IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiki, selvennyksenä vielä, että maksat ihan normaalisti lääkkeet apteekkiin ja kun kelakatto (korvattavien lääkkeiden osalta)on täynnä, eli olet maksanut lääkkeistä sen 605€ ja katto on täynnä, lähettää kela sulle kotiin kirjeen, jonka jälkeen automaattisesti sun kelakorvattavat lääkkeet on halvempia. Eli itse asioit apteekissa ihan normaaliin tapaan, ilmoitus tulee sitten kotiin kun katto on täynnä.

Bianca, oireet vaihtelee. Välillä.on helpompia jaksoja ollu itsellänikin ja taas sitten oireet pahentuneet. Tosin sulla voi jo alkaa hellittäänkin, kun viikkoja jo kivasti kasassa. Kaikki on varmasti hyvin❤
 
Blanca, onko pahoinvointi loppunu yhtäkkiä vai vähentyny tasasesti jollain aikavälillä?
Tää ei varmaan oo nyt se mitä haluisit kuulla, mutta mulla loppui 2014 raskaudessa enemmät pahoinvoinnit joskus 8+6, aamusta kävin vielä pöntöllä kakomassa, mutta sitten helpotti ja sen jälkeen oli vaan satunnaisempaa lievää etomista. Tisseistä turvotus ja arkuus hävis vähitellen. 10rv tienoilla tuli ihan pari tippaa punerrusta v-vuotoon sekottuneena ja sit muistaakseni samoin joskus hiukan ennen 12+3 ultraa. En kuitenkaan menny ultraan 7+5 sykkeen toteemisen jälkeen siinä välissä ja sit np-ultrassa todettiin identtisten kaksosten kkm ja koot vastas 8+1-8+4, ja kun mitta oli muutaman päivän jäljessä, se vastaa juuri sitä aikaa kun pahoinvointi selkeesti helpotti.
Mutta useimmitenhan kaikki on ihan kunnossa vaikka oireet helpottaskin ja ne tosiaan myös vaihtelee...näin mitä luultavimmin myös sullakin! Pystytkö menemään ultraan tarkistaan tilannetta ennen np-ultraa? Sehän on ainoa varma keino tässä vaiheessa totuuden tietämiseen, jollei sit dopplerilla selvästi erota alkion sykkeitä. Ittee harmitti sillon ettei tullu käytyä ollenkaan siinä välissä ja tilanne ois huomattu aiemmin, eikä koko kuukaus ois menny haaskuun kuvitellen olevansa vieläkin "raskaana".. pahoja aavistuksia kyllä oli siitä 9+0 lähtien mut silti jakso toivoo loppuun saakka et ois ollu väärässä.
Ja kyllä muistan että siinä onnistuneessakin raskaudessa etominen helpotti välillä sellaseks 1-2 päivää, mistä monet kerrat ehti jo olla varma että kaikki on taas menetetty, mut sitten se taas palas.. eli voi olla ihan normaalia!

Noihin maksujuttuihin, Taysissa ainakin joitain vuosia sitten punktiopäivältä tuli isompi maksu, vähän yli 80e.. eikä siinä ollu erikseen mitään miehen maksua. Ainoa maksu miehestä oli se alun spermatutkimus jonka joutu tekeen yksityisellä. En toki tiedä jos nykysin punktiostakin menee vaan tavallinen polimaksu.
 
Kiitos helpottavista kommenteista. Tissikipu on edelleen päällä ja nyt iltaa kohden etovuus on taas lisääntynyt. Onneksi tiistaina meen taas ultraan niin näkee että kaikki kunnossa. Toivottavasti.
 
