IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaakao oot uskaltanut jo testata. :) Aikaista on vielä, että pidetään peukkuja et muuttuisi vielä plussaksi. :)

Larissa, mulla kävi yhdessä inssissä niin, että siellä oli muistaakseni kaksi johtofollikkelia ja niiden lisäks kolmas jonka sanoi olevan ei niin pyöreä ja litteämpi mitä ne kaksi muuta. En kyllä muista, että mitä se sitten tarkoitti.

Katjusha, mullahan kävi nyt samalla tavalla, paitsi että pieniä oli jäljellä vielä, isot oli ehtiny hävitä. Se on kyllä kummallista, että lääkkeistä huolimatta pääsee käymään noin. Aion siitä kysyä seuraavalla kerralla lääkäriltä.

Täällä on nyt vissiinkin pp8 menossa ja tissit on kipeenä edelleen. Toinen tuntuu paljon kovemmalta mitä toinen ja aremmalta myös. Varmaan luget tekee. Oon niin monet kerrat kuvitellu kaikkia oireita ja aina on menkat alkanu, että usko mihinkään oireisiin ennen, kun testi on plussa. Pääsin tosiaan eilen aamulla sairaalasta pois ja kyllä tässä ollaan nyt kotona sitä mietitty, että on se kyllä niin ihme jos se alkio on vielä tuolla elossa ja oikeassa paikassa kaiken hulabaloon jälkeen! Munasarjassa oli siis joku rakkula revennyt, mistä kova kipu tuli.
Varmaan ensi viikolla, kun ilmoitan testin tuloksen hoitajalle pyydän samalla päästä lääkärille, että jos ultraisivat vielä ja samalla kysyisi jatkosta ja muusta. Kyllä mua tosi paljon pelottaa se toinen ivf-hoito, vaikka ei taas pitäisi etukäteen murehtia. :sad001
 
  • Hellou, hiljaiseloa täälläkin pidetty. Lukenut kyllä kaiken olen ja aikamoista on tapahtunut yhdelle jos toiselle. Tuntuu että pitäis tämänkin ryhmän nimeen lisätä vielä ei tää voi olla niin vaikeeta. Mutta onneksi kaikki kaikesta huolimatta kunnossa jaelossa.
Larissa saikin jo kattavan vastauksen gonapeptylista. Ekassa ivfssä mulla käytettiin irrotukseen pregnyl mutta seuraavassa gonapeptyl hypeririskin takia. Mutta jos siirtoon meinataan niin pregnyl pitää pistää punktion jälkeen. Joka siirron jälkeen olen myös pistänyt gonapeptylin auttamaan kiinnittymisessä.

Täällä on nyt rennoin mielin hyödynnetty ovista. Testiin en ole vielä plussaa saanut, limoja on ollut pari päivää ja aikamoista juilimista molemmin puolin. Eiköhän se sieltä vkl aikana tule. Viimeks ivf jälkeen seuraava ovis tuli monta päivää myöhässä. Niin on nytkin yli normaalin, mutta ei vielä niin paljoa.

Ihanaa viikonloppua tytöt! Ai niin ja tervetuloa uudet.
 
Hyvä ettette muutkaan nähneet mitään noissa kuvissa, en mäkään nähnyt. Mutta piti vielä töiden jälkeen tarkistaa se kuivunut testi ja kyllä mä edelleen siinä olen haamujen haamun näkevinäni. Pohdin, että haluaisin aloittaa testaamisen sopivan ajoissa, ettei vielä mitään näy tai korkeintaan joku haamu, niin on sitten kiva seurailla miten se viiva sieltä ilmestyy jos on ilmestyäkseen. Liian aikasin en kuitenkaan halunnut testailla, ettei pregnyl enää näkyisi. Eli siinä mielessä aika nappiin varmaan osui tämä ajoitus. Saatanpa huomenna pissiä o-tikkuun ja ehkä sunnuntaina (pp 10 alkion siirrosta) sitten tuon viimeisen one stepin :) Jotenkin tunnen olevani tämän huippuromanttisen lisääntymiskierron suhteen jonkinlainen koelabra, joten tuntuu että pitää nyt sitten tieteen nimissä vähän testaillakin :p
 
Onnea matkaan Biritan alkiolle! Kuulostaa huipputyypiltä :)

Hileisellä onkin sitten jännättävää maanantaihin. Koitahan viettää rentouttava viikonloppu!

Ninukin alkiolle kestävyyttä sulatukseen!

