IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiki: Kela-korvattaville lääkkeille on vuosittainen ns. lääkekatto. Se on tänä vuonna n. 605 euroa. Tuon ylityksen jälkeen Kela -korvattavat lääkkeet maksavat 2,50 euroa /kpl vuoden loppuun asti.
 
Tsemppiä ihan kaikkille hoitoihin <3 innolla luen teidän hoidoista kun ite odotan sitä suunnittelu aikaa mikä on Naistenklinikalla 20.2.Tuntuu että aika matelee tällä hetkellä.
 
Kiki: Kela-korvattaville lääkkeille on vuosittainen ns. lääkekatto. Se on tänä vuonna n. 605 euroa. Tuon ylityksen jälkeen Kela -korvattavat lääkkeet maksavat 2,50 euroa /kpl vuoden loppuun asti.

Anteeksi,mutta en ymmärsin paljon.Maksan 605 ja 2,50 maksan kpl.Minä en tie paljonko lääket otan.Mutta ymmärän niin
 
Seesam,
Mulla oli Menopur ensimmäisessä stimulaatiossa ja oli paljon turvonneempi olo kuin nyt Bemfolan kans vaikka nyt on isompi annos. Mut nyt Bemfolan kans mieliala heittelee tosi paljo. Muutama tunti sitte sain ”hysteriakohtauksen” ja se ei oo mun tapasta ollenkaan. Huusin vaan miehelle, et se ei oo mun puolella vaikka se oli, mä vaan muutin mieleni kesken lauseen ja se ei raukka ehtiny mukaan mun ajatuksiin :D

Mun muistin mukaan kaikki OYSista tulleet laskut on olleet saman suuruiset eli punktio myös. Mutta voin toki muistaa väärin, siinähän ei oo mitään uutta :D Tai itseasiassa, voisko jossain sairaaloissa samalla laskulla olla miehen ja naisen käynti ja siksi summa isompi? Ku siis tokihan punktiopäivästä tulee miehelle oma lasku eli ”tuplamaksu” siitä kerrasta :) Ja mä vaan puhun omalla nimellä tulleista laskuista :)
 
Liljatar mutta jos kaikki seitsemän kypsiä ja hyviä niin sithän se on ihan hyvä saldo? :)

JuupasJaapas jee tsemppiä piikkeihin! Mulla annos 225 :p

ValkoinenOrkidea tsemppiä piikittelyihin, olisipa tämä teidän kierto! Pidän sormet ristissä! :)

Kissankulta tsemppiä piinapäiviin! Toivon että teille sieltä plussa tulisi aikaisena joululahjana<3

Tänää vihlomista tossa mahan alueella oli päivällä :( ja ne menkat ei oo vieläkään loppunu, 1,5vko ja counting :D

Onko muilla tullu millaisia mahakipuja gonalista?

Jopsukka
 
Asutteko kaikki lähellä Helsingi?Asun 250 km Helsingista.Mietin,miteen minun hoitoo menee.Oma lääkäri sanoi että vain 2 kerta minun piää menna Helsingiin (punktio ja siirtö.Muuttamma aika hän hoitoo uä.Mietin nyt miten menee?
 
Mulla on Menopurin aloituksen jälkeen ollut ehkä oudoin sivuoire, mitä voin kuvitella, jos tää nyt ylipäätään edes johtuu Menopurista... Mulla on nimittäin häntäluu kipeänä. o_O Keskiviikkona pistin ekan piikin Menopuria ja torstaina alkoi kipu. Pahenee vaan ja nyt alkoi olemaan hankaluuksia nukkuakin. En oo mitenkään kaatunut tms, mikä tän selittäis. Google paljasti, et joillakin on ollut alkuraskaudessa tällaista johtuen hormoneista ja kohdun kallistumisesta taaksepäin, mut en oo löytänyt mitään tietoa, et hedelmöityshoidoissa vois myös häntäluu kipeytyä. Menopurin harvinaisissa sivuoireissa mainitaan puolestaan luukipu, mut ei kait se tällä tavalla rajottuisi? Panadolista ei ihan kamalasti ole hyötyä, mut mitään vahvempaakaan en tähän tohdi ottaa. :confused:
 
Liljatar toivon kanssa että siellä olisi kaikki kypsiä :)

Seesam onpa ikävä oire jos johtuu lääkkeestä :( Itsellä ei oo kyseisestä lääkkeestä mitään kokemuksia :/

Jopsukka
 
Mulla tänään 9+0 ja paha olo on väistynyt selkeästi. Onko muilla ollut näin..? Heti aloin miettii et nytkö se sinne kupsahti... tämä ei kyllä ole yhtään helppoa tässäkään vaiheessa. Vanhat epäonnistuneet niin kummittelee mielessä.Toivottavasti tämä menisi niin pitkälle että jossain vaiheessa voisi jopa nauttia tästä.
 
Kiki, kukaan ei etukäteen voi tietää paljonko lääkkeet maksavat. Riippuu määrätyistä lääkkeistä ja annostuksesta, joita voidaan joutua muuttamaan vielä kesken hoidonkin.

Lääkekatto tarkoittaa sitä, että maksat lääkkeet itse 605€ asti. Kun olet maksanut itse 605€, maksat 2,50€/lääke, Kela korvaa loput loppuvuoden.

Täällä on ihmisiä hoidoissa ympäri Suomea, kaikki eivät asu lähelläkään Helsinkiä. Meillä esimerkiksi hoidot menevät niin, että ultrat tehdään oman alueen keskussairaalassa ja punktiot ja siirrot siinä sairaalassa, mihin heillä on sopimus, tässä tapauksessa Tampereen yliopistollisessa sairaalassa eli Taysissa. Näin varmaan sitten teilläkin omalla alueella, jos lääkäri sanonut että vain kaksi kertaa tarvitsee mennä Helsinkiin, jossa siis teille varmaan sitten tehdään punktio ja siirto.
 
Tänne on tullu hurrrjasti ihania uutisia. Onnittelut plussanneille :Heartred Toivon onnistuneita hoitoja kaikille ja plussatuulia :)

Blanca. Mullaki 10+0 oli pahoinvointi ja tissikipu hälventyny tosi vähäseks. Pikkuhiljaa loppui kokonaan. Seuraavat tuntemukset oli vasta, kun liikkeet alkoi tuntua. Sitä pitää vaan jaksaa uskoa, et kaikki on hyvin. Uskon, että sinullakin on kaikki hyvin :)
 
Kiki, maksat ensin lääkkeet, kunnes niiden yhteissumma on n. 605€. Sen jälkeen 2,5€ / kpl KELA-korvattavista lääkkeistä.

Huomasin, et missään kohdassa ei kerrottu, et kaikki lääkkeet eivät ole kela-korvattavia. Hain eilen Ovitrellen (ja käsittääkseni myös Pregnyl) ja se maksoi noin 50€, koska korvausta ei tule siitä.

Mutta silti, olen onnellinen veronmaksaja, kun tän hoitokerran lääkkeet tulevat maksamaan noin 100€ vaan (en muista Lutinusten hintaa, ne vielä ostamatta) :D
 
Takaisin
Top