IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Perhonen123 tervetuloa mukaan! Toivottavasti teillä hoidot tuottaa pian toivotun tuloksen :)

Kyllä nämä kuviot oppii ja aina voi kysyä mieltä askarruttavista asioista. Tsemppiä alkuun!

Toiveissa pikkuinen, jännään sun kanssa täsmälleen samassa aikataulussa! Toivottavasti tärppää :)

Bluebe, mulla ei ole ollut ollenkaan noin pahoja oireita! Mutta mä olenkin voinut olla tämän viikon vain kotosalla. Enimmäkseen olen vain makoillut. Välillä on tuntunut pieniä vihlauksia munasarjojen kohdalla ja ihan pieniä menkkajomotuksia silloin tällöin, nyt ei enää pariin päivään niitäkään. Ainut "oire" on kipeähköt rinnat, mutta tämä alkoi jo Ovitrellestä.

Perhonen123, tervetuloa!

Tervetuloa Perhonen :)

Ja sitten törkeästi omaanapaa... Tulin juuri ultrasta. Tarkoitus oli tehdä PAS luonnolliseen kiertoon vaan kun mun paska kroppa on eri mieltä. Kp9 ja limakalvo vaivaset 4mm, folli 11mm. Lääkärit olivat sitä mieltä, että on turha noin ohueen limakalvoon koittaa saada kiinnittymään mitään. Seuraavaan kiertoon yritetään vielä luonnollisesti, jos ei sittenkään kannata, siirrytään lääkkeelliseen :'(
Ymmärränhän mä sen ettei kannata tuhlata alkioita jos olosuhteet ei oo otolliset, mutta v***uttaa silti niin vietävästi! :(

Perhonen, toivotaan, ettet tosiaan saa pitkä oppimäärän kurssia tästä, vaan että tärppäisi nopsaan!!
Sympatiaa Anannaa, kyllähän se tympäsee! Mä erehdyin kerran yrittään luonnon kiertoon, enkä yritä enää :)
Mulla oli tosiaan kilpparit viime maanantaina TSH 2,22 ja T-4V 16, eli kohtuullisella tasolla. Ei tehdä muutosta tähän. Mutta lääkäri siis vaihtuu:
Mun lääkäri oli saanut kutsun lähteä kehittämään lahjasukusoluasiaa julkisella puolella, voitteko kuvitella. Olisipa ihanaa, että hoidot tosiaan kehittyisivät niin, että niihin olisi useammilla mahdollisuus, ilman "pankkilainaa". Tuleekohan tässä nyt paljastettua suurikin salaisuus, no, enempää en tiedä, enkä sitä, minä vuonna voisi käytännössä mahdollista olla saada lahjasukusoluja Naistenklinikalla.

Annannaa ymmärrän harmistuksen! Mulla ainoa onnistunut on lääkkeellinen pas jos yhtään lohduttaa. Kolme oli luomukiertoon Ja ne meni kesken erinäisistä syistä. Nyt tämän kanssa rv 16+5. Tsemppiä tähän odottamisvaiheeseen! Varmasti se palkitaan!

Bluebe toi kuulostaa hieman hyperstimulaatioltakin. Juo todella paljon ja lepää.. ja ehdottomasti ole yhteydessä klinikkaan. Mahdollinen kiinnittyminen saattanut saada hyperin päälle.

Huutelen pitkästä aikaa tänne väliin. Luen koko ajan ketjua, mutta elänyt hiljaiseloa. Siksi en edes muista onko täällä enää ketään vanhaa piinakaveria. Meillä viimesin hoito oli n. vuosi sitten. Nyt päätettiin että yritetään vielä max 2 ivf. Ne olis sit jo 6-7 kerta. Mutta työ ja matka kuvioiden vuoksi eka hoito menee huhtikuulle. Silloin varmaan sitten enemmän taas täälläkin kirjoittelen.

Tsemppiä kaikille ja plussia kovasti!!!

Pisama, kiva kuulla susta ja hienoa, että ette oo luovuttanu!
Meilläkin 6. kierros toi tytön ja niiltä jäljiltä huuruneniä koitetaan tässä vielä melko pikaisella aikataululla käyttää, jos luoja suo :) En tiiä piinaillaanko yhtä aikaa vai jopa vähän ennemmin!

Katjushka oliko sulla siis vasta 3 lahjamunasoluhoito, joka tuotti raskauden? Täällä alkaa olla rahat ihan lopussa ja tässä piinaillessa jo mietin, että mitä jos ei tästä tai pakastimessa olevasta alkiosta ala raskaus. Meni siis vaan 2 alkiota pakkaseen ja nekin samassa oljessa. No toisaalta eipä omista useista alkioistakaan saatu aikaan kuin yksi kemiallinen raskaus, vaikka toisesta ivf:stä meni 4 pakkaseen blastoina.

