Moi kaikille!
Olen lueskellut teidän keskustelujanne pidemmän aikaa, mutta pidin joulun aikaan hieman taukoa, enkä ole vielä ehtinyt kunnolla päivittää kaikkien tilanteita. Ainakin näytti siltä, että positiivisia tuloksia on rapissut, mikä on hienoa! Onnittelut plussia saaneille! Ja tsemppiä muille!
Sain nyt inspiraatiota kirjoitella ensimmäistä kertaa, kun huomasin, että erityisesti bluebe:n kanssa ollaan aika samassa tilanteessa ainakin hoitojen suhteen! Itsellä tänään kp 7, sulla taitaa olla kp 8? Ja molemmilla eka IVF?
Olemme siis mieheni kanssa käyneet inseminaatiohoidoissa viime vuoden puolelle x 3. Lisäksi yksi pelkkä ovulaation induktio, kun osui viikonloppu väliin. Nyt piikittelen itseäni kohti ensimmäistä ivf-hoitoa. Huomenna on ensimmäinen ultra Tays:ssa IVF-hoitojen osalta. Juuri äsken pistin ekan kerran Cetrocideä. Ai että inhoan niitä kuiva-aineiden ja nesteiden sekoitusta. Olen turhan kömpelö. Ja liikaa varomista ja liikkuvia osia ja pieleen menemisen mahdollisuuksia.
Olen siis 36-vuotias, mies 38-v, eikä meistä kummallakaan ole lapsia. Toiveissa on ollut kohta pari vuotta. Tai toiveissa itselläni on ollut varmaan viimeiset 12 vuotta, mutta nykyisen kanssa ollaan oltu vasta muutama vuosi yhdessä. Aiempiin suhteisiin ei olisi voinut lapsia kuvitella haaveista huolimatta. Olemme selittämättömästi lapsettomia, mikä on toisaalta hyvä asia, toisaalta hankala, kun ei tiedä, mistä kiikastaa. AMH itselläni oli 2,5, mikä kai olisi vielä ihan ok.
Punktio pelottaa, koska munasarjojen aukiolotutkimus oli kovin kivulias. Tuskan hiki valui vaan. Myös kaksi inseminaatiota ovat olleet kivuliaita. Erikoistuvat lääkärit ovat "moittineet" kohdunkaulaani tiukaksi, mutta kokeneempi erikoislääkäri totesi, että sisäänsujutuksen onnistuminen on vähän tuurista kiinni. Itse olisin sitä mieltä, että taidosta... Kivuliaat kokemukset ovat olleet erikoistuvien lääkärien käsittelyssä.
Tämä eka IVF tehdään lyhyellä kaavalla, koska ei ollut mitään erityistä syytä toimia toisin ei ole. Mulla ei ole PCO:ta, endoa tms. Miehellä ei myöskään mitään hälyttävää. AIka utopistiselta kuitenkin tuntuu, että meille joskus jälkikasvua suotaisiin. Menenkin hoitoihin vähän sellaisella ai kiinnostavaa, näinkö niitä lapsettomia hoidetaan -asenteella, kun jotenkin en osaa ajatella olevani hoitojen kohde. Ehkä olen jollain tasolla luopunut lapsihaaveesta, kun se kerran on näin vaikeaa. Yleensä suhtaudun asioihin varsin optimistisesti, mutta tässä asiassa pessimisti ei pety -asenne on itselleni paras. Toivo ja sen romahtaminen on niin kamalaa, etten kestä. Jos näistä hoidoista jotain tulisi, olisime miehen kanssa varmaan aivan puulla päähän lyötyjä, että mitäs nyt! :D
En ole koskaan pitänyt itseäni palstoille kirjoittelijana, mutta en toisaalta halua tästä puhua läheisillekään, kun eivät he sympatiasta huolimatta ymmärrä. Kaverini esimerkiksi oli aikoinaan romuna, kun ei tullut raskaaksi ekasta yrityskierrosta. Tuli vasta toisesta. Että kiitos, että olette olemassa!