IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bluebe: mikäs tilanne siellä?

Kiki: Joko olet tehnyt raskaustestin?

Kathusa: Toivotaan, että oireet olisivat "positiivisia" (sanan monessa merkityksessä). :)

Olikos kenellä ja milloin siirto? :)

Missähän Herukka mahtaa olla? Hänen tilanteensa kovasti askarruttaa..

Onko täällä kellään tukihoitona käytössä ollut lutinus?Millaisia sivuoireita on tullut vai onko tullut mitään?Itsellä ei mitään kovasti niistä turvotusta pelkästään samaa teki lugesteronit kun aikoinaan oli ne käytössä.Lutinus kovasti itsellä ainakin valuu ja tekee sotkua myös koko ajan sellainen olo että jotain valuu koko ajan.Lugesteroneissa ei ollut näin paljon valumisia ja valumisen tunnetta.Tiedän sen että kaikki lääke menee tarkoituspaikkaan ja tämä valuva osa on "ylimääräistä tavaraa"

Heitsu vaimolla on ollut lutinus insseissä ja nyt ivf:ssä. Saa ihan kunnon raskausoireet siitä, mutta hän reagoi muutenkin herkästi hormoneihin.
Mulla itsellä kun oli Lugesteron, en saanut siitä mitään oireita. Lutinus ja Lugesteron on kai melko samankaltaisia.

Moi taas täältäkin!

Tsempit Katjushalle! Viimeks kun plussasit sun tytöstä, muistan kun mulla oli ihan mielettömän hyvä fiilis sun istutuksesta, nyt on ihan sama! :D

Heitsu, mulla oli aiemmin Lutinus, ei ollu mitään oireita paitsi järjetön tissi kipu, mikä loppu kun seinään kun lopetin sen. Se valuminen nyt vaan kuuluu asiaan, pikkuhousun suojaa kehiin vaan :)

Mulla oli sen tuoresiirron jälkeen kans gonapeptyl, ei aiheuttanut mitään oireita. Siinä vien kävi niin että mulle oli määrätty 1 piikki kuten muillekin, mutta en tajunnut ostaa sitä sieltä kaupungista missä käyn lääkärissä niin ne tilas sitä mulle tänne kotipaikkakunnalle. Niin yhden oon siis käyttänyt, mutta myynti erä on 7 kpl:D mulla on niitä siis vielä 6 jääkaapissa

Bluebelle ihanat onnittelut!

Herukalla taisi mennä niin et yksikään ei hedelmöittynyt ja seuraava ivf menee syksyyn, jos nyt oikein muistan

Mulla alko menkat eilen, ja nyt kolmas kerta toden sanoo, 3. Yritys siis tehdä pas. Wuhuu! Eilen alotin myös zumenonin, mahtaakohan olla kovinkin sivuoireellinen? Ens viikon to ultra ja sit seuraavalla viikolla siirto jos tää nyt menee kuten on suunniteltu. Meillähän on siis 3 6D blastoa pakkasessa. Mä melkein toivoisin että eivät sanoisi laatuluokkaa ollenkaan, kun jotenkin masennus iskee jos on huono. Luulis että tarttuu paremmin jos on hyvällä mielellä:) lääkäri kyllä sano ja itsekin niin järkeilin, että jos on on pitkälle jaksanut niin hyvä pitäs olla.

