IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rankkiskankkis: mäkään en koskaan oo alkanut kunnolla vuotamaan, vaan aina lääkkeellinen tyhjennys :(
Kerran sekään ei onnistunut, ja jouduin vielä kaavintaan.. mä olin ihan varma että kaikki ei oo tullut, ja mua vaan ei oikein uskottu, kunnes vihdoin jankkaamisen jälkeen ultrassa todettiin että niinhän se oli..
Tyhjennyspäivänä jorvissa lääkäri kehtasi ehdottaa ehkäisyä! Kun oli jo kolmas tyhjennys! Vitsi että mä suutuin!! Se oli ihan kamalaa!
Tosi törkeetä että lääkäri ei ollut sen tarkemmin perehtynyt asioihin, ja kehtasi ehdottaa moista! :/

Tyhjennyspäivänä jorvissa lääkäri kehtasi ehdottaa ehkäisyä! Kun oli jo kolmas tyhjennys! Vitsi että mä suutuin!! Se oli ihan kamalaa!
Tosi törkeetä että lääkäri ei ollut sen tarkemmin perehtynyt asioihin, ja kehtasi ehdottaa moista! :/
:mad::mad::mad::mad::mad::mad:
Ei oo todellista!!! Kai annoit tyhmän kuulla kunniansa? Tollasesta pitäis tehdä vielä kantelu/valitus ylilääkärille. Todella epäeettistä.
Olen niin pahoillani, että kaiken kamalsn keskellä jouduit vielä tuollaista kestämään.

Tsemppiä Rankkisankkis jälkioireisiin ja toivotaan että seuraavasta hoidosta teillä tärppäis ja että kaikki menis hyvin loppuun saakka. :Heartred

Ninuok siis ei ole totta että noin voi käydä! Niin huono tuuri ja sitten joutuu vielä kuunteleen tollasta ääliöö!?! :banghead: Juu olisi kyllä voinut todellakin tehdä valituksen! Mitä oikein sanoi kun tajusi mokanneensa?

Ninuok onpa ollut tosi kylmä ja julma lääkäri :(

Rankkissankkis paljon tsemppiä! Ei varmasti ole helppoa, toivon teille seuraavasta hoitokierrosta pysyvää plussaa!<3

JuupasJaapas tsemppiä huomiseen siirtoon<3

Täällä edelleen vatsa turvonnut ja kipeä, ihan vähän on kyllä kivut helpottanut mutta tulevat 2 viikkoa ja tulos pelottaa! :|

Jopsukka

Hei vaan kaikille!

Täällä on yritystä takana 1,5v (ilman ehkäisyä tosin 3v) ilman yhtäkään plussaa. Viime kesänä saatiin lähete hoitoihin ja tänä syksynä on ehditty tehdä alkututkimukset ja yksi inssi. Miehen simppatulos oli kohtalaisen huono (siittiöitä oli normaali määrä mutta liikkuvuus alentunut) ja mulla on epäilty oireiden perusteella endometrioosia (ei ole näkynyt ultrassa) ja luteaalivaihe on vähän lyhyt, mutta muuta vikaa ei tähän mennessä ole löytynyt. Ensin oli suunniteltu meille vielä toinen inssi, mutta päästiin siirtymään suoraan IVF:ään, koska inssissä pesun jälkeen ei jäänyt yhtään nopeita siittiöitä ja itse toivottiin suoraan IVF:ää.
Nyt meille on varattu suunnittelukäynti ihan alkuvuoteen ja omakannan tekstin mukaan punktio ja siirto on jo joko viikolla 3 tai 6. Jännittävää! Tietääkö joku, tehdäänkö noita hoitoja vaan juuri tietyillä viikoilla vai onko noi viikot 3 ja 6 laitetttu tuohon mun oman kierron mukaan? Tässä nimittäin pähkäilen miten tekisin meneillään olevassa kierrossa lugejen kanssa (käytän lyhyeeseen luteaalivaiheeseen). Jos käytän lugeja, voisin käyttää niitä suunnittelukäyntiin asti ja niiden avulla kierron päiviä voisi vielä muokata niin, että ovulaatio osuu varmasti arkipäivälle. Mut tuolloin punktio ei olis kyllä vielä viikolla 3 vaan menis viikolle 4 (mutta tehdäänkö tuollakin viikolla näitä hoitoja?). Jos taas en tässä kierrossa otakaan lugeja, kierto aikaistuu, mutta suunnittelukäynnillä on jo uusi kierto alkanut (ehkä kp 4), joten ehtiiköhän siinä enää pistoshoitoihin mukaan... Punktio osuisi viikolle 3, mutta entäs jos ei osukaan arkipäivälle? Mitenhän mun kannattaisi tehdä?