Kiki: Liljatar jo ehtikin sanoa, että kaikki lääkkeet eivät välttämättä kuulu lääkekaton piiriin kun se on täynnä. Itsellä esim. irrotuspiikki ei kuulunut, eikä Lugesteron eli jonkin verran voi joutua silti maksamaan lääkkeistä enemmän. Nämä lääkkeet kuitenkin ovat halpoja verrattuna kasvatuspistoksiin, jotka taas ovat korvattavia lääkkeitä. Nyt kun tehtiin PAS luonnolliseen kiertoon irrotuspiikin kanssa niin mikään siihen kuuluva ei ollut lääkekaton piirissä. Eli käytössä oli irrotuspiikki + Lugesteron. :happy:
 
Tsemppiä. Blanca. :Heartred Voin kuvitella, et ei oo helppoo uskoa, et kaikki sujuis normaalisti aiemman historian huomioon ottaen. Eikös sulla ollut toinenkin ultra tällä viikolla vai oliko se vasta ens viikolla?

Mulla alkoi sit Panadolit toimimaan melkeen heti sen jälkeen, kun ehdin sen edellisen valitusvirteni kirjoitella. Ei ihan normaali oo toi häntäluun tienoo vieläkään, mut pystyn toimimaan osapuilleen normaalisti. Khyl tää tästä. Etipäin vaan! :happy119
 
Moi kaikki!
Ja tsemppii kaikille hoitoihin..
Jollaki on tulossa huomenna punktio, onnee siihen!

Oma napaa:
Erehdyin torstaina tekemään sen viikkonäytöllisen digin. Anto edelleen 3-4viikkoa, ei ollu aamuvirtsasta. No teen sen ensi viikolla vielä kerran uudelleen, ihan mieltäni rauhoittaakseni.

Oireita on ollu:
Jatkuvasti saa käydä pissalla (kaveriki mainitti tästä. :-), hän ei tiedä että olen raskaana.)
Alamahaa juilii edelleen.
Tissit on arat
Väsyttää koko ajan
Jotku hajut tekee pahaa ja yökötys iskee jos on nälkä.

Kortisonit oon lopettanut jo. Myös primaspan piti lopettaa ku alkoi nenästä vuotaan veri.

Luget jatkuu vielä. Tällä hetkellä menee 200mg 1 kaksi kertaa päivässä. Ultran jälkeen 1tbl 1xpäivässä.

Ultra on vasta 14.12 ja sitä odottelen kovasti. Mahdollisesti käyn jo aikaisemmin, jos ei kestä odottaa tonne asti. Tai yritän saaha sovittua aikaa vähän aikaistettua.

Maleen 5+4
 
Hyvältä kuulostaa Maleen! Kyllä sä vahvasti olet raskaana. Älä turhaan noita testejä enää tee. :) Mullakin edelleen menee vielä luget ja zumenonit vaikka viikkoja 9+1. Ti uä niin sit uskon et lähdetään tiputtelee niitä pois.
 
Maleen, hyvältä kuulostaa oireet, tsemppiä jännäilyyn!
Aion itsekin ensi viikolla tehdä vielä digin, jos saisi sen 3+ tekstin, se voisi rauhoittaa mieltä. Tikkutestejä tein pari tuossa viikolla, testiviiva oli paljon tummempi kuin kontrolliviiva. Ikinä en ole noin tummia viivoja saanut [emoji173]
Oireita täällä: lievää ja vaihtelevaa ällötystä, oksennellut en ole ainakaan toistaiseksi, nännit arat, väsymys ja huonon olon ja heikotuksen kohtaus iskee heti kun vähänkin jotain touhuaa, esim imuroin yhden huoneen ja sen jälkeen oli pakko vetästä levyksi kun tuli niin heikko olo ja kylmänhiki :eek:
Siltikin vaan on epätodellinen olo, kait sitä odottaa että olisi pää pöntössä koko ajan niin sitten uskoisi olevansa raskaana...
Mulla ultra vasta jouluviikolla, katsotaan jaksanko odottaa sinne asti. :p
Muoks, siis nyt 5+5.
 