Miselli joo samassa ollaan. Mulla ei mitään oiteita paitsi välillä viime päivinä alavatsassa nipistellyt, mutta niin yleensä aina ollut lutinuksen kanssa.

Toiveissa pikkuinen, meillä meni niin, että saatiin ensimmäinen raskaus alkamaan toisen luovuttajan kanssa, kun sain kortisonin tueksi. Ensimmäinen raskaus alkoi kaksosina, joista toinen tippui pois kipujen ja vuodon kera melkein heti (rv. 5-6) ja toinen meni ikävä kyllä munajohtimeen. Olisi ollut sykkeellinen ja kaikkea, mutta oli siis todella huonoa tuuria. Sain samalta luovuttajalta siinä kierroksessa 4 siirtoa (joku meni sulatuksesta roskiin). Toinen positiivinen meni kesken 5+6, 3-päiväisellä alkiolla.
Kolmannen luovuttajan kanssa, joka oli poikkeuksellisen nuori (alle 25, muuta en tiedä), päästiin ensimmäiseen pitkään viljelyyn. Tyttö syntyi siis 5-päiväisen blaston tuoresiirrosta, ilman mitään komplikaatioita tai huolta. Nyt pakastimessa on kaksi hiukan hitaampaa blastoa, joista toivotaan päästävän siirtoon. Kyllä, rahaa paloi kaikkineen 50-60.000€ koko aikana (6 IVF:ään siirtoinen), että onhan tämä ollut matka. Onneksi olemme saaneet olla töissä, että ollaan saatu kustannettua.

loveincmedia.com/2018/01/24/jakso-4-hedelmallisyysterveyden-abc/

Oli mielenkiintoista asiaa. Varsinkin tuossa 4 jaksossa. Rupesin vaan miettimään onko sittenkään hyvä käyttää kiinnittymispunkkua. :eek:

Törkeästi oma napailen.. En ole kovin aktiivisesti kirjoitellut, kun ei olla päästy siirtoihin. Ja olen ollut ahdistanut ja masentunut kun ei ole päästy edes yrittämään. Meillä siis ICSI 9/2017, tuoresiirto nega ja heti seuraavaan luonnolliseen kiertoon PAS, joka nega. Sen jälkeen yritettiin kolme kertaa saada luonnollisen kierron PAS tehtyä, mutta ovulaatio ja kierrot heitellyt miten sattuu. Eli kolme viimeisintä kuukautta kuluneet täysin hukkaan. :sad001 Mutta eilen alkoi kp1 ja tänään kp2 aloitin Zumenonit. Tämä kierto siis lääkkellinen ja siirron pitäisi onnistua varmasti. Mutta on kyllä olleet raskaat kuukaudet, kun vain joutunut pettymään kun oma kierto sekoilee :sad001

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin! :)

Pisama meitsi ei oo tarttunut pulloon aiemmin, enkä meinannut aloittaa. Luotan ananakseen, akupunktioon ja villasukkiin :)
Ronya, onnea lääkkeelliseen kiertoon. On todella turhauttavaa olla oman kiertonsa heiteltävänä. Jospa tämä olis nyt se ratkaisu :)

Tervetuloa Pisama takaisin, sisulla eteenpäin <3

Ronya, tiedän kanssa hyvin tuon fiiliksen kun syystä tai toisesta ei pääse edes siirtoon ja aika vaan kuluu... Jospa nyt sitten!

Täällä aamusta testattu tyylipuhdas nega. Tänään olisi dpo 15 ja siirrosta 11 päivää (tämä 12. päivä). Maanantaina teen vielä virallisena testipäivänä testin, mutta eipä hirveästi lupaile. Eilen oli lämpöä 37,2-37,4 ja siitä jo pikkuisen toive heräsi raskauden alkamisesta, mutta taitaa jäädä taas toiveajatteluksi.

Yksi kolmepäiväinen olisi vielä pakkasessa, mutta en tiedä kannattaako sen siirtämistä harkita seuraavaan kiertoon. Tuntuu, että takki on taas jokseenkin tyhjä ja kaipaan muuta elämää näiden jatkuvien pettymysten vastapainoksi. Liikuntaa en ole harrastanut taas monen moneen viikkoon, niin alkaa sekin kyllä jo tuntua päässä ja kropassa.

