IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitti myös Mindylle ja Emmalle tsempeistä.. kyllä tää tästä.. ja toisaalta helpottavaakin, et joskus sekä tunteet et sanat saa jonnekin purettua:)

Muokattu viimeksi:
Ostin tätä ja tää oliki aika iso?? Lukee, että nieltävä, mutta mä oon puolittanut kuitenkin :wideyed: onkohan vaarallista?

Jos siinä ei ole jakouraa, niin puolittaminen voi vaikuttaa imeytymiseen eli lääke liukenee liian aikaisin eikä toivottua vaikutusta tule. Ainakin normilääkkeissä näin. Vitamiinien kohdalla ei ole tullut ko kysymystä ennen vastaan. :)

Niin ja kärsivällisyyttä kyllä koetellaan, kun vuos sitte päästiin jonoon, tiedot ei kulkenu ja kun vihdoin päästiin asiaan, ni huomattiin toi db. Mut ei auta itku markkinoilla.. onneks on kuitenkin paikka minne avautua:oops::grin

EmmaA: Milloin sulla on eka ultra? Meilläkin eka PAS ja eka ultra ens ma eli 4.6. :) Mennäänkö samoissa? Mä oon jotenki kans ihan ulalla, että mitä seuraavaks tapahtuu :D Nyt mulla Progynova eli onko tää nyt sit lääkkeellinen kierto? Ja pitääkö munkin tikutella jossainvaiheessa? Vai "tekeekö ne lääkkein oviksen"? Vai miten tää menee :D No, viikon päästä selviää varmaan, mutta olishan se vähän kiva tietää :D

Mörkö joo taidetaan mennä hyvinkin samoissa! Mulla eka ultra jo torstaina, tää kuitenkin vähän aikanen(kun en perjantaina pääse, sen kerran kun jotain muuta varaa arkipäivälle niin eiköhän se mee sitten päällekkäin näitten kanssa:D!) ja varmuudeksi aika myös maanantaina. On tässä ihan ihmeissään. Yksi neljäpäiväinen möllykkä siellä pakkasessa odottelee pääsyä tosi toimiin. Olikos teillä Mörkö siellä pakkasessa monta alkiota?
Unique joo luonnolliseen kiertoon tää menee. Voi kumpa ei menis vklopulle! Jos ovis sattuu maanantaille niin sitten menee tää kierto ohi. Hoitaja käski kysyä lääkäriltä tosta Pregnylistä jos näyttää että ois ovis tollon maanantaina ni vois siirtää kuitenkin sillä..

Nasukka näissä asioissa todellakin koetellaan kärsivällisyyttä... Toivottavasti arvot olisivat parantuneet viikon päästä!

MuuMuu_ mahtavaa, että testi on sulla vahvistunut jo tasaviivoiksi! Ihan selkeästi siellä on joku kyydissä :)

Seesam voi harmi kun tuo kierto venyy. Toivottavasti muutto ei sotkisi hoitoaikatauluja!

Ilpurille, Mörkölle ja EmmaAlle tsemppiä PASiin! Ja tsemppiä muillekin hoitokierrossa oleville ja hoitoa odottaville.

Kiitos vielä onnittelijoille :) Mulla vahvistui haamu heti eilen aamulla, mutta sitten tänään jo menin huolestumaan kun viiva ei ollut sitten taas siitä eilisestä enää vahvistunut. Tiedän, että ihan turha testata joka päivä, mutta kun mä olen niin malttamaton! :nailbiting: Huomenna teen digin ja jos se näyttää raskautta niin sitten ajattelin rentoutua edes pariksi päiväksi. Kuvassa ylempi testi sunnuntailta ja alempi tältä aamulta.

Liitteet

• IMG_3027.jpg
    IMG_3027.jpg
    883.3 KB · Katsottu: 163
Rankkisankkis, kiitos. Mä en noista viivoista huolimatta pysty uskomaan, että olisin raskaana. Ihan käsittämätön ajatus! Jos saan vielä tasavahvat viivat tai digissä kunnon viikot myöhemmin, niin sitten varmaan pystyy vasta uskomaan. Nyt ajattelen vaan, että tää menee kuitenkin kesken kun nyt on vasta 3+6.

