IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle tuli tänään TAYS:lta tieto, että pakkaseen oli saatu 5 alkiota (3x3D ja 2x6D). Mitä toi 6D muuten tarkoittaa? Blastoako? Viimeksi se blasto merkittiin musta eri tavalla... Mutta sitten se mun ihmetyksen aihe. Kun menin siirtoon, mulle kerrottiin, että alkioita hedelmöittyi viisi, ja tää lukee myös papereissa. Yksi siirrettiin... Joten miten siellä pakkasessa voi nyt olla 5? En käsitä! Tulee jo mieleen, että onko joku niistä jonkun toisen parin alkio vai mitä hitsiä :grin

MuuMuu_ juu tajusin, että tarkoittaa 6 päivän ikäistä, mutta onko se jo blasto vai ei? Viimeksi 6 päivän kohdalla oli blasto ja se oli merkitty jotenkin eri tavalla papereihin.

Ja ei meilläkään muutoin merkitty, kun D5. Kuulemma TAYSissa ne ei nykyään pakastakaan, kuin huippulaatuisia, sanoi lääkäri.

Katjusha mikä siellä on tilanne? Milloin saat tai meinaat testata? Tsemppiä kaikille piinailijoille.
Bluebe hyvä saalis sulla pakkasessa. Mulla on aina ollu tosi vähäiset munosolut, ja mua pelottaa että nyt että pääsen nipin napin siirtoon ja pakkaseen ei saada mitään. Tai voi mennä niinkin, ettei päästä siirtoon ollenkaan, mutta yritän olla ajattelematta sitä vaihtoehtoa.

MuuMuu, kaipa se sitten blasto on, vaikka viimeksi tais olla 5BB luokitus blastolla. Onneksi tosiaan pitäis ainakin olla hyviä kun pakkaseen pääsivät :)

Birita, viimeksi ei saatu yhtään pakkaseen kun alkiot oli rupuja (13:sta solusta 9 hedelmöittyi, yksi siirrettiin ja loput roskiin). Nyt lääkkeitä vaihtamalla saatiinkin yllättäen näin hyvä tulos, vaikka olin jo varautunut pahimpaan. Toivottavasti pääset siirtoon ja saisit jotain pakkaseenkin :)

Viimeistään varhaisultrassa pitää kyllä varmistaa, että onko niitä alkioita oikeesti pakkasessa viisi. Jossain kohdenhan tuossa on virhe täytynyt tulla kun määrät ei täsmää...

Tarkistin vielä niin kyllä siellä viimeksikin oli että 5D alkio, mutta siihen oli erikseen laitettu luokitus 3BB. Eli nuo luokitukset vaan puuttui nyt. Asia siis selvä :)

Katjusha mikä siellä on tilanne? Milloin saat tai meinaat testata? Tsemppiä kaikille piinailijoille.

En ole kyennyt olemaan testaamatta, toistaiseksi negaa. Esikosta testasin vasta ikäänkuin tulevana sunnuntaina. En usko, että olis paljon mitään näkynyt 2-3 päivää aiemmin.
5 dpt.

Takaisin