IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitti Maleen tsempistä! Mainitsit, että Felicitaksella paketissa mukana alkioliima. Olitteko Helsingissä hoidoissa? Me siirryttiin siis entiseltä Väestöliitolta fuusion yhteydessä Felicitakseen ja nyt eka pas siellä. Nettihinnastossa ei lukenut mitään alkioliimasta, joten pohdin että onkohan meilläkin siis liima huomenna käytössä...? Toki huomennahan se sit selviääkin jo jos et ehdi vastaamaan :D

Jopsukalle kans tsemppiä, kyllä se kyytiläinen sieltä huomenna tulee <3

Kaakao, oot jo pitkällä. Omat kaksostyttöni syntyivät rv 30+4 ja ovat nyt reippaita viitosluokkalaisia, äitin kultaakin kalliimpia kukkasen terälehtiä. :) Onnea loppuodotukseen.

Onnittelut myös hyvistä ultrakuulumisista. Ihanaa, että monella tulee onnistumisia.

Tsemppiä myös huonoja uutisia saaneille. Tahdon voimalla ja suomalaisen naisen sisulla eteenpäin! Se ei aina ole helppoa, mutta täälä ollaan hengessä mukana.

Tsemppiä itse kullekkin hoitojen eri vaiheisiin!

Omaa napaa: dpo 10 letrokiertoa alkaa häämöttää. Pientä kurkun karheutta ilmassa, valtava väsy nyt parina päivänä, eilen illalla pientä etomisen tunnetta syömisen aikaan ja jotain nippailuja alamahalla. Liekö haamusärkyjä, kun nippailee myös tuolta vasemmalta puolen poistetun muniksen paikkeilta. Tai sit vaan oma mieli tekee tepposia ja keksii olemattomia oireita... :shy:

Valkoinen orkidea: Oulussa ollaan hoidossa. Sama juttu täälläkin. Eli väestöliitto yhdistyi mehiläisen kanssa ja toimii siis nykyisin felicitas nimellä.

Meille sanottiin niin että alkioliima tulee mukaan automaattisesti, uskoakseni sama käytäntö on kaikissa felicitaksen toimipisteissä, mutta tarkistappa vielä asia kun meet siirtoon. :-)

Tsemppiä vielä!

Maleen

Jopsukalle ja orkidealle täältä myös tsempit siirtoon <3

Mulla lämmöt laskenut, ja lauantaina vika luge-päivä, joten sitten varmaan alkaa menkat :/
Noh, eipä ollut kovasti toiveitakaan tämän siirron onnistumiseen, niin ei niin kovasti harmita.. :)
Toivottavasti pääsee sitten heti seuraavassa kierrossa uuteen siirtoon :)

Toivottavasti muilla piinailijoilla tärppää! :)
Kivoja ultra kuulumisia täällä <3
Niistä tulee kyllä hyvä mieli, ja toiveikas olo! :)

Täällä digi näyttää edelleen 2-3 eli saman kuin viime viikon tiistaina. Ja nyt pitäisi olla jo 6+5. Eli taitaa saada heittää haaveet onnistumisesta lopullisesti. Tiistaina ois ultra. Tulee varmaan kiva joulu... :(

Inkseri, voi kunpa sen ei tarviis tarkoittaa mitään ikävää :oops: tsemppiä sinulle kovasti.

Ninuok, en äkkiseltään muista, olitko r-testiä tehnyt? Harmi, jos ei napannut tästä siirrosta, toivottasti nopsasti pääset uuteen ja siitä sit parempi onni!

Onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille! Ihana kuulla onnistumisistakin, luo toivoa :rolleyes:

Täällä tänään edessä virallinen verikoe ja maanantaina sit soitto lääkärille. Eilen testasin vielä kotona ja negahan se taas aivan selvästi oli :sad001 eli täällä myös uutta kiertoa ja uutta siirtoa odotellessa. Saas nähdä tuleeko välikierto ensin. Lopetin jo tukilääkityksen, pari selvää negaa kuitenki testattuna, jos vaikka ehtis menkat mennä ennen joulua...

Kissankulta, pahoittelut negasta :(

Hmm, mulla siis testipäivä olis vasta ensi viikon perjantai! :D Oon vähän hätähousuna tässä..
Mutta siis mulla oli tosi huono kierto, ovulaatio tuli super myöhään.
On kyllä outoa että mulla jo lauantaina viimeinen luge-päivä, kun viimeksi käytin niitä siihen testipäivään asti.
Ihmettelin että miks mulle oli määrätty niitä liian vähän, ja soitin hoitajalle uusiakseni reseptin, ja se sanoi että niitä käytetään maksimissaan 12päivää :O, jota ihmettelin, koska viimeksi käytin kyllä pitempään..
Mutta kaipa se sitten niin on oltava..

Pahoittelut negoista ja tsemppiä Inkserille, toivotaan et digi olis väärässä. :Heartred Tsemppiä myös Jopsukalle siirtoon, toivotaan et on hyvä alkio. :)

Ninouk: mulle määrättiin luget 15 päiväksi ja vähän ihmettelin, kun Mehiläisessä puhuttiin, et olis hyvä jatkaa vielä viikko testipäivän jälkeen. Kysyin asiaa Tyksistä ja sieltä sanottiin, että lopetus testipäivän aamuna. Ilmeisesti näissä vähän ohjeet vaihtelee.

