IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiki, en oksentanut kertaakaan tytöstä. Iltaisin töiden jälkeen oli vähän huono olo väsyneenä, siinäpä melkein kaikki mitä koin. Myöhemmin alkoi rinnassa polttaa (närästystä)...
Oma piinaviikko kääntyy toiseksi, eikä sanottavampia oireita. Nipistelyt ja kolotukset osui 2-4 dpt.
7 päivää 5-päiväisen siirrosta.

bluebe: Eilen alkoi iltapäivällä tosiaan vuotamaan verta, ei siis paljoa, mutta jonkin verran. Vuoto muuttui ruskeaksi, seassa ruskeita pieniä hyytymiä, ja myös niinkuin hiutaleita. Tätä tuli vähän siteeseen ja pyyhkiessä. Tänään on kahdesti pyyhkiessä tullut ruskeaa vuotoa, pikkuhousunsuojaan ihan minimaalisen vähän päivällä. Nyt ei ole päivän jälkeen tullut mitään enää, eli vuoto loppunut.. Stressaa, mutta pakko ainakin ensi viikkoon odottaa, että näkyy, onko siellä mitään..

MuuMuu mun mielestä kyllä kuulostaa ihan siltä että olisi alkuraskauden vuotoa. Mä oon ainakin ymmärtänyt että keskenmenon vuoto on runsasta. Toivotaan parasta <3

Itse "eksyin" tänne vasta. Meillä siis 5/15 syntynyt poika ja toista yritetty kohta vuoden päivät. Koska ikää meikäläisellä mittarissa jo 42 vuotta niin mentiin puolen vuoden yrittämisen jälkeen yksityiselle klinikalle tutkimuksiin. Mitään muuta vikaa ei löytynyt kuin mun ikä ja hetken asioita pähkäiltyämme päädyttiin IVF-hoitoihin.

Tuntuu, että itselle tämä on henkisesti rankempaa kuin miehelle.

Meidän klinikka kun hoitaa vain ja ainoastaan lapsettomuushoitoja niin eri variaatioita hoidoista on useampikin heillä tarjota ja oma pää meinasi hajota, kun ei osannut päättää mitä tehdään. Meille siis suositeltiin mun iän vuoksi alkiodiagnostiikkaa jonka kautta valitaan parhaat ja "puhtaat" alkiot siirtoon tai pitkää Embryoscope-viljelyä (5 vrk).

Aloitin hoidot viime sunnuntaina Evonlalla. Eilen aloitin Cetrotidet ja huomenna mukaan tulee Bemfolat pariksi päiväksi.
Tänään ultrassa ainakin 10 munarakkulaa kehittymässä. Olo on kuin olisi syönyt kivenmurikoita ämpärillisen. Ja vielä pahenee kuulemma. Mä varmaan makaan sängyn pohjassa alkuviikon keräykseen asti, kun nyt jo selkää jomottaa ja paine vatsassa on aika paha.
Maanantai-iltana irrotuspiikki (nimeä en muista kirveelläkään) ja keskiviikkona aamupäivällä keräys. Keskiviikkona kehiin tulee myös Lutinus.

Me päädyttiin lopulta vain siihen Embryoscope-viljelyyn, sillä alkiodiagnostiikka olisi siirtänyt alkion siirron elokuulle kesätauon vuoksi.
Jos yhtäkään alkiota saadaan aikaiseksi, on alkionsiirto siis viikon päästä maanantaina.

Pelkään pahinta (ei siirtokelpoisia alkioita), toivon parasta. Ja ikävä kyllä tässä järjestyksessä.

Moikka likat!

Anteeksi olen ollut vähän pimennossa sen edellisen raskaustesti shown jälkeen. Menkat tulivat ja raskaustesti hiipui päivä päivältä silloin, joten oli kai niin, että se oli kemiallinen raskaus :(

Mutta ette arvaa mitä! Oon taas samassa tilanteessa.. voiko mulla olla joku sairaus mikä tän tekee..

ImageUploadedByVau Foorumi1527900050.926085.jpg

MuuMuulle edelleen tsempit täältä, tuo on piinaavaa :/!
Tiukuliisalle onnea matkaan, toivotaan, että toimii tuo :)
Herukka voihan vitsi, jos et oo raskaana ja testissä näkyy noin selkeä toinen viiva, on kai siinä taustalla pakko jotain olla.. ei sulla pcosia ole?
E-hei meillä mitään testissä näy. Alkaa kyllä kohta ihan tosissaan tympäsemään, kun ei tiedä, onko toivoa vai kuukahtanut kyytiläinen.
ImageUploadedByVau Foorumi1527909763.134710.jpg

8 päivää 5-päiväisen siirrosta.