Täällä rinnat todella kipeät, mitään muuta oiretta ei ole. Tietääkö kukaan, miten nuo rv:t lasketaan pas:ssa? Yritin googlettaa, en osannut.. Soitin taysiin, mutta aika ympäripyöreä vastaus tuli.. Sanoi, että "meillä on ollut tapana laskea siirrosta kaksi viikkoa, ja silloin tehdään testi. Jos on positiivinen, siitä kolme viikkoa eteenpäin olisi rv 7. Tämähän tarkentuu ultrassa". Ota tuosta nyt selvää.. Alkuraskauden ultraan sain ajan 18.6. eli kolmen viikon päähän, jaiks! Eka neuvola olisi 26.6, mikäli tosiaan noihin asti päästään. Tänään aamulla testasin, ja viivat tasavahvoja, eli kyllä tuolla joku taitaa kyydissä olla. :)

Ihan tylysti vaan omanapailen.. tänään on paska päivä! Itkua on väännetty koko aamu ja aamupäivä. Koko yövuoron jo kelasin, et tänään ois ollu eka pistospäivä, jos ei toi pirun diabetes ois tullu sotkemaan kuvioita. Ihan liikaa kaikkee enemmän ja vähemmän epämäärästä kuvioo on sotkenu ekan hoidon alkua!
Nyt toki hyvästä syystä odotellaan, mut ei se poista tätä oloa. Turhautumista ja pettymymystä.. pelko persiissä vielä, et reilun viikon päästä kontrolli labrassa tulee huonoja uutisia sokeriarvojen suhteen, vaikka ne nyt lääkelisäyksien jälkeen kotimittauksissa onkin aisoissa pysyny...

MuuMuu, jee!! mun mielestä meillä laskettiin siirtopäivästä 2 viikkoa+alkion ikä päälle raskausviikoiksi. Ultrassa oli päivälleen nämä sitten ekalla kolmanneksella.
Ilpuri, ihana :) Kiitti! Onnea PAS-kiertoon!!
Nasukka sympatiaa :(

Katjusha: Viitsitkö vääntää ratalangasta, kun ei vaan tajua? :D Siirrettiin 15.5 4-päiväinen varhaisblasto (edellisenä päivänä otettiin sulamaan 3-päiväinen). Eli nyt olisi.. Mikä? :D 4+3?

Nasukka: Sympatiat sinne. <3 Varmasti tuntuu kurjalta. :/ Mutta ehkä onnistuu raskautuminenkin paremmin, kun diapetes on saatu kuriin ja sokeriarvot kohdilleen? :)

Beisla: tsempit perjantain ultraan. Hyvä kun siellä vihdoin ja viimein kuukautiset alkoi.
Nasukka sympatiat sinne sulle <3
Muumuu: mulla siirto keskiviikkona jos pikkunen selviää sulatuksesta.
Ilpuri: mukava kun sielläkin homma etenee.
Gonapeptylistä vielä, itsekin uskon että siitä on ollut omalla kohdalla apua, 2 siirtoa tehty ja molemmilla kerroilla alkio kiinnittynyt.

Heitsu mulla oli Lutinus käytössä. Rinnat oli kipeenä, mutta ei muuta. Ja sitä valumista oli tosi paljon!

Nasukka jaksamista odotteluun, ei oo helppoa pysyä kärsivällisenä! Jospa ne sokeriarvot nyt tasottuisi!

Ilpuri onnea seuraavaan PASiin! Minäkin täällä odottelen ekaa Ultraa ja mahdollista ensimmäistä PASia. Jännää!

Tsemppiä kaikille muillekin!

Tää PAS on mulle täysin uutta ja nyt ihmettelen kun teillä muilla on tukena noita lääkkeitä ja mulla ei mitään. Täällä mä vaan oottelen ultraa ja alan tekemään noita Ovis testejä. Ei ollu puhetta että oisko sitten mahollisen siirron jälkeen jotain. Outoa:bored: tuota Gonapeptyliä täytyy kyllä munkin kysyä

EmmaA: Milloin sulla on eka ultra? Meilläkin eka PAS ja eka ultra ens ma eli 4.6. :) Mennäänkö samoissa? Mä oon jotenki kans ihan ulalla, että mitä seuraavaks tapahtuu :D Nyt mulla Progynova eli onko tää nyt sit lääkkeellinen kierto? Ja pitääkö munkin tikutella jossainvaiheessa? Vai "tekeekö ne lääkkein oviksen"? Vai miten tää menee :D No, viikon päästä selviää varmaan, mutta olishan se vähän kiva tietää :D

Heitsu mulla oli Lutinus käytössä. Rinnat oli kipeenä, mutta ei muuta. Ja sitä valumista oli tosi paljon!