Perehdyn teidän muiden tarinoihin ajan kanssa! :)

Bluebe, tervetuloa ja pikaista plussaa! Luulisin, että hoitoja tehdään kierron mukaan, mitähän lienevätkään tarkoittaneet tuolla vko 3 tai 6. Ihan liikaa en lähtis laskelmoimaan, joskus se kääntyy vaan vastaan. Avoimin mielin ja kiireettä suunnittelukäynnille suosittelisin.

Bluebe,Tervetuloa!
Ninaok,Aivan kamala lääkäri.Itellä myös kokemusta huonoista lääkäreistä.Kierukkaa olin ottamassa pois tässä alkujen alussa niin lääkäri kirjoitti e-pillerit vaikka en käskenyt ja sanoi että ei minusta äidiksi ole ja ei kannata edes yrittää vielä sanoi että kipin kapin aptekkiin.En koskaan hakenut pillereitä.Toinen lääkäri sattui kun olin kuulut vasta ikään että vauvan syke ei enää kuulu ja joudutaan synnytys käynnistämään keskos viikoilla.Lääkäri totesi oletko jo saanut ne abortti lääkkeet.

En usko korviani noiden lääkäreiden kommenttien suhteen! Oon vissiin päässyt vähällä, kun omia ikävämpiä muistoja on, kun Hgin Naistenklinikalla epäiltiin toistuvasti lapsettomuuden syyksi ”anoreksiataustaa”, sekin vähäinen ja tuulesta temmattu kiusanteko tuntui ikävältä. Joka kerta kun kävin niin eri lääkäri jne. Onneksi päästiin Väestöliitolle ostopalveluna.

JuupasJaapas mut todennäköisesti moni on hedelmöittynyt muuten olis soittanut jo to että tuu pe siirtoon eli uskon kyllä että teillä löytyy siellä pieni ihme siirrettäväksi! Toivon että sulla menee vähän helpommin toimenpide kun mulla :) tsemppiä<3

Bluebe tervetuloa ja toivon että teillä tärppää nopsaan hoidoista :) luulen että ne viikot on laitettu oman kierron mukaan niin ainakin mulla tuli arvioidut viikot oman kierron mukaan :)

Heitsu kamalia lääkäreitä oot säkin joutunu kokemaan :(

Ikävää että noinkin sydämmettömiä lääkäreitä on päässyt alalle töihin :(

Jopsukka

Juupasjaapas onnea huomiseen siirtoon. Uskon myös että siellä siirrettävää on, jos epäilisivät ettei yhtään selviä, olisi soitto kyllä todennäköisesti tullut jo aikaisemmin. :)

On kyllä ollut kamalia lääkäreitä joillakin, joskus miettii kuinka tuollaisille on edes tullut mieleen lähteä lukemaan lääketiedettä. :sour: Katjusha, ihan mielenkiinnosta kysyisin, että oliko tuolla epäilyllä jotain perustaakin, vai tekikö lääkäri siis ihan omia päätelmiään esim. sun bmi:in perusteella? Ei tarvitse vastata jollet halua.

