IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin, viikonlopun epätietoisuus päättyi tänään tietoon, että kuudesta munasolusta vain kaksi oli hedelmöittynyt normaalisti (muissa oli jotain häikkää). Onneksi nuo kaksi sentään ovat ilmeisesti hyviä, toinen top 10-soluinen ja toinen kolmostasoa 8-soluisena. Tänään siirretään tuo 10-soluinen ja toinen pakkaseen.

Viimeksi meillä oli parempi tilanne hedelmöittymisen suhteen ja saatiin blastoja, mutta nega tuli silti, joten toivotaan että nyt olisi näillä parempi tuuri. :)

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon!

Hei naiset!

Tänne on mukavasti tullut uusia joten tervetuloa joukkoon :)
Jännän äärellä on monet joten peukut kaikille täällä jännään teidän kanssa. :)
Omaa napaa sen verran että kp 5 menossa kp 12 on varattu ultra jossa katsotaan onko ovulaatio lähellä..pitäisi siis alkaa tikuttamaan tuolloin ja mietin että miten se käytännössä menee?
En koskaan sitä ole tehnyt joten onko tikutus aina samaan aikaan päivästä, pitääkö olla rakko täys ja milloin voisin olla varsinainen pas siirto jos ovulaation saan?
Niin ja tilasin kalliita digitestejä kun klinikalta näin opastettiin.
Tällaisia mietteitä täällä tänään.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja paljon plussatuulia!! :)

Aitooma, mä tikutin yleensä klo 13, mutta kontrolliultra-aamuna jo, jolloin sain lähes plussan. Lääkäri käski testata myös iltapäivällä ja soittaa tuloksesta hoitajalle (nousi selkeä plussa). Sen mukaan varattiin PAS- päivä ja aika. Meillä oli varmaankin 4. päivälle jälkeen tämän ovisplussan, koska oli 3-päiväisiä alkioita. Mutta ei sitä tarvinnut siis itse määrittää, vaan hoitaja tiesi varata sopivan päivän.

Aitoomaitseni Tuolla meillä oli sellanen käytäntö että ennen kl 18 mitattu ovis on sen päivän ja kl 18 jälkeen niin lasketaan seuraavasta päivästä. Soitin sinne sillon kun en saanut aamulla kuin vilkkuvan mutta illalla kl 22 sai pysyvän hymynaaman ni sanoi että huominen on se päivä.

ValkoinenOrkidea,
yksi hyvä voi riittää (kuten meillä) ja kun toinen hyvä on pakkasessa (kuten meillä), niin on oikein hyvä tsäänssi. Mun mielestä :)

Aitoomaitseni,
meillä (OYS) ohjattiin PASiin tikuttaan ovulaatiota kerran päivässä suunnilleen samoihin aikoihin. En muista et oliko kellonaikaa määritelty.

Aito oma itseni: Ennen ovistestiä on suositeltavaa pidätellä muutama tunti, ite oon pyrkinyt 3 tuntiin. Jossain ohjeessa puhuttu jopa neljästä tunnista. Ei sais litkiä ihan hirveästi nestettä tuona aikana.
Yleensä ovulaatiotestiä ei suositella tehtäväksi heti herätessä, koska Lh-hormoni nousee valveilla.

Moikka! Meillä alkoi tänään toinen ICSI 13 vuoden jälkeen. Meillä siis 2005 syntynyt tyttö IVF:llä, välissä 1 PAS ja Nyt ICSI. Tänään aloitin pistelyn (lyhyt kaava, kp2). Olen tätä ketjua vähän lueskellut tässä ennen hoidon aloittamista :) En muista ihan kaikkea edellisestä, ja se oli pitkällä kaavalla. Paitsi muistna kyllä että maha oli tosi kipeä ja munasolujen keräys sattui saakelin paljon ja ihan nyt pelottaa :( Jyväskylässä ollaan kunnallisella hoidosa, minä oon 34 ja mulla on PCOS, mut lapsettomuuden syy miehessä, ollut jo sillloin aikoinaan...
Mekin ollaan Jyväskylässä hoidossa. Meillä on 2013 inssistä alkunsa saanut lapsi ja nyt sitten toista yritetään. Eka IVF tuotti 4 alkiota, mutta vain yksi siirrettiin eikä se tuonut plussaa. Toista hoitoa lähdetään tekemään lyhyellä kaavalla, kun vaan tulis menkat... Mitä tykkäät lääkäreistä? Mua häiritsee se, että joka kerta on eri tyyppi vastassa, vaikka muuten ovat ihan asiallisia.

