IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä luin niin hurjia juttuja noista munasarjojen kiertymistä, et noudatin aika tarkkaan annettuja ohjeita, enkä punktion jälkeen pariin viikkoon muuta liikuntaa harrastanut kuin ihan arkikävelyä. Nyt oon taas käynyt jo salilla ja joogannut, mut juoksemaan tai jujutsu -treeneihin en ole vielä mennyt. Huomenna on lääkärikäynti, missä tarkistetaan munasarjojen tilanne, niin kattelen sitten uudelleen. :)

Voi apua Hulbertiina ja Kohta3 tuo munasarjakiertymä, huhhuh. Mun alkuperäinen tuskaisan olon ajatus siitä sai teidän kokemuksien myötä vahvistuksen x 10 :/

MW2B hienoja uutisia luovuttajan suhteen, onnea! Siitä se lähtee :)

Katjusha kiva, että sullakin asiat etenee myötätuulessa, vaikka aikataulu ei aivan olekaan se täysin itse päätetty.

Jopsukka ihana kuulla hyvät ultrauutiset, nauttikaa tuosta onnesta <3

bluebe hienosti selvisit punktiosta! Mulla ekan punktion jälkeen tuli vatsakramppikipuja kun nousin tuolista ylös ja sain kunnon lääkkeen vielä kämmenkanyylin kautta, ennen lähtöä. Silloin tuli myös itku - jotenkin koko kokemus herkisti aika paljon, vaikka menikin hyvin.

Tästä toisesta punktiosta on nyt viisi päivää ja olo on jokseenkin normaali. Pitää vaan koittaa malttaa, ettei tule takapakkia eikä mitään ikäviä jälkiseuraamuksia. Huomenna aamusta sitten gonapeptyl tukemaan kiinnittymistä.

On kovin malttamaton olo... Välillä mielessä käy, että entä jos alkio onkin jo lopettanut kehittymisen ja aivan turhaan pistelen apuja. Ihan hölmöä, kun ei sitä voi mitenkään tietää, mutta selvästi sitä koittaa itseään suojella taas valitsemalla tällaisen pessimistisemmän asenteen (joka ei ole mulle normaalisti yhtään ominaista).

Täytyy meditoida tänään, jos se auttaisi :)

Juupasjaapas kauheaa, en voi edes kuvitella miten hirveältä susta mahtaa tuntua :sad001 Ihan hirmuisesti tsemppiä ja voimia :Heartred

Tsempit juupasjaapas[emoji813]️

Itsekin olen viimeisen negan jälkeen pitänyt taukoa palstan selailusta.
Nega ei niinkään vetänyt mieltä matalaksi , vaan pyhien takia kierron väliin jääminen [emoji52]
Onneksi nyt kp2, ja toivon todella että tässä kierrossa pas:siin päästään..

JuupasJaapas olen todella pahoillani :( toivottavasti pikkunen selviää ja jatkaisi kasvua, tsemppiä sinne<3

Seesam tsemppiä pas kiertoon, toivotaan että tulisi pysyvä plussa! :)

Ninuok toivottavasti pääsette pas:iin tässä kierrossa :)

Jopsukka

Larissa
1. IVF 6/2016 pitkä kaava, soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega, pakkanen tyhjä
2. IVF 8/2017 pitkä kaava, vain 2 follia --> inssi --> nega
3. IVF 10/2017 lyhyt kaava, soluja 2 kpl --> 2 morulaa --> eivät selvinneet
4. IVF tulossa 1/2018, lyhyt kaava

nennu90,
Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9.2016, nega, pakkanen tyhjä.
2. Icsi, 11.11 siirto. Nega. PAS 17.1.2017, 2 siirrettiin. Pakkanen tyhjä. Nega.
3. ICSI, pitkä kaava, puntio 25.4. Tuoresiirto 28.4. Nega. Pakkasessa 4.

Blanca 1.icsi 2/2017 lyhyt kaava 5 hedelmöittyi, 1 siirrettin, nega, pakkaseen ei mitään. 2.icsi 4/2017

liljatar 1. IVF, Pitkä kaava, punktio 25.4.2017, yksi priima siirettiin 27.4., 6 hedelmöitty, mut vain kaksi heikompaa selvisi pakkaseen yhtä siirtoa varten; testattu nega 9. ja 11.5. PAS seuraavaan kiertoon, mikäli poli ei ole vielä kesäsululla. PASia ei tehty, "kaksoset" ei selvinneet sulatuksesta. 2. IVF 8.11. alkoi pitkän kaavan suihkuttelut ja 22.11. nollaultra. 5.12. punktoitiin 7, joista yksi kolmipäiväinen pakkaseen ja yksi kolmipäiväinen siirrettiin 8.12. Plussatesti 21.12.

