IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla oli saxtosalpinx eli sairausden.Mutta kun lukenut,luulisin,että en voi mennä siksi pelkäsin.Kiitos tiedosta!
 
Muokattu viimeksi:
MuuMuu, tervetuloa mukaan!

Inkseri, toivottavasti jomotukset enteilisi plussaa!

Tsemppiä kaikille muillekkin :Heartred

Mun kierto sekoilee ja en saanut tässä kierrossa o+ ollenkaan. Tässä kierrossa ei siis päästykään siirtoon. Ja stressaan jo valmiiksi, että joulu sotkee ensi kierron kuviot :sad001
 
Juupasjaapas:
Meille tehtiin kaksi ensimmäistä hoitoo pitkällä kaavalla. Tuolloin käytössä oli Synarela. Mulla oli aivan järkyt oireet. Jatkuva pääkipu, kuumat aallot ja kaiken lisäks lähti hiukset päästä.

Kyfi: jos muut perusteet täyttyvät, niin tottakai kuulut julkiselle.

Omaa napaa: Mulla ei oo menkkajuilintaa, vaan nappailut tulee munasarjojen kohdilta, niin kuin punktion jälkeen. Hajuaisti on herkistynyt. Äklö olo ja pahoinvointi iskee kehin, jos ei oo syöny vähään aikaan ja maha on tyhjä. Rinnat on kipeät ja mulla on hirveet ilmavaivat, niinku Blanca ja Bluebabykin mainitsi.

Mites Rankkisankkiksen HCG?
Multa ne ei enää suostunut sitä ottamaan, koska se ei oikeestaan kerro raskauden kulusta mitään.

Mutta joo, tämän aamun testiin plussa viiva piirty samantien ja viiva on yhtä vahva kuin se toinenki viiva, joten hcg-pitoisuus virtsassa on kasvanut, joten raskaus jatkuu...

Torstaina ajattelin tehä sen digitestin, viime viikon torstaina sain siihen 2-3viikkoa, näkeepä sitten onko tullu viikko lisää...(jos näyttää +kolme viikkoa)

Maleen
 
2. ultra takana. 7 vauvamunaa näkyi, ekassa oli 8 alkua, eli yks on hiipunu. Isompi lääkeannos (tosin eri lääke) silti sama, ehkä punktiossa jopa huonompi (ku viimeks punktoitiin 7 muistaakseni 10stä) tulos. Lääkäri oli tyytyväinen ihan vaan siksi, et hyperin vaara on lähellä nollaa. Itse oon pettyny, ku ootin isompaa määrää, ku on isompi lääkeannos. :(

Perjantaina seuraava ultra ja punktio tod näk ma tai viim. ti.
 
Maleen: hcg on noussut hitaasti ja sunnuntaina mittauksessa se oli noin 3200. Tänään tein digin töiden jälkeen neljän tunnin pidätyksellä ja siihen tuli 1-2 viikkoa. Voiko tää olla edes totta?! Miten nopeasti hcg oikein voi laskea. Ei tästä taida tulla tälläkään kertaa mitään :sad001 Aika raskasta touhua!
 
Kyfi: Aikaa sinulla vielä onneksi on. Olen syntynyt -77. Me hakeuduimme näihin hoitoihin reilu 2vuotta sitten (tuolloin olin 38) ja vasta tämä viides ICSI toi meille plussan. Teillä on siis vielä mahdollisuus. :-) Tsemppiä ja toivotaan, että teillä ensimmäinen hoito johtaa raskauteen.

Liljatar: Toivotaan että munasolut ovat sitten hyvälaatuisia ja kaikki hedelmöittyvät. Ja tietenkin tulevaan ultraan ja punktioon tsemppiä sinulle!

Rankkisankkis: aika outoa, että olisi noin äkki laskenut. Mitkä viikot sulla on?
Sen huomasin itse, että toi viikkotesti vaatii sen, että pitää pidättää pitkään pissaa, että antaa oikeat viikot. Aamupissasta varmimmin saa tuloksen oikein.

