IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaakao, mietin juuri tänään, että kyllä tuntuu olevan niin pitkä aika vielä siihen testipäivään ja tekis mieli aiemmin jo testata. Mutta toistaseks yritän vielä malttaa mieleni ja vasta sillon testaan. :D

Ninukki toivotaan, että se yksi alkio selviäisi ja pääsisitte siirtoon. Ymmärrän hyvin sun fiiliksiä. Välillä kauhistuttaa ihan sama juttu, että kohta voi olla tää sama homma edessä uudestaan. Mutta pitäis vaan nyt ajatella yksi asia kerrallaan eikä sen pidemmälle, kun ei voi tietää miten tässä vielä käy. :)

Mulla on kanssa tissit kipeänä. Maha alkaa pikkuhiljaa olla jo normaali. Luulen, että mulla tuli alapää myös vähän niinkun araksi lugeista. Sellasta epämäärästä pissatulehdus oiretta on ollut ja kävin perjantaina antamassa pissanäytteenkin, mutta se oli puhdas. Käytin sitten viikonloppuna insseistä jääneet Lutinukset pois ja ehkä vähän helpotti oireet. Miehelle nauroin, että on tääkin kun mun alapäälle ei halvemmat lääkkeet meinaa kelvata. :grin Aika iso hinnanero noissa Lutinuksissa ja Lugeissa on, niin mieluummin Lugeja kyllä käyttäisin. Ainakin noi ostetut Luget käytän pois ja täytyy sit kattoa jos toi vaiva jatkuu.
 
En tiennytkään että Luget on ihan selvästi halvempia. Multa ei kyllä edes kysytty kumpia haluaisin, mutta tuo Lutinus vaikuttaa ihan "mukavalta" :) Olen ymmärtäny että Luget on aika sottasia, mutta noiden Lutinusten kanssa olen pärjäilly ihan ok.

Tuntuu kyllä Mustikk4 jotenkin tavallista pidemmältä tämä odotus. Ehkä se on tieto siitä, että tällä kertaa voi ihan oikeasti tärpätäkin. Ainakin todennäköisyys on paljon parempi kuin aiemmin. Ja toisaalta tavallisestihan sitä laskee kaksi vkoa siitä oviksesta, nyt jos laskee kaksi vkoa siirrosta niin siitä punktiostahan tuleekin jo pari päivää enemmän aikaa. Mulle tulee ylihuomenna 10 vrk Pregnylistä. En kyllä ihan silloin vielä taida testailla, mutta katsotaan maltanko odottaa viikonlopun yli :p Enkä ole vielä laskenu montako testiä on jemmassa. Ihan viimeisiä en kyllä liian aikasin tuhlaa.
 
Voi harmi Ninukki.. mutta onneksi on se yksi siellä! Josko hän nauttisi vuoden päästä kanssanne tästä auringonpaisteesta ja kesästä :)

Kaakao ja mustikk4, peukut pystyssä täällä! Malttakaahan odottaa, ennenkö testaatte.

Mulla on sellainen vaiva nyt.. osaako joku kertoa miten menee julkisella puolella Suomessa. Onko 40 tarkka ikäraja, ettei sitten enää hoitoja tehdä? Mietin vain, kun itselläni tulee kohta se 38v täyteen.. :sad001
 
Ninukki, pahoittelut että muut alkiot eivät selvinneet :( mutta onneksi on se yksi sisukas huurunenä pakkasessa!

Hileinen, hui! Kuulostaa siltä että sulla on piikit tehonneet hyvin. Toivottavasti punktio on jo perjantaina :) onhan sulla jatkuneet sumut piikkien rinnalla?

Kaakao, lugeista/lutinuksesta voi tulla vaikka sun mitä oloja. Itse pissin eilen huvikseni tikkuun (vaikka siirtoa ei tehtykään), sillä halusin nähdä näkyykö pregnyl vielä viikko irroituspiikistä. Näkyi vielä haamu eli 10 pv piikistä olisi varmaan jo haihtunut :)

Helmilotta, juu 40 v taitaa olla se raja.
 
Tässä vielä kuvat mun pregnyl-testeistä :D ylemmät 2 tehty päivä pregnylin jälkeen ja alemmat 2 eilen 7 pv pregnylistä. Siniset on vauvalan "erityisen herkkiä" 10 mIU ja pinkit kiinalaisia 20 mIU
 
Jaahas ja kuva unohtui :D

ImageUploadedByVau Foorumi1465871820.581499.jpg
 
Helmilotta minä täytän kans kohta 38. Ja ymmärsin että hoitoja ei tehä yli 40v. Mutta jos pakkasessa on alkioita niin ne siirretään kyllä.
 
Munafarmilta iltaa! Turvotus on melkoinen ja muniksia jomottaa käytännössä koko ajan, joskus jo vähän kipeästikin. Muuten olo on kyllä ok, joskin malttamaton. Huomenna klo 11 katsotaan, miten edetään.

Ninukki, oliks sulla nyt pe siirto? Mä niin haaveilen että jo pe ois punktio, voitas törmätä käytävillä, haha!

