IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Birita! Oon monesti miettiny että kyllä sitä helposti vois mokailla noitten lääkkeiden kanssa, on niitä niin pitkä liuta! Mutta nyt uusi yritys! Hienoa että pääsitte vielä hoitoon:)

Birita tervetuloa :) Hienoa, että pääsette vielä hoitoon! Elonvalla on mulle ainakin tullu parhaat tulokset, toivotaan että teillekin :)

Mitkäs nää Terolutit on? Pitääkin tutkia.. Vieläkö on joku lääke jota tähän arsenaaliin voi pyytää :D :D

Blueben digin tulosta jännäilen ja odottelen täällä!

Birita: tervetuloa, toivotaan että hoito toisi teille plussan:)
Mörkö: terolut 10mg on suun kautta otettava keltarauhashormoni valmiste, samantyyppinen lääke kuin lugesteron. Mulla alkoi nyt se tähän tulevaan passiin, muutama päivä ennen siirtoa ja jatkuu testaamispäivään asti.

Mitäs eroa noilla sit on? Siis Terolut vs. Lugesteron/Lutinus? Tai millä perusteella määrätään toista ja millä toista? Kyl mä mielummin suun kautta lääkkeeni ottaisin... :D

Birita, tervetuloa! Pitkä tie jo teillä takana, kumpa saisitte nyt nyytin syliin.

Mörkö, Lutinus ja Lugesteron on luontaisia keltarauhashormoneja, Terolut on synteettistä. Jotkut saa vähemmän sivuoireita noista mitkä laitetaan paikallisesti.

Mörkö mulla ei pitänyt terolut vuotoa poissa inssin jälkeen. Ei tää lugesteronkaan välttämättä pidä, mutta paremmin kuitenkin. Kai se on yksilöllistä mikä sopii paremmin. Terolut ois paljon kivempi käyttää kun otetaan suun kautta mut ei sitä tietenkään kannata mun käyttää kun ei sovi.

Mulla oli digi tänään pregnant 1-2. PC:n viiva ei ole kuitenkaan toissapäiväisestä juurikaan. Toivottavasti lähtee vahvistumaan. Kuvassa keskimmäinen testi onestep, kun tein senkin huvikseni ja se taas oli lauantaista vahvistunut :)

Soitin äsken polille ja ilmoitin tuloksesta. Varhaisultra just ennen juhannusta, ellei nyt vielä kesken mene. Kysyin hoitajalta onko mun vatsakivut normaaleja, kun mulla tulee niin kovia kouristuksia päivittäin etten voi liikkua sen noin minuutin aikana. Hoitaja ei osannut sanoa. Käski menemään päivystykseen jos ei pärjää. Vähän nyt jäi epätietoinen olo... Onko jollain muulla ollut vastaavia kipuja plussauksen tienoilla? Nää alkoi mulla lauantaina.
Ja sitten unohdin kysyä että voinko lähteä matkalle joka on jo talvella varattu... Lähtö juuri juhannuksen jälkeen ja oltaisiin menossa kahdeksi viikoksi Aasiaan. Pitänee soittaa uudestaan vaikka ensi viikolla ja tarkistaa tää. :facepalm:

Ai niin, ärsyttävää kun TAYS:sta ei saa verikoetta! Olisin niin halunnut nähdä nouseeko hcg normaalisti. Nyt on vaan odoteltava ultraa.

Liitteet

• IMG_3032.jpg
    IMG_3032.jpg
    621.5 KB · Katsottu: 176
Muokattu viimeksi:
Birita: Tervetuloa!

Hienoa, bluebe, kyllä siellä jotain on tapahtunu. :) Mille päivälle sait taysiin ultran? Ja eikös toi hcg:n nousu ole yksilöllistä? Minkä ikäinen sulle siirrettiin ja milloin? (Kauhea kyselytulva)

MuuMuu_ Tiedän, että lentäminen on sallittua. Siksi mietin tuota matkaa kun en tietenkään vaan halua riskeerata mitään. Sen takia ajattelin kysyä lääkäriltä onko matka järkevä tehdä. Vaikka tietysti jos ja kun sinne lähdetään niin aion olla supertarkka hygieniasta ja siitä mitä syön. Me aiotaan vielä reppureissata ympäriinsä :grin Katsotaan joudutaanko tekemään suunnitelmiin muutoksia, et oliskin vähän rennompi reissu. Kun varattiin toi matka niin olin ihan varma, että tää hoito ei kuitenkaan onnistu. Eikä ollut edes varmaa päästäänkö tähän hoitoon vielä toukokuussa.

