IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaakao, plussahan se! Onnea!! :)

Mustikk4, milloin meinaat testata "uudestaan"? :)

Larissa, kivuttomat menkat kuulostaa kyllä upealle! :) Pian se pas jo koittaa!

Kiitos kaikille tsempeistä! Niin toivon että meidän ainokainen jaksaa kehittyä labran suojissa. Mitään kommenttia ei solusta saatu. Nyt kuollakseni pelkään, että huomenna soitetaan ettei siirtoon päästä... hoitaja yritti kyllä olla optimistinen, että kyllä tälläkin raskaus voi alkaa. Voi kumpa! Illalla aloitan luget nyt ekaa kertaa. Onko kokeneemmilla vinkkejä? :D
 
Hileinen, toivottavasti huominen tuo hyviä uutisia <3 onhan kaappi varattu täyteen pikkuhousunsuojia? :D ja varaudu siihen, että luget aiheuttaa vaikka sun mitä "raskausoiretta" ;) kipeät tissit, etova olo, närästys, väsymys, pissalla ramppaaminen ja nälkä muunmuassa
 
Larissa, tarttee kyllä täydentää varastoja :D Olikohan niin ettei polilta kuulu mtn jos kaikki ok? Hitto ku olin nii pöhnässä et ymmärsin vaan et soitetaan jos siirtoon ei päästä, mut en tajunnut että kertooko ne kuitenki ns. väliaikatietoja? Onneksi on kiirepäivä huomenna kun täytyy jo juhannuksenki tavarat pakata työpäivän jälkeen.
 
Hileinen, täällä kaikki peukut ja pottuvarpaatkin pystyssä, että se yksi riittää! Täytyyhän sen olla huippuyksilö kun selvisi maaliin vaikkei kukaan muu selvinnyt! Meille ilmoiteltiin polilta vain siinä tapauksessa, jos ei olisi tarvinut tulla siirtoon.

Mahtavaa Larissa, että on kivuttomat menkat! Nyt rentoudut ja nautit täysin siemauksin endottomasta kesästä. Pian on kroppa sitten valmiimpi kuin koskaan pientä ihmettä varten.

Voi Mustikk4! Taisi miestäsikin jännittää testin teko :) Milloin milloin milloin testaatte uudestaan?

Kiitos kaikille onnitteluista! Tein tänään aamulla pregcheckin liuskan ja hentoinen viiva vain tuli, vaikka eilen illalla oli alle 4 tunnin pidätyksellä apteekin testissä ihan selvä viiva. Kyllä se apteekin testi vaan on hyvä. Mulla on nyt tarkotus pissiä noihin pc:n liuskoihin joka aamu siihen viralliseen testipäivään asti. Yksi apteekin testikin on kaapissa. Vuotelu se vain jatkuu edelleen. Välillä pitää vähän taukoa (mm. eilen illalla ja yöllä) mutta sitten taas aina alkaa uudestaan. Kyllä masentaa, vaikkei se tietenkään välttämättä mitään tarkoita. En silti nyt osaa oikein nauttia tästä plussasta kun tuntuu olevan niin hentoisen langan varassa. Tämä se vasta piinallista onkin, jos nuo edelliset piinapäivät oli piinaavia :p Ja pahoittelut kamalasti kaikille, kun marisen vaan vaikka lopulta sen plussan sain tikkuun. On tämä :rolleyes:
 
Täälläkin peukut pystyssä, että Hileinen pääsisitte siirtoon! Toivottavasti se yksi on sitkeä tapaus. <3
Mä oon pitänyt näiden lugejen aikana paljon ihan sidettäkin, koska toi mömmö on välillä ihan mahdotonta ja joskus vuotaa pikkuhousunsuojastakin ohi. :D Suihkuttelu auttaa mulla. Välillä on alapää tosi ärtyneen oloinen.

Tekis tosi paljon mieli testata huomenna, silloin olis kp28. Virallinen testipäivähän on torstai jota oon yrittänyt malttaa odottaa. Tämäkin on jo saavutus sinäänsä, että vuoto on pysynyt lugeilla poissa. Insseissä mulla oli kaikki kierrot tosiaan tosi lyhyitä.
Testaaminen pelottaa ihan hirveästi! En haluaisi siirtyä pois tästä "voin olla raskaana" kuplasta, kun tämän jälkeen ei tätä hetkeä tule vähään aikaan olemaan, kun seuraavaan ivf:n aletaan odottamaan.
 
