IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain äsken yhdestä apteekista tiedon, että 100 mg pitäis olla vielä saatavissa. Mun resepti on siis 200 mg:lle. Soittelevat viel huomenaamulla, kun ovat varmistaneet tukusta asian. Mul on huomenna myös lääkäriaika, joten toivotaan, että tää ratkeais viimeistään silloin. :smiley-angelic001

Ninuok mulla on aina kanssa ongelmia limakalvon kanssa ollut. Ainut millä saan sen paksummaksi on vehnänalkioöljy. Aina on siirtoon asti päästy. Ohuimmillaan on ollut 7+mm ja paksuimmillaan 10+mm. Ilman sitä jää helposti 4-6mm.

Oih aerial jooga on ihanaa!! (Olen ihan hurahtanu ilma-akropatiaan muutenkin.) Sitähän on myös erilaisia tunteja olemassa. Riippuu tietysti paikasta. Ainakin yhdessä käymässäni paikassa mainostetaan että sopii myös alkuraskauden aikana. Mutta hoitojen aikana todellakin jäi vähiin koko homma. Ei tullut mieleenkään että haluisi silkin painavan mihinkään lantionalueella.

Juupasjaapaksen tilannetta en käynyt lukemassa mutta ilmeisesti kaikki on paremmin kuin hyvin. :Heartred

Mulla on todella monella tuttavalla laskettu aika helmikuussa. :crybaby2 pikkasen syö miestä. Yksi pariskunta yritti parisen vuotta... mutta... mies menee ja tekee mitä sattuu.. kyllä siinä hetken mietti silloin kun kertoivat raskaudesta että mitä väärää me on tehty että ei edes kohta 4,5 vuoden yritys riitä. Noh taistelu jatkuu vielä jonkin aikaa. :thefinger

Voih kurjuus ValkoinenOrkidea negasta ja paljon voimia.

Misellille ja Bluebelle toivon vielä plussaksi muuttuvan.

Itse en ole uskaltanut testata ja kauhulla odotan, että miten tulen kestämään, jos tämä lahjamunasolualkiokin näyttää torstaina negaa. Nyt kun jo valmiiksi itkettänyt, vaikka koettaa ajatella, että ehkä nyt tärppäsi. Ei siis ole ollut yhtään mitään oireita paitsi perusnippailut lutinuksesta. No torstaita kauhulla odottaen.

Muumuu, kyllä ihmisten kommentit vaan satuttaa... Mutta tuo oli kyllä todella ilkeä kommentti "ystävältäsi". :(

Tää ei liity suoranaisesti sun kokemukseen, mutta ihmisten ajattelemattomuuteen ja kommenttien satuttamiseen kyllä. Lauantaina taas yksi urpo kyseli multa juhlissa, että eikö maha ole vieläkään kasvanut. Aika surkea fiilis vaan jatkui kun samaisena aamuna olin tehnyt negatestin, kiitos vaan muistutuksesta. Täytyy koittaa keksiä joku naseva vastaus noiden varalta, kun niin helposti puolituntemattomatkin pystyvät satuttamaan :/

Ninuok, tänne saa onneksi jakaa niitä surkeitakin fiiliksiä.

Toiveissa pikkuinen, puhaltelen sullekin plussatuulia <3

Pisama, millä annostuksella oot ottanut vehnänalkioöljyä?

Se on just se että muut vaan ei tajua miten rankkaa tämä lapsettomuus ja siihen liittyvät hoidot on. Ei todellakaan ole sama asia kun luomuna yrittää ja ei tärppää. Plus että tässä on sekin kaikilla takana. Moni sanoo ymmärtämättömyyttään asioita, jotka satuttaa hulluna. Siksi nämä ryhmät on vertaansa vailla koska täällä on ihmisiä jotka tasan tarkkaan tietää mitä tämä on.
Kerran kun yks kaveri fb:ssa kitisi kun lapset on niin hirveitä ja haluisi vaan rauhaa olla. No. Oli itellä aika heikko hetki. Laitoin sille pitkän viestin yvnä, että tilanne voisi olla toisinkin ja että tekisin mitä vaan, jotta olisin sinun tilanteessasi. En tiedä oliko fiksua, mutta ajattelin antaa myös hänen tilanteeseen perspektiiviä. Hän oli todella pahoillaan eikä tiennyt mitä sanoa. Toivotti voimia.
Mutta eihän ihmiset tahalleen satuta. Ne ei vaan tiedä.

