Heippa kaikille!
Kirjottelin tuolla lokakuun alussa siitä kuinka meillä piti olla alkionsiirto, mutta kumpikaan pakkasukoista ei selvinnyt sulatuksesta. Se tuntui ihan hirveän pahalle ja siitä toipuminen vaati paljon aikaa. Nyt ollaan suunniteltu uusi IVF-hoito, joka alkaa heti vuoden alusta kun menkat vaan suvaitsee tulla (mulla on hirmu epäsäännöllinen kierto). Uutta hoitoa kun suunniteltiin selvitettiin myös se oliko noissa alkioissa jotain vikaa kun eivät selvinneet. Biologien mukaan molemmat oli hyvälaatuisia, luokituksista en tiedä, joten mitään suoraa syytä en saanut miksi näin kävi. Lääkäri kuitenkin päätti, että kun alkioissa ei ole ollut ongelmaa niin lähdetään tekemään hoitoa samoilla lääkkeillä ja lyhyellä kaavalla.
Elämä kuitenkin jatkuu ja pää on levännyt tästä pyörityksestä. Tuntuu oikeastaan aika utopistiselta ja pelottavaltakin lähteä taas uuteen kierrokseen. Kypsyykö munasoluja? Miten punktio menee? Hedelmöittyykö munasolut ja lähteekö ne kehittymään alkioiksi? Päästäänkö siirtoon ja olisko raskaus edes teoreettinen? Lääkäri oli optimistinen ja yritti kovasti rohkaista ja tsempata minua.
Olen myös paljon käsitellyt tätä sekundääristä lapsettomuutta, tällä hetkellä otan tämän hoidon vain ylimääräisenä mahdollisuutena ja ajattelen, että meidän perhe on hyvä myös näinkin.
Ihanaa, että täällä on tullut plussia. Onnea teille kaikille!