Noniin, uusi täällä tänne ketjuun kirjoittamassa. Juuri sain luettua kaikki tämän kerjun viestit, ja olipas siinä urakka! Aiemmin oon tuolla inseminaatiopuolella ollut, mutta siirtymä tänne.
Taustaa:
Minä 29, mies 30. Ollaan yritetty nyt tässä ~15 saakka, sen oon tienny, että raskaaksi en tule helpolla. Exän kanssa luomuraskaus 2010, varhainen km n. 5+3. 12/15 nykyisen miehen kanssa kohdunulkoinen raskaus, poistettiin oikea munanjohdin. Lapsettomuustutkimuksiin 2016 ja hoidot (inseminaatio) aloitettiin 14.02.2017, josta plussa testiin. Kkm sitten 03/17 ja lääkkeellinen tyhjennys. Välikierto, josta yritettiin sitten päästä inseminaatioon, ei päästy, koska folli oikealla, jossa ei johdinta. Seuraava kierto taas inseminaatioon päästiin, ei tulosta. Seuraavalla kerralla vaste oikealla, ei insemilaatiota. Kesäsulku, jonka jälkeen sama homma.
Nostettiin lääkeannostusta, että saataisiin molemmille puolille folli kasvamaan. Samalla lääkärin kanssa keskustelua, että jos ei nappaa, niin siirtymä IFV: n, koska aikamoista arpapeliä saada vasemmalle folli kasvamaan. Viimeinen inssi kun koitti, niin märkä rätti vasten kasvoja. Miehen siemennesteessä (aikaisemmin todella hyvä) nyt oli jotain häikkää. Pesun jälkeen vain 50 000 siittiötä selviytyi.. Noh, kuten jo tiedätte, ei toivottua tulosta. Tässä sitä nyt ollaan.
Lääkkeinä on ollut inseminaatiossa kp 3-7 letrozol 1tbl/pv ja gonal f tai bemfola 50-75 iui kp 8-9/10.
Nyt ensimmäinen IVF kierto menossa, klo 13.40 0-ultra (kai oikea termi?). Lääkkeinä kp 2-8 Gonal F 125 iui ja eilen jarruksi päälle vielä setrotide (vai oliko cetrotide kirjoitettuna, en muista).
Pahoittelen erittäin paljon sekavaa kirjoitusta, kännykällä erittäin vaikeaa selata, että mitä onkaan kirjoittanut. Hoidot meillä TAYS: ssa.
Kysyä saa, jos jotain enemmän haluaa tietää, kerron mielelläni lisää meidän taustoista.
-MuuMuu