IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aitoomaitseni, klo 18 on raja: jos ovisplussa on sen jälkeen, se lasketaan seuraavan päivän plussaksi.
Ton yleisohjeen perusteellahan siirto olis tiistaina. Ovisplussapäivästä niin monta päivää kuin alkion ikä. Mutta toki joissain paikoissa seurataan vielä ainakin päivä alkion kehitystä, joten jos haluavat niin tehdä, siirto voisi olla keskiviikkona.

Osassa paikoissa lasketaan klo 18 ennen tullut saman päivän ja klo 18 jälkeen seuraavan päivän. Meidän klinikalla suositaan siksi vain aamutestausta eli laskettaisiin ovulaation olevan huomenna eli siirto olisi leskiviikkona vasta. Siinä kun sitten vielä aloitetaan keltaraushashormooni.

Mulla on sama kokemus, kun edellisellä. Aamusta sain melkein plussan, iltapäivällä klo 13 ”täysplussan” ja seuraavasta päivästä laskien eteenpäin alkion iän verran.

Meilläkin oli tuo kl 18 raja. Ennen sitä sama päivä. Sen jälkeen seuraava päivä. Mut ne hoitsut tietää kyllä siellä millon siirto kun soitat huomenna sinne. Onnea oviksesta! :)

Tuli muuten mieleen et lääkäri kerran sanoi siirron yhteydessä et joskus on käynyt heillä niin muutaman kerran et ihminen on saanut kaksoset luomukiertoon siirrettäessä niin, että toinen on ollut siirretty alkio ja toinen ihan luomu. Aika hurjaa. Mut niinkin voi käydä.

Mä en oo koskaan kuullutkaan tuollasesta kello 18-”säännöstä” näiden ovis+ ja pakastesiirron suhteen. Menkkojen alun suhteen on taasen tuttu. Tays muutenkin suositteli testaan ovista iltapäivällä muistaakseni.

Bluebe, ymmärrän hyvin, että tuntuu pahalta, kun pakkaseen ei tällä kertaa saatu mitään. Ihan p*stä. Toivotaan, että nega kuitenkin muuttuisi vielä positiiviseksi, eikä maaliskuun hoidolle olisi tarvetta!

Valkoinen orkidea, eipä sullakaan ole hääviä ollut. Kunpa se plussa kaikesta huolimatta tulisi.

Itsellä menossa pp9 ja sinnikkäästi olen testaillut negatiivista tähän mennessä. Ihan ensimmäisinä päivinä näkyi vielä haamua Ovitrellestä. Eipä ole kummoisiakaan toiveita onnistumisesta. Pakkaseen oli saatu 2/4 alkiota 6-päiväisinä. PAS nyt lähinnä mielessä. Suunnitelma oli, että se tehtäisiin luonnolliseen kiertoon, mikä stressaa mua ihan tosi paljon, kun sitten siirtopäivä voi osua viikonlopulle. Tänään oltiin miehen kummitytön synttäreillä. Leikki-ikäisten lasten kanssa oleminen on musta oikein kivaa, mutta vauvat ja taaperot saa mut tuntemaan sen surun, joka on olemassa, mutta jota en halua miettiä. Tänäänkin oli paikalla tosi suloinen taapero, mikä vihlaisi kovaa. Tuleeko meille koskaan sellaista? Meillä olisi hyvä koti lapselle, mikset voisi tulla? Itkettää.

Stressiin liittyen tuli vastaan tällainen Lääkärilehden (2012) artikkeli, olikohan tähän joku jo linkannut? http://docplayer.fi/489005-Stressi-ja-lapsettomuus.html " Lohduttava löydös oli, että lapsettomuuteen tai muuhun hoidonaikaiseen stressiin liittyvät tunteet eivät heikentäneet raskauden alkamisen mahdollisuutta"

Ja "not pregnant" sieltä pärähti oikeen selostuksella nyt virallisena testipäivänä, kun "pääsin" käyttämään digin kun en jaksanut enää lähteä hakemaan halvempia testejä kaupasta... Olin siis käyttänyt kaksi puikkotestiä jo viime viikolla.

Tää on aivan syvältä. En kyllä ikinä ajatellut, että tämmöstä suota joutuisi tarpomaan vaikka koitinkin alusta lähtien pitää mielessä, että raskaaksi tulemisessa saattaa kestää.

Miselli, kiitti tosta linkistä! Kyllä se mieltä vähän paransi, kun saa siltä osin itsesyytöksiä vähän vähemmälle. Vauvat ja taaperot herkistää mut samanlailla... Toivotaan, että sulla ja bluebellä tärppäisi <3

Muokattu viimeksi:
Valkoinen orkidea, pahoittelut negasta <3 ja voimia..

Miselli; itselleni myös tulee pikku vauvoista herkistynyt olo..

Samana päivänä kun mulla oli pas-kierron virallinen testipäivä(nega), niin kuulin että eräs lähipiiristä on raskaana, ja en kyllä millään muotoa voi ymmärtää että miksi hän(?), kun hänellä/heillä ei ole juurikaan edellytyksiä tasapainoiseen elämään, kun siellä on taustalla esim sekakäyttöä, yms.. tuntuu tosi pahalta, ja on vaan katkera olo.. miehelle myös oli kova paikka kun kuulimme kyseisten ihmisten vauva uutisen.. Vaikka hän yleisesti ottaen on osannut paremmin iloita toisten puolesta..
No eihän se meiltä pois ole kun toiset saa vauvoja.