Ihmiset osaa todella olla ajattelemattomia. :sad001 Mulla on toistaiseksi ollut aika paksu nahka näitten kanssa, mut se voi johtua ihan siitäkin, että hoitotaipale on aluillaan ja mulla ei ole kokemuksia esim. keskenmenosta. Ja toisaalta mitään ihan kamalan tökeröä kommenttia ei ole viime vuosina tullut kyllä vastaankaan. Miehelle tää lapsettomuus on ollut kovempi paikka ja hän sanoikin kerran, että ei aina oikein jaksaisi kavereitten lapsiakaan nähdä.

Mun lääkärikäynti oli tänään ja näköjään ovulaatio viivästyy jonkun verran. Eli siirtoon mennään aivan varmasti vasta ens viikolla. Se on sinänsä hyvä, koska nyt on ilmeisesti sekä Lugeissa että Lutinuksissa saatavuusongelmia. Lutinuksia pitäis tulla tilattavaksi kyllä perjantaina, joten jos maananataiksi ehtis apteekkiin, niin se riittäis. Ilmeisesti on vielä joku kolmaskin lääke, joku Cr -kirjaimilla alkava?, jota voidaan käyttää, jos näitä kahta ei löydy. Mää alan soitteleen taas apteekkeja läpi.

Onko muut syöneet terolut kuurin ovulaation jälkeen? o_O Häiritsee itseä, kun kierto on normaali ja säännöllinen. Tosin Endoa löytyi tähystyksessä, joka hoidettiin.
Muilla ilmeisesti laitettu kuuri siksi kun kierto epäsäännöllinen?

Meillä siis perjantaina 5 päiväisen alkion siirto..

Jero. Mä olen kanssa kerran syönyt Terolutia, vaikka mulla aivan päivän tarkat kierrot. Sitä käytetään ulkomailla muistaakseni korvaamaan noita emätinkapseleita ja mullakin siihen määrättiin muistaakseni. Niin paljon kaikkia eri lääkkeitä syönyt, että alkaa välillä mennä ihan sekaisin...

Valkoinenorkidea olen ottanut sitä n. 1tl päivässö. Ohjeistus muistaakseni on ruokalusikallinen mutta en pysty öljyä syömään pelkälteen sellasta määrää kun tuo pienempikin määrä saa välillä aikaan puistatuksia. Pitäis testata sitä kapselimuodossa.

Nyt ensimmäiset lääkkeet haettu ja helmikuun alussa kp 22 pitäisi alkaa sumuutteet. Jos hieman taustaa kertoisin...endometrioosi yllätyslöydöksenä vuoden yrittämisen jälkeen. Leikkaus tehty -17, yksi keskenmeno ja nyt sit 2,5 vuotta yrittämistä ja ivf pitkällä kaavalla alkamassa...

Muistatteko mitä teidän amh arvi oli ? Mulla laskenut 3,5 -> 2 :O

Perhonen123 Mulla 3 vuotta sitten oli 2,7 ja viime kesänä 2,11. Millon sulla se edellinen lukema oli mitattu? Eikös leikkaus (laparoskopia) oo sellanen että voi ainakin tilapäisesti vaikuttaa laskevasti amh:hon? Ja siis muutenkaan toi arvo ei oo sellanen ns. kiveen hakattu etteikö vois myöhemmin noustakin taas.

Varmaan kai voi testata, kuhan on väh. 4h pidätys takana...? Mulle oli kätevintä testata aamusta, niin en oo selvitelly asiaa, mut kai sitä hormoonia pitäis erittyä kaikkina aikoina :)

Takaisin