IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi kaikille!
Mahtuuko joukkoon mukaan?:happy:☀️
Täällä ensimmäinen ivf kierros menossa, tiistaina olisi edessä ihka ensimmäinen punktio.. jännittää kyllä aikaslailla:wacky: eilen oli kontr.uä ja kuusi tasakokoista follia oli näkyvissä + muutama pienempi. Lyhyellä kaavalla siis mennään ja lääkitys tässä ensimmäisessä hoidossa bemfola150 ja jarruna Orgalutran. Olo on ollut koko ajan oikein hyvä, mutta tänään ensimmäisen kerran pientä paineentunnetta alavatsalla.
Meillä syytä lapsettomuuteen ei ole löydetty, monen monta vuotta ilman ehkäisyä, nyt tosin vasta päätettiin lähteä hoitoihin. Itselläni entuudestaan yksi lapsi.
Ihanaa viikonloppua kaikille ja tsemppiä jokaisen tilanteeseen:)

Sunflower33 Tervetuloa! Täällä ihan sama tilanne. Muuta syytä sekundaari lapsettomuuteen ei meiltä löytynyt kuin mun ikä liki 43 v.
Nyt eka IVF kanssa menossa ja keskiviikkona tulossa keräys.
Mulla tuli paineen tunnetta vatsassa melko nopeasti ja nyt myös selkä oireilee. Meillä oli 10 näkyvää follia perjantaina. Mennään kanssa lyhyellä kaavalla. Aloitus Evonlalla ja nyt menossa Cetrotide jarruna ja Bemfola 225 x 2. Maanantaina irrotetaan Ovitrellella.
Kiva kun joku menee samoissa mun kanssa. Meillä on edessä myös pitkä 5 vrk viljely ennen siirtoa.

Kiki, luulen että raskauden alussa ei käydä ihan joka kuukausi, mutta myöhemmin käyntejä on enemmän. Eri kunnissa voi kyllä olla eri tilanne. Meidän kunnassa katsottiin kerran ultralla loppuraskaudessa. Ultralaite oli vanha ja kuvanlaatu huono. Lääkäri sai siitä kyllä selvää mutta minä en tajunnut kuvasta yhtään mitään. Sairaalan ultralaitteet (silloin rv 12 ja 21 tienoilla) oli paljon parempia, niistä näki vauvan kunnolla. Mutta neuvolassa kuunnellaan sikiön sydänääniä kun ne alkaa kuulua.

Tiukuliisa, tervetuloa! Tsemppiä punktioon, toivottavasti saalis on hyvä ja alkiot hedelmöittyvät.

Herukka no onpa ihme että taas sama juttu. Ekassa testissä näen jotain, tokassa en niinkään...

Katjusha pahoittelut negasta, voi kuinka tympeää. :sad001 Jos ei nyt tärppää, kokeiletteko seuraavaan kiertoon uutta siirtoa? Eikö teillä ollut vielä yksi alkio pakkasessa?

EmmaA, meillä on tietty lahjasiittiöt kun ollaan naispari. Taisi olla pari muutakin naisparia. Se on toki vähän ehkä eri asia, kun on alusta asti tiennyt ettei lapset tule olemaan geneettisesti sukua molemmille yhtä aikaa eikä ainakaan tarvitse miettiä kertoako lapselle vai ei. :) Meillä on itse asiassa eräs kaveri lahjoittajana ja lapsi/lapset saa oppia tuntemaan myös hänet. Hän ei kuitenkaan ole isä eikä sellaista roolia halunnut vaan on enemmänkin kummina.

Heitsu, EmmaA:n neuvot kuulostaa hyviltä. Mulla poistettiin kaksi viisaudenhammasta puolivälissä raskautta ja toki puudutettiin. Kysyin siitä jo keväällä alkuraskauden aikana kun tuli ilmi että hampaat pitää poistaa, ja hammaslääkäri sanoi ettei ole mikään este. Että puudute on niin paikallinen ettei haittaa. Mutta en sitten tosiaan tiedä olisiko tehty ekalla kolmanneksella, kun en saanut aikaa niin pian.
Testipäivästä en osaa sanoa, ihmisillä on niin eri mieltymyksiä siitä testatako aikaisin vai vasta testipäivänä, ja milloin haluaa ottaa vastaan mahdollisen pettymyksen. Toisaalta luulen että tulosta miettii riippumatta siitä oliko testannut vai ei, ja mitä se testi näyttää.

Seesam, no onpa kumma ettei teille annettu mitään arviota jonosta, luulisi sairaalalla olevan jonkinlainen käsitys. Toivottavasti pääsette kuitenkin pian.

Sunflower, tervetuloa joukkoon ja tsemppiä punktioon! Mulla itellä ei punktio juurikaan sattunut, aukiolotutkimus oli paljon pahempi. Toisilla taas toisinpäin. Punktion jälkeen oli kyllä kipuja, en olisi lähtenyt töihin sinä päivänä.

Beislan perheellä kp7.

Beisla, jos perjantain verikoe on negatiivinen, lähdetään suoraan uuteen yritykseen, kierron alusta uuteen nousuun. Sumutetta ei tarvita, kun omaa kiertoa sammutettiin tähän. Yksi siellä vielä olis mahiksena.
Jotenkin sitä on kyllä asennoitunut tällaiseksi kolmihenkiseksi perheeksi, että tähänkin vaihtoehtoon tottuu ja sopeutuu.

Ei oo pcos.. mulla on nyt kp 25. Venttailen ens viikkoon ja sitten soitan jos tilanne ei ratkea..

Tietysti uusi raskaus on mahdollinen :) mutta mulla näytti keskenmenon jälkeen pitkään vielä haamuja. Onko mahdollista, että jotain raskausmateriaa olisi jäänyt ?