Harmi, ValkoinenOrkidea, jos plussaa ei edelleenkään näy. Jos on takki tyhjä, ehkä kierron tauko voi tehdä hyvää. Uskon, että kannattaa olla hyvissä henkisissä ja fyysisissä voimissa, silloin keho on vastaanottavaisimmillaan. Itse meinasin vielä akupunktiossa käydä hakemassa rentoutta yms. ennen mitään lääketieteellisiä yrityksiä. Omalla kohdalla helposti menee hypen puolelle, kun käyn töissä, elän pikkulapsiarkea ja haluan vielä liikkuakin... Nythän mä oon koittanut ottaa itseäni niskasta kiinni, että tulisi ainakin 3 krt viikossa hikiliikuttua.
Katjusha, ehkä ovuloi, ainakin on talleteltu...

Kiitos Katjusha. Meillä tulisi itseasiassa taukoa kaksi kuukautta kun ollaan maaliskuu ulkomailla. Jospa maisemanvaihto nollaisi vähän päätäkin.

Uskon kyllä samaan henkisen ja fyysisen puolen balanssista. Henkisen puolen hoitaminen on kyllä haasteellisempaa kuin fyysisen, tosin hoitojen myötä en ole pystynyt pitämään säännöllistä liikuntarytmiäkään kun aina puolet kuukaudesta mennyt varoessa.

Akupunktiota kokeilin viime syksynä ennen yhtä passia, mutta silloin ei päästy siirtoon ollenkaan kun tuli joku lääkeyliherkkyys, eikä kierto edennyt niin kuin olisi pitänyt. Jäin sitten pohtimaan liittyikö akupunktion yhteisvaikutukseen vai ei. Rentouttavaa se kyllä oli. :)

Meditointia oon kanssa tehnyt ja se auttaa jonkun verran, mutta liikuntapuolelta kaipaan joogaa kovasti. Siinä yhdistyy fyysinen ja henkinen puoli.

Jooga on kyllä hyvä. Harrastin aikanaan astangaa, mutta nyt en ole muutamaan vuoteen käynyt säännöllisesti tunneilla. Ehkö jokin lempeämpi joogamuoto olisi voinut olla yrittämisen kannalta parempi :) oih, maisemanvaihto - sepäs onkin varmasti hyvä juttu!
Täällä painiskelen itseni kanssa, että mitä järkeä on vielä yrittää toista lasta ja meneekö kaikki ihan pilalle (siis meidän harmoninen trio). Mutta tytölle voisi olla sisaruksesta iloa. Ja kylläpä sitä masuasukkiin varmasti rakastuu, vaikka etukäteen jännittää tietenkin ihan kaikki :) Menen ehkä asioiden edelle. Jännän toiveikkaana ja tulevaisuuteen uskoen sitä ajatus kulkee, vaikka niin monta vuotta pelkkää negaa tuli kaikista lukuisista yrityksistä huolimatta.

Katjusha minä myös astangaa kokeillut, mutta päätynyt lempeämpiin muotoihin kun en ole saanut ylläpidettyä sen vaatimaa fyysistä voimaa.

Heitsu, ilmajoogassa yhdistetään perinteiseen joogaharjoitteluun ilma-akrobatiaa. Sitä, kuten astangaakaan, ei suositella kuukautisten aikaan, kun molemmissa ollaan pää alaspäin joissain liikkeissä, mikä saattaa vaikuttaa hormonitoimintaan. Mutta lempeä hathajooga sopii kaikille, ja yin jooga on hyvä myös. :)

Katjusha nuo pohteet on ihan varmasti tosi luonnollisia, kun ei tiedä miten toinen lapsi muuttaisi arkea. Mutta onneksi me ihmiset ollaan mukautuvaisia, joten varmasti uusi tulokas sujahtaisi luonnolliseksi osaksi uutta perhearkea. Tuo toiveikkuus ja tietynlainen luottamus tulevaisuuteen on hyvä lähtökohta. Vaikka teilläkään ei todellakaan ole ollut se lyhyin tai helpoin tie, niin ainakin on mahtava tilanne kun olette lopulta saanut sen lapsen ja tiedätte, että näin on hyvä, mutta toinenkin olisi periaatteessa mahdollista saada. :)

Pahoittelut valkoinenOrkidea ❤ maisemanvaihto ja tauko tekee varmasti hyvää :)
Omaanapaa: mulla tänään kp 17 eikä mitään ovulaatiota tai edes sen tuntemuksia..oon jo alkanut miettimään että olisiko voinut olla jo viime viikonloppuna..en koskaan ole joutunut sitä tikuttamaan ja jotenkin ihan pihalla koko hommasta. Mitä jos ei nyt tule ovista niin voinko vaatia lääkkeellistä passia kun meillä vain yksi ainut 2pvä alkio pakkasessa?
Jotenkin tuntuu että tämä on vain ajan haaskausta.
Meillä myös mietinnässä siirtyä yksityiselle kun toiveissa olisi lahjasiittiöhoidot seuraavaksi kun ei omilla näytä onnistuvan hoidot..

Takaisin