IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joopa joo. Törkeästi napailen. Ultrassa käyty ja jäipähän tyhjä fiilis. Oikealla ei vastetta ollenkaan, pelkkää endometrioomaa kuulemma koko munasarja. Lääkärin mukaan endo on sen jo tuhonnut, eikä sen varaan laskisi ollenkaan mitään. Vasemmalla puolella sentään jotain kasvua: 5 follia. Limakalvo ok. Puregon jatkuu pe asti, la pregnylit tuplana ja ma punktioon. Siirto joko ke tai to, biologin kanta selvinnee ma. Luget 200mg x3 ja gonapeptyl kerta-annoksena kun alkio 6 vrk ikäinen. Näillä eväillä. Hätäisenä (ja realistina) kyselin jo toki jatkoja. Kuulemma endon ärhäkkyyden takia suositus on nyt tehdä tarv kaikki hoidot putkeen vaan passeineen ja sitten harkita lapaa, jossa munasarjat veks.

Ei tän näin pitänyt mennä :(

Hileinen 8.vrk puregonia, 1. icsi
 
Muokattu viimeksi:
Hileinen, eikä! En olisi ikinä uskonut, että saat tuollaisia uutisia :( Ei mennyt meillä endottarilla tämä eka ivf ihan putkeen :( Toivotaan, että saatte vielä muutaman follin kasvuun niiden viiden lisäksi ja pääsette siirtoon asti! Meillähän näkyi ekassa ultrassa vain 4 follia eli sulla on kaikki mahikset vielä! Mutta ikävä kuulla, että endo on noin pahasti riehaantunut :(

Pitkätie, tervetuloa mukaan! Toivottavasti pitkä yritys teillä viimein palkitaan :)

Birita, voi harmi että ei yhtään selvinnyt pakkaseen :( Mutta onneksi saitte yhden pikkuisen kyytiin ja olkoon se oikein sinnikäs sissi!

Zoladex laitettu mahanahan alle, näillä eväillä kesää viettämään! Saa nähdä milloin seuraavat menkat tulee..
 
Larissa, ei menny niiku strömsössä ei :D Itkupotkuraivarit on itketty ja nyt yritän pysyä optimistisena maanantaihin asti. Sen jälkeen ei voi kun toivoa parasta. Onneksi viikonlopulle tiedossa paljon tekemistä ja kavereita tulossa käymään, ei ehdi velloa tässä asiassa liikoja.

Ja hei toivottavasti zoladex rauhottas siu endoa! Ehkä jonku vastaavan minäkin sitten hoitojen jälkeisessä elämässä otatutan.
 
Hileinen, uskon että vituttaa kun odotukset on kovat. Aika tyhjä takki oli itselläkin sen ekan ultran jälkeen. Mullahan on endoa vasemmassa munasarjassa ja oli iso yllätys kun sille puolelle tuli 5 follia ja oikealle vain 2. :O oikealla oli kylläkin se nestekysta mikä ehkä vaikutti asiaan. Onko sulla pahat endokivut nyt? Mulla ei ole ollut kipuja enää sen jälleen kun aloitin synarelan toukokuun alussa :) punktiossa imivät vahingossa yhden endometriooman tyhjäksi joten sekin vaikuttanee siihen että kivut eivät ole palanneet.

Tsemppiä kaikille tuleviin koitoksiin! Mie hengaan täällä taustalla ja olen hengessä mukana :)
 
Voi Hileinen, minkä lykkäsi! Onneksi siellä toisessa muniksessa on kuitenkin melko normaali määrä niitä folleja. Pidetään peukkuja, että tästä riittää nyt pienen alkuunsaattamiseen aineksia kuitenkin kaikesta huolimatta!
Kuulostaa niin julmalta, että munikset veks, mä en oo oikein toipunut siitäkään, että yksi putki puuttuu.
 
Voi itku Hileinen! Harmin paikka. :sad001

Biritalle täältä kanssa tsempit, oma punktio oli kanssa koettelemus niin ymmärrän.