Toisilla myöskin hcg erittyy huonommin virtsaan, jolloin raskaustestit voi pitkäänkin antaa vääriä tuloksia... Silloin verikoe on paras tapa varmistaa raskaus. Toisaalta kuitenkaan kohonnut hcg pitoisuus ei kerro sitä onko raskaus edennyt normaalisti. Onko sinulla vuotoa tai mahakipua? Milloin sulla ois ultra-aika? Siinä selviää parhaiten kaikki ja siksipä sitä itekki oottaa niin paljon. Siihen asti elää epävarmuudessa, että onko siellä mahassa mitään, löytyykö syke vai kaksi...

Epävarmana turvaudun raskaustesteihin, vaikka oon saanut jo plussan, niin silti on vaan pakko varmistaa... torstaina teen viikkonäytöllisen testin ja sitten noita halppistestejä viikottain ainakin ultraan asti. :-) Moni varmaan pitäisi hulluna jos tietäis... mutta jossain määrin testaaminen rauhoittaa mieltä, vaikka ei ne tulokset kerrokkaan, että raskaus olisi edenny normaalisti...,

Maleen
 
Jotenkin itse en voi uskoa, että kahdessa vuorokaudessa hcg laskis 3000. Se ei vaan oikein kuulosta normaalilta. Tietysti hcg on tarkempi verestä kuin virtsasta, mutta silti. Mulla ei ole kipuja eikä vuotoja. Rinnat on kipeytyneet muutamapäivä sitten. Muita oireita melko vähän. Huoh!

Testaamiseen on mennyt ihan hirmuisesti rahaa. Eipä se lasta tuo, mutta on niin valtava tarve tietää mitä kehossa tapahtuu. Ultra on ensi viikolla tai sitten vuoto alkaa pian, jos hcg tätä tahtia laskee. Kohta jo miinuksella tätä menoa! Digit ei ole nyt suotuisia mulle. Tänään 6+0.
 
Rankkisankkis:
Unohda ne digit. Testaa mieluummin niillä herkillä liuskoilla. :-) Minäkään en usko noin nopeaan laskuun. Tuo lukema kuitenkin vastaa sun viikkoja, joten luota siihen. Jos testaat digillä niin yritä pidätellä virtsaa vähintään 8tuntia.
Mitä oireihin tulee, niin ei niitä kaikilla edes ole onneksi.

Sama mulla... minä oon tehny jo yli 10 positiivista testiä ja sitä ennen muutaman negan. Tänään kävin ostamassa neljä pc-testiä. Ne ei oo kalliita onneksi. Noin 1e/kpl. Jos ei ois kärsinyt sekund. lapsettomuudesta kymmentä vuotta, niin vois olla ettei olisi näin epävarma. :-(

Maleen
 
Ei auta kuin odottaa. Kiitos Maleen tsempeistä. Ne tuli tarpeen! Itsekin olen kärsinyt vuosia lapsettomuudesta. Luotto oman kehon toimintaa on niin hukassa. Ei tätä oikeastaan ymmärrä kuin toinen samaa kokenut.

Tsemppejä hoitokiertoihin, piinaileville, ultria odottaville ja niistä jo onnellisesti selvinneille! :Heartbigred
 
Kyfi: Aikaa sinulla vielä onneksi on. Olen syntynyt -77. Me hakeuduimme näihin hoitoihin reilu 2vuotta sitten (tuolloin olin 38) ja vasta tämä viides ICSI toi meille plussan. Teillä on siis vielä mahdollisuus. :-) Tsemppiä ja toivotaan, että teillä ensimmäinen hoito johtaa raskauteen.

Liljatar: Toivotaan että munasolut ovat sitten hyvälaatuisia ja kaikki hedelmöittyvät. Ja tietenkin tulevaan ultraan ja punktioon tsemppiä sinulle!

Rankkisankkis: aika outoa, että olisi noin äkki laskenut. Mitkä viikot sulla on?
Sen huomasin itse, että toi viikkotesti vaatii sen, että pitää pidättää pitkään pissaa, että antaa oikeat viikot. Aamupissasta varmimmin saa tuloksen oikein.