EmmaA, mulle yritettiin 2 kertaa lääkkeetöntä kiertoa, mut ekalla kerralla kaikki ois ollu muuten optimaalisesti mutta olin tosi kovassa flunssassa niin itse siirsin. Kuumetta/lämpöä ei ollut, mitkä olis ollut ehdoton ei, mutta olin tosi tukkoinen ja räkäinen niin en halunnut ottaa riskiä et alkio menee hukkaan kun kroppa ei välttis oo parhaimmassa vastaanotto kunnossa. Tuossa vaiheessa tuntu et yks lisäodotus kuukausi tässä konkurssissa ei tunnu missään vaikka se peruttu siirto päivä oli mulle tosi kamala. No mut sit tokan kerran siirto ois sattunu lauantaille. Nyt sit sanoivat et tehdään lääkkeellinen et ehditään ennen kesäsulkua, niin Mun ei tarvii oottaa elokuuhun.
Millon se sun ultra on?

Nassukalle paljon tsemppiä hankalaan tilanteeseen, ihan tosi raastavaa tollanen :'(

Mörkö joo taidetaan mennä hyvinkin samoissa! Mulla eka ultra jo torstaina, tää kuitenkin vähän aikanen(kun en perjantaina pääse, sen kerran kun jotain muuta varaa arkipäivälle niin eiköhän se mee sitten päällekkäin näitten kanssa:D!) ja varmuudeksi aika myös maanantaina. On tässä ihan ihmeissään. Yksi neljäpäiväinen möllykkä siellä pakkasessa odottelee pääsyä tosi toimiin. Olikos teillä Mörkö siellä pakkasessa monta alkiota?
Voidaan sit jännätä yhessä jos molemmat päästään siirtoon asti :)

Joo meillä on kaks viispäivästä pakkasessa :)

Bluebe, pitkiä viikkoja sinulla tiedossa ennen ultraa. Kyllä se menettämisen pelko on niin suuri. Toivon kovasti, että viikot vilisisivät nyt nopeasti ja kaikki menisi hyvin. Uskotaan siihen! :Heartbigred

Jos siinä ei ole jakouraa, niin puolittaminen voi vaikuttaa imeytymiseen eli lääke liukenee liian aikaisin eikä toivottua vaikutusta tule. Ainakin normilääkkeissä näin. Vitamiinien kohdalla ei ole tullut ko kysymystä ennen vastaan. :)

Kiitos vastauksesta!

Voihan kökkö, mitenköhän mun nyt kannattais tehdä? Opetella nielemään ne vai hommata suosiolla uusia pureskeltavia? Pelkään aina, että jää kurkkuun noi isot tabletit...:depressed::wacky:

Bluebe kyllä hyvälle näyttää viivat! On tuo varmaan hermoja raastavan jännää, onneksi kuitenkin hyvällä tavalla:)

Unique mä oon ite syöny tota Femibionin vitamiinia(raskauden suunn.vaiheesta oliko 12rv asti) ni ne on musta ihan siedettävän kokosia tabletteja

Ilpuri se on kamalaa kun on niin latautunu siihen seuravaan etappiin ja sitä odottaa kuin kuuta nousevaa ja sitten kaikki siirtyykin. Se tuntuu aivan ikuisuudelta vaikka yleensä on kyse vain muutamasta kuukaudesta. Tässä tilanteessa se on vaan ajoittain ihan ylitsepääsemätöntä. Sulle on kyllä hyvä tuo lääkkeellinen nyt että pääsisit siirtoon! Ei noita pettymyksiä pää kovin montaa putkeen helposti kestä. Ihmeellistä että mulle tehtii se tuoresiirto vaikka olin kuumeessa ja sulle ois ollu ehdoton ei...no eipä sitä enää tarvi märehtiä, kohti uutta yritystä vaan! Nii ja torstaina UÄ

Mörkö no ompa kiva! Nyt vaan toivotaan että päästään siirtoon:smiley-angelic001

Ilpuri jes, kyllä on teidän jo korkea aika päästä PAS:iin! :)

MuuMuu, jos siirtopäivästä vähennät alkion iän, niin eikö sen pitäisi olla ikään kuin ovulaatiopäivä? Ainakin tuolla vau:n laskurissa voi selvittää lasketun ajan ovulaatiopäivän mukaan.

Nasukka, ei mikään ihme että olet turhautunut. Voimia, ja toivottavasti arvot ovat nyt kunnossa.