Täällä ei kanssa kovin vahvasti mene. Mulla alkoi eilen ihan yhtäkkiä kova maha ja selkäkipu. Mies lähti viemään mua ensiapuun, mutta matkalla soitettiin ambulanssi, kun oli olo niin huono. Sairaalassa oon edelleen ja aamulla selvis, että munasarjassa on ollut joku revähdys. Ensin epäiltiin kiertymää ja oli uhkana joutua leikkaukseen. Oon saanut vaikka mitä lääkkeitä ja tänään aamulla alkoi viimein vähän hellittämään kivut. Nyt vointi parempaan päin. Aamulla pitäisi näillä näkymin päästä kotiin.
Hcg:n ottivat muiden labrojen kanssa ja se oli ilmeisesti eilen 5. Gyne sanoi tänään aamulla, että se ei vielä näin varhaisessa vaiheessa välttämättä nousisi, kun siirrosta on vasta sen kuus päivää tänään. Että on toivoa vielä! <3
 
No onpas tämä nyt tapahtumarikasta menoa tällä porukalla, Mustikk4kin mihin jouduit. Toivotaan, että se olis sitten 205, kun seuraavan kerran tarkistavat hcg:n vai testailetko kotosalla?
 
Toivotaan Hileinen että kysymys on juurikin alkion sisustuspuuhista :) Mutta voi paska mitä uutisia sulla! :sad001 Toivotaan että ainakin kaikissa viidessä follissa on huippumunasolut, jotka hedelmöittyy hienosti. Tuo endo on kyllä niin vihoviimeinen... :mad:

PikkuTikulle ja Ninukille peukut pystyssä, että ultrassa olisi otolliset olosuhteet ja pääsisitte siirtoon pian :)

Tervetuloa Pitkätie! Kyllä nyt kuulostaa lupaavalta olot... toivotaan että siellä on sitkeä pieni, joka pysyy nyt sitten mukana koko 9 kuukautta :)

Birita, toivottavasti inhottavat olot menee nopsaan ohi. Mulla kesti jonkinlaiset ikävät tuntemukset mahalla jopa 4-5 päivää, mutta jospa olin joku poikkeus :wink Tsemppiä matkan teidän soluille!

Larissalle endovapaata kesää! :flower

Voi mahdoton Mustikk4 mitä äksöniä siellä on ollut! Huhhuh! Onneksi ei tarvinut leikkaukseen lähteä ja munasarjat on molemmat vielä tallella! Toivotaan että siellä on alkio lujasti kiinni, eikä vain hcg ole vielä ehtinyt nousta. Varhaistahan tuo vielä on :)
 
Tervetuloa Pitkätie! Ja todella pitkätie teillä on ollutkin. Toivottavasti tämä kyytiläinen pysyy matkassa loppuun asti! Peukut pystyssä :)

Voi Hileinen, olen todella pahoillani. Eihän sitä tollaisia uutisia olisi kaivattu:sad001 Mutta hienoa että toisessa munasarjassa on elämää ja folleja oli kuitenkin usempi! Toivotaan että saatte useamman solun sitten punktiossa!!

Mustikk4, onpa ollut melkoista sinullakin! Tsemppiä, toivotaan että olo paranee pian! Ja todellakin toivoa on vielä! Monellahan se hcg nousee hitaammin.

Birita, muistelen että oma olo oli myös kovin kivulias punktion jälkeen. Pelkäsin etten kestä siirtoa kun olin niin kipeä, mutta kyllä se olo helpotti vähän siirtoon mennessä, enkä tuntenut siirrossa oikeastaan yhtään mitään.

Larissa, toivotaan että lääke auttaa ja saat olla kivuton.

Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille, ja tsemppiä muillekkin joita en maininnut, missä kierron/hoidon vaiheessa olettekaan! :)
 
Kiitokset kaikille tsempeistä! <3 Hiljenen pienen munafarmini kanssa jo viikonlopun viettoon ja palailen punktiokertomukseni kanssa ma. Seurailen keskustelua, minkä ehin :)

Hileinen 8. vrk puregonia, 1.icsi
 
Täälläpä on ehtinyt tapahtua.

Voi ei Mustikk4 :( Toivottavasti olo on parempi ja pieni edelleen matkassa.
Tsemppiä myös kaikille muille. Hileiselle tsempit punktioon ja muille keiden nimiä en nyt tässä maininnut.