Kiva kuulla @Tiukuliisa, että mennään samassa vaiheessa:) minulla taitaa päivää aiemmin olla punktio kuin sinulla, tulen kertomaan, että miten meni.. toivotaan hyvää saalista:) Ultran mukaan siis 6 follia näkyvissä, lähdettiin melko maltillisella lääkeannostuksella ensimmäiseen hoitoon, kun amh oli hyvä.. ehkä vaste olisi kuitenkin voinut olla hieman parempi, mutta toivotaan, että edes muutamassa olisi solu ja hedelmöittyisi:)
Onko teillä pitkä taival sekundääristä lapsettomuutta takana?

Ja kiitos @Beisla tsempeistä!!

Tervetuloa uusille! :cat:

Beisla
Kysyin farmaseutilta ja hän sanoi, että lääkkeen olisi pitänyt olla vielä kauemmin lämmössä, että olisi pilaantunut sekä jos väri ja koostumus on ok niin uskaltaa kyllä pistää :) tsemppiä teille punktioon! Toivotaan, että kaikki menee suunnitelmien mukaisesti :happy:

Herukka Oletko kokeillut vaihtaa testien merkkiä?

Täällä pp5, alkio 8 päivän ikäinen. Perjantaina pistin Gonapeptylin ja olo on OIREETON.... Mä luulen siis tuntevani hyvin pientä pistelyä alamahassa, mutta oikeesti oon varma, että kuvittelen. :shifty: viimeksi tuore siirron jälkeen alkion ollessa 7 päivää sain ihmeellisiä kramppeja pitkin päivää jonka ajattelin olevan sitä, että alkio yritti kiinittyä mutta supistuksia tuli paljon ja se ei päässyt kiinnittymään. Nyt en tiiä ees mitä ajattelisin. Omaa kiertoa mulla on nyt menos kp26 ja yleensä tuossa 28-31 alkaa viimestään menkat, katotaan tuleeko lääkkeistä läpi.... Estääkö Zumenon menkkojen tulon???

Sunflower33 Vajaa vuosi ollaan yritetty vasta, mutta kun ikää on, niin lähdettiin vastaanotolle puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Nyt 3 v poika sai alkunsa luomusti ja ensi yrittämisellä, mikä myös vaikutti siihen, että lähdettiin herkästi kartoittamaan syitä miksi ei tärppää.

Olihan se tyrmäävää kuulla, että vaikka mitään rakenteellista ja biologista vikaa ei löytynyt kummastakaan meistä niin tuskin ilman apua ei vauvaa tule.

Toisaalta inhorealistista toimintaa klinikalta ja toisaalta hyvin tsemppaavaa. Lääkärin peukku nousi monta kertaa perjantain ultran aikana ja he lähtevät sillä periaatteella, että viikon päästä on onnistunut siirto ilman "jos" tai "ehkä" sanoja. Vaikka itsellä nuo sanat kummittelevatkin koko ajan päässä.

Tervetuloa uusille!

ON: Eilen ei ollenkaan vuotoa, tänään taas sitten pikkuhousunsuojaan vähän ruskeaa, pyyhkiessä ei lainkaan. Voihan stressi.. Nyt lopetan tähän postaukseen nää omanapailut ja vuodosta raportoimisen, ja tulen sitten takaisin kertomaan, mitä ultrakuulumiset ovat (hyviä/huonoja).

Muumuu mulla tuli myös tuollaista vuotoa alkuraskaudessa aika pitkäänkin. Pienikin tippa verta saa vuodon värjääntymään, sitä muistutteli mulle useampikin lääkäri raskausaikana. Limakalvot on niin herkillä että helposti voi johtua jostain sellaisesta. Tsemppiä epätietoisuuden keskelle ja ultran odotteluun! :)

Vastavirrassa: <3 "Kiva" kuulla (kuulostaa väärältä, mutten muutakaan sanaa keksinyt). Sinulla siis tuli rusehtavaa vuotoa? Millä viikoilla, kuinka usein, miten paljon? Anteeksi kysely, mutta oma tilanne vaan huolestuttaa niin kovin.. :(

Mullakin on tullut sillöin tällöin rusehtavaa "vuotoa", mutta alan pikkuhiljaa uskomaan että se johtuu noista herkentyneistä limakalvoista.. mutta tuntuu kyllä vielä pitkältä ajalta tämä 1,5 viikon odotus np-ultraan..

Muumuu, tsemppiä! Epätietoisuus on ikävää :(

Unique: mulla ei ihan alussa ollut juuri mitään, paitsi turvonneet rinnat ja aiemmista raskauksista tuttu yö heräily..
Mutta rv 6 eteenpäin alkoi pahoinvointi, paha ruokahaluttomuus ja oksentelu..
Nyt rv 10+2 ja kauhea työ on koittaa keksiä jotain mitä saisi syötyä.. lähinnä maistuu peruna, real-leipä, välillä hedelmät, kaurapuuro. Mutta noihinkaan ei voi luottaa. Joten töihin on vaikea keksiä evästä mukaan.. pahimmassa tapauksessa saa sitten olla koko työpäivän syömättä..
Oksentelu ei oo enään joka päiväistä, mutta pari kertaa tällä viikolla on tullut oksenneltua.
Aika raskasta on ollut olla töissä, kun on saattanut aamun oksennella, ja sitten tyhjällä vatsalla saa siellä painaa..
Uudet rintaliivit on pitänyt ostaa, rinnat turvonneet mutta eivät missään vaiheessa ole olleet juurikaan kipeät, ehkä nännit vähän aristavat.
Ja kova väsymys on kokoajan läsnä..

Siinä niitä.. aika perus oireita :)

Takaisin