IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kuinka monella kokemusta täällä primoluteista?Ite olen syönyt sen 10pvän kuurin ja tänään menossa jo neljäs päivä ilman vuotoa.Miten nopeasti teillä on tullut vuoto lääkkeiden lopettamisen jälkeen?

Tervetuloa Maurizio, toivotaan että tämä vuosi tuo teille toisen lapsen <3 Ymmärrän, että punktio jännittää, mutta onneksi sieltä saa rauhottavaa ja hyvät kipulääkkeet. Mulla ensimmäinen punktio meni hyvin, ei jäänyt huonoja fiiliksiä tai pelkoja, vaikka toki jännittää tuleva punktio.

Heitsu, alkaako teillä ivf-kierros kun sulla alkaa menkat?

Omaanapaa: Punktio varattu perjantaille. Follit oli kasvaneet odotettua nopeemmin, kun nyt (kp 9) oli jo molemmilla puolilla 4-5 isompaa. Tänään irrotuspistos. Viime kertaan verrattuna jotenkin vähemmän turvotusta ja painontunnetta vaikka folleja ehkä jopa enemmän. Hyvä näin. :)

Muokattu viimeksi:
ValkoinenOrkidea tsemppiä punktioon! :)

Mullakin toivottavasti punktio edessä ensi viikolla. Nyt on kp7, ja perjantaina (kp9) on ensimmäinen ultra. Toivottavasti riittäisi yksi ultra ja voitaisiin jo päättää punktion ajankohta. 1. IVF siis meneillään, ja jännittää jo kovasti se punktio!

Tervetuloa Maurizio, toivotaan että tämä vuosi tuo teille toisen lapsen <3 Ymmärrän, että punktio jännittää, mutta onneksi sieltä saa rauhottavaa ja hyvät kipulääkkeet. Mulla ensimmäinen punktio meni hyvin, ei jäänyt huonoja fiiliksiä tai pelkoja, vaikka toki jännittää tuleva punktio.

Heitsu, alkaako teillä ivf-kierros kun sulla alkaa menkat?

Omaanapaa: Punktio varattu perjantaille. Follit oli kasvaneet odotettua nopeemmin, kun nyt (kp 9) oli jo molemmilla puolilla 4-5 isompaa. Tänään irrotuspistos. Viime kertaan verrattuna jotenkin vähemmän turvotusta ja painontunnetta vaikka folleja ehkä jopa enemmän. Hyvä näin. :)
Meillä suunnittelu aika on 20.2 vasta.Meidät laitettiin 13.11.Jonoon ja tämän aikaa ei oo kuulunut kuukautisia.

Tänään soitin tuosta että vuoto ei ole alkanut vaikka primolutit käytin.Lääkäriltä neuvo että odottaa kuukautisia jos kuukautiset alkaa niin merkata kuukautisista asioita muutoin tulla sitten 20.2.IVF suunnitteluun.Suunnittelussa sitten mietitään että mitä tehdään jos ei kuukautisia edelleenkään näy.

Punktiokokemuksista. Mun eka meni melkein naureskellessa (Diapamin vaikutusta :D ), lopussa oli kipulääkkeen vaikutus lakkaamassa, niin viimeinen munasolun metsästyspisto sattui, kun eivät lopun lähellä enää antaneet iv:sti lääkettä. Sain kyllä heti suun kautta ja se autto nopeasti. Alun puudutuspiikki toki tuntui jonkin verran. Mut positiivinen kokemus oli.

Toinen punktio ei naurattanu niin paljoa, vaikka samat esilääkkeet sain. Mut mitään kipua en tuntenu, en muistaakseni edes puudutuspiikin pistoa. Eli positiivinen kokemus sekin. :)

Heitsu, me taidetaan oikeasti piinailla samaan aikaan! Luulen, että maaliskuun alkavasta kierrosta systeemit meillä. Toivotaan ainakin näin.
Toivotaan ketjuun hyviä kasvuja muniksille, onnistuneita punktioita ja täydellisiä hedelmöityksiä!!
Mä oon varmaan ottanut teidän muidenkin kivut punktiossa :) kyllä sen hyvän asian vuoksi kuitenkin kestää :)!!
Huomiselle merkkaan kp 1 / 30?