Itse tässä pähkin ihan hölmöä kysymystä, kun en vaan muista edellisilta kierroilta.. eli jos punktio on tehty perjantaina ja siirto tehdään maanantai, miten lasketaan raskausviikot. Eli mulla tulee huomenne 4 viikkoa punktiosta ja "lupa" tehdä testi olisi sunnuntaina..Ootteko miten varhain testailleet? Niin ja sitten mä laitoin vielä viime to - aamuna Gonapeptyl piikin, eli miten se vaikuttaa?
 
Pitkätie, itse ajattelen että se on punktiopäivä plus 2 viikkoa. Meillä oli punktiopäivä torstai, joten meillä tuli tänään 18+0. Tämä laskutapa osoittautui oikeaksi nt-ultrassa, vauva vastas just sitä viikkoa ja päivää (silloin oli 12+5).
En muista pistinkö joskus gonapeptylin (ehkä se oli se yks ylimääräinen pistos josta sain verenpurkaumia, kokeilu jäi sit siihen). Testipäivä on ollut 2 viikkoa alkionsiirrosta. Nyt testasin 14 päivää jälkeen punktion kotona ja seuraavana maanantaina sitte verikokeen.
 
Katjusha ehtikin ensin vastaamaan. Mutta juuri noin itsekin tuumin: punktiosta ("oviksesta") kaksi viikkoa. Ja testi alkionsiirron jälkeen niinkun Katjusha sanoi.

4 viikkoa punktiosta kuulostaa jo pitkälle, rv 6 jos raskaus alkanut? Minulla myös tiedossa gonapeptyl, gynen mukaan se laitetaan kun alkio 6 vrk ikäinen. Pitäisi auttaa kiinnittymisprosessissa.

Hileinen 9.vrk puregonia munafarmilla, 1.icsi
 
Muistaakseni yks perjantai pistin sen gonapeptylin, ja seuraava viikonloppu naama oli ku kolarin jäljiltä. Täynnä pieniä ja isompia ihonalaisia verenpurkaumia. Onneksi ne haipu maanantaihin mennessä kun piti töihin mennä. Sitten menikin vuosia ennenkuin sain toisenlaisen kiinnittymisavun, kortisonitabletit.
 
Hileinen, en usko että on yleistä. Mulle tulee joistain penisilliineistä myös ihottumaa, joten taidan olla jollekin lääkkeiden ainesosille yliherkkä.
 
Kiitti vastauksista! Ja joo ei 4 viikkoa vaan 2 :) Hileinen mulle ei ainakaan tullut Gonapeptylista mitään, hieman kirveli laitettaessa ei muuta. Sellainen vinkki vaan ostaessa Gonapeptylia, että kannattaa kysyä ensin yliopiston apteekista yksittäisiä pistoksia. Minä kävin meidän "kyläapteekissa", tilasivat tuotteen ja vasta kotona pakettia avatessa tajusin, että siinä oli 7 kertainen annos ja hintakin oli reipas 100€.. Kävin sitten vielä kysymässä apteekissa, että myivätkö väärän paketin, mutta ei, vaan tuota ei saa kuin 7 kappaleen paketeissa, mutta kuulemma yliopiston apteekki myy yksittäisiä.
 
Huomenta! Malttamaton täällä päivää :) Päätin aloittaa testailun, vaikkei noita r-testejä ollu jemmassa kuin kaksi one stepiä. Kaupastahan niitä saa lisää :) O-testi on aika vahva, ei plussa kuitenkaan. R-testissä olen näkevinäni haamujen haamun (en ole kyllä näihin ennen saanut) tai sitten se on toiveajattelua. Nyt siis siirrosta 8 päivää, punktiosta 10. Varsin on varhaista siis. Kuva salamalla ja ilman, eikä noissa kuvissa kyllä taida näkyä mitään.
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1466135662.254670.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1466135662.254670.jpg
    79.1 KB · Katsottu: 187
  • ImageUploadedByVau Foorumi1466135677.062071.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1466135677.062071.jpg
    90.3 KB · Katsottu: 178
Takaisin
Top