Hileinen 7. vrk puregonia munafarmilla
 
Uuu... jännää Hileinen! Tsempit huomiselle :)

Kiitos Larissa "ihmiskokeesta"! Hyvin näkyy plussat kyllä vielä viikko pregnylin jälkeen. Odotan siis suosiolla ainakin viikonloppuun, jolloin tulee jo vähintään 12 vrk pregnylistä ja 10 päivää punktiosta. Olisi tosi mielenkiintoista nähdä, että missä vaiheessa testi alkaa muuttua plussaksi jos semmoinen tuuri sattuu käymään :) Melkoiset on kyllä menkkajomot kohdun seudussa. Huh sentään!
 
Hileinen, mulla on perjantaina 10.40 ultra, katsotaan limiksen tilanne ja päätetään siirtopäivä :) tsemppiä sulle huomiseen!!

Mä oon kans kerran tehny pregnyl testin, 2vrk pistämisen jälkeen, enkä saanut edes silloin testiin kahta viivaa :/
 
Moi kaikille, rohkenen vihdoin ja viimein liittyä joukkoon.. Eli meillä lapsettomuutta takana yli 10 vuotta. Tehtiin julkisella puolella viimeksi ICSI 2010, josta pakkaseen meni 8 alkiota. Niistä jäi sitten kaksi pidemmäksi aikaa talteen, kun pidettiin 6 vuoden tauko koko hoidoissa välillä. Periaatteessa löin hanskat tiskiin.. No tänä keväänä ajateltiin miehen kanssa, että "tyhjennetään" pakastin ja maaliskuussa tehtii PAS. Yksi alkio siirrettiin ja toinen sitten ei selvinnyt. Mitään odotuksia ei ollut ja en yhtään odottanut mitään, joten hoitajan soittaessa plussasta järkytys oli melkoinen (taustalla ainoastaan 1x kemiallinen joskus muinoin ja ikää on jo..)
No tämä plussa meni kesken 6 + jotain, mutta siitä sitten itsellen heräsi toivo, että josko kokeiltaisiin yksityisellä yksi kerta.

Nyt takana lyhyellä kaavalla ICSI. Munasoluja kerättiin 6, joista neljässä solu ja ja näistä kaksi oli kypsiä ja lopulta ainoastaan yksi hedelmöittyi. Siirto tehtiin 6.6. Nyt sitten odotellaan sunnuntaita, jolloin on lupa tehdä testi. Tänään oli ihan karmeat menkkakivut ja oli pakko ottaa panodolia 2 kappaletta, että pystyi olemaan töissä.

Tässä nyt jotain tarinointia lyhyesti ja olen kovasti seurannut teidän keskusteluja viimeisen parin kuukauden aikana :)
 
Meillä torstaina ultra ja saa myös kuulla siirtopäivän. Onkohan edes teoreettisesti mahdollista että se olisi jo perjantaina?? Nimimerkki ei malttaisi odottaa... :)
 
Tervetuloa Pitkätie :)


Tsemppiä Hileinen huomiseen.

Täällä punktio onnellisesti ohi, voin sanoa, että aika epämiellyttävä kokemus oli. Viisi solua saatiin talteen ja huomenna saan puhelun missä kerrotaan mikä on tilanne. Sain luget ja jonkun suun kautta otettavan vahvistamaan limistä. Perjantaina on siirto jos kaikki menee hyvin. Olin aika kipee punktiosta ja vieläkin on sellanen inhottava olo mahassa.
 
Pitkätie, tervetuloa, ja toivotaan, että lopultakin teitäkin onnistaa!!
Meillä on myös 10 vuoden taival, ja kuudennesta IVF-kierroksesta tärppäs pysyvän oloisesti lahjamunasolusta, kohta puoliväli lähestyy. Viime vuonna kaksosraskaus (keskenmeno ja kohdunulkoinen) ja yks km viikolla 6. Välivuosia pidetty yksi, mutta munasolujonoissa on tietenkin aikaansa saanut "hyvin" kulumaan. Tällä kokemuksella sanoisin, että on hyvä yrittää niin kauan, että ei jää mitään hampaan koloon!!
Löytäköön pienokaiset paikkansa äitin kohdusta! Tsemppiä kierron kaikkiin vaiheisiin!!!
Katjusha rv. 17+5
 
Kiitokset :)

Birita, toivottavasti olosi on jo helpottanut punktiosta. Itselläni kipeä olo ja turvotus kesti kaksi päivää ja siirtopäivänä oli jo ok olo.
Katjusha, toi on just niin, että turha sitten miettiä viiden vuoden päästä, että harmittaa, kun ei yritetty.. Mieskin sanoi, että rahaa se vaan on.. (katselee juuri parintonnin laskua tuossa pöydällä..)

Tsemppiä ihan hirveästi kaikille ja kiva kuulla pienetkin kuulumiset kaikilta.

Itsellä menkkakivut jatkuvat, mutta ei niin kovina ja sitten on kylmä ja kuuma vuorotellen. Jotenkin nyt tuntuu, että sunnuntaihin on niin pitkä aika.. Viimeksi, kun tuli plussa mulla oli myös menkkakivut ihan selkeät ja sitten tuli närästyskohtaus ja jatkuva närästys alkoi tosi nopeasti.
 
Takaisin
Top