IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Synarelassa 1suihkaus =1annos.
Isommassa pullossa on 60 annosta, ei saisi käyttää kuin tuo 60suihkausta. Jos otat aamulla 2 ja illalla 2 annosta, niin kestää 15päivää
Maleen
 
Synarela-annoksiin olikin jo vastaus, mut tänään oli puhetta lääkärissä että isossa pullossa on sen verran ylimäärästä että on ok ottaa siitä ettei tarvi muutaman takia enää uutta ostaa. Jotkut on myös käyttäneet kiinnittymisen tukena jollei oo ollu gonapeptyliä saatavilla, ajaa samaa asiaa.

Maleen77, tottakai otat niiltä sen testin, jollei ite tarvikaa niin myyt sen jollekin :)

Valkoinen Orkidea, mulla ollu gonapeptyl kaikissa yksityisen siirroissa (8), kahdesta blastosta alkanu raskaus, ja toinen meni onnellisesti loppuun saakka.
 
Mä oon mennyt ihan vaan jonkin aikaa pissaamatta. Klinikan vessan ovessa lukee ”älä käy juuri ennen alkionsiirtoa”. Mutta ihmisissä on eroja, mulla ei vaikuttanut toimenpiteeseen.
 
Onko muita tulossa tänään naistenklinikalle siirtoon? [emoji4]

Mikä aika jo aiemmin siirrossa olleilla on ollut ovulaatiosta siirtopäivään?
Itselläni ovulaatio tuli useita päiviä "myöhässä" sunnuntaina, ja tänään siirto..
Viime kuussa ei ovulaatiota tullut ollenkaan, ja nytkin meinasi jäädä tulematta, eikä viime viikolla ultrassa ollut ohuehko limakalvo anna juuri toivoa tähän siirtoon.. mutta katsotaan. Ei kai sitä koskaan tiedä koska tärppää.. [emoji4]
 
Heippa kaikille!
Kirjottelin tuolla lokakuun alussa siitä kuinka meillä piti olla alkionsiirto, mutta kumpikaan pakkasukoista ei selvinnyt sulatuksesta. Se tuntui ihan hirveän pahalle ja siitä toipuminen vaati paljon aikaa. Nyt ollaan suunniteltu uusi IVF-hoito, joka alkaa heti vuoden alusta kun menkat vaan suvaitsee tulla (mulla on hirmu epäsäännöllinen kierto). Uutta hoitoa kun suunniteltiin selvitettiin myös se oliko noissa alkioissa jotain vikaa kun eivät selvinneet. Biologien mukaan molemmat oli hyvälaatuisia, luokituksista en tiedä, joten mitään suoraa syytä en saanut miksi näin kävi. Lääkäri kuitenkin päätti, että kun alkioissa ei ole ollut ongelmaa niin lähdetään tekemään hoitoa samoilla lääkkeillä ja lyhyellä kaavalla.

Elämä kuitenkin jatkuu ja pää on levännyt tästä pyörityksestä. Tuntuu oikeastaan aika utopistiselta ja pelottavaltakin lähteä taas uuteen kierrokseen. Kypsyykö munasoluja? Miten punktio menee? Hedelmöittyykö munasolut ja lähteekö ne kehittymään alkioiksi? Päästäänkö siirtoon ja olisko raskaus edes teoreettinen? Lääkäri oli optimistinen ja yritti kovasti rohkaista ja tsempata minua.

Olen myös paljon käsitellyt tätä sekundääristä lapsettomuutta, tällä hetkellä otan tämän hoidon vain ylimääräisenä mahdollisuutena ja ajattelen, että meidän perhe on hyvä myös näinkin.

Ihanaa, että täällä on tullut plussia. Onnea teille kaikille!
 
Kyytiläinen noukittu. :happy: Oli helppo ja nopea toiminpide. Vähän jännäilin, kun oli pakko käydä veskissä aamukuudelta, mut ilmeisesti mä onnistuin parissa tunnissa juomaan tarpeeks, et oli rakkokin tarpeeks täynnä.

Seitsemästä munasolusta yksi oli epäkypsä ja yksi epäkelpo. Loput viisi hedelmöittyi. Yksi siirrettiin ja neljä menee pakkaseen pareittain. Eli jos tästä ei natsaa, niin periaatteessa kahteen passiin on mahdollisuudet.

Olo on ollut hämmentävän hyvä, enkä tarvinut eilen edes kipulääkkeitä. Koitan tässä kuitenkin muistaa ottaa rauhallisesti, ettei tule mitään takapakkeja. :)
 
Ninuok, kävin juuri toisella puolen Suomea siirrossa :)

Kolmipäivänen, seitsemänsoluinen siirrettin ja yksi alkio selvityi pakkaseen. Lääkärin mukaan samanlaatuiset olivat kuin viimeksi, niin enpä pidättele hengitystä.

19.päivä saa testin tehä, mut kierto ollu välillä 30päivää, niin taidan testata vasta 23.päivä, mikäli menkat ei ala ennen sitä.

Niin ja se mahakipu. Se johtuu vatsalaukusta, jotain närästystyyppistä. Tunnustin sen eilen samanlaiseksi kuin oli keväällä.
 
Kyytiläisen hakeneille onnea matkaan ja tiukat turvavyöt matkalaisille :happy: onpa kiva kun muillakin jännäiltävää tässä joulun alla!

Mulla oli liljatar myös punktion ja siirron välillä ihan mahaoireita, kipua ja närästyksen tyyppistä vaivaa.. liekö sekin voi olla yhteydessä noihin kaikkiin lääkkeisiin ja hormoneihin? Meni ohi päivän pari siirron jälkeen.

Minä olen vähän suunnittelut, että ekaa testiä tekisin maanantaina, silloin on 10 päivää siirrosta. Pelottaa ajatus puhtaasta negasta siinä tikussa :nailbiting: vaikka samalla toivon, että jos vaikka kuitenki se toinen viiva... Ensi perjantaina sitten vasta se veritesti mulla tulossa.
 
Ihania plussauutisia tullut paljon. Onnittelut kaikille plussan saaneille! Toivottavasti ssaatte nyytin syliin saakka.

Valitettavasti myös pettymyksiä on tullut. Pahoittelut niistä.

Tsemppiä hoitoa odotteleville/aloitteleville ja pitkää pinnaa piinailijoille sekä tarrasukkia kyytiläisille!

Täällä näyttää muutamalla olevan piinailut käynnissä. Itsellä letrokierto menossa ensi vuoden PASsia odotellessa. Tänään olis dpo 3 oletetusta oviksesta. Piinailut siis jälleen alkaneet meilläkin.
 
Onnea kaikille kyytiläisen mukaan saaneille ja toivotaan, että tarraavat kiinni!
Kiva kun täällä on taas useampi piinailija.

DB
Meillä toisessa (2016) ICSIssä kävi sama homma, 1 tuoresiirto siitä, ei raskautta. Pakasteeseen jäi muistaakseni 1. PASsia ei kuitenkaan voitu tehä ku alkio ei selvinnyt pakasteesta. Se oli todella raskas kokemus. Oli odottanu siirtoa ja sitten klinikalta ilmoitetaan ettei oo mitään siirrettävää. Yksityinen klinikka kaiken lisäksi lähetti yli 800euron laskun hoidosta, vaikkei siirtoon edes päästy. :-(.

Nyt kuitenkin viidennen icsin tuoresiirrosta (2blastoa) raskaana 6+2. Että toivoa kuitenkin on siitä, että hoidot voi onnistua. :-) Tässä hoitokierrossa muutama asia meni pieleen, mutta oliko se sitten kuitenkin vaan hyvä asia. :-)

Ens viikolla ultra, jossa selviää onko masussa 1 vai 2....

Maleen
 
Kyfi:
Kiitos
Meille on tehty yksityisellä kaikki hoidot, mutta minä uskon täysin siihen, että julkinen puoli on ihan yhtä hyvä. Meillä ei ole oikeutta julkiseen hoitoon. Julkinen on sata kertaa edullisempi.

Maleen
 
Kiitos Maleen 77.Toivon,koska minulla oli ongelmia munajohtimet ja nyt on poistetaan.Toivon,että tulen raskani eka kerta.
 
Mulla oli liljatar myös punktion ja siirron välillä ihan mahaoireita, kipua ja närästyksen tyyppistä vaivaa.. liekö sekin voi olla yhteydessä noihin kaikkiin lääkkeisiin ja hormoneihin? Meni ohi päivän pari siirron jälkeen.

Mulla oli vastaava kipu toukokuussa, reilu kuukausi ivf:n jälkeen. En itse usko et tästä johtuu vaikka mies ehotteli samaa :) Oon juonu vissyä paljo ”ku käskettiin” ja luulen et maha ei vaan tykkää siitä. Toukokuussa join lomareissulla kans sitä, niin yhistän tän siihen. Mut mistä näistä loppujen lopuksi tietää :D
 
Takaisin
Top