IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin pistin sen gonapeptylin aamusta, sen kerran kun pistin. Mulle nousi oudot iho-oireet muutaman tunnin päästä siitä, joten toisten en uskalla ottaa.

Mäkin pistin sen gonapeptylin aamusta, sen kerran kun pistin. Mulle nousi oudot iho-oireet muutaman tunnin päästä siitä, joten toisten en uskalla ottaa.

Millaisia oireita? Ja tuliko ne pistoalueelle vai muualle kehoon?

Mä ajattelin kysyä voinko pistää vasta töiden jälkeen niin ei tartte töissä selitellä jos iskee yhtäkkiä joku ihottuma.

Millaisia oireita? Ja tuliko ne pistoalueelle vai muualle kehoon?

Mä ajattelin kysyä voinko pistää vasta töiden jälkeen niin ei tartte töissä selitellä jos iskee yhtäkkiä joku ihottuma.

Mulle tuli naamaan mustelmia, niinkuin olisin oksentanut paljon tai kaatunut laskettelumäessä. Tämmöistä ei ollut ennen eikä jälkeen, joten en voinut kuin yhdistää tuohon lääkkeeseen. Varmaan pistokohtakin punoitti.

Mulle tuli naamaan mustelmia, niinkuin olisin oksentanut paljon tai kaatunut laskettelumäessä. Tämmöistä ei ollut ennen eikä jälkeen, joten en voinut kuin yhdistää tuohon lääkkeeseen. Varmaan pistokohtakin punoitti.

Ohoh! No pitää itse toivoa, että oma keho ei reagoisi allergisesti kyseiseen tuotteeseen!

Katjusha: oho, ompas sulla tullut oireita:/
Unique: mä oon pistänyt gonapeptylin illalla, viimeksi pistin klo:21 jälkeen. Ei sillä pistoajankohdalla sitten varmaankaan oo niin väliä millon pistää, mut hyvä kuitenkin lääkäriltä varmistaa :)

Kuulostaa Katjusha kamalalta sun kokemus Gonapeptylistä! Mulle ei Gonapeptylistä ole tullut mitään oireita, hiukan pistelee sen pistäminen, mutta muuten ei mitään. Ei mulla muutenkaan kyllä ole mitään herkkyyksiä millekään. Hoitaja sanoi, että jotkut lääkärit ohjeistavat pistämään sen aamulla, jotta jos sen unohtaa, niin myöhemminkin ehtii. Pistämisen ajankohdalla ei ole niin väliä. Mä olen usein pistänyt vasta illalla.

Lugesteroni lopuumisen jälkeen pitäiskö tulee kuuksutiset?Viimeinen lääket oli 25.5 illalla.Toivotan että ei tulee.Testi päivä on 30.5

Muokattu viimeksi:
Eikös ollu niin, että Gonapeptylistä on ihan tutkimusta että on auttanut? Vitsit, mä niin meinaan kysyä tuota mullekin.. Eikai siitä mitään haittaakaan voi olla?

Onnea Unique ja MindyH siirtoon, toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte hyvät pikku alkiot siirtoon! Jospa tämä plussa aalto vaan jatkuu:happy:

Bluebe onnea haamusta! Nyt vaan viiva vahvistumaan!

Eikös ollu niin, että Gonapeptylistä on ihan tutkimusta että on auttanut? Vitsit, mä niin meinaan kysyä tuota mullekin.. Eikai siitä mitään haittaakaan voi olla?

Viime aikoina tuo on kai lisääntynyt paljon, että sitä tarjotaan. Silloin kun tehtiin omilla muniksilla hoitoja joskus 2009-2010, sitä ei tahtonut saada. Luulisin, että siitä voi olla apua. Kaikki vaikutukset on toki yksilöllisiä. Merkittävin onnistumisen yksittäinen tekijä on alkion laatu.
Mulle se lääke ei käynyt, tuli reaktio, raskauksia on alkanut ilmankin kolme mulla. Sitten kun saatiin tarpeeksi vahva alkio, saatiin myös tyttö :)
Täällä on menossa toinen päivä kummallisia oireita, joiden toivon olevan hyvä merkki :) Saapa nähdä, montako päivää voin olla testaamatta.

Joo onhan se niinkin, että tottakai enempi plussia tulee jos lääkettä enempi on tarjollakin.