Unique, jos kysyisit apteekista farmaseutilta, ne varmaan osaa kertoa saako vitamiinin puolittaa?
YA:lla taitaa olla chattikin, jos ei jaksa raahautua apteekkiin.

bluebe ihan hyvältä näyttää viivat, hcg:lla menee pari-kolme päivää tuplaantua niin ei se viiva kovin äkkiä välttämättä tummene. Kyllä se siitä! Uskon että saat digiin hyvän tuloksen. :)

Hei kaikille! Mä ilmottaudun taas joukkoon. Kävin pienen visiitin vähän vajaa pari vuotta sitten täällä. Kerron teille vähän taustaa. Tällä hetkellä olen 40v. ja mies on 38v. Miehellä on neljä lasta ja mä yritän ensimmäistä. Nyt toukokuussa tuli 7 vuotta yritystä täyteen. Hoidot alkoi kesäkuussa 2016 Kuopiossa Inovassa. Kaks siirtoo tehtiin tuloksemattomana ja toisessa punktiossa saatiin 5 solua, joista kaks hedelmöittyi ja siirrettiin molemmat mutta sain negatiivisen tuloksen. Kolmannen hoidon mä ite mokasin kun pistin liian aikaisin pregnylin ja punktiossa tulos oli täysi nolla. Uskon, että osaatte kuvitella sen pettymyksen tunteen, itsesyytökset oli ihan hirvittävät. Ensimmäisestä hoidosta oli mennyt lääkekatto täyteen ja tuo viimeinen hoito meni tammikuulle, mutta sain joulukuussa haettua siihen vielä lääkkeet. Tuo kolmas hoito kun meni pieleen, niin löin hanskat tiskiin, ei ollu enää rahaa uusiin lääkkeisiin ja olin just jäänyt työttömäksi. Mä jätin koko vauvahaaveen taka-alalle ja sanoin miehellekin, ettei meille mitään vauvaa tuu. Nyt vappuna mun serkku puhu mulle aiheesta ja kysy miten ne meidän hoidot? Sanoin, että ne haaveet on jätetty. Se keskustelu jäi kuitenkin elämään mun mielessä ja rupesin ottamaan selvää onko vielä mahollisuus jatkaa. Soitin Inovaan ja kysyin tilanteen, ja sieltä näytettiin vihreetä valoa koska sitä kolmatta siirtoa ei oltu tehty. He käski mun soittamaan tänne oman paikkakunnan naistenklinikalle ja kysymään, onko vielä se lähete voimassa. Täältä sain vaan hoitajan kiinni ja hän oli sitä mieltä, että se lähete on luultavasti mennyt umpeen ja kerkesin just täyttämään 40v, että luultavasti se ois ollu siinä. Mutta lääkäri soitti mulle ja sanoi, että lähete on kolmeen siirtoon ja mulle oli tehty vain kaksi ja mun ikä ei kuulema haitannut.
25.5. Oli mulla Inovassa suunnittelukäynti, jossa sain jo reseptit mukaan ja tehtiin ultra. Mua vaan harmittaa kun en kerennyt tän kuun kiertoon vaan pistelyt menee heinäkuun puoleenväliin kesäloman takia. Mulla on tällä kertaa melkein kaikki lääkkeet uusia. Elonva, Fyremadel, gonal-f ja terolut. Gonapeptyl ja terolutit oli kiva yllätys, edellisillä kerroilla en saanut ollenkaan Gonapeptyliä ja ihanaa ettei tarvii lugeja käyttää. Tuon Elonvan takia kuulema ei tarvita sitten kun yksi ultra väliin, kun jo suunnittelukäynnillä tehtiin se ultra. Anteeks hirveen pitkä teksti.

Birita tervetuloa :)

Tänne hirmusti tullut tekstiä ja vaikks kaikki luin en puhelimella osaa välillä käudä katsomassa tekstiä ja en muists kaikkea joten toivotan kaikille iloa ja onnistumisia omiin vaiheisiinsa :)

Kysyn taas kokeneimmilta: mistä lääkkeestä tää voi tulla kun rinnat on niin perhanan arat? Mulla vasta siis mennyt gonal-f ja orgalutran. Selosteissa ei mainita rintojen arkuuta. Tänään mulla menee pregnyl, torstaina punktio.
15 follia siellä kasvaa eilisen ultran mukaan :)

Takaisin