Larissa, mulla oli silloin esikoista yrittäessä clomiultrassa folli soikea eikä pyöreä, niin gyne sanoi että on juuri ovuloinut. Se taisikin olla ovisplussaa seuraava päivä ja siitä kierrosta tuo meidän esikoinen tärppäsi. Uskoisin, että sinulla tuo follin muoto ja verikoetulos voisi kyllä viitata juurikin siihen, että ehdit tuon yhden rakkulan ovuloida ennen punktiota.
 
Mustikk4 samanmoisia tissioloja täälläkin. Syytän lutinusta, koska tuntemukset kyllä ovat selkeämpiä kuin normikierrossa, vaikka silloinkin jotain tissikipuja saattanut olla. Mitään muuta poikkeavaa ei olossa oikeastaan tuota ummetusta ja menkkajomoja lukuunottamatta olekaan. En kyllä ole raskauksissakaan ihmeempiä oireita alkumetreillä potenut, joten olojen puute nyt ei ole merkki suuntaan tai toiseen ainakaan mun kohdalla. Toivotaan kovasti, että teidän alkio on pitänyt lujasti kiinni, eikä tarvi toista ivf:ään ihan heti miettiä :)

Pisamalle ovisonnea ja hyviä talletuksia! :)

Ja sori kun tuli kommentit monessa osassa.... :oops:
 
Näkeekö tuon muutkin?! Yllä pp8, alla tänään pp10. Menkkakrampit jatkuu, lisäksi näyttäytyy hentoa vuotoa paperiin. Nyt jännittää.
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1466304591.026673.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1466304591.026673.jpg
    93.8 KB · Katsottu: 255
Kyllä siinä haamu näkyy Kaakao! :):) Toivottavasti nyt vaan vahvistuisi viiva!

Mulla on testit loppu, pitäisi jostain tilata torstaiksi. Tänään on kp26 ja viimeisessä inssissä mulla alkoi vuoto lutinuksista huolimatta juuri kp26. Muutenkin mulla alkoi jokaisessa kolmessa inssissä vuoto ennen testipäivää. Että saa nähdä pitääkö luget ja zumenon vuodon poissa jos alkio ei ole enää kyydissä. Testipäivänä mulla on jo kp30. Mahakipua on ollut eilen illalla taas enemmän. Miehelle sanoinkin, että ei kai tää nyt jo ole menkkakipuja vai sitten vielä siihen revenneeseen kystaan liittyvää.
 
Kaakao on siinä haamu!! Voi kumpa se siitä vahvistuisi nyt! Ihanaa :) :)

On. Eilen pregnyl tuikattu ja tänään välipäivä ennen punktioo huomenna. Täytyy todeta että vähällä selvisin pistoista ja sumuista, ei pelota jos joudutaan uuteen stimulaatioon. Uskon, ettei miu 4-5 solulla pakkaseen saada mitään joten eiköhän se edessä ole joskus vielä :)

Hileinen kp 15, 1. Icsi
 
Kaakao minäkin näen siinä selkeän haamun. Olis aika alkaa plussia tulemaankin täällä. Nyt toivotaan että vahvistuu ja pysyy kyydissä.

Täällä ovistikut loppui ja ainakaan eilen aamulla ei ollut plussa. Kovat juilinnat loppui eli joko ovis oli jo tai tulossa tänään tai huomenna. Nyt kp 14. Viime ivf jäljeen ovisplussa tuli ja oli kp 15.
 
Hileinen tsemppiä huomiseen punktioon ja toivotaan että saatte ainakin sen 4-5 solua. Mulle se punktion jälkeinen odottelu oli hirveintä, pahin päivä koko hoidon osalta :( Mieli maalaili piruja seinälle ja olin ihan varma että yksikään solu ei hedelmöity. Onneksi olin väärässä! Tule sitten kertomaan kuulumiset :) Monelta sulla on se aika? Mulla on huomenna vapaapäivä joten olen haukkana kyttäämässä miten sulla meni :)

Pisama, oliko teillä nyt tulossa se pas ja siksi testaat ovista?

