IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin se vain meni vuosi päivä.Muisteltiin vuoden takaisia tapahtumia ja mietittiin hautakiveä sitä kun ei vielä ole haikea olo oli miettiä hautakiveä.

Moikka taas tauon 20180104_115036.jpg jälkeen! Täällä mennään onnellisesti jo viikoissa 13+2 ja toinen raskauskolmannes aloittelee. Pikkuisella kaikki hyvin! Toivottavasti kukaan ei nyt pahoita mieltänsä myöskään oheisesta ultrakuvasta. Haluan vain valaa uskoa siihen tosiasiaan, että ivf hoito voi todellakin kaikkien toivottomien vuosien jälkeenkin onnistua ❤ Hirmusti plussatuulia ja tsemppiä teille kaikille!

JoLa, voi miten suloista! Kaikkea hyvää odotukseen!
Meitsi kävi siellä Felicitaksessa vähän juttelemassa. Seuraavaksi kilpirauhaskokeisiin ja mammografiaan. Kattellaan nyt tässä vähän aikaa, jos kroppa tasoittelis ja palauttelis. Mullahan ei siis ole normaali kierto palautunut synnytyksen jälkeen. Sinänsä ovuloinnilla niin suurta väliä. Meillä on kaksi NT-alkiota omissa oljissaan, kahden alkion siirrosta lääkäri olisi kieltäytynyt. Aika tiukka paikka. Asia pitäis saada suoritetuksi seuraavan 6 kk aikana iän puolesta. Vähän erikoinen fiilis, mutta näillä mennään.
Katjusha kp 31

JoLa80, ihanaa että olette päässeet jo toiselle kolmannekselle :) Hyvää vointia!

Katjusha, mikä on NT-alkio? Tuntematon termi mulle...

Omaa napaa: Tänään kierron ekassa ultrassa näkyi kummallakin puolella kymmenisen follia kasvamassa. Samaa luokkaa siis kuin elokuun ekassakin IVF:ssä. Keskiviikkona seurantaultra ja punktio joko pe tai ma. Ärsyttävää kun Felicitaksessa ei tehdä lauantaisin mitään toimenpiteitä (toisin kuin ennen Väestöliitolla) vaikka hoidot maksaa enemmän. Palvelu sen puoleen mennyt huonompaan suuntaan. :(

Meidän tapauksessa se siis tarkottaisi sitä, että perjantaina follit saattaa olla vielä turhan epäkypsiä ja maanantaina osa jo ylikypsiä, eikä myöskään päästäisi tekemään blastoviljelyä jos saalis olisi hyvä. Tiedän, että tuo on ihan normaalia julkisella, mutta kyllä yksityisellä pitäisi saada joustavuutta enemmän jo hintojenkin puolesta. Tuntuu vähän rahastukselta :/

Jos joudutaan vielä kolmanteen hoitoon, niin sen aion kyllä hakea julkiselta. Alunperin päädyttiin siis yksityiselle julkisen pitkien jonojen vuoksi, mutta ei sillon tullut ajateltua ja varauduttua siihen, että tässä monia hoitoja ja siirtoja joutuisi tekemään. :(

Mutta tässä vaiheessa hoito etenee siis hyvin ja limakalvokin oli jo hyvä, joten päästäispä tuoresiirtoon sitten! :)

pätkis85:
Me ollaan käyty Oulun Felicitaksella hoidoissa. Aloitettiin hoidot 2v 3kk (10/2015)sitten, kun oli vielä Väestöliiton nimellä. Sittemmin yhdistyi (2017) Mehiläisen kanssa ja nimeksi tuli toi Felicitas.

Viimisestä hoidosta, meille 5. ICSI ja kuudes alkion siirto (tämä hoito oli jäädä tekemättä lääkärin uä- tulkintavirheen vuoksi) tulin raskaaksi.
Nyt viikot 10+5.

Meidän lääkäri oli Katriina Niemelä. Hyvä mun mielestä, otti huomioon omia toiveita.

Uä-tulkintavirheen tehnyt lääkäri oli toinen, hänelle en itse menisi. Ei herätä riittävää luottamusta. Voin kaivaa hänen nimen sinulle. Milloin teillä on aika Felicitakseen? Onko piankin?

Maleen

pätkis85:
Nuojua-Huttunen S on se kelle en menisi.
Katriina Niemelän lisäksi Eija (tai Erja?)Karjalaisella on lisääntymislääketieteen erityispätevyys. Noista jommalle kummalle menisin ite, jos vielä joskus on tarve.

Maleen

Hei sitä piti vielä kysyä kun aloitan nyt jarrupistokset ja luin ohjeita, niin ootteko ottanu Orgalutran-pistoksen vatsaan vai reiteen niin kuin ohjeessa lukee? Viimeksi laitoin vatsaan, mutta jäin ihmettelemään tuota ohjetta...

Hei sitä piti vielä kysyä kun aloitan nyt jarrupistokset ja luin ohjeita, niin ootteko ottanu Orgalutran-pistoksen vatsaan vai reiteen niin kuin ohjeessa lukee? Viimeksi laitoin vatsaan, mutta jäin ihmettelemään tuota ohjetta...

Vatsaan oon laittanu ja vatsaan on myös ohjeistettu laittamaan. Itse kans meinasin jo kerran hämmentyä tuosta, mutta kaikki on aina ohjeistettu pistämään vatsaan.

Moi. Tulin tänne nyt uutena tuolta inssin puolelta.
Meillä oli tänään suunnittelukerta ja eka ultra julkisella puolella. Suunnitelmissa suoraan ivf ja siis ei nyt alkavasta vaan vasta seuraavasta kierrosta. Jotain munasarjamuutoksia kuulemma oli... Joten ne pitää selvittää ennen lääkityksen aloittamista. Eniten jäi typerystyttämään lääkärin kommentti painosta. Että indeksin mukaan ylipaino :smiley-angry002Se vaan on arka asia syömishäiriötaustan takia..
Mua pelottaa jo etukäteen punktointi. Kiitos kun sain purkaa :sick006

Maurizio, tsemppiä alkavaan projektiin! Höh, kommentit painosta suuntaan tai toideen on ikäviä. Mulla on ollut eilisen lääkärikäynnin jälkeen huono omatunto, koska olen töihin palattuani liikkunut liian vähän (huolissaan verenpaineesta yms. että kestääkö mun kroppa vielä raskauden tässä iässä..) Periaatteessa olen liikkunut 2003-2014 melko överit, kestävyysjuoksua ja jumppia... Äh, missä on se kultainen keskitie, että menis kaikki hyvin, ja saatais terveet raskaudet ja hyvinvoivat vauvat maailmaan?

Huomenta. Joo sama mulla ton keskitien kanssa. Mut aion saada painon putoamaan:gen026
Mulla alkaa myös ikä tulla vastaan, sen takia heti ivf. Viime vuonna yksärillä tehtiin 2 inssiä. Olen helpottunut, ettei kuitenkaan lähdetä "alusta".

Takaisin