Tervehdys kaikille! Kahlasin koko teidän keskustelun läpi ja täytyy sanoa että on kannustavaa ja hyvää jutustelua & vertaistukea. Siksi rohkenen tuppautua tänne mukaan:)

Meillä on nyt yritystä takana 2 vuotta: taipaleelle on mahtunut yksi km puolen vuoden yrityksen jälkeen raskausviikolla 6. Sen jälkeen EI YHTÄÄN MITÄÄN. Viime syksynä menin sitten yksityiselle puolelle tarkempiin tutkimuksiin ja mentiin muutama ovulaation induktio Clomien ja Pregnylin voimalla. Miulla on todettu kilpirauhasen piilevä vajaatoiminta mikä luultavasti on osittain hankaloittanut raskaaksi tulemista.:eek: Pääsyynä meillä kuitenkin laiskanpuoleiset & vähäiset siittiöt. Meille on keväällä tehty 1 inseminaatio jonka jälkeen siirryimme julkiselle kustannussyistä. IVF -suunnittelukäynti oli n. kk sitten ja päädyimme kokeilemaan toista inseminaatiota ennen elokuun koitosta. Viikon päästä olisi tarkoitus testailla jos sinne saakka päästään..lääkäri ei kyllä ollut toiveikas sillä siittiöitä oli pesun jälkeen 0,6 miljoonaa. Inssiin valmistauduttiin Gonal-F:llä sekä Pregnylillä, toimenpiteen jälkeen käytössä Lugesteronit. IVF suunniteltu alustavasti viikolle 35.
Kaakao: onnea plussasta :happy093 Toivotaan kovasti että pikkuinen tarraa kiinni ja lujaa!
Hileiselle valtavasti tsemppiä!!
 
Muokattu viimeksi:
Lämpimästi tervetuloa, Rive! Toivottavasti et tosin joudu pitkään meidän seurassa olemaan :) Meillä myös paria viikkoa vaille 2v yritystä takana: 2 inssiä tehty letrojen ja pregnylin kanssa, ja nyt eka icsi. Toivottavasti yksi uimari olisi teillä perille löytänyt, ettei tuota ivf:ää edes tarvita!

Ja hei arvon naiset, nyt miä NIIN tiiän mistä ootte puhunu ku ootte puhunu lugemössöstä. Ei tsiisus :D
 
Tsemppiä Hileinen!! Papanapäivät alkaneet on :)
Rivelle tervetuloa ja pikaista plussaa, toivotaan, että ette tartte IVF:ää vaan että nyt tärppää!!! Toivottavasti saat kilpparin kuntoon. itse olen tarvinnut ilmeisesti vasta-aineiden takia kortisonia, jotta kiinnittyminen mahdollistuu (ainakaan ei 9 vuoteen mitään tarttunut ennenku lisäavun sain)
 
Juuhei, Luget on kyllä aikamoista huttua :dead: Mutta jos se nyt auttais..

Viimeksi kun mitattiin niin se TSH oli 2,4 ja kun sen olisi hyvä olla alle 2 raskautumista silmälläpitäen, niin uskon että viimeisimmällä annoksen nostamisella saadaan se sinne missä pitääkin olla. Lähtötilanne oli että arvo oli 4,6 tms.

Kiitos tervetulotoivotuksista:3some
 
Rive, hieno homma :)
Mulla nostettiin heti raskauden tultua ilmi 25% ja nyt on ollut viimeaikoina TSH 1,92 ja yritän pysytellä siinä :) seurantaa on meillä 4-6 viikon välein.
 
Kaveri kyydissä. :)
Selvisi hyvin sulatuksesta ja oli kuulemma nätti tyyppi.

Lääkäri tosin huolestui mun jaloissa olevista mystelmista. Mulla on tullut niitä ihan hirveesti parin viikon aikana. Sanoi ettei ole normaalia jos jatkuu. Noh, toivotaan että on ohimenevää!

Tervetuloa Rive!
Parasta onnea hoitoihin.

Hileisen tyyppi olkoon sitkeä sissi! <3

Kaakaolle onnet ja mustikalle varpaat ja sormet ristissä! :)
 
Siis uskomatonta! Tunnin jahkaamisen jälkeen tein testin ja tässä tulos. Näkyykö kuva?
 

Liitteet

  • 13509815_10208854828701367_560183529_o.jpg
    13509815_10208854828701367_560183529_o.jpg
    56.6 KB · Katsottu: 209
Kiitos!! :Heartpink

Anteeks jo valmiiks nyt tämä hehkutus, oon niin pitkään lukenu näitä palstoja ja tiedän miten pahalta se tuntuu, kun joku laittaa kuvaa testistä ja itse kovasti sitä plussaa toivoo. Oon aivan shokissa vieläkin. Vähän väliä oon täällä vaan pillahtanu itkuun, kun oon niin yllättyny ja onnellinen. Mä en olis ikinä uskonut, että se meidän ainokainen alkio olis selvinnyt ja mitä kaikkea tässä on nyt vielä ollut. Ajatelkaa, ei se eilinen testi ollut miehellä mitenkään pilalle mennyt, aivan oikein oli sen kuulemma tennyt, mutta keksi äkkiä vaan tekosyyn, kun lupasi ettei kerro tulosta mulle. En tajua miten se pysty olemaan kertomatta. :D Ikinä en oo haamun haamua testiin saanut. En meinannut uskoa silmiä, kun kaksi viivaa alkoi piirtymään. Lähdetään ihan kohta apteekkiin ja ostan vielä digin ja teen sen tänään.
Heti alkoi pelottamaan, että mitä jos menee jotakin pieleen, mutta yritän nyt olla vain iloinen siitä, että vihdoinkin tuolla tapahtui jotakin.
 
Takaisin
Top