IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut että en ole juurikaan osallistunut keskusteluun. Kaiken luen ja olen hengessä mukana, mutta ei vaan ole kommentoivaa. Oottelen täällä kovasti että joku tästä ketjusta aloittaisi sen plussapuhurin! :)

Täällä mietiskelen, että tuleekohan menkat vai ei. Nyt kp 29, punktiosta 9 päivää. Zoladexin pitäisi estää menkat, mutta kun se laitettiin mulle vasta kp 26 niin hoitajan mukaan tulee luultavasti yhdet vielä. Eilen oli jotain menkkamaisia kipuja mutta ne loppuivat. Saa nähdä :D endo ei kipuile yhtään ja siitä olen iloinen <3 huvittavaa tässä on se, että normaalissa kierrossa tulee tuhrua loppukierto, nyt ei mitään vaikka ei ole edes lugeja käytössä :D

Tänään on 11 päivää pregnylistä ja edelleen näkyy haamu testissä (jota ei kylläkään saa kuvattua). Noiden testien herkkyys pitäisi olla muistaakseni 20 mIU ja hcg:ta pitäisi olla jäljellä enää 9-19 (veressä?) eli aika herkkiä noi testit on :D

Ihanaa viikonloppua kaikille! Mulla se menee jälleen töissä.
 
Pahoittelut tätä oman navan kaivelua :D

Luin äsken omakannasta potilaskertomuksen punktiota edeltävästä ultrasta ja sinä päivänä otetuista verikokeista. Progesteroni oli ollut 32 (vastaavan luvun olen saanut vain letrojen kanssa 5 pv oviksen jälkeen) ja lääkärin mukaan isoin folli ei ollut enää pyöreä vaan jotenkin litistynyt. Ihmetyttää, että onkohan isoimmasta follista munasolu ehtinyt karkaamaan ennen punktiota? Eihän ivf:ssä pitäisi muodostua keltarauhasta kun munasolut eivät irtoa (siksi tarvitaan luget), mutta en muuta syytä keksi tolle kelrarauhasarvolle.

Ajatuksia? :D
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS heinä/elokuu
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, pas 31.5.
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio 6.6.-> soluja 3, 1 hedelmöittyi, testi 23.6
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, testi 23.6.
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS heinä/elokuu
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24
Birita, lyhyt kaava, punktio vk 24
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Ninukki, pas 23.6.
Hopsan, ICSI elo/syyskuu


Taas yksi lääkärikäynti hoidettu, epikriisissä saneluvirhe ja pakkasessa onkin kaksi blastokysti alkiota, joista toivottavasti toinen siirretään ensi torstaina :) zumenon jatkuu, luget alkaa huomenna. Edelleen epäilyttää sulatuksesta selviytyminen...
 
Kaakao, minäkään en nää mitään, mutta josko parin päivän päästä..? ;)

Gonapeptylistä oli puhetta, ekassa siirrossa yksityisellä mulla oli se, ei tullut mitään oireita :) Hileinen, oliko sulle jotain perusteluja miksi käytetään? Ihmettelin vaan ku mulle ei oo ees tarjottu, sama hoitopaikka kuitenkin ja oon ennenkin käyttänyt.. Tosin ei se kyllä sillä kerralla mitään auttanut.
 
Ninukki, toivotaan että huurunenä selviää sulatuksesta ja saatte plussan muutaman viikon päästä <3

Mitä toi gonapeptyl on ja mitä se tekee?
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl =&gt; 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =&gt;nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS heinä/elokuu
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, pas 31.5.
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio 6.6.-&gt; soluja 3, 1 hedelmöittyi, testi 23.6
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -&gt; soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, testi 23.6.
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --&gt; soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS heinä/elokuu
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24
Birita, lyhyt kaava, punktio vk 24
PikkuTikku, pas, 21.6
Ninukki, pas 23.6.
Hopsan, ICSI elo/syyskuu

Ninnukki mä kysyin lääkäriltäni tota sulatusta, että kuinka todennäköistä on että ei selviäisi sulatuksesta ja se sano et häviävän pieni mahdollisuus. Sen sanojen mukaan 2%. Meillä alkiot on kolmen päivän ikäisiä.
 
PikkuTikku, ei kans mitään hajua :/ paljon lukenu niitäkin juttuja että monesta alkiosta yksikään ei ole selvinnyt..

Larissa, gonapeptyl, joillakin käytetään pregnylin tapaan irrottaan munasoluja, toisilla dpo 6 tukeen kiinnittymistä. Yksi piikki lisää siis :)
 
Ninukki, ei kerrottu mitään miksi gonapeptyl! Ehkä siksi kun soluja nyt tulee näin vähän - kaikki konstit käyttöön että tarrais? Ehkä :o Ihmettelin vähän itsekin. Näillä mennään. Tänään vika puregon ja aamulla vika synarela.

Ninukki meilläkin siirto ehkä to! Ma punktiossa biologi ehkä asiaa selventää :)
 
Hileinen, eli irroituspiikin saat pistää lauantaina? :) Oliko sulla nyt toi gonapeptyl irroitukseen vai pregnyl? Mulla oli pregnyliä tupla-annos eli 10 000.
 
Hileinen, yksi piikki vaan pregnyliä ;) hoitaja varmaan neuvoo sulle miten teet sekoittelun, jotta ei tarvitse piikittää kahdesti. Mutta lyhyesti sanottuna sekoitat yhden nesteen ekaan jauheeseen, imet seoksen ruiskuun ja ruiskutat sen toiseen jauheeseen, sekoitat ja imet valmiin seoksen ruiskuun. Sitten vaihdat ohuen neulan ja voit piikittää :) eli 2 jauhetta ja yksi neste käytetään, toinen neste jää yli.
 
Tsemppiä tytöt ketjuun!
Ei mullekaan tarjottu kiinnityspistosta ennenku monen siirtoyrityksen jälkeen.
Larissa, mun kaverille kävi kerran niin, että punktiossa ei ollut enää mitään kerättävää, vaikka ultran mukaan piti olla hyvä saalis. Että olisko just kypsynyt ja karannut kaikki tyynni..
Katjusha rv 18+1
 
Törkee omanapailu , alkionsiirto onnistuneesti ohi. 8 soluinen huippualkio siirrettiin ja pakkaseen meni yksi kuusisoluinen alkio. Huomenna saan tietää mitä lopuille kolmelle käy, päätyykö yhtään lisää pakkaseen vai meneekö roskiin. Ihan uskomaton ja epätodellinen olo :cool05.

Gonapeptylin pistän maanantaina, luget ja zumenon jatkuu ainakin vielä kaks viikkoa. Testin saan tehä 1.7.
 
Takaisin
Top