IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitti Ninuok ja Maleen <3

Ninuok, en muista, oliko sulla nyt tuoresiirto vai pas? Lääkkeellisessä passissa ei ainakaan saa lopettaa tukilääkkeitä ennen kuin on varmasti nega. Koita malttaa mielesi vielä, ensi perjantaihin on vielä matkaa joten kumpikin vaihtoehto on vielä melkeinpä yhtä mahdollisia :)

Miten Jopsukan ja Katarinamoin siirrot meni?

ValkoinenOrkidea meille sanottiin klinikalta, että jos on kaksi kovin erilaatuista alkiota niin on parempi siirtää vain yksi, koska se huonompi voi haitata paremman kiinnittymistä.

Peukut pystyyn että tarraisi lujasti kiinni! ❤️

Maleen. Ei oo ollut vuotoa, eikä oikeen oireitakaan. Vähä juilii vatsaa ja tissit semikipeät. Mä en uskalla mennä ti sinne ultraan. Tuntuu kamalalta ajaa piiitkä matka ja pelkään pahoin et uutiset ei oo hyviä. :(

Sulle Maleen iiiiiiso onnitteluhalaus!! :)

Kiitos niille ketkä jaksoi vastata! Kyselin gonapeptylistä lääkäriltä, mutta hän ei kokenut sitä vielä tässä vaiheessa tarpeelliseksi koska hänen mukaan meidän tilanne on vielä hyvä. Eri asia on kuulemma jos pidemmän ajan päästä vielä ollaan tässä samassa tilanteessa... noh, täytyy nyt vaan luottaa.

Eli 6pvn ikäinen kyytiläinen matkassa. Testipäivä oli määrätty vasta 2vkon päähän, mutta uskon että 11päivän jälkeen varmaan voi alkaa testailemaan...

Oon käynyt tässä 2 kuukauden edestä teidän tarinoita läpi, ja ihana nähdä hurja määrä onnistumisia:) luo toivoa itsellekin.
Tsemppiä myös kaikille, ketkä vielä joutuu kulkemaan tätä hoitotaivalta, älkää luopuko toivosta:shy:

Inkseri: mä niin tiiän nuo sun tunteet. Minäki pelkäsin ultraa ja mietin jo valmiiksi, että miten selviäisin, jos uutiset ois ollu negatiivisia. En pystynyt edes ajattelemaan asiaa...

Mä niin toivon, että sä saat hyviä uutisia ultrassa. Kovasti voimia sulle, että uskallat sinne mennä!

Maleen

Katarinamoi: Mulle siirrettiin kaks 5pvän ikäistä alkiota maanantaina (13.11) pc:n halppistestillä näkyi haalee viiva jo 5vrk siirrosta, ja virallinen testipäiväki oli jo 10 päivää siirrosta, joten hyvin voit alkaa testaamaan 11 päivää siirrosta. :-)

Maleen

Kiitti marrasmai, vähän rauhoitti mieltä :)

Ninuok älä luovu vielä toivosta :)

Mulle annettiin 5 päiväisellä alkiolla testauspäiväksi ke 27.12. eli täytyy sinnitellä joulun yli - aikaisemmin testattuna on se vaara, että joulu menee ihan pilalle ja tietty parhaassa tapauksessa paras uutinen lahjana <3

Inkseri toivottavasti testi vain näyttää väärin, tsemppiä tulevaan ultraan! :)

Kissankulta pahoittelut :( toivotaan että seuraavasta tarttuisi pikkuinen mukaan!

Ninuok toivotaan että se vielä plussaksi muuttuu! Mulla kanssa luget vaan 12 päivää :o

Seesam tsemppiä piinaan, milloin sulla virallinen testipäivä? :)

Katarinamoi tsemppiä piinapäiviin, toivotaan että kyytiläinen pysyy mukana :)

Aitomaitseeni pahoittelut ja tsemppiä!

ValkoinenOrkidea toivotaan että tarraa lujaa kiinni ja tsemppiä sinne piinaan :)

Huh mikä päivä! Aamulla vatsa aivan sekaisin ja sit pitäis yrittää pidättää siirtoon rakko täyteen.
Meille kerrottiin siirrossa että 15 munasolusta 13 oli kypsiä mutta jostain syystä simpat ei päässy sisään en sit tiiä onko niin vahva kuori vai mitä?

Itse siirto ei mennyt ilman mutkia. Aluksi oli vaikeuksia saada katetri oikeaan paikkaan ja samalla hoitaja painaa mahaa joka on vieläki Iha turvonnut ja sekaisin. Sit jouduttii ottaa ”järeämpiä” välineitä käyttöön ja sehän sattu ihan pirusti. Sit jouduttiin vielä pyytää toinen lääkäri paikalle joten siellä oli sitten pari lääkäriä ja pari hoitajaa ja miehen käsi aivan valkonen ku puristin sitä kuin viimeistä päivää :D mutta sinne se pikku kyytiläinen sujahti, oli kuulemma hienosti jakautunut normaalisti ja jotain tuma juttuja oli myös? Näin ku se pikkunen valkonen piste sujahti kohtuun<3 huomenna alkaa luge ja sit vaan sormet ristiin!!!