Mulle siirrettiin kolmepäiväinen alkio 18.5. perjantaina. Ultra on 7+2 eli juhannusta ennen torstaina. Kai se hcg:n nousu on yksilöllistä, mutta onhan ne jotkut viiterajat joiden sisällä sen pitäisi olla.

Mitäs eroa noilla sit on? Siis Terolut vs. Lugesteron/Lutinus? Tai millä perusteella määrätään toista ja millä toista? Kyl mä mielummin suun kautta lääkkeeni ottaisin... :D

Siellä klinikalla missä oon käyny oli se kanta että jatkaa lugeilla, kun on just sitä luonnollista ja epillään että maksa suodattaa liikaa pois terolutista eikä oo niin tehokkaita.
bluebe, onnea! Oisko ne ns. repäsykipuja, jos tuntuu sivuilla, munasarjojen seudulla? Voithan kysyä yksityiseltä (Ovumiasta) antasko sieltä lähetteen verikokeeseen ;)

kookos tuntuu sivuilla mutta myös keskellä. Hoitaja puhui, että voi olla menkkamaisia kipuja, mutta ei nää kyllä sellaisia ole. Menkkakivut on sellaisia, jotka on päällä koko ajan, mutta nää tulee ihan yhtäkkiä kamala kouristus. Mietin jo motaria ajaessa äsken että pitääkö pysähtyä tien sivuun mutta sit just hellitti. Eli en tiedä onko repäisykipuja kun en ole koskaan ennen ollut raskaana. :/ Voisko yksityinen antaa lähetteen vaikka en ole niiden asiakas?

Voisko yksityinen antaa lähetteen vaikka en ole niiden asiakas?

En osaa sanoo kun oon ite ollu siellä potilaana ja saanu ne aina automaattisesti siirroissa, mut kai sitä vois ainakin kysyä kun ei julkiseltakaan anneta? Tietysti kannattaa kysyä myös velottaako ne siitä jotain jos kirjotetaan erikseen..
Onko sulla endoa (ja kiinnikkeitä) mistä noita kouristuksia vois tulla? Toivottavasti ne siitä menee sit ohi kun elimistö rupee tottuun tähän uuteen tilaan!

Muokattu viimeksi:
Viimeksi itse halusin nähdä hcg-arvon. Yksityiseltä saa nopeasti ja helposti. Ne eivät tietystikään tee julkiselle lähetteitä. Mehiläisen labraan pääsi ihan soittamalla labraan ja sopimalla, että tulen sinne. Ei tarvinnut edes lääkärin kanssa keskustella. Maksoi noin 50 euroa. Vastauksen pystyi lukemaan myös netistä. Osasin itse tulkita arvoa sen verta, miltä sen suunnilleen olisi pitänyt näyttää. Nopeasti digitesteistä tulee jo tuo hinta täyteen eli ei mielestäni paha:happy:

Yksityiselle voi mennä labraan ilman lähetettä jos tietää tarkalleen mitä haluaa ottaa. Niinkuin tiedätkin.Tuloksen saat. Kelakorvausta et saa etkä luonnollisesti lääkärin mielipidettä ellet sitten soita tuloksesta omaan hoitopaikkaasi jos ne sieltä suostuvat sanomaan jotain. Hinta juurikin tuota 50e luokkaa. Musta kuitenkin on kummallista että joissain julkisilla ei testata hcg:ta hoitojen yhteydessä. Muutenkin stressaavaa kaikki niin voisi rauhoittaa. Mutta säästösyistä varmaankin näin. Itsellä hcg testaus oli kuitenkin aina suuntaa antava onnistuuko vai eikö. Että kehoitan testaamaan.

Kiitos Rankkisankkis ja Blanca! Voipi olla että käyn sen testauttamassa :) Nimenomaan haluaisin tuota omaa stressitasoa alentaa. Ei varmaan ylimääräinen stressi ainakaan hyvää just nyt tee...

Kookos, mulla on epäilty endoa, joten voisi kyllä hyvinkin olla sen aiheuttamia nämä kivut. No ei auta kuin odotella ultraa tai sitten tosiaan soitella jos en kestä kipua.

Unique, mahtavaa! Nyt on ainakin kaikki merkit kohdillaan. Pidän sulle peukkuja :Heartred

Takaisin