Jennie 1. ICSI 9/17, tuoresiirto 12.9.17, nega. Kaksi blastoa pakkasessa. Pas 12/17-1/18.

Katjusha 6. IVF (donor), 1. PAS-suunnittelukäynti 8.1.2018

Seesam 1. IVF/ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17 -> nega.

Triana 1. IVF tulossa 2/18, lyhyt kaava

Suvetar 1. ivf 10/17, lyhyt kaava, 5 solua, joista 4 hedelmöittyi, 2-päiväinen siirrettiin 8.11. Nega. Pakkaseen 3.

Kissankulta 1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti. 2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12. -> nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota

Hulbertiina 1. ivf 09/16 lyhyt kaava, 2 alkiota, sekä tuoresiirto että pas nega. 2. ivf 06/17, lyhyt kaava, 2 alkiota, tuoresiirto plussa, keskeytetty lapsivesien menon vuoksi rv 21+2. Pas tulossa alkuvuonna 2018.

MW2B 1. IVF (donor) tulossa alkuvuodesta 2018

Juupasjaapas 1. IVF 11/17, pitkä kaava. Tuoresiirto 12/17 plussa, la 5.9.2018

Ronya 1. ICSI 9/17, lyhyt kaava. Saatiin neljä alkiota, tuoresiirto nega, 1.PAS nega. Nyt 1. ICSI 2.PAS suunnitteilla tähän kiertoon.

Jopsukka: Eka IVF 11/2017, pitkä kaava. Tuoresiirto 12/17 plussa, la 5.9.2018

bluebe 1. IVF 1/2018 tai 2/2018, lyhyt kaava

Heitsu1996 1. IVF 2/2018,pitkä kaava

Miselli 1. IVF 1/2018, lyhyt kaava

Plussanneet:

Kaakao luomuplussa 2. Ivf 1. Pas jälkeen, la 22.2.
Jennis
Sofiask 1.ivf 5/17+tuoresiirto nega. 1. Pas 8/17. La 3.5.
Nennu90
Helios 4. ICSI 09/16 lyhyt kaava (lahjasiittiöt), 7. PAS 12.9 , La 31.5.18
Helen 79
Sarahe
Vastavirrassa
Blanca
Mimosa85 2. ivf tuoresiirto, la 27.2.
Toivon Kipinä
MiuMau79 2. IVF 9/17, tuoresiirto nega, 1. pas 11/17-> plussa, la 31.7.18
BlueTerranova 2.Ivf tuoresiirto, plussa la 04.11.17
Maleen 5.ICSI tuoresiirto,la 1.8.2018
liljatar, 2.IVF tuoresiirto, la 28.8.2018
Kohta3 1.IVF, tuoresiirto, la 7.2.2018
Jopsukka, 1.IVF tuoresiirto, la 5.9.2018
Juupasjaapas, 1.IVF tuoresiirto, la 5.9.2018

Valkoinen orkidea: Sä taidat 4 tai 5 päivää edellä piinailuissa (mä oon aika huono matikassa :D). Jatkuvasti on jotakin odotettavaa: ensin punktioon, sitten miettii miten hedelmöittyminen on mennyt, sitten siirtoa ja sitten sitä onko 30% mahdollisuus osunut omalle kohdalle. Vaikka sanotaan, ettei ole mitään, mitä voisi tehdä alkion kiinnittymiselle, niin kuitenkin sitä miettii! Lämpimät jalat vai kenties tilkka viiniä? Mäkään en normaalisti ole oikeastaan yhtään pessimistinen, mutta näissä asioissa ihan todella! :D Onko meditoinnista muuten ollut sulle hyötyä? Mä oon huomannut normielämässä, etten oo ihan niin tunteiden vietävissä kun säännöllisesti meditoin.

Seesam: Hienoa, että pääsette PAS:siiin seuraavassa kierrossa Alle kaksi viikkoa, jee! Mistä muuten tietää, onko munasarjat toipuneet?!

Ninuok: Toivottavasti PAS koittaa tässä kierrossa! Ai että se on tympeetä, kun klinikka on viikonloppuisin kiinni silloin kun sen pitäisi olla auki. Mä olin tuollaisessa tilanteessa inseminaatiovaiheessa ihan hiilenä, ja sitten lääkäri vielä sanoi mulle, että eikö kuitenkin ole hienoa, että on tällaista hoitoa. Mä sanoin, että joo, kunhan vain saisi vielä sitä hoitoa! Olen välillä miettinyt, että mitä pitäisi tehdä, että tämän asian saisi korjattua. Kun ei se naisen kierto huomioi viikonloppuja tai lomia. Joku kansanliike pitäisi saada aikaiseksi.