Herukka ompahan omituista, eikö sun kannattas soittaa lääkäriin tuosta?

Katjusha no jospa se kuitenkin vielä muuttuisi

MuuMuulle jaksamista, varmasti pelottaa, sitä välillä vaan toivoo että aika juoksisi mahollisimman nopeesti

Heitsu millon aattelit testailla?

Beisla toivottavasti teillä menee hyvin ja pääsette siirtoon!

Tiukuliisa: tsempit hoitoihin, ja toivotaan että tämä hoito toisi toivotun tuloksen.
Beisla: sinne myös tsempit hoitoihin.
Herukka: ompa siellä vaikea tilanne, testi näyttää aika selkeetä toista viivaa.
Muumuu: sinnekin edelleen tsempit, toivotaan että kaikki on hyvin.
Katjusha: toivotaan että muuttuisi vielä plussaksi.
Täällä menossa alkionsiirron jälkeen pp3, ei mitään tuntemuksia. Eilen illalla oli maha tosi turvonnut, mutta voihan se johtua jos menkat tekee siellä tuloaan. Toivotaan että menkat ei ala.

Herukka,Ärsyttävää tuollainen tilanne.Toivotaan että saat ratkaisun tuohon.
Katjusha,Toivotaan että plussaksi muuttuu :)
EmmaA,Nyt tulevalla viikolla mietin testailla.

Voi Herukka! Ihana kuitenki kuulla, että oot hengissä. Onpa outo tuo tilanne.. Kunpa selviäisi!

Tiukuliisalle tervetuloa ja kovasti tsemppiä teille!

Katjushalla on tosiaan piinapäivät edessä. Kunpa siihen testiin se plussa tulisi! Pidän sormet ristissä!

Beislalle myös tsempit!

MindyH:lle kovasti tsemppiä piinailuun, se on kaikille tuttua ja niin vaikeaa ja raastavaa..

Kiitos tosi paljon jokaiselle tsempanneelle! On tää kyllä piinaavaa. Nyt vuotoa ei tosiaan oo ollu. Luin jostain, että vois olla hematooman aiheuttamaakin. Oispa niin, ja tää menis nyt hyvin loppuun asti.. <3

Miten tekisin ensi viikolla on hammaslääkäri ja paikataan reikiä ja ilman puudutetta en pysty olemaan.Hammaslääkäri päivänä lutinus vielä menee ja en tiedä miten itsellä irrotuspiikkin lääke lähtee elimistöstä niin sekin että olisiko plussa sitten oikeasti plussa vai se lääke plussa.Testaisinko hammaslääkäri aamuna vai kertoisin että tälläinen mahdollisuus voi olla?15.6. On vasta virallinen testipäivä ja olen miettinyt milloin testaan.Testaanko tulevalla viikolla perjantaina silloin irrotuspiikista mennyt hyvin aikaan ja lutinus ollut yhden päivän pois käytöstä mutta toisaalta mietin myös sitä että entä jos se tulos on joku epäselvä tai nega niin meneekö koko viikonloppu miettiässä sitä.Olen miettinyt myös sitä että testaanko sen viikon maanantaina milloin viralisesti olisi myös testipäivä.Millaisia mielipiteitä teillä?

Heitsu itse hammashoitoalalla työskentelevänä ehkä suosittelisin infoomaan että voit mahdollisesti olla raskaana, ja päätätte sitten mitä teette. Jos karies on hyvin pieni voisiko sen jättää tekemättä vielä vai menisikö ilman puudutetta. Mutta jos se on syvä ja on riski juurihoidolle niin silloin kyllä puuduttaisin, tietysti mahdollisimman vähän, ja tekisin homman, koska tulehtuneesta hampaasta on varmasti enemmän haittaa sikiölle kuin pienestä puudute määrästä

MuuMuu_, jospa se olisi harmitonta alkuraskauden vuotoa. Toivon parasta!

Beislalle tsemppiä tulevaan hoitoon!

Tiukuliisalle tervetuloa ja tsempit myös tulevaan hoitoon! :)

Herukka, on kyllä tosi outo tilanne sulla... Toivottavasti löytyy selitys.

ON: Täällä vihdoin ja viimein kp1. Oli sitten ennätyksellinen 39 päivän kierto... Naistenklinikalta eivät antaneet mitään arviota hoitojonosta, vaan sanoivat, että aikataulusta voidaan päättää vasta, kun ovat saaneet lähetteen. Päätettiin nyt miehen kanssa kuitenkin, että hoito tehdään Helsingissä. Toivotaan kovasti, että siellä Naistenklinikalla tajuttais, että tässä ei tosiaan mun iän takia ole aikaa hukattavana, eikä hoito viivästyisi. :smiley-angelic001

Takaisin