IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jopsukka: Joo, meillä on lyhyt kierto. Tosiaan maanantaina oli ultra (kp 9), ja siellä lääkäri pätti, että jatketaan Gonalia ma-to 150iui annostuksella, koska rakkulat kaikki alle 10mm ja jarruksi ke ja to cetrotide. Pe uusi ultra.

Onko cetrotide muille tuttu? Onko tullu mitään reaktoita/oireita siitä? Itelle tulee pistoskohtaan sellanen hyttysenpiston kokoinen ja näköinen rakkula, joka kutisee kovasti. Yön aikana tosin kutistuu pois.

-MuuMuu kp 12, maha kuin neulatyyny.
 
Tänään oli Naistenklinikalla ultra ja kaikki näytti hyvältä. Oikealla oli edelleen endo mutta ei vissiin haitannut ja vasemmalla oli useita pikkurakkuloita ja vissii oikeallakin jotain pikkuisia. Lääkäriin mukaan oli niinku piti.

Tänää illalla aloitetaan gonal ja annoksena 225. Maanantaina sit verikoe ja ne soittaa jos tarvii annnosta muuttaa ja ens viikon pe sit toinen ultra :)

Nyt vaa toivon että kaikki alkaa kasvaa niinku kuuluukin, se jännittää ehkä eniten että meneekö kaikki niinku kuuluu ja että saadaanko sieltä mukasoluja :o

Jopsukka
 
MuuMuu jarrupiikeistä ainakin joistain tulee juuri tuollaista reaktioo, häviää muutaman tunnin sisällä. Itsellä on kokemusta molemmista, cetrotidesta ja orgalutranista ja saattoi jopa molemmista tulla vastaavaa.
 
Hei!
Täällä näyttää olevan plussatuulia monella..paljon onnea ❤

Itse odottelen menkkoja..tuoresiirto marraskuun alussa meni taas mönkään..yksi ainut alkio jäi pakkaseen..sen siirto olisi luomukiertoon tulossa jos siis selviää sulatuksesta. Tuntuu että omalla kohdalla nyt useampi hoito mennyt ihan reisille..jostain kumman syystä ei vaan plussatuulet meille puhalla kun aina ehtii vuoto alkaa ennen kuin ehtii testiä edes tehdä..en tiedä mistä taas kaivaa positiivisuutta tähän synkkään tilanteeseen.. :(
 
JuupasJaapas tsemppiä sulle huomiseen! Tuu sit laittaa viestiä miten meni :)<3

Aitomaitseeni pahoittelut negoista, toivotaan että tämä pikkunen selviäisi pakkasesta ja pääsisi syliin asti!<3

Täällä on äsken laitettu eka piikki! Aikamoista säätöä ku molemmille uutta ja molempia takia jännittää sekä piikittäjää että piikitettävää (mun mies on saanut kunnian olla piikittäjänä) :D mutta niin vaan selvittiin! Vähän piikin jälkeen huomasin että maksusta tuli pikkusen verta pistokohdasta mutta ei onneksi mennyt sinne kynään sitä :)

Tästä se tuntuu että hoito oikeesti alkaa, nyt vaan toivon toivon että tää toimis mutta rankkaa tästä kyllä tulee!

Maanantaina tai ens pe tietää sit toimiiko vaiko ei!

Tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheisiin! :) + tuulia koko ketjuun<3

Jopsukka
 
Ultrakuulumiset. Kolmas ultra oli. Bemfola jatkuu vielä pari päivää, su pistän irrotuspiikin ja tiistaina punktio. Torstaina sit siirto, jos on siirrettävää. Seitsemän rakkulaa näky edelleen. Jostain syystä on tosi alakulonen olo. :(
 
MuuMuu jarrupiikeistä ainakin joistain tulee juuri tuollaista reaktioo, häviää muutaman tunnin sisällä. Itsellä on kokemusta molemmista, cetrotidesta ja orgalutranista ja saattoi jopa molemmista tulla vastaavaa.

Kiitokset vastauksesta, näin itsekin ajattelin sen olevan. [emoji4]
 
Heippa kaikille! Onpa ihanasti tullut plussia ketjuun - onnea teille!

Itse palailen taas foorumille kun tauon jälkeen päästään uuteen yritykseen. Eilen nollaultrassa kaikki ok, huomenna aloitan Menopurin pistelyt vuoropäivin 37,5 & 75 yksikköä. Viimeksi tuli siis lääkkeellisessä passissa lääkeyliherkkyys Progynovaan (tai hormoneihin kaikkinensa), joten nyt tauon jälkeen kokeillaan tätä "inssimallia" eli tavallaan vähän avitetaan omaa kiertoa limakalvon vahvistamiseksi.

Meillä pakkasessa kolme blastoa, joista kaksi on samassa oljessa. Ihan hyvillä fiiliksillä eteenpäin, mut jotenkin tosi utopistinen fiilis raskautumisesta.

Tsemppiä kaikille! :)
 
Hei.Voitteko sanoa,vielä miten rahaa menee julkisella puolella?Miten maksatte lääket kerran ja erikseen , hoito onko maksuton ?
 
Kiki,
Punktio noin 35€
Siirto noin 35€
Ultraäänikäynti noin 35€
Eli aina, kun käyt julkisella puolen sairaalassa yksi kerta maksaa noin 35€.

Lääkkeet tosiaan, kuten jo mainittiin, annoksesta riippuen noin 500-800€.
 
Kiitos paljon.Oletteko tytyvaisia julkisella puolelta? Minä ymärsin,että hyvää hoito.Pelkan mitä tulee.
 
Muokattu viimeksi:
Aijaa, oliko se punktion maksukin vaan se poliklinikkamaksu? Kuvittelin, et siitä olis mennyt se kalliimpi päiväkirurginen maksu. Tietysti aina parempi, jos on matalampi hinta. Meil on tähän mennessä mennyt pelkästään lääkkeisiin joku 650 euroa, josta tosin tulee pari sataa takaisin, kun lääkekatto tuli mun peruslääkityksen takia vastaan jossain siinä vajan 400 euron tienoilla. Olin muuten aika iloinen veronmaksaja, kun hain tuon toisen Menopur -paketin ja apteekin lapuissa luki lääkkeen hintana 406 ja jotain ja asiakkaan omavastuu 2,50 euroo. :happy:

Mulla on ollut heti ekasta Menopur -pistoksesta lähtien paljon turvonneempi olo kuin Elonvalla. Toivon parasta, mut en vielä luota, että maanantaina olis tarpeeks folleja siirtoo varten.
 
Julkinen puoli täys 10, hoitajat ja lääkärit ovat tosi mukavia! :) Suosittelen! Ainoa miinus on, että hoidoissa voi mennä joskus pidempäänkin, riippuu miten pitkä jono on. :D Mutta kyllä se on sen arvoista... ;)
 
Minun lääkäri läheti tällö vikkolla lähetänys ja hän sanoi että ei ole pitkä jono 02.18 pitää saada aika.Toivon
 
Takaisin
Top