IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Unique mahtavaa, hyvälle kuulostaa! Mielummin pysyy positiivisena ja ilosena, kyllä se pessimistikin tosiaan pettyy

Bluebe onnea! Varmaan nyt kaikkea mahollista varoo, mutta ei kai siinä reissussa muuta oo kuin yrittää välttää kaikkia tartuntoja ja varmistaa että rokotukset on kunnossa

Unique: täälläkin annettiin siirtopäivänä samanlainen palaute, 100% selvisi sulatuksesta, 8-soluinen 3-päiväinen oli kehittynyt 4-päiväiseksi varhaisblastoksi. Tarrasukkia pienelle!! :)

Bluebelle vielä että ei raskaana ole muuta estettä matkustelulle kuin että kaikkia rokotuksia ei välttämättä voi ottaa. Matkan luonteesta riippuu myös, miten laajan rokotussuojan tarvitset.( jos vain turistialueella niin riittää a+b hep suoja, jos muut perusrokotukset on kunnossa.) Toiseksi varmista ettet ole menossa zikavirus alueelle. Netistä saa alueet helposti selville.
http://www.who.int/emergencies/zika-virus/classification-tables/en/

Tuossa vaiheessa vielä ei välttämättä ole suurempia huonoja olojakaan niin senkin puolesta voisi lähteä. Terveisin : Rokotusvastaavana toimiva sairaanhoitaja. :)

Muokattu viimeksi:
Kiitos tiedoista Blanca :) Maassa ei ole tavattu zikaa. Tarkoituksella varattiin matka sellaiseen maahan kun jos tulis tartunta niin ei saisi hetkeen raskautua. Hepatiittirokotteet ja perusrokotteet mulla on. Malariaa ja denguekuumetta siellä on, mutta pitää vaan suojatua hyvin.

Just niin. Hyvä! Offin lisäksi Malariaa/ dengueta/ hyttysiä vastaan kannattaa suojatua pitkällä vaatetuksella tai olla sisätiloissa kl 18-20 välillä. Auringon laskiessa hyttysiä liikkuu eniten. Kerroin nyt tälläsenkin vinkin vaikka et kysynytkään. :D

Unique onnea matkaan kyytiläiselle.
Viikonloppuna olin tosi optimistinen, mutta tuuli on kääntynyt. Edelleen on ”sellainen” olo, mutta Äh lannistunut fiilis. No, tää voi mennä miten vaan. Kai sitä voi plussata, vaikka tuloksesta ei ole etukäteen varma?
Katjusha piinapäivä 4.

Kiitos Blanca! Sulla on hyviä vinkkejä.

Katjusha, mä olin ihan varma etten plussaa ja silti plussasin. Eli ei tarvii vielä menettää toivoa :)

Katjusha, älä vielä lannistu! Milloin sinulla on virallinen testipäivä? Oliko niin, että teidän klinikalla otetaan verinäyte?

Kettutyttö, meillä on 2 viikkoa siirrosta eli 8.6.2018. Sillon on jo liki ”19 dpo”. Eli realistisesti ei pitäis kotitestissä paljo näkyä ennen tulevaa viikonloppua. Tytöstä testasin ekan vasta ”14 dpo” ja sillon selkee tulos. Verikoepäivä oli sillon n. ”18 dpo”.

Bluebe: Ihanaa, että digikin oli samaa mieltä viivatestien kanssa! :)

Uniquelle nostettu peukut pystyyn, toivottavasti pikkunen tarraa kiinni :) Kuulosti speksit ainakin oikein hyviltä!

Ja kiitos Terolut-vastauksista! Lutinus siis varmaan mullekin parempi, vaikkakin kun luin noista Teroluteista niin "käytetään endon ja runsaiden kuukautisten hoidossa muunmuassa", kuulostais kyl just mun lääkkeeltä.

Tuli taas kysymys mieleen. Moniko soluisia viispäiväset yleensä on? Vai riippuuko ihan kaikesta? Ärsyttää kun meijän klinikalta ei saa ikinä parempia tietoja alkioista. Maililla kyselin noista meijän tossa joku kk sitten ja vastaus oli vaan, että "oikeen hyvän näköisiä"..

bluebe mulla oli plussan tienoilla/jälkeen ihan kamalia kipukramppeja, heräsin niihin kohtauksiin öisinkin. Joitain pahoja kramppeja tuli vielä rv11. Vuotelin myös rv7 ja rv11, ja oli kipuja. Mulla leikattu umppari, itse ainakin arvelen sen aiheuttamista kiinnikkeistä johtuviksi. Vieläkin (rv34) saattaa yhtäkkiä tulla puukotuskipu alavatsaan muutamaksi minuutiksi, mutta ei oo enää yhtä kova.

Mulla ei myöskään ollut hcg-arvot missään viitteissä, mutta niin vain pysyi kyydissä vaikka sitten myöhemmin sydänvika vauvalla todettiinkin. Lääkäri ei kuitenkaan usko näillä kahdella asialla olevan yhteyttä, koska arvo lopulta tuplaantui omalla käyrällään ja rakennepoikkeavuudet kehittyy ilmeisesti vasta rv7-8 kieppeillä. Kävin otattamassa yksityisellä parit veri-hcg arvot, eikä kyllä suoranaisesti vähentänyt stressiä kun olikohan jotain dpo15 kun arvo oli 17, kun ”normaalisti” pitäis olla jo yli 100.

Terolutit on itsellä ollut muutamassa viimeisessä siirrossa käytössä, mulle tuntuu sopivan tai mun kropalle ei ole väliä mitä valmistetta käyttää. Oli paaaljon helpompaa kuin paikallisvalmisteiden kanssa. Dextran lääkäri sanoi että joissain saksalaisissa tutkimuksissa se on osoittautunut jopa tehokkaammaksi kuin paikallisesti käytettävä progesteroni.

Kiitos oikein paljon kaikille tsempeistä, nyt pitää vaan elellä rauhassa ja olla liikoja miettimättä asiaa! Helpommin sanottu, kuin tehty... Oon jo miettinyt kaiken maailman jutut mitkä saattaa auttaa ja mitkä on saattanut jo mennä pieleen! :nailbiting:

Katjusha Tiiän niin ton tunteen, kun fiilis on eka joo nyt onnistutaan!!! Sitten, ei tästä mitään tuu... Kai tää kuuluu tähän :joyful:

Takaisin