IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jopsukka, tsemppiä tulevaan ultraan! :) Suihkeet voi aiheuttaa huimausta, et ihan hyvin voi johtua sulla se siitä.

Täällä olis huomenna 2.ultra. Bemfola menny annoksella 225iu, eli kohtalaisen iso annos, viime ke saakka. Alamaha on ollu pari päivää täyden tuntoinen. Tänään on enemmän alkanu istuminen ahistaa. Pitää aika tiheään oikaista ruotoa. Mitenhän käy huomenna ja keskiviikkona, ku on päivän mittaiset seminaarit istuttavana :D Pitää mennä taakse reunaan istumaan, et voi nousta jalotteleen välillä..
 
Tsempit ultraan Jopsukalle ja liljattarelle!

Mulla on seuraava ultra keskiviikkona ja vähän jännittää, että kasvaako siellä oikeesti mitään. Oireet on olleet ihan minimaaliset. Eilisillasta lähtien on rinnat tuntuneet raskailta ja tänään on ihan pienen pientä tunnetta ollut lähinnä oikean munasarjan kohdalla. Mutta siis todella pienet on oireet ollut. Lueskelin tosin muiden kokemuksia ja Elonvasta ei ilmeisesti kovinkaan monilla mitään vahvoja oireita tulekaan, vaikka munasolut ihan normaalisti on kasvaneetkin. Toivotaan parasta. :)
 
Noniin, uusi täällä tänne ketjuun kirjoittamassa. Juuri sain luettua kaikki tämän kerjun viestit, ja olipas siinä urakka! Aiemmin oon tuolla inseminaatiopuolella ollut, mutta siirtymä tänne.

Taustaa:
Minä 29, mies 30. Ollaan yritetty nyt tässä ~15 saakka, sen oon tienny, että raskaaksi en tule helpolla. Exän kanssa luomuraskaus 2010, varhainen km n. 5+3. 12/15 nykyisen miehen kanssa kohdunulkoinen raskaus, poistettiin oikea munanjohdin. Lapsettomuustutkimuksiin 2016 ja hoidot (inseminaatio) aloitettiin 14.02.2017, josta plussa testiin. Kkm sitten 03/17 ja lääkkeellinen tyhjennys. Välikierto, josta yritettiin sitten päästä inseminaatioon, ei päästy, koska folli oikealla, jossa ei johdinta. Seuraava kierto taas inseminaatioon päästiin, ei tulosta. Seuraavalla kerralla vaste oikealla, ei insemilaatiota. Kesäsulku, jonka jälkeen sama homma.

Nostettiin lääkeannostusta, että saataisiin molemmille puolille folli kasvamaan. Samalla lääkärin kanssa keskustelua, että jos ei nappaa, niin siirtymä IFV: n, koska aikamoista arpapeliä saada vasemmalle folli kasvamaan. Viimeinen inssi kun koitti, niin märkä rätti vasten kasvoja. Miehen siemennesteessä (aikaisemmin todella hyvä) nyt oli jotain häikkää. Pesun jälkeen vain 50 000 siittiötä selviytyi.. Noh, kuten jo tiedätte, ei toivottua tulosta. Tässä sitä nyt ollaan.

Lääkkeinä on ollut inseminaatiossa kp 3-7 letrozol 1tbl/pv ja gonal f tai bemfola 50-75 iui kp 8-9/10.

Nyt ensimmäinen IVF kierto menossa, klo 13.40 0-ultra (kai oikea termi?). Lääkkeinä kp 2-8 Gonal F 125 iui ja eilen jarruksi päälle vielä setrotide (vai oliko cetrotide kirjoitettuna, en muista).

Pahoittelen erittäin paljon sekavaa kirjoitusta, kännykällä erittäin vaikeaa selata, että mitä onkaan kirjoittanut. Hoidot meillä TAYS: ssa.

Kysyä saa, jos jotain enemmän haluaa tietää, kerron mielelläni lisää meidän taustoista.

-MuuMuu
 
Noniin, uusi täällä tänne ketjuun kirjoittamassa. Juuri sain luettua kaikki tämän kerjun viestit, ja olipas siinä urakka! Aiemmin oon tuolla inseminaatiopuolella ollut, mutta siirtymä tänne.