Maleen tsemppiä ultran odotukseen, uskon että siellä masussa on kaikki hyvin :)

MiuMau tsemppiä sinne kanssa odotukseen :)

Mulla on huomenna labra jos ei soittoa kuulu huomisen aikana niin annos pysyy samana. Tarkastelin tossa uutta gonal kynää ja siellä näytti ihan ku olis pieni karva tai hius siinä purkissa jotenki sisällä tai jotain, voikohan siitä olla haittaa? :o ajattelin että ehkä mun mielenrauhan vuoksi kysyn huomenna siellä labrassa hoitajalta että osaako vastata / kävis apteekissa kysyy ku sit kuitenki stressan sitä :D

Jopsukka
 
Maleen, ehkä muistelit mua, et olis huomenna punktio, kun jossain vaiheessa oletin itse niin :)
No, se on tiistaina, just alan Ovitrelleä pistämään :D
Toki, jollain muulla voi huomenna punktio olla.
 
Kiitos tsempeistä kaikille!
liljatar: Onnea sinulle tiistain punktioon ja toivotaan että saavat hyviä soluja.

Blanca:Kiitos kannustavista sanoista. Tuu kertoon sit ultrakuulumiset.

Jopsukka: Kysy ihmeessä apteekista tuosta karvasta. Osaavat varmasti sanoa mikä on ja voiko kynää edes käyttää.

Miumau: Minä oon kans tehny niitä normi testejä ja viivat on vahvistunu. Lisäksi se plussa viiva tulee tosi nopeesti, lähes heti ku se alkaa imemään sitä kosteutta.

Väkisinkin siis hcg pitoisuus virtsassa on kohonnut. Mut on tää vaan niin epävarmaa. En ois osannut kuvitella, että plussasta se piina vasta alkaaki...


Maleen 5+5
 
Tsemppiä punktioon, Liljatar! :Heartred

Ja tsemppiä kaikille plussapiinailijoille :happy8

Minä se mietiskelen, milloinka tulisi soittoa klinikalta. Kilppariarvot muuten oli ihan ok omasta mielestä ja näköjään myös lääkärin mielestä kun ei ole kuulunut mitään. Miehen siittiöt tutkittiin 2014 ja toimitettiin tulokset klinikalle, vissiin niitäkään ei tartte uudestaan tutkia. Mun painonpudotus on onnistunut ihan hyvin ja VHH on pitänyt, liikunta on jäänyt pikkuisen vähemmälle kuin suunnittelin. Liian paljon työ- ja koulujuttuja..! Tällä viikolla onneksi ehtii hyötykävellä muutaman tunnin, se on jo jotain. Kauhean tyytyväinen itseeni olen siinä, että olen syönyt huomattavasti enemmän vihanneksia kuin aikaisemmin. Hyvä minä :grin
 
Tsemppiä huomiselle liljatar! :Heartred

Me mennään punktioon, jee! :smiley-bounce012 Mikään hirveen hyvä ei kasvutulos vieläkään ollut, mut lääkäri oli sitä mieltä, et kyllä sieltä muutama follikkeli saadaan punktioitua. Tänään vielä yksi 300 iu:n annos Menopuria ja huomenna Ovitrelle ja torstaina on punktio. Aika isona yllärinä meidät siirrettiin Tyksiltä Felicitakseen. Ilmeisesti Tyksillä on to ruuhkaa ja he voivat siirtää puntiot/siirrot ostopalveluna yksityiselle puolelle. o_O Nyt sit vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, et siel olis munasolujakin ja vielä sopivan kypsiä sellaisia ja että ne hedelmöittyiskin. Ollaan aika rajoilla näiden määrien kanssa.
 
Tsemppiä Seesam punktioon!

Maleen todellakin tästä se piina vasta alkaa. Huh. Jossain vaiheessa pitää kyllä ihan tietoisesti alkaa uskoa että tämä onnistuu mieluummin kun koko ajan miettii että ei kuitenkaan onnistu. Mielelle tosi raastavaa. Ei se auta murehtia ennen. Huominen uä taas kertoo missä mennään. Jännittää joka kerta.
 
Takaisin
Top