Miten pitkään muilla on ollu vatsa turvonnut punktiosta? Mulla on edelleen ihan sairaan turvonnut näyttää kun oli 3 kuulla raskaana :D
Ja oli on helvettiä ku tuntuu ku olis koko ajan syöny ähkyt ja sattuu :( onneks lääkäri katto että nestettä siellä ei ole:)

Jopsukka

ValkoinenOrkidea tsempit piinailuun, toivottavasti uutta hoitoa ei tarvita!

Ninuok vielä sulla on aikaa plussa saada. Mulla luonnolliseen kiertoon määrättiin luget testipäivään saakka.

Katarinamoi mulla on ollut aiemmissa siirroissa gonapeptyl, mutta tässä onnistuneessa siirrossa sitä ei ollut. Tsemppiä piinailuun!

Jopsukka mulla oli vatsa turvonnut noin viikon molempien punktioiden jälkeen. Varsinkin parina viimeisenä päivänä huomasi että turposi enemmän jos touhusi oikein kunnolla.

Inkseri hyvä ettei vuotoa ole ollut, kunpa kaikki olisi hyvin. <3

En muista enää sanoinko jo, mutta Maleen onnittelut hienoista ultrakuulumisista! <3

Jopsukka, mul on virallinen testipäivä sillai kätevästi jouluaatonaattona eli 23.12... Ajattelin tehdä kyl ens viikolla yhden tai kaks muutakin testii. Eipähän oo niin korkee pudotus, jos näyttää, et negaa pukkaa. Tsemppiä sinne piinailuun! Mä oon vähän muiden tarinoista käsittänyt, et selvisin sekä punktiosta että siirrosta aika vähällä. Mulla ei esim. vuotoa ollut kuin ihan vähän heti punktion jälkeen enkä joutunut kipulääkkeitäkään ottamaan enää kotona. Turvotusta oli muutaman päivän punktion jälkeen, mut sitäkin lähinnä iltaisin.

Kiitos Maleen! Uskalsit kuitenkin testat 5vrk siirrosta! Onneksi oli positiivinen yllätys sulla noin aikaisessa vaiheessa :shy: tsemppiä jatkoon, ja kiva kun jaksat vastailla täällä ja rauhoitella porukkaa hädässä :joyful:

ValkoinenOrkidea: ollaan nyt sitten samoilla päivillä. :) En kestä sitä, miten testauspäivät voivat erota eri klinikoiden mukaan :grin mä päätin kyl nyt salaa, että testaan ihan viimeistään aattona! Mites sinä?

Seesam: milloin sulla oli siirto? Ja minkä ikäinen alkio? :)

Katarinamoi: mulla oli siirto viime viikon perjantai. Aikataulut meni vähän mönkään, minkä vuoksi jouduttiin siirtämään 1-päiväinen alkio. Toivon kovasti, et se ei vaikuta lopputulokseen. :smiley-angelic001

Katarinamoi, varmaan vähän katson mahdollisten oireiden mukaan miten testausvimma etenee. Mutta tällä hetkellä tuntuu, että en kyllä taida uskaltaa testata joulun aikaan kun negan pelko on niin suuri. Se tarkoittaisi sitä, että tammikuussa oltais taas lähtöpisteessä kun tämä vuosi ei ole tuonut mitään lisätietoja selittämättömän lapsettomuuden syistä.

Mutta katsotaan :) Ymmärrän kyllä hyvin poltteet testata sillon! <3

Seesamille tarrasukkia kanssa ja Hulbertiinalle väriä viivaan!! <3

Hihi voi kiitos ja toivottavasti meillä kaikilla menee hyvin ja syntyy pikkuinen söpö terve vauveli! :) <3

En ikinä aatellut, että hoito onnistuisi... 5 pvn siirron jlkn rupesi oksettamaan. Hetkonen, ei oo normaalia, en jaksanu odottaa 2 vkoa vaan menin muutaman pvn päästä suoraan verikokeisiin. ;D

Pidetään peukut myös heille, joilla ei oo vielä onnistanut! ^____^

Onnea Maleen, KasKas ja Bear ultratuloksista:Heartbigred

Itselläni tyhjennys takana tällä viikolla ja elän sen jälkimaininkeja täällä vuodon kanssa. Miksi en koskaan ala vuotamaan spontaanisti vaan joudun lääkkeelliseen tyhjennykseen :schocked028 Kovasti ajatukset jo uudessa hoidossa. Mitään ei jäänyt tosiaan pakkaseen eli uusi hoito lähtee käyntiin kun jälkivuodot päättyy ja kuukautiset alkaa.

Takaisin