IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ninuok kiitos :) kauhulla jo odotan että miten piinaavaa siitä tuleekaan ;)

Liljatar tsemppiä!

Heitsu joo ovitrelle on irroitukseen ja Naistenklinikalla ollaan. On musta ihan huikeita hoitajia ja lääkäreitä siellä ainakin omalle kohdalle osunut :) Tsemppiä odotukseen kyllä se aika yllättävän nopeasti menee loppujen lopuksi :)

Jopsukka
Uskon kyllä että nopeaa menee ja tulee helmikuun aika.Minullakin on vain plussaa sanottavaksi Naistenklinikasta.Sympaattiset hoitajat ja lääkärit eikä edes lääkärit vaihdu joka kerralla.Samat lääkärit aina olleet hoidoissa hoitamassa mitkä on tuttuja jo.

Tämä kierto on luonnollisesti luomu kierto ja nyt 14dpo ja aamulla nega.En usko että tänä aikana edes tulisi luomu plussaa ennen tuota helmikuun suunnittelu aikaa.

Jopsukka,Naistenklinikkalla ainakin itelle sanoivat inseminaatioissa että 30min ennen pistämistä jääkaapista ottaa pois.

Heitsu Ah hyvä tietää koska mun mielestä ei siitä puhuttu mitään :o
Mulla tuli sillon heinäkuussa ku laitettii IVF jonoon ja saatii suunnitteluaika marraskuulle nii en edes oikein jaksanu ”yrittää” luomusti. Oli jotenki toivo heitetty kaivoon sen suhteen ja sit tein itelle excelillä kalenterin ja siihen laitoin sillee takaperin numerot et ties aina miten monta päivää siihen suunnittelukäyntiin :D Itelle se helpotti ku sai kirjaimellisesti laskea päiviä :)

Jopsukka

Jopsukka juu ei meilläkään mitään onneksi ehtinyt tapahtua, mutta olivat vähän huolissaan kyllä kun olin "ylittänyt annokset". Ja tosiaan meille kyllä sanottiin että purkkia ei voi käyttää loppuun, eli tieto kyllä oli ja silti onnistuin sössimään annokset. Taito sekin. :hilarious:

Tuotekehittelyn paikka olisi kyllä sen purkin suhteen, olisi kätevä kun vähän jostain näkisi että miten kuluu.

Onnea punktioon Jopsukka ja tsempit kaikille muillekin! :)

Mimosa jep on kyllä outoa miten monta eri ohjeistusta siitäkin on :o tuotekehitys olis musta kans hyvä et näkis miten kuluu tai helpompi tapa laskee annokset siitä :D

Jopsukka

Heitsu Ah hyvä tietää koska mun mielestä ei siitä puhuttu mitään :eek:
Mulla tuli sillon heinäkuussa ku laitettii IVF jonoon ja saatii suunnitteluaika marraskuulle nii en edes oikein jaksanu ”yrittää” luomusti. Oli jotenki toivo heitetty kaivoon sen suhteen ja sit tein itelle excelillä kalenterin ja siihen laitoin sillee takaperin numerot et ties aina miten monta päivää siihen suunnittelukäyntiin :D Itelle se helpotti ku sai kirjaimellisesti laskea päiviä :)

Jopsukka
Meille Naistenklinikalta sanoivat että teillähän on mahdollisuus luomu plussaan kun diagnoosi on selittämätön mutta epäilen että kyllä siihen helmikuun aikaan mennään.Fiilikset nytkin yrittäessä on aika laimeat että ei nyt kauhean innostunut fiilis luomu yrittämiseen.Ajatukset helmikuussa vain.

Taas tulee omaa napaa ja valitusta. :D
Aamupäivällä alko yhtäkkiä huimaamaan tosi pahasti. Lueskelin Lutinuksen haittavaikutuksia ja siellä oli, et voi vaikuttaa ajokuntoon huimauksen/uneliaisuuden vuoksi ja 1-10/1000 saa haittavaikutukseksi huimausta. Nice. Jos tää jatkuu sen kaks viikkoa mitä lääkitys kestää, niin ei tuu kyllä mitään! Autolla pitäis pystyä ajamaan päivittäin, huomenna mm. 180km kotiin. Ja töissä tulossa sellanen viikko, että en oikein pystyis olemaan pois, mut jos olo on tällanen, niin en tiiä onko musta siellä kovin paljoa hyötyä... :(

Lugesteronien sivuvaikutuksissa oli kans mainittu huimaus, mut oon onneks ainakin vielä välttynyt siltä. Sen sijaan mulla on iltaisin ihan jäätävän turvonnut maha ja ilmavaivoja. Nääkin voi olla Lugejen sivuoire tai sitten johtuu kaikista niistä kipulääkkeistä, mitä punktiopäivänä tuli... Toivottavasti olis jälkimmäinen, etten joudu viikkotolkulla oleen iltaisin koripallomahan kanssa. :shifty: Btw, se häntäluukipu katos kaks päivää punktion jälkeen kokonaan, että kait se sitten kuitenkin oli joku hormonien sivuoire, vaikken oikeen käsitäkään logiikkaa. Muuten täällä on ollut ihan normaali olo. Vähän levoton vaan, kun tekis mieli liikkua, mut ei uskalla oikein kävelylenkkejä enempää.

ImageUploadedByVau Foorumi1512965502.195714.jpg

Huomenta, sain tosiaan viime viikolla pas jälkeen elämäni toisen plussan. Aikasemmin mainitsemaani vuotoa ei ole enää ollut. Nyt kuitenkin on kohta vuorokauden kestänyt alavatsa ja selkäkipu. Jomottaa oikeastaan ihan jatkuvasti. Onkohan menossa kesken vai voiko tämä olla normaalia!?
Entä tuo testi, voiko olla nyt 6+1 vielä noin haalea? Testi on apteekin ultra. Aivan kamala stressi ja mieli ihan maassa..

Inkseri mulla oli alkuviikkoina sellasta lähes jatkuvaa menkkajuilintaa vatsassa ja selässä. Kaikki silti ihan hyvin. Kuuluu asiaan. Hyvä että vuoto on loppunut. Pääsisitkö kuitenkin ultraan tai veritestiin jotta saisit mielenrauhan itsellesi? Esim 6+5 näkyy jo ainakin että on oikeassa paikassa.

Blanca, mulla olisi ensi viikon ti ultra hoitopaikassa. Ehkä yritän odottaa sinne saakka jos ei sitten ala vuoto ennen sitä. Pitäisi kai yrittää olla positiivinen, mutta ei onnnistu oikein.. Pelottaa :(

Ja vielä lisätäkseni että mullakin oli pientä vuotoa alussa. Kuulemma 1/4 osalla naisilla tulee alkuraskaudessa jonkinlaista vuotoa joka ei ole vaarallista. Voimia hurjasti tähän inhottavaan odotushetkeen! Koita tehdä jotain rentouttavaa ja sellasta mistä tulisi hyvä mieli. :) tiistai tulee ihan pian vaikka nyt ei siltä tunnu.

Voi inkseri :/ toi on kyllä kurjaa, mutta nuo vuodot kuitenkin ovat kai aika yleisiä! Koita olla stressaamatta!
Ja varaa aika vaikka sinne veritestiin!

Itse edellisessä keskeytyneessä raskaudessa sain ultra ajan naistenklinikalle, kun sitä tarmokkaasti(hysteerisesti) vaadin..

Tsemppiä! Toivotaan että kaikki hyvin <3

Inkseri onnea plussasta! :Heartbigred
Noi viivat ja niiden vahvuus heittelee ihan hirveesti monien asioiden vuoksi, älä niin siitä huoli.
Kipuilujakin on alkiolle täysin vaarattomia. Kroppa sopeutuu ja totuttelee uuteen tilanteeseen.
Mä olin about 6 ekaa viikkoa siirron jälkeen aivan järkyttävän kipeä. Jouduin syömään särkylääkkeitä että sain nukuttua. (Arvaa piinasinko siitä naistenklinikkaa ja sen päivystystä, että onko varmasti turvallista syödä näin paljon panadolia raskauden alkuvaiheessa... :smiley-angelic006 )
Antaisin sulle saman ohjeen, minkä sain siirron tehneeltä lääkäriltä. Nyt vaan otat iisisti, teet asioita joista sulle tulee hyvä olo ja mieli ja kuuntelet sun kroppaa. Lepoa niin paljon kuin se vaatii.
Kyllä se aika kuluu. Tsemppiä piinailuun!

Inkseri,Tuollaiset jomotukset kuuluvat asiaan ei ole vaarallista ja ne vuodot joillakin alkuraskaudessa vuotaa eikä se tarkoita yhtään mitään.Testi näyttää siltä mitä pitääkin.Onnea!

Onnea Inkseri! Ei noita testejä kannata enää noilla viikoilla tehdä, kun hcg on jo niin korkeella että ikäänku ylittää testien "ymmärryskyvyn" ja alkaa siks näyttää vaaleempaa. Ite testasin ihan huvikseni joskus rv30 jotakin ja oli totta tosiaan paljo vaaleempi kun joskus pp8-10..

Takaisin