Nasukka jaksamista odotteluun, ei oo helppoa pysyä kärsivällisenä! Jospa ne sokeriarvot nyt tasottuisi!

Ilpuri onnea seuraavaan PASiin! Minäkin täällä odottelen ekaa Ultraa ja mahdollista ensimmäistä PASia. Jännää!

Tsemppiä kaikille muillekin!

Tää PAS on mulle täysin uutta ja nyt ihmettelen kun teillä muilla on tukena noita lääkkeitä ja mulla ei mitään. Täällä mä vaan oottelen ultraa ja alan tekemään noita Ovis testejä. Ei ollu puhetta että oisko sitten mahollisen siirron jälkeen jotain. Outoa:bored: tuota Gonapeptyliä täytyy kyllä munkin kysyä

Onko sulla siirto luonnolliseen kiertoon? Jos kyllä, niin ei silloin yleensä lääkkeitä olekaan tukena :) itsekin oisin halunnut siirron luonnolliseen kiertoon, mutta viikonloput ja pyhäpäivät sotkivat 4 kiertoa joten päätin nyt kokeilla lääkkeillä. Lääkkeillä päästään yleensä siis aina siirtoon jos vain alkiot kestävät sulatuksen :) eikä muuten tule mitään yllätyksiä.

Ostin tätä ja tää oliki aika iso?? Lukee, että nieltävä, mutta mä oon puolittanut kuitenkin :wideyed: onkohan vaarallista?

Liitteet

• Minisun_Mama_120tabl_300x300_RGB.jpg
    Minisun_Mama_120tabl_300x300_RGB.jpg
    40.5 KB · Katsottu: 139
Katjusha: Viitsitkö vääntää ratalangasta, kun ei vaan tajua? :D Siirrettiin 15.5 4-päiväinen varhaisblasto (edellisenä päivänä otettiin sulamaan 3-päiväinen). Eli nyt olisi.. Mikä? :D 4+3?

Nasukka: Sympatiat sinne. <3 Varmasti tuntuu kurjalta. :/ Mutta ehkä onnistuu raskautuminenkin paremmin, kun diapetes on saatu kuriin ja sokeriarvot kohdilleen? :)
Varmasti onnistuu... tai ainakin on varmaan parempi mielenrauha, kun on hoito balanssissa. Tarkkaan selitettiin riskit rakennepoikkeavuuksille jne, jos arvot on missä ei pitäis olla. Ymmärtän täysin, enkä halua turhia riskejä ottaa nopeuttaakseni asioita, mut tänään (ehkä ihan hyvä jopa tavallaan) tuli melkonen romahdus.. Tästä selvitään kyllä ja ehkä/toivottavasti taas vähän sitkeempänä ja itteään paremmin ymmärtävänä jatketaan kuitenkin..

Varmasti onnistuu... tai ainakin on varmaan parempi mielenrauha, kun on hoito balanssissa. Tarkkaan selitettiin riskit rakennepoikkeavuuksille jne, jos arvot on missä ei pitäis olla. Ymmärtän täysin, enkä halua turhia riskejä ottaa nopeuttaakseni asioita, mut tänään (ehkä ihan hyvä jopa tavallaan) tuli melkonen romahdus.. Tästä selvitään kyllä ja ehkä/toivottavasti taas vähän sitkeempänä ja itteään paremmin ymmärtävänä jatketaan kuitenkin..

Ymmärrän sun pettymyksen ja muista että annat kaikkien tunteiden tulla ja sitten taas kohti tulevaa paremmalla fiiliksellä! Ikävää kun tulee näitä takapakkeja <3 halaus sinulle!

Takaisin