Bluebe, luulisin myös että ehkä ne vkt laskettu sun oman kierron mukaan, että ei varmaan kannata hirveesti alkaa säätämään, jollei teillä ole vielä edes tiedossa että kummalla kaavalla lähdetään tekemään, jos onkin vaikka pitkä niin sittenhän nuo etukäteen laskennat on turhia, ja meillä taas lyhyeen sai sellasen taulukon että mikä päivä aletaan pistämään, että punktio osuu tietylle päivälle. Että odota ihan rauhassa suunnittelukäyntiä, sen jälkeen on varmasti selvemmät sävelet. :) Kuinka lyhyt sulla muuten tuo kierto yleensä on, kun oot saanut noi luget siihen?

Jopsukka, olipas ikävä kokemus sulla tuossa siirrossa. :shy: Tuli mieleen, saitko pidätettyä tarpeeksi kauan, että oliko sulla rakko aivan täynnä?

Voi mitä kaikkea ne ajattelemattomat ihmiset suustaan päästääkään! Ei tuommoisia ole kiva kuulla varsinkaan lääkärin sanovan.

On: Eipä tainnut tärppiä tulla. Ei ole enää viivan paikkaakaan testissä... Nooh... Uutta kiertoa ja uutta mahdollisuutta odotellaan alkavaksi ensi viikolla.

Kurjia lääkäri kokemuksia muillakin!! :(

Itse en oikein muista miten se lääkäri reagoi, kun pikku pultit siinä vetäisin :D ja ei sitä sitten siinä oman surun keskellä jaksanut alkaa valitusta väsäämään.. ois kyllä pitänyt :(
Mutta toivottavasti mun raivarit oli sellaiset että lääkäriltä ei enään jatkossa pääse moisia sammakoita..

Tervetuloa bluebe! :)
Kyllä hoitoja tehdään varmasti muillakin viikoilla :)
Ja kyllä ne siellä hoito taholla varmasti suunnittelee sulle sopivan punktio ajan! :)
Saako udella että missä päin olette hoidoissa?

Mimosa, olen hoikka, mutta yleisesti painan 65-70 kiloa (176cm), mikä ei yksinään pitäisi indikoida syömisongelmaa. Itse tiedän, että ongelmaa ei ole paitsi opiskeluaikana 20 v. sitten saatoin rahapulassa olla vähän turhankin hoikka. Toki en tiedä, olisiko ollut kiertohäiriöitä, koska söin pillereitä.

Bluebe, tervetuloa!

On:
Huomenna tulis kaks viikkoa punktiosta ja sais tehä testin. En tee, ku on aamuvuoroon meno ja jos on nega, niin... Samasta syystä en tee keskiviikkonakaan.. Ehkä sit to-aamuna, jos menkat ei ala ennen sitä.

Jotain tuntemuksia on mahalla, mut voi olla oikeita tai vääriä, ku vastaavia on ennen menkkojaki.

Yllättävän hyvin on menny piinailu, saa nähä miten käy loppu ajasta :D

Ai kamala, millaisia lääkäreitä! Vois ny vähän vaivautua lukemaan potilashistoriaa ennen kuin tuollaista möläyttää. :wideyed:

liljattarelle tsemppiä loppupiinailuihin, toivotaan plussatulosta. :)

Mä oon täällä neuroottisesti yrittänyt laskea mahdollista hcg:n nousua ja miettinyt, et milloin mahtais näkyä oikea tulos testissä. Oireita ei oo edelleenkään. Rinnat on raskaat ja turvoksissa olleet pari päivää, mut voi johtua Lugeista tai lähestyvistä kuukautisistakin... Äitini kanssa tosin tuli tuossa keskusteltua pari päivää sitten ja hänellä ei kuulemma ollut missään raskaudessa muita oireita kuin väsymys. Ei siis pahoinvointia ollenkaan. Että kai tässä voi toivoa, että olisin perinyt tän taipumuksen...

Takaisin