Aitoomaitseni onko sulla siis clearbluen digitestejä (hymynaama)? Niissähän neuvotaan tekemään aamuvirtsasta ja mä oonkin aina tehnyt niitä aamulla ja hyvin on ovulaatiot näyttäneet. Silloinhan ehtii sopivasti vielä soittaakin polille plussasta. Mä tosin en ole PASssa koskaan ollut vaan tikuttelin muuten vaan ensimmäisen yritysvuoden ajan.

ValkoinenOrkidea hienoa, että kuitenkin yksi alkio oli noin hyvä! Tarrasukkia ja tsemppiä piinailuun :Heartred

Miselli tsemppiä huomiseen punktioon!

Ja tsemppiä kaikille muillekin uuteen viikkoon :)

ValkoinenOrkidea mulle sillo kaikki läheiset vaa toitotti et yks vaan tarvitaan, toivotaan että tämä top tyyppi kiinnittyisi ja lähtisi kasvamaan<3

Aitomaitseeni Mä tikutin aamusin ja sit ku aloin epäilee et on lähellä nii myös iltaisin et voi varautuu jo aikataulullisesti seuraavaan päivään :)
Ja Mä käytin eka liuskoja(halppis) ja kalliita vasta sit ku näytti et olis plussa tai melkee plussa :)

Jopsukka

Tervetuloa Doglady! Toivottavasti ICSI tuo teille beben!

Onnea Suvetar tulevaan PAS:iin! Munasarjan liimautuminen kuulostaa kovin epätavalliselta. Ei lääkäri avannut mitenkään, että mitä kaikkea se tarkoittaa?

Valkoinen orkidea: Ok, mullakin ollaan oltu huolissaan ekassa ultrassa inseminaatioissa ohuesta limakalvosta, mutta aina se on sitten spurtannut. Enpä tiennytkään, että 7 mm on toivottu vähimmäispaksuus. Toivottavasti siirto meni sulla hyvin ja tuottaa toivotun tuloksen!! Yksihän alkio siihen tarvitaan :happy:

Juupasjaapas: Mukava kuulla näitä selittämättömiä onnistumistarinoita, kiitos kun jaoit omasi

Kiitos blube tsemppauksesta! Odotan jotenkin innoissani huomista punktiota! Ajattelin että olisin aivan stressaantunut ja peloissani, mutta oonkin jotenkin innostunut. Katsoin muuten kanta.fi:stä, niin lääkäri oli sinne kirjoittanut follieni olleen 14-16 mm, hmm. Ihan eri lukemat ja follien määrät kuin vastaanotolla, mutta en nyt vaivaa sillä pääätäni :D Millä mielin itse odotat nyt keskiviikkoa?

Mukavaa uutta viikkoa kaikille :)

Tervetuloa uusille, toivottavasti hoidot palkitaan onnistumisella!

Tsemppiä Misellille punktioon tänään!

ValkoinenOrkidea, jospa tämä top alkio olisi teille se oikea!

On: Täällä taas aletaan pikkuhiljaa valmistautua jännittämään. 2. IVFn ekaa PASia siis suunnitteilla tähän kiertoon. Nyt kp 5 ja viikonlopuksi ohje aloittaa oviksen metsästys. Maanantaina uä tulossa, jonka jälkeen taas oltanee askelen lähempänä tietoa siitä onnistuuko siirto ajankohdallisesti, eli eihän mene viikonlopulle. Omaan kiertoon siis ollaan tekemässä.

Teillä kellä on ollut hieman ohut limakalvo tai on ollut ohut limakalvo onko se vaikuttanut jotenkin kaavan muotoon esim pitkää kaavaa enempi käytössä?Onko limakalvon takia ollut lääke annostukset hieman isommat vai miten ovat reakoineet/tehneet asialle.