Tänään oli alkionsiirto. Nyt oli jälleen puhe 9 munasolusta, eikä 11:stä kuten punktiossa. 9:stä 7 oli hedelmöittynyt IVF:nä ja 7 myös jatkanut jakautumista. 2 alkiota oli laitettu pakkaseen, 4:ää vielä viljellään ja siirtämään päästiin yksi 8-soluinen 3,5/3,5 -arvoinen alkio! Mä en muuten tuollaista asteikkoa ollut kuullutkaan, onko jollain tietoa, miten nuo menee? TAYS:ssa siis hoito.

Punktiossa sain kehuja siitä, miten olin hienosti kasvatellut munasoluja (miten niin :D) ja nyt siitä, miten hienosti olin täyttänyt rakkoa! Näissä hommissa on vähissä onnistumiset, joten huomioidaan siis ne pienetkin :D Kivojahan nuo kehut on, mutta silti mua huvittaa.

Vaikkei tästä hommasta taaskaan mitään tulisi, on silti hienoa tietää, että meidän sukusolumme ovat olleet suopeita toisilleen ja että just nyt meillä on 7 ihmisenalkua! Olemme suurperheellisiä! Ja just nyt mun sisuksissa on elämää osoittanut ihmistaimi, näin huikeeeta tää ei vielä koskaan ole ollut!

Heitsu mulla vaihdettiin Gonal-F Menopuriin, koska se saatta auttaa kasvattamaan limakalvoa. Kannattaa siis keskustella lääkärin kanssa. :)

Sen sijaan passeissa kroppa ei tykännyt estrogeenilaastarista eikä tableteista (paljon sivuoireita eikä auttanut limakalvoonkaan tarpeeksi), joten päädyttiin viimeksi tosiaan avittamaan vähän niillä pienemmillä Menopur-pistoksilla taas.

Miselli, hienoa että punktio meni noin hyvin! Tsemppiä toipumiseen ja toivotaan että moni hedelmöittyy, että pääsette sitten pe on siirtoon :)

Ja bluebe, onnea matkaan huomiseen punktioon! Hyvät lääkkeet saat :)

Tsemppiä juupasjaapas kanssa ultraan, kyllä sieltä hyviä uutisia tulee teille molemmille Jopsukan kanssa <3
Täytyy ottaa puheeksi suunnittelu käynnillä.

Muokattu viimeksi:
Miselli, mahtavaa että noin moni hedelmöittyi! Mulla on kaikki peukut ja varpaat pystyssä että pieni pysyy kyydissä :)

Itse odottelen vielä jännityksellä maanantaihin miten meidän alkioille kävi viiden päivän viljelyssä...

Vatsa on edelleen aika kipeä, mutta se lienee aika normaalia kun punktio oli toissapäivänä? Sain myös jäätävän ummetuksen, kiva......... Tänään mennyt urakalla pellavasiemenrouhetta, magnesiumia ja luumusosetta ja pientä edistymistä tapahtunut, mutta toivon että huomenna päästäisi jo normaalitilaan :D en nimittäin yleensä kärsi koskaan tästä vaivasta!

Miselli, siinä luokituksessa 3,5 on top eli paras mahdollinen pisteytys :) mulle on muistaakseni heikoimmat siirretyt ollu 2-pisteisiä ja 0,5 on papereissa ollu rupusimmat. Blastoilla sitten taas on omat abcd-luokituksensa.
Onnea piinaan, ja kaikille muillekin omiin vaiheisiin!

bluebe: Kyllä tää hedelmöittymistulos jotain toivoa antoi :) Jotain muuttujija on poissuljettu, vaikka joitakin on sitten ehkä vaikeampi selvittää, että mistä kiikastaa. Kiinnostavaa myös nähdä, miten pitkä viljely vaikuttaa noihin loppuihin 4:ään. Kannattaa muuten varustautua maanantaina lugeilla, koska sellainen olisi ollut hyvä ottaa piakkoin siirron jälkeen. Olin ihan hoomoilasena kun lääkäri kysyi, että onko mulla sellainen mukana. En yhtää muista, että olisi ohjeistettu ottamaan mukaan...

Eiköhän kivuliaisuus ole aika tavallista tässä vaiheessa, muutama päivä toimenpiteen jälkeen? Mulla edelleen vähän vihloo niiltä suunnilta, missä kuvittelen munasarjojen olevan, erityisesti oikealta puolelta, mutta varsinaisia kipuja ei oo. Panadolit vei kaiken. Maha elää omaa elämäänsä muutenkin, niin en ole kiinnitänyt sen toimintaan niin paljon huomiota :)

Kaikkea hyvää jännittävään viikonloppuun ja erityisesti maananataille! Jännään sun kanssa :)

Takaisin