IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervehdys taas, pitkästä aikaa. Oon koko syksyn lueskellut ketjua ja elänyt mukana. Monet itkut on tullut, onneksi myös ilosta! :happy093

Jopsukka, kannattaa marssia samantien takasin sinne apteekkiin sen kynän kanssa. Melko varmasti vaihtavat uuteen, jos mitään epäilyttävää on heidän mielestä.

Maleen ja Blanca ja muut plussanneet, ihan superisti onnea! :Heartbigred
Siitä se piinailu todellakin sitten alkaa. Täällä menossa 30+5 ja piina jatkuu. :violent001
Ensin piinailtiin se maaginen 12vk että sydän jaksaa jumpsuttaa. Sitten sikiöseulontoja ja ultria, onko kaikki kunnossa. Sitten ootellaan liikkeitä... Vieläkin pitää aamulla kurkata ekana peiton alle, että onhan masu vielä siellä, jos ei pikkuinen ole aamujumpalla herättänyt. Neuvolassa kannattaa avoimesti kertoa omista peloista. Meillä ainakin sai ylimääräisiä sykkeentarkistus käyntejä, että pysyi mieli rauhallisempana. Stressiähän pitäisi välttää mahdollisimman paljon. :wink

Kaikille hoitokierrossa oleville superpeukkuja! Nyt toivotaan teille niitä parhaita joulupaketteja!
 
Kiki, hoidon aloitus riippuu ihan hoitopaikkasi jonotus tilanteesta. Voi mennä kuukausi, voi mennä puoli vuotta. Se selviää käynnillä sitten.

Seesam, tsempit sulleki! :)

Huomenna tähän aikaan mun punktio on jo tehty ja saalis tiedossa. Suurin pelko on tällä hetkellä, et ei olis mitään punktoitavaa, kun ei ole juurikaan oireita. Jos ne on jo puhjenneet. Tai rakkulat ovat tyhjiä. Tää jatkuva, eri asioiden aiheuttama ahistus on niin syvältä! :(
 
Tarkoitta ,että menen ensiköyntti Helsingiin ja hoitoo on minun kaupungessa.Lääkäri sanoi ei ole pitkä jono ja helmikuulle pitäisi saada aika Helsingissa.Sen jälkeen olen minun kapungissa.Minä ymmärsin tämä
 
Maleen, juurikin samaa meinasin kirjoittaa kun Blanca. Ja voi apua Kohta 3!!! Vaikka raskaus sujuisikin hyvin loppuun saakka ja sais kauan odotetun käärön lopulta syliin, jos tästä odotuksesta selviää itse jotenkin järjissään, se on ihme :wink

Tsemppiä kaikille erilaisiin piinailuihin!
 
Miksi ensikäynti menemme Helsingiin.Mitä tapahtuu silloin?

Sinulla on paljon kysymyksiä, ja jokainen ymmärtää sen, sillä on itse käynyt läpi saman tilanteen, kuin sinä nyt. Kukaan meistä ei voi tietää vastauksia kysymyksiisi, sillä kenelläkään ei ole täysin samanlaista tilannetta. Jokaisen hoito yksilöidään sopivaksi. Ensikäynnillä sinä saat vastauksia juurikin noihin esittämääsi kysymyksiin. Kirjoita kaikki ylös vaikkapa paperille tai vihkoon ja kysyt ensikäynnillä lääkäriltäsi. Siellä te käytte lääkärin kanssa läpi, miten ja milloin hoito lähtee etenemään. Tsemppiä sinulle!
 
Kiitos MuuMuu.Kyllä,munulla on .Omalääkäri lähetänyt viime vikkolla ja sanoi noin asti 02..18 pitää saan aika Helsingille,hoito sen jälkeen minun kaupungissa.Vain kysyn mitä on Helsingissa ja keneltä riipppu hoito aloitamineen?Kiitos.En kysyy ennä
 
Kiitos MuuMuu.Kyllä,munulla on .Omalääköri sanoi,lähetänyt viime vikkolla ja sanoi noin asti 02..18 pitää saan aika Helsingille,hoito sen jälkeen minun kaupungissa.Vain kysyn mitä on Helsingissa ja keneltä riipppu hoito aloitamineen?Kiitos.En kysyy ennä

Kysyä saa, tottakai, mutta tarkoitin, että emme osaa valitettavasti sinulle vastata. Kaikkiin sinun vastauksiisi osaa oikein vastata vain sinun lääkärisi. Helsingissä todennäköisimmin on juurikin se ensikäynti, ja siellä te keskustelette sinun lääkärisi kanssa, että miten asiat lähtevät etenemään. :) On parempi, että kysyt häneltä kaikki, mikä mietityttää, koska vain silloin saat 100% oikeita vastauksia.
 