Kaakao, toivottavasti tuhru on vaan kiinnittymistä :)

Täällä odotellaan menkkoja. Menkkamaista kipua oli muutama päivä sitten, mutta sitten se katosi. Tänään on tullut vähän tuhrua, ehkä kohta aukeaa hanat? Kp 30 nyt menossa. Miten voi luomu kierroissa jäädä lutis aina lyhyeksi ja nyt ivf:n jälkeen saa menkkoja ootella vaikka ei ole edes luget käytössä :D Tissit on olleet jäätävän kipeät koko hoitojen ajan (yli kuukauden!) joten menkat olisi tervetulleet, jotta olo normalisoituisi :D
 
Muokattu viimeksi:
Larissa ei ole tulossa pas, kun ei saatu pakkaseen mitään. Lähinnä mielenkiinnosta ja samalla jos yrittäis noita pupuiluja saada siihen lähettyville. Muutenkin haluan tietää ovisajankohdan että tiedän milloin odottaa menkkoja.

Hileiselle tsempit punktioon!
 
Toivotaan Mustikk4 että on kiinnittymiskipuja nyt siellä! Pidän peukkuja teidän alkiolle. Olet kyllä sissi jos jaksat torstaihin asti testaamatta :wink

Larissa, voisiko olla että se yksi ennen aikojaan karannut munasolu olisikin hedelmöittynyt?! Ihmeitä sattuu :)

Tsempit Hileinen huomiselle, toivotaan että saatte muutaman huippumunasolun jotka hedelmöittyy kaikki! Ja eihän siihen välttämättä tarvita kuin yksi... Jännitän täällä sun puolesta :)

On. Apteekin testiin tuli nyt illalla ihan selvä viiva. Laitan kuvan puhelimella toiseen viestiin. Siellä siis joku on tarrannut kiinni. Saa nyt nähdä kauanko aikoo pysyä matkassa. Veristä vuotoa (lähinnä vaaleanpunaista valkkaria ja vaaleanpunaista lutinusmössöä, ei normaalia menkkoja edeltävää ruskeaa tuhrua) on tullut koko päivän. Vähän himmentää intoa tuo vuoto, vaikka toki tiedän että se voi olla ihan vaaratontakin, mutta kyllä se silti kaihertaa... Ensimmäisen raskauden keskenmeno alkoi samanlaisella vuodolla, tosin samanlaista oli (joskus vkolla 6+) esikoista odottaessa ja se raskaus meni sitten hyvin. Nyt voi vaan odotella.
 
Kaakao, se on selvä plussa! ja olkoon vaaratonta toi sun vuoto :) Pikkuinen vaan siellä tarrautuu kovasti kiinni ja siitä pientä vuotoa ;)

Ja en jaksa uskoa mun kohdalla noin isoon ihmeeseen vaikka olisihan se huippua :D Nyt illalla tuli tippa kirkasta verta eli taitaa olla täti lähtökuopissa. Mitään kipuja ei kylläkään ole! :) Jos ei housuihin katsoisi niin mitään ei tietäisi että menkat on aluillaan.
 
Onnea Kaakao! <3 Toivotaan että se vuoto olis vaaratonta.

Heh. Käytiin kaupassa eilen ja ostin pregcheckin testit. Mies halus että testaisin, mutta mä en uskaltanu. Sovittiin sitten niin, että mä pissaan kippoon ja se testaa eikä kerro tulosta mulle. Hetken päästä se huus vessasta, ettei tainnu mennä ihan oikein, kun koko testi oli muuttunut ihan keltaiseksi. Se oli kastanut tikun sinne testiviivojen ylikin. :grin:p Vaikka neuvoin ohjeesta, että tähän asti. No nyt toinen testi on vielä käyttämättä, kun en uskaltanut testata enää uudestaan, mua niin jännittää se tulos.
 
Noniin. Eipä menny punktio niiku strömsössä. Saaliina 1 solu ja siirto ke. Paineet romahti välissä ja antibiootti endon takia ei tahtonut tippua millään. Mut hengissä ollaan ja kotiin toipumaan. Nyt kaikki peukut tolle yhdelle pikkuiselle! :)

Hileinen kp 16 punktiopäivä
(Onks tää vai siirto pp 0?)
 
Mustikk4, voi ei sun miestä :D

Hileinen, tsempit sille ainokaiselle munasolulle että hedelmöittyy ja pääsette siirtoon asti <3 ja keskiviikkona on sulla pp 0 ;)

Napaa: täällä alkoi menkat ja ne on käytännössä kivuttomat! :O ihan outoa kun aina ollut kovat kivut ja karmeat olot endon takia, mutta hyvä näin :) eli tänään kp 1 ja seuraavat menkat alkaa joskus kk päästä (riippuen miten zoladex vaikuttaa), sitten soitto polille ja pas:ia suunnittelemaan :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top