhden hoidon.

Vaimolla oli tänään tämän kierron eka ultra. 9 follia kasvamassa. Punktio ensi viikon perjantaina tai sitä seuraavan viikon maanantaina. Uusi ultra ensi viikon keskiviikkona.

Beisla toivotaan hyvää kiertoa teille!
Tutkimuksesta, selitykseksi eivät oikein selkeää syytä keksineet - paitsi blastoissa on enempi poikia. Poikahan mulla olikin tilauksessa ;) Huomenna testaan, jos tarttee ruokia valita juhlilla.
7 päivää 5-päiväisen siirrosta

Katjusha plussatuulia! :)

Kiki, voit soittaa neuvolaan vaikka heti kun teet plus-testin. En ihan muista milloin ensimmäinen aika on, mutta kyllä he kertovat sieltä. Voit myös sanoa että oli ivf-hoidolla alkanut raskaus ja sinua pelottaa keskenmeno.

Ok soitan manantaina.Naistenklinikka menen ultranitutkimus 15.6.Neuvolassa mitä tekevät kun menen ensimainen kerta onko myös heti ulträtutkimus.Tiedän että sen jälkeen menen joka kuukausi,mutta nyt kun minulla on jo aika naisten klinikka sekaisin mitä tapahtu neuvolassa?

Katjusha, täällä ei taida olla lahjasoluhoitoja läpikäyville omaa ketjuaan? Paljon olen lueskellutkin jo, mutta tietoa ei ole koskaan liikaa :happy:

Rankkisankkis, en ole huomannut. Simpukka-yhdistyksen foorumilla on yksityinen keskusteluketju, mutta ei siellä ole paljon elämää. Itse olen viihtynyt täällä, en koe syrjintää lapsen saamisen vuoksi :)
Voidaan jutella yksityisviesteinkin, jos tuntuu luontevammalta.

Kiki, kaikissa neuvoloissa ei ole ultralaitteita. Kävin ensin klinikalla ultrassa 7+2, ja sen jälkeen oli normaali seuranta neuvolassa. Julkisella puolella sain rv. 12 ja 21 ultrat, niihin on kaikilla pääsy. Lisäksi pääsin loppuraskaudessa oman sairaalan äitiyspolilla käymään ultrassa muutaman ylimääräisen kerran.

Kiki, kyllä pääset down-tutkimukseen neuvolan kautta, siihen kuuluu verikoe rv 10+0 ja se rv. 12 ultra yhdessä. Neuvolasta opastavat sinua alusta asti.

Katjusha, kaks plussalla näytti olevan pitkä ketju lahjasoluhoitoihin liittyen. Siellä olen käynyt lueskelemassa. Mutta joo, enköhän minäkin täällä edelleen pysy. Mukavaa, että täällä on toinenkin samalla "hoitopolulla" oleva.

Kiki, kyllä pääset down-tutkimukseen neuvolan kautta, siihen kuuluu verikoe rv 10+0 ja se rv. 12 ultra yhdessä. Neuvolasta opastavat sinua alusta asti.

Kiitos avusta!Minulla ei ole oireita tällä hetkellä .Vain pisattaa ennemän.Toivotan että kaikki on hyviin.Eka raskaus tuli oireita vk 6+ paljon oksetta.

Takaisin