Nyt Naistenklinikalla odottelemassa ultra aikaa, mutta tänäänkin ovulaatio testi nega, ja kp14.
Ensi kierron aion kyllä vaatia lääkkeelliseksi. Nyt on jo valmiiksi negatiivinen ja vähän toivoton olo.

Oho, tulipas pitkä valitus viesti :D
Jotenkin viikonloppuna on ollut nämä tunteet pinnassa, niin pakko jonnekin purnuttaa..

Ja taas oli ihan surkea limakalvo.. ovulaatio tulee ihan omia aikojaan.
Voi olla että taas jää siirto väliin.
Nyt suoraan sanottuna v*tuttaa.

Perjantaina taas ultraan.
Onneksi puhuttiin jo että ensi kierto lääkkeillä.

Pahoittelut jokaiselle huonoja uutisia saaneille, tai muuten vaan suossa tarpoville.

Allekirjoitan niin nuo katkerat tunteet! Meillä oli erittäin läheiset välit erään pariskunnan kanssa (siis oltiin hyviä ystäviä, välit meni ihan muista syistä "poikki"). 2015 tein positiivisen raskaustestin, ja niin tämä nainenkin. He olivat 2 vuotta siinä kohtaa yrittäneet, me emme vielä "kunnolla" yrittäneet (ei ehkäisyä, tulee, jos tulee - asenne).

Noin viikko testin jälkeen itsellä tunne, ettei kaikki ole ok, viiltävää kipua oikealla puolella usein. Menin päivystykseen, jossa minulle huudettiin, että miksi sinä täällä olet, neuvolaan vaan yhteyttä! (Neuvolassa aikaa varatessa kehoitettiin menemään päivystykseen, jos mitään on). No siellä tutkittiin, sisätutkimus, vanhempi nainen sanoo kaiken olevan ok ja lähetti kotiin, ei ultrattu. Siitä seuraavana päivänä menin yksityiselle, todettiin kohdun olevan tyhjä. Epäili kohdunulkoista, laittoi sairaalaan lähetteen, jossa tämä varmistettiin sitten. Ei muuta kun leikkaukseen ja munajohdin pois. Se oli todella todella kova paikka itselle. Menee 2 viikkoa, nähdään pariskunnan kanssa ja nainen toteaa: "No hei! En mä olis halunnukkaa synnyttää sun kaa viereisissä huoneissa, hehheheheheheheheheee!". Tämä kaivelee vielä tänäkin päivänä. Heille syntyi terve tytär. Nyt viime lokakuussa facebookkiin lävähti naiselta ultraäänikuva, jossa saatetekstinä: "Hupsista perkele!". Siis.. MITÄ? Hupsista?? Nyt heillä toinen syntyy toukokuussa. On niin paska fiilis suoraan sanottuna, et en tiiä mitä pitäis tuntea..

Ja jotenki on vaan olo, että ei oo meille lasta suotu. Jos raskaaksi tulee, ni keskenmenohan sieltä taas tulee. En tiedä, miksi näin ajattelee, ollu jo pitkään tämmönen fiilis. Sitä vaan haluis oman lapsen niin kovasti. Mut ei minulle sellaista ole tarkoitettu saamaan. [emoji24]

Lisäksi menkat ei oo VIELÄKÄÄN täällä alkaneet..

-MuuMuu pessimistisenä ja erittäin alakuloisena, kp38.

MuuMuu, sympatiaa! Tuo on (hupsista!) NIIN syvältä.
Omassa elämässäni pahinta, mitä on käynyt, oli se kohdunulkoinen ja sen käsittely. Toivotaan, että teillekin se oma rakas pikkuinen suodaan.
Plussia ketjuun!!!

Todella paljon voimia kaikille neganneille ja suossa tarpoville. ❤
Onneksi on tämä ketju minne saa purkaa ja täällä ihmiset ymmärtävät ja jaksavat valaa uskoa kun kaikki toivo tuntuu kadonneelta ❤
Tiedän niin hyvin nuo katkerat fiilikset ja ajatukset mutta aina jostain sisimmästä sitä kaivaa pienen toivon ja jaksaa rämpiä suossa eteenpäin.
Paljon voimia ja tsemppiä alkavaan viikkoon kaikille! :)

Voi MuuMuu :sorry: Noita tollasia ihmisiä tekis mieli läväyttää oikeen kunnolla. Samoin niitä, joilla ei oo ollu ongelmia lasten saamisen kanssa ja tulevat sitten ohjeitaan hakekemaan...
Mulle yksi (YKSI!) ihminen on sanonut, että on pahoillaan, eikä osaa muuta sanoa. Vastasin hänelle, että tuo oli mun mielestä parasta mitä voi sanoa.
Voimia ja edes pieniä positiivisia ajatuksia ihan jokaiselle, jokaiseen kuerron vaiheeseen ja piinailupäivään.
Etenkin juupasjaapas on ollut mielessä monta päivää. Toivottavasti siellä on kaikki kunnossa! :Heartred

Juupasjaapas on ollut mielessä täälläkin. Toivon kovasti, et kaikki olis sittenkin hyvin. :Heartred

Omaanapaa. Piti hakea tänään Luget apteekista, mut ne onkin sitten loppu koko Suomesta, eikä mitään tietoa, milloin niitä on saatavissa. Laittelin hoitajalle viestiä ja kyselin jotain korvaavaa lääkettä tilalle. :scratch

Seesam vielä perjantaina lugeja sai jotain apteekeista. Mä soittelin pikkuapteekkeihin ja sain viisi pakettia yhdestä. Kannattaa siis soitella, ei välttämättä ole kaikkialta loppu! Suurimmista/yleisimmistä on.

Takaisin