Aitoomaitseni onko sulla siis clearbluen digitestejä (hymynaama)? Niissähän neuvotaan tekemään aamuvirtsasta ja mä oonkin aina tehnyt niitä aamulla ja hyvin on ovulaatiot näyttäneet. Silloinhan ehtii sopivasti vielä soittaakin polille plussasta. Mä tosin en ole PASssa koskaan ollut vaan tikuttelin muuten vaan ensimmäisen yritysvuoden ajan.

ValkoinenOrkidea hienoa, että kuitenkin yksi alkio oli noin hyvä! Tarrasukkia ja tsemppiä piinailuun :Heartred

Miselli tsemppiä huomiseen punktioon!

Ja tsemppiä kaikille muillekin uuteen viikkoon :)

Ainakaan mun Clearblue-ovistesteissä (ne normaalit, ei kaksoishormonitestit) ei käsketä testaamaan aamusta, vaan sanotaan, että voit testata mihin aikaan päivästä tahansa. Mutta joo, eipä siellä kyllä käsketä välttämään aamutestejä. Sen oon lukenut nk. halpisliuskapakkauksesta. Ite kans testannu eka halvoilla ja sitten clearbluella.

Pregcheck ovisliuskoilla voi tehdä mihin aikaan vaan eikä tarvi pidätellä.. lisäks ne on vielä halpojakin. Klinikalla on kehotettu tekeen aina samoihin aikoihin aamuvirtsasta vaikka jossain testeissä (esim. rfsu) on sanottu että 10-20 välillä.

Eka punktio takana. Rauhoittavien lääkkeiden vaikutusta en oikeastaan huomannut, suoneen annosteltava humahti kivasti päähän. Kanyyli laitettiin kyynärvarteen, se ei tuntunut juuri missään. Verenluovutuksessa käytettävä neula on paljon pahempi. Sisäosien puudutus ei sattunut yhtään, toimenpide tuntui hieman, erityisesti viimeisen munarakkulan kohdalla, mutta siinä kohtaa eivät enää antaneet lisää lääkettä. 9:n follin sijaan oli 11. Siirto sitten perjantaina, jos ei muutoksia tule. Oli paljon helpompi toimenpide kuin kuvittelin ja sattui vähemmän kuin aukiolotutkimus tai viimeisin inseminaatio. Punktio kesti varmaan 10 min eli oli vielä nopeaa toimintaa. Toimenpiteen jälkeen vatsaan ja selkään sattui jonkin verran, arvioin 3-4/10, mutta suoneen annosteltu kipulääke ja lämmin "tyyny" auttoivat mukavasti. Juuri nyt ei ole kipuja ollenkaan. Tultiin taksin sijasta bussilla kotiin, kun olo oli niin hyvä. Olin siis iloisesti yllättynyt homman helppoudesta omalla kohdallani!

Lugesgeronit ovat kuulemma Tampereen apteekeista loppu! Itse olin onneksi hakenut kaikki minulle määrätyt, niin en jäänyt ilman. Jotain korvaavaa on tiedossa, mutta ilmeisesti saattaa olla kalliimpaa. Jos on tarve ja mahdollisuus, niin ehkä kannattaa kysellä lähiseudun apteekeista lugejen tilannetta.

Suvetar sitten taisin muistaa väärin ton, että oltais kehotettu testaamaan aamulla. No ainakaan sitä ei kielletty, joten pidin sitä parhaana aikana testata.

Miselli sulla oli sitten kuitenkin isommat follit :grin Mahtavaa, että punktio sujui noin hyvin ja tuli iso saalis! Toivottavasti kaikki hedelmöittyy.

Juupasjaapas ja Jopsukka tsemppiä ultraan :)

Huomenna se punktio sitten koittaa. Jännittää kyllä kovasti, mutta helpottaa lukea muiden hyvin menneitä kertomuksia. Mullakin aukkari oli tosi kivulias, ja samoin menkkakivut on ihan hirveän kivuliaat, joten elättelen toiveita, että huominen on vaan pikku juttu. :grin

Takaisin