Kiki, luulen että raskauden alussa ei käydä ihan joka kuukausi, mutta myöhemmin käyntejä on enemmän. Eri kunnissa voi kyllä olla eri tilanne. Meidän kunnassa katsottiin kerran ultralla loppuraskaudessa. Ultralaite oli vanha ja kuvanlaatu huono. Lääkäri sai siitä kyllä selvää mutta minä en tajunnut kuvasta yhtään mitään. Sairaalan ultralaitteet (silloin rv 12 ja 21 tienoilla) oli paljon parempia, niistä näki vauvan kunnolla. Mutta neuvolassa kuunnellaan sikiön sydänääniä kun ne alkaa kuulua.
Tiukuliisa, tervetuloa! Tsemppiä punktioon, toivottavasti saalis on hyvä ja alkiot hedelmöittyvät.
Herukka no onpa ihme että taas sama juttu. Ekassa testissä näen jotain, tokassa en niinkään...
Katjusha pahoittelut negasta, voi kuinka tympeää.
Jos ei nyt tärppää, kokeiletteko seuraavaan kiertoon uutta siirtoa? Eikö teillä ollut vielä yksi alkio pakkasessa?
EmmaA, meillä on tietty lahjasiittiöt kun ollaan naispari. Taisi olla pari muutakin naisparia. Se on toki vähän ehkä eri asia, kun on alusta asti tiennyt ettei lapset tule olemaan geneettisesti sukua molemmille yhtä aikaa eikä ainakaan tarvitse miettiä kertoako lapselle vai ei. :) Meillä on itse asiassa eräs kaveri lahjoittajana ja lapsi/lapset saa oppia tuntemaan myös hänet. Hän ei kuitenkaan ole isä eikä sellaista roolia halunnut vaan on enemmänkin kummina.
Heitsu, EmmaA:n neuvot kuulostaa hyviltä. Mulla poistettiin kaksi viisaudenhammasta puolivälissä raskautta ja toki puudutettiin. Kysyin siitä jo keväällä alkuraskauden aikana kun tuli ilmi että hampaat pitää poistaa, ja hammaslääkäri sanoi ettei ole mikään este. Että puudute on niin paikallinen ettei haittaa. Mutta en sitten tosiaan tiedä olisiko tehty ekalla kolmanneksella, kun en saanut aikaa niin pian.
Testipäivästä en osaa sanoa, ihmisillä on niin eri mieltymyksiä siitä testatako aikaisin vai vasta testipäivänä, ja milloin haluaa ottaa vastaan mahdollisen pettymyksen. Toisaalta luulen että tulosta miettii riippumatta siitä oliko testannut vai ei, ja mitä se testi näyttää.
Seesam, no onpa kumma ettei teille annettu mitään arviota jonosta, luulisi sairaalalla olevan jonkinlainen käsitys. Toivottavasti pääsette kuitenkin pian.
Sunflower, tervetuloa joukkoon ja tsemppiä punktioon! Mulla itellä ei punktio juurikaan sattunut, aukiolotutkimus oli paljon pahempi. Toisilla taas toisinpäin. Punktion jälkeen oli kyllä kipuja, en olisi lähtenyt töihin sinä päivänä.
Beislan perheellä kp7.