Täällä ei tapahdu edelleenkään oikein mitään. Päivät matelee. Pientä nippailua on nyt tiistaista lähtien, mut tää saattaa tietysti olla punktion jälkioireitakin. Pitäis muistaa juoda enempi. Iho on jostain syystä kutissut aivan kamalasti pari päivää ja piti tottakai googlata, onko jollain ollut tällainen alkuraskauden oire. Ilmeisesti on, mut tää voi kyllä johtuu ihan vaan talven kuivattamasta ihostakin.

Muokattu viimeksi:
Heippa,

Oon viettänyt hiljaiseloa viime siirron jälkeen kun lopputulos oli negatiivinen... korkealta tuli tipahdettua. lääkäri määräsi välikierron, ja meinasin jättää joulukuun itse käyttämättä koska en tiedä oisinko jaksanut tätä kaikkea jouluhälinään. Kierto totteli kuitenkin sen verran hyvin, että päätin jatkaa kuitenkin ja tässä sitä mennään ja matkalla oon siirtoon tänään..

Oon kovasti miettinyt gonapeptyliä.. miten sen pyytäminen toimii? Pistetäänkö se itse vai tekeekö lääkäri? Siirretään siis 6pv:n ikäinen blasto.. eli pitäisi saada gonapeptyl tänään, vai? :bored:

Ninuok ja Seesam, mulle taas määrättiin 14vrk Lutinus. Et eroavaisuuksia on.. Ja täähän sekottaa tavallista pulliaista.. :D

Pahoittelut negan saaneille!

Inkseri: onko sinulla vuotoa tai muuta?
Minä en saanut viikkotestiin kun 2-3 viikkoa kun viimeviikolla tein (5+6)
Tein päivällä. Toisen oisin tehnyt aamuvirtsasta pidättäen pissaa yli 4tuntia, mutta... testi oli viallinen ja näyttö jäi tyhjäksi. Lupasivat uuden testin, mutta eipä se ehtinyt vielä ja ultrassa jo käyty, joten teksti jää tekemättäkin kunhan saapuu. Saisitkohan sitä ultraa aikastettua? Siinä se selviäisi, että onko pikkuista ja onko oikeassa paikassa.
Itellä luotto meni kyseiseen testiin.

Lugejen suhteen tosi monia käytäntöjä. Minulla meni 200mg x 3 positiiviseen testiin asti. Sen jälkeen 200mg x 2 ultraan asti ja nyt vielä 200mg x 1 noin 4vkoa, haetut luget loppuun.

Katarinamoi: onnee siirtoon!
Gonapeptylista pyydät reseptin ja ite pistät kotona. Joissain klinikoissa varmaan lääkkeitä onkin, niin voivat pistää. Meillä kaikki lääkkeet pitäny apteekista hakea ja ite ottaa oikealla tavalla. Juu ja tänään pitäisi se pistää kun alkio 6päivää.

Maleen

Katarinamoi yleensä pistetään Gonapeptyl kun alkio on 6pv ikäinen, joskus myös 7pv. Voi pistää itse, ei ole muita piikkejä kummempi. Itse en ainakaan saanut mitään oireita siitä, mutta ovistesti näyttää kyllä vahvaa plussaa sen jälkeen :p

Mulla oli lääkkeellinen pas. Ja luget jatkui rv9 asti. Kuin myös zumenon. Mutta aika paljon riippuu siitä mikä tapa on käytössä. Luomukiertoon vai lääkkeelliseen.

Moi!

Onnea plussanneille ja ihania ultrakuulumisia ❤
Pahoittelut negan saanneille..kyllä me täältä vielä noustaan ja saadaan se positiivinen testi
Omanapaa..eilen alkoi menkat ja oli tarkoitus alkaa tikuttamaan ovista kun sen aika mut yllätys-yllätys mun kierto menee just niinku pelkäsin joulun alla pitäis olla ultra..mutta siirto meneekin nyt sit helmikuulle..
No eipä auta kuin taas odottaa..

Meidän blastoalkio ei ollut selvinnyt sulatuksesta, joten oli jouduttu sulattamaan se viimeinenkin olki, jossa oli kaksi blastoa. Lopulta siirrettiin niistä parempi, kun toinen näytti siltä ettei kannata siirtää. Sain siis valita, että siirretäänkö vaan yksi vai molemmat. Valitsin yhden, mutta nyt jo kadun kun tyhjän pakkasen pelko koettelee ja pelkään, että uusi vuosi alkaa uudella ivf-hoitokierroksella... Se alkio mikä ei selvinnyt sulatuksesta oli kuulemma parhaan näköinen, joten nyt harmittaa etten antanut mahdollisuutta sille huonommallekin... :( Mutta voi olla, että itsesyytökset olisivat suuremmat, jos olisikin kaksi tarrannut ja tullut komplikaatioita. Joten nyt täytyy vaan koittaa olla jossittelemalla, ja toivoa että tuo yksi murunen tarraa kunnolla ja pysyisi loppuun asti <3

Takaisin