Toisilla myöskin hcg erittyy huonommin virtsaan, jolloin raskaustestit voi pitkäänkin antaa vääriä tuloksia... Silloin verikoe on paras tapa varmistaa raskaus. Toisaalta kuitenkaan kohonnut hcg pitoisuus ei kerro sitä onko raskaus edennyt normaalisti. Onko sinulla vuotoa tai mahakipua? Milloin sulla ois ultra-aika? Siinä selviää parhaiten kaikki ja siksipä sitä itekki oottaa niin paljon. Siihen asti elää epävarmuudessa, että onko siellä mahassa mitään, löytyykö syke vai kaksi...

Epävarmana turvaudun raskaustesteihin, vaikka oon saanut jo plussan, niin silti on vaan pakko varmistaa... torstaina teen viikkonäytöllisen testin ja sitten noita halppistestejä viikottain ainakin ultraan asti. :-) Moni varmaan pitäisi hulluna jos tietäis... mutta jossain määrin testaaminen rauhoittaa mieltä, vaikka ei ne tulokset kerrokkaan, että raskaus olisi edenny normaalisti...,

Maleen

Kiitos Maleen.Toivon kaikille tällä plussa tulos.Oletko julkisella puolella ?Mikä vikä oli?
 
Minun AMH oli 1,4, nyt on 0,9.Onko matala,verikoe ei otettu 2-3 päivä kuukatiskierrot oli myöhemmin.Onko mahdollista vaikuttaa?
 
Rankkisankkis koita pitää kuitenkin positiivinen mieli, se auttaa usein vaikkei se helppoa olekaan. Ja ymmärrän täysin kyllä, kun on luotto mennyt omaan kehoon - niin oli mullakin, kunnes tapahtui se ihme että raskauduin. Mulla kävi juuri niin et kun lakkasin yrittämästä, ts. odotin vaan menkkoja alkavaksi miljoonatta kertaa, niin silloin pamahti. Tosiasia on kuitenkin se, että sen alkion elinkelpoisuus on kaiken a ja o. Ja sitä ei voi mitenkään ennustaa. Mutta jos se on jo kiinnittynyt, niin itse arvot voi kyllä heitellä niin aikaisessa vaiheessa. Eli koita kuitenkin ajatella mielummin sitä parasta kuin pahinta, se on joka tapauksessa terveellisempää. ❤ Hirmusti tsemppiä, täällä plussapeukut pystyssä sinulle!
 
Kiitos BlueBaby, yksi keskenmeno tälle syksylle olisi riittänyt. Pidän toivoa vielä vähän yllä, että tämän päivän testi olisi ollut virheellinen.
 
Rankkisankkis jos sulla ei ole vuotoa ollut niin hcg ei laske noin rajusti. Tiedän kokemuksesta. En siis luottaisi tuohon virtsatestiin yhtään. Veritesti paras kertomaan ja loppupeleissä ultra niinkun joku jo mainitsikin. Tsemppiä miljoonasti!on varmasti nyt rankkaa vaan odottaa.
 
Voimia kaikille.Minä kin odotin 5 v ja kun menin lääkäriin tullut tämä että pitää poistetaa munajohtimet.Dyagnosi tuli kun ukkosta puhdas taivaalta.Mutta nyt jo mietin hyvää,positivisesti ,että saamme.Vain miksi en aloitanut aikasemmin,mutta aina en tiesinmissä menen, kukä pitää lähettää .Nyt parempi vähän olo.Tsempia ja voimia!
 
Kiki, monenlaisia kysymyksiä näihin asioihin liittyy. Minäkin kysyn, miksi en saanut kaikkia lääkkeitä jo vuosia sitten ja niin edelleen. Toivotaan kaikille positiivisia tuloksia ja vauvat syliin!!
Rankkisankkis erityistsempit epäselvään tilanteeseen.
Baby dust to all!
Katjusha kp 32 ja ovulaatio ja menkat kateissa
 
Takaisin
Top