Bluebebelle myös tsemppiä punktioon, nuokin jännitti tosi paljon mut se helpottaa sit ku saat ne lääkkeet ja sit sitä ei ees tajuu :)

Heitsu onpa inhottavaa ku kierto heittää häränpyllyä :(

Liljatar mäki vaa naureskelin siellä ennen sitä toimenpidettä :D hyvät lääkkeet on kyllä :)

Jopsukka

Heitsu, toivottavasti menkat tulee ennen suunnittelua!

Kiva kuulla muiden punktiokokemuksia, helpottaa vähän jännitystä. Toivotaan et mäkin oon noiden suht kivuttomien joukossa. Uskoisin että mulla on aika korkea kipukynnys koska mulla on tosi kovat menkkakivutkin.

Onko jollekin tullut gonalista hyvin vetistä valkovuotoa? Mulle ei pienellä annoksella tullut mut nyt tällä 150IU tulee tuollaista ja mietin onko normaalia..

Kiitos tsemppitoivotuksista :)

Hei taas kaikille! Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi ja näillä näkymin olis punktio vkolla 5, tai näin olivat lääkärit suunnitelleet. Jospa tällä kertaa tulisi vastetta. Voi kunpa..
Eli suunnitelma on nyt se, että kp 2-> Gonal F 200 yksikköä pistellen, (jarruksi orgalutran jos oikein muistan) koska viimeeksi ei tapahtunut mitään. Tarkkaa suunnitelmaa en muista, pitää tarkastaa papereista. Toki pelkäävät hyperiä, mutta sanoin itse lääkärille, että mielummin hyper ja pas, kun 1 kehittynyt munasolu ja inseminaatio, onneksi oli samaa mieltä. :)

Juuri joulun alla sain kirjeen kotiin, jossa pyydettiin, että käyn vkolla 3 verikokeissa, koska eivät saa olla yli 3kk vanhat, mutta miestä ei pyydetty käymään.. Onkohan siihen sitten joku syy? Hänelläkin verikokeet otettu yli 3kk sitten.

MuuMuu kp 20.

Mulla kanssa edessä noi verikokeet, joissa käyn vasta seuraavan ultran jälkeen. Eli arvot katsotaan just ennen hoidon alkamista.

Kannattaa soittaa polille ja varmistaa noi verikoe asiat! Meilläkin tuli vaan mulle käsky mennä kokeisiin ja sit vastaanotolla alettiin kysellä, että miksei mies ole käynyt... Meinas tulla kiirus, mut onneks saatiin hoidettua ajoissa, niin ei hoito keskeytynyt.

Meille kans kirjeessä oli että ennen aikaa edeltävällä viikolla labraan.Miehestä ei verikokeita ollut ihmettelen.Kuulema itsellä ne verikokeet on vain jotain perusverenkuvaa kun kyselin verikokeiden perään että mitä verikokeita ottavat.

Heitsu, toivottavasti menkat tulee ennen suunnittelua!

Kiva kuulla muiden punktiokokemuksia, helpottaa vähän jännitystä. Toivotaan et mäkin oon noiden suht kivuttomien joukossa. Uskoisin että mulla on aika korkea kipukynnys koska mulla on tosi kovat menkkakivutkin.

Onko jollekin tullut gonalista hyvin vetistä valkovuotoa? Mulle ei pienellä annoksella tullut mut nyt tällä 150IU tulee tuollaista ja mietin onko normaalia..

Kiitos tsemppitoivotuksista :)
Minä niin sydämmestä toivon että tulisi ennen sitä.

Takaisin