Eipä sitä koskaan voi tietää, että miten sitä onnistuis :D Tekis kaikki temput tai ei mitään.. No, aika näyttää miten käy. Voihan se ollakin, että lääkäri meille tuota ehdottaakin, tuskin on kaikki tän hoidon lääkkeet tässä, ens ma on taas vähän viisaampi :) Sanoin aikaisemmin, että aika kuluu kauheeta vauhtia, no nyt tuntuu taas ettei kulukaan :D

Katjusha: Tuliko tyttö teille tuoresiirrosta vai PASsista? Oon lukenut semmosiakin kokemuksia, että moni onnistunut paremmin PASseista. Vitsit teillä ollaan jo jännän äärellä! Kohta pääset testaamaan! Peukut on edelleenkin pystyssä täällä! :)

Täällä onkin paljon nyt piinaajia. Tsemppiä näihin päiviin ja paljon plussia nyt! :)
Tuosta gonapeptylistä, minulle se on aina määrätty. Vaikka minulla yksi aiempi luomulapsi ja varsinaista syytä lapsettomuuteemme minussa ei ole. Siirtoja on ollut 4 kpl ja niistä 3 on kiinnittynyt. Että kyllä mä uskon oman kokemuksen pohjalta että on varmasti auttanut kiinnittymiseen. Toki eihän sitä voi tietää olisiko ilmankin kiinnittynyt mutta ei siitä haittaakaan ole ollut.

Mulle ei ole koskaan edes ehdotettu tuota Gonapeptyliä. Aion kyl ehdottomasti vaatia sen seuraavaan kertaan. Näistä kolmesta siirrosta kun ei ole ainutkaan alkio edes yrittänyt kiinnittyä.

Täällä on meneillään kp 35. Ei kuukautisia, testit negaa. Laittelin tänään hoitajalle viestiä, et mitäs nyt tehdään vai odotellaanko vielä. Sellainen muuttujakin on tulossa, et ollaan töitten takia muuttamassa kesällä, joten hoitokin tod.näk. siirtyy HUS:iin. Toivottavasti se ei viivästytä hoidon aloittamista...

Mörkö, esikko oli tämän 6. IVF:n tuoresiirto, eli se nopein alkio siirrettiin 5. päivänä. Tämä kaveri, joka kyydissä nyt majailee, on myös blasto. Tarkempaa laatuluokkaa ei ole tiedossa.
Onhan ne negakierrot ihan persiistä, sitä vaan ihmettelee miks ei tartu. Gonapeptyl voi antaa sen tarvittavan pienen buustin. Toisaalta, kiinnittymis% vaihtelee muutenkin 20-50% per siirto riippuen ”materiaaleista”, että kiinnittymättömiä alkioita on monta holahtanut pönttöön :/
Kylläpä on jännittävä viikko itselle ja monille muille.

Kettutyttö onpa hyvä ettei ollut laskimotukosta, onneksi selvisitte säikähdyksellä.

Heitsu, tsemppiä piinailuun! :) Hyvältä kuulostaa olosuhteet alkion kiinnittyä.

MuuMuu hieno testitulos, ei tarvitse yhtään arvailla. :biggrin

Lihavointi on mahdollista tehdä myös manuaalisesti mutta toki se on vähän työlästä. [B ] teksti tähän [/B ] välilyönnit vaan pois hakasulkeiden sisältä. Jos haluaa kursiivin niin B:n tilalle I. Niin ja kännykällä jos menee selaimen kautta eikä käytä appia, on käytössä sama valikko kuin tietokoneellakin. Sekä tekstin muotoiluun että reaktionapit.

Katjusha mahtavaa että siirto onnistui ja jäi vielä alkio pakkaseen! Tsemppiä piinailuun ja plussatuulia! :)

Lugesteronista, mulle määrättiin silloin kuuri vain testipäivään asti, sen jälkeen lopetus vaikka testi olisi plussa. Yritin kysellä saisinko pidempään kun mulla on tiputtelua pari-kolme päivää ennen menkkoja, mutta lääkäri ei pitänyt tarpeellisena. Hän sanoi että jos alkio kiinnittyy, kropan oma horminituotanto on niin paljon vahvempi tuki raskauden jatkumiselle kuin mikään lääke. Mutta että joillekin kyllä määrätään pidempään jos vaikuttaa olevan syytä. Esim. vaimo sai nyt ohjeen että jos plussa, niin lääke jatkuu muutaman viikon koska hänellä on luteaalivaihe vain 9 päivää (ja siitäkin osa tiputtelee) niin on perusteltua olettaa ettei kropan oma hormonituotanto riitä alkuun. Nyt on tosin myös eri lääkäri kuin minulla; tässä on varmaan paljon lääkärikohtaisia eroja.

Kiki, viime vaimolla tulee aina menkat vaikka on vielä tukilääke (Lutinus) käytössä. Vaihtelee siis eri ihmisillä, joillakin tulee vasta lopetuksen jälkeen ja joillakin menkat puskee läpi. Toivotaan että olet raskaana jos sulla ei ole vielä alkanut!

Unique ja MindyH, tsemppiä siirtoon! :)

bluebe ihan selkästi näkyy viiva, onnea! :)

jennis, onnea hurjasti vauvasta! :)

Seesam onpa ärsyttävää, kumpa menkat alkaisi pian.

Täällä alkoi vihdoin eilen menkat eli tänään alkaa taas pistely. Yli viikon oli menkat myöhässä. Perjantaina eka ultra.

Takaisin