Jopsukalle pahoittelut, kurja tuuri käynyt teillä. Kannattaa tosiaan huomenna kysellä lääkäriltä että mikä hänen ajatuksensa, miksi niin kova kato käynyt. Ovatko olleet raakoja niinkuin Blancakin mietti vai mikä vikana.
Ilpuri kyselit varsinkin henkisen puolen jutuista. Jokainen varmasti kokee hoidot omalla tavallansa, itsellä tuo vaikea migreeni niin sitä jännitin eniten, että miten hoidot vaikuttavat. (Lugeja lukuunotamatta) yllättävän hyvin meni kuitenkin, oireet yleisesti ottaen mielestäni vähäisiä, 2. ivf:ssä käytetystä Synarelasta tuli vähän vaihdevuosioireita ja vähän alakuloisuutta. Olen kanssa aika temperamenttinen luonne, mutta mitään hirveitä räjähdyksiä ei tullut, parina päivänä vähän kiukutti. Ja Puregonista vähän unettomuutta. Siinäpä ne.
Varmasti tuo sun oma asenne myös auttaa, itselläkin vähän sellanen luonne että "näillä mennään", että tämä siis nyt kestetään kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Olin siis myös jotenkin henkisesti varautunut kestämään kivut yms, ja olinkin niin positiivisesti yllättynyt kun en kokenut hoitoja kovin kivuliaina.
Punktiotkin itsellä kivuttomia, jälkeenpäin olin kyllä kipeä mutta itse toimenpide kivuton. Ehkä asiaan vaikutti myös, kun en jännittänyt etukäteen. Sain aina nukuttua edellisenä yönä ja ekalla kerralla ennen toimenpidettä otin myös rauhoittavan kun hoitaja sitä ekakertalaisille suositteli, silloinkin kyllä jo mietin sen tarpeellisuutta, ja toisella kerralla osasin jo sanoakin etten tarvi. Nämä tietysti aina henkilökohtaisia juttuja, joillakin on kovin kivuliaita kokemuksia, mutta voi ne joskus mennä näinkin päin. :)
Noihin todennäköisyyksiin en oikein osaa sanoa mitään, meillä ainut todettu diagnoosi on siittiövasta-aineet, mutta kuitenkaan meillä ei mitkään huikeat vasteet hoidoille ole ollut, alkioita tullut vain 2/hoito, kahdesta hoidosta siis yhteensä 4, ja ei mitään erityisen hyvälaatuisia nekään. Lääkäri jo viime tuoresiirrossa selkeästi mietti syitä tähän, mutta ei kuitenkaan mitään sitten meille asti sanonut.. Oli tarkoitus jatkossa tarkemmin kysellä, mutta tuosta siirrosta kuitenkin plussattiin, niin asia jäi. Toki meillä tavallaan helpotti se tieto, että solut sopivat yhteen, kun meillä juuri ennen hoitojen alkua tuli luomuna ku. Mutta plussan jälkeen piina sitten alkoikin kun pelkäsin taas ku:sta. Että puolensa ja puolensa, kuten aina asioissa yleensäkin. Mutta tsemppiä teille tuleviin hoitoihin, ja toivotaan että saatte pian sen parhaan lopputuloksen!