IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon onnea, Toiveissa pikkuinen! Niin hienoa :)

Valkoinen orkidea, kyselit kuulumisia. Pari päivää jatkunut tuhru on nyt muuttunut verisemmäksi tihkuksi, ja pelkästään negaa olen testannut. Soitin jo TAYS:iin että vieläkö pitää jatkaa lugejen käyttöä, mutta huomiseen asti ja vielä testaus silloin, kun lääkärit ovat näin ohjeistaneet. Niin turhalta tuntuu, mutta tehdään nyt niin. Ihana kätilö suostui onneksi jo varaamaan ultran kp:lle 11 PAS:ia varten. PAS tehdään luonnolliseen kiertoon. Onko tietoa, kummassa on paremmat mahdollisuudet, luonnollisessa vai lääkkeellisessä? Tietysti riippuu tilanteista, että varmaan vaikea vertaila. Pettymyksen onnistuin välttämään ahkeralla testaamisella, mutta tätä surua on mahdoton väistää. Miten menee bluebe:llä?

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!

Onkos täällä enää ketään tuttuja? Toivottavasti ei vaan olette kaikki plussanneet ;) Onnea kaikille plussanneille <3

Täällä alkoi tänään 4. ivf ja samalla luultavasti viimeinen mikä julkisella tarjotaan. Kolmesta aiemmasta saldona vain yksi siirto, joten jos siirtoon päästään niin olen suunnattoman iloinen :) Lääkkeinä elonva (jonka juuri tuikkasin mahanahkaan), orgalutran ja puregon. Kaava on lyhyt ja lähdetään luomu kierrosta liikkeelle, nyt kp 3.

Kaksi ivf-yritystä tehty pitkällä kaavalla, mutta se vetää mun munasarjat aivan liian horrokseen. Viimeisin oli lyhyellä ja samat lääkkeet kuin nyt, mutta hoitoo lähdettiin heti e-pillereistä jotka nekin sammuttivat mun munasarjoja liikaa. Nyt lähdettiin siis liikkeelle luomu kierrosta ja elonvan annos on isompi. Toivotaan että näillä muutoksilla on ratkaiseva merkitys <3

Miten usein te ootte noita ovistestejä tehneet? Mulla tuli tänään testipuikkoon toinen viiva, mut se oli vielä selkeästi kontrolliviivaa haaleampi. Nyt mä funtsin, et pitäiskö vielä illalla tehdä toinen vai vasta aamulla. Pelkään, et jos se testi ei näyttänytkään oikein ja koko ovis meneekin ohi. :nailbiting:

Larissa toivotaan tämä ois se tärppikierto! :)

Miselli mullakin alkoi tuhrut eilen... Huoh. Mä meinaan testata lauantaina (testasin viimeksi viime vkl negaa), vaikka virallinen testipäivä ois vasta ma. Mutta kyllä se näkyy lauantainakin jos on näkyäkseen. Mulla ei ole minkäänlaisia oireita eikä kyllä toivoakaan ole ollut sen jälkeen kun kuulin, että kaikki muut alkiot meni roskiin. Kiva, että pääset sinne PASsiin jo heti perään! Vaikka tietysti toivottavasti testaatkin huomenna plussan :)

Larissa tuttuja on! Pidän peukut pystyssä hoidon suhteen. Hyvä, että on muutoksia kaavassa/lähtökohdissa kun aikaisemmista on kokemusta, että sammutteli liikaa munasarjoja. Siitä se lähtee :)

Mä pidän bluebe ja Miselli teille vielä peukkuja!

Mulla tänään kp1. Päätin pitää nyt pari kuukautta hoitotaukoa... Koitin ilmoittaa (lähetteellä) meidät julkiselle jonoon jo, mutta ei sinne voi ilmottautua ennen kuin on pakkanen tyhjä. :( Ahdistaa kyllä pirusti, että aika vaan kuluu ja kuluu, mutta tuntuu että henkisesti kaipais taukoa, joten kai se nyt sit täytyy ottaa... Huhtikuussa sitten viimeinen alkio passina ja sen jälkeen julkisen jonoon.

ValkoinenOrkidea, Äh sen jonon kanssa. Eipä se auta ku niillä mennä. Ehkä piinaillaan yhtä aikaa :)
Täällä on myös kp 1 ovella, kroppa ei pelaa: nyt menossa kp 22, ei oo todellistakaan.

Larissa, kiva kuulla sinusta! Toivotaan, että nyt toimii tuo luomukierto lyhyen kaavan kanssa!

Miselli, varmaan tuo on tosiaan yksilöllistä toimiiko luomukiertoon vai tuettuun PASit paremmin, itselläni kävi luonnonkierron kanssa surkeasti, kun siirto ois juurikin tulevalle viikonlopulle sattunut. Onneksi heti seuraavaan kiertoon jo tarjosivat lääkkeellistä vaihtoehdoksi! Nyt odottelen siis postista ohjeita lääkkeiden osalta ja sitä kierron vaihtumista. Toki, ovis tuli ja petipuuhia on harrastettu, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen, se se oliskin ihmeiden ihme jos luomuna plussaisin...

Toivottavasti Larissa nyt osuisivat hoidot ja tähdet kohdilleen, että se plussa sieltä tulisi!!

Bluebe, mäkin oon iloinen, että heti voidaan jatkaa toimia. Maanantaihin on vielä aikaa, joten toivotaan että testit lähtevät näyttämään sulla sitä ennen positiivista :)

Kiitos Bluebe, Jopsukka ja ValkoinenOrkidea tsempityksistä :) Kyllä ne lämmittävät mieltä, vaikka katse jo tähyääkin uutta hoitoa kohti. Ajan kuluminen on tässä hommassa kyllä ikävintä tai ainakin yksi ikävimmistä asioista, vaikea laittaa järjestykseen. Musta ainakin tuntuu kuin kilpailisin aikaa vastaan. Nämä hoidot koostuu pelkästään ristiriitaisuuksista. Haluaisi, ettei olisi turhia odotusaikoja, mutta samalla jatkuva toivo ja surun kohtaaminen kuormittavat. Välillä on varmasti pakko pitää taukoa. Toivottavasti se helpottaa ValkoinenOrkidea sun oloa.

Kissankulta, niinpä! Jostain mulle jäi mieleen kuin olisin lukenut jonkun lukeneen jostain tutkimuksesta, että luonnollisessa olisi suurempi mahdollisuus, mutta se oli varmaan jokin yksittäinen tutkimus.

Mitä tulee ihmisten ajattelemattomiin puheisiin, niin itselle ei ole mitään törkeitä tullut vastaan. Siihen en oikein osannut sanoa mitään, kun kerrottiin kavereille, että ollaan menossa naimisiin, niin he otaksuivat että siksi, koska "ne on raskaana". Mä olin jotenkin aivan hämmentynyt, enkä oikein osannut muuta sanoa, kuin ettei olla Eikö muista syistä voi mennä naimisiin? Miehen lapsia saaneet kaverit on siltä kyselleet, että joko on pulla uunissa. Argh! Eivätkö fiksut 4-kymppiset ymmärrä, ettei se kaikille ole itsestääselvän helppoa... Uudessa työpaikassa menin vessaan itkemään, kun työkaveri ihan vain kysyi, että onko mulla lapsia. Ja nyt lapsia helposti saanut kaveri sanoi, että toivottavasti mies on mun tukena näissä rankoissa hoidoissa. Onhan se, mutta yhtä lailla mä olen sen tukena, kun ei tää sillekään ole helppoa! SItä paitsi tää on rankkaa, hoitojen kanssa tai ilman. Ei nää ole mitään pahoja juttuja, mutta joskus toivoisi, ettei ihmiset sanoisi mitään.

Onnittelut Toiveissa pikkuinen! Olkoon plussa pysyvä ja kaikki hyvin!

Paljon sinnikkyyttä ja jaksamista jokaiselle hoitojen vaiheisiin.

Omaa napaa: Tänään tuli vihdoin odotettu aika polille. 22.2.mennään kuulemaan pikkuisesta otettujen näytteiden tulokset. Saadaan keskenmeno viimeinkin päätökseen. Samalla aiotaan selvitellä millä aikataululla saatais meidän vihoviimeinen alkio yritykseen. Pas tarkoitus tehdä lääkkeelliseen kiertoon. Tässä välissä letrokierron ovista oottelen tulevaksi ehkä sunnuntaina tai maanantaina... Noh, nähtäväksi jää tapahtuuko mitään...

Takaisin