Tottakai.Vain noin haluasin tiettää.Omalääkäri sanoi odotan aika Helsingissa.Minä kysyin miten eteenpäin, hän sanoi että ensi Helsingissa ja sen jälkeen hänen kanssa.Ei sanoi paljon.On tosi mukava lääkäri,mutta ei sanoi tasan.
 
Liljatar hurjasti tsemppiä punktioon!<3

MW2B hyvältä kuulostaa ;)

Seesam jeeee! Tsemppiä punktioon!<3

Mähän marssin sen kynäni kanssa apteekkiin ja soitti lääkevalmistajalle ja ku eivät osanneet sanoa mikä on ja onko vaaraksi niin sain onneks uuden kynän! :) mulle soitettiin tänää naistenklinikalta ja nostettii gonal 225->300, jotenki ite pelottaa et siel ei kasva mikään tai jotain ku ei oo oikee mitää oireita ja sit ku sitä nyt nostettiin kans :/

Perjantaina olis sit ultra :o

Jopsukka
 
Moi, taas tulee vähän omaa napaa. Eli kävin siirrossa 15.11. Siirrettiin 1x4päiväinen. Sain ohjeen testata viime to/pe. Mulla on ihan kamala pelko negasta ja jätin teataamatta silloin. Pe-la yönä heräsin kamalaan kipuun alavatsassa. Olin aivan hikimärkä ja hetken jo ajattelin, että tulee päivystysreissu. No, tämä meni ohi yhtä nopeaa kun oli alkanutkin.
La & su tuli hiukan tuhruvuotoa pyyhittäessä. Eilen aamulla paperiin ihan vähän punaista ja illalla ruskeaa. (Sorry yksityiskohtainen kuvaus)

Nyt sitten äsken ajattalin testata kun huomenna on reissuun lähtö. Viikkonäytölliseen pamahti raskaana 2-3 ja liuskatestiin vähän kontrolliviivaa hailakampi viiva.

En nyt osaa oikein iloita kun on tuota vuotoa ja kipua. Voiko se tosiaan olla normaalia? Taustalla tosiaan yksi ihan alun km vuosia sitten.

Mitkä viikot mulla nyt on kun siirto on tehty tosiaan 15.11 ja kyytiin tuli 4-päiväinen?
 
Moi, taas tulee vähän omaa napaa. Eli kävin siirrossa 15.11. Siirrettiin 1x4päiväinen. Sain ohjeen testata viime to/pe. Mulla on ihan kamala pelko negasta ja jätin teataamatta silloin. Pe-la yönä heräsin kamalaan kipuun alavatsassa. Olin aivan hikimärkä ja hetken jo ajattelin, että tulee päivystysreissu. No, tämä meni ohi yhtä nopeaa kun oli alkanutkin.
La & su tuli hiukan tuhruvuotoa pyyhittäessä. Eilen aamulla paperiin ihan vähän punaista ja illalla ruskeaa. (Sorry yksityiskohtainen kuvaus)

Nyt sitten äsken ajattalin testata kun huomenna on reissuun lähtö. Viikkonäytölliseen pamahti raskaana 2-3 ja liuskatestiin vähän kontrolliviivaa hailakampi viiva.

En nyt osaa oikein iloita kun on tuota vuotoa ja kipua. Voiko se tosiaan olla normaalia? Taustalla tosiaan yksi ihan alun km vuosia sitten.

Mitkä viikot mulla nyt on kun siirto on tehty tosiaan 15.11 ja kyytiin tuli 4-päiväinen?

Inkseri hienoa, oikein paljon onnea! :)
Mulla oli nyt viimesimmän siirron jälkeen hyvinkin pian kipuja, ihan parin viikon ajan. Kivut oli aika korventaviakin, ei mitään pikkukipua siis. Ja joskus aiemmin on ollut myös noita tuhruja alussa. Uskon että sulla in kaikki hyvin kun noin hyvät viikot ja viivatkin oot saanu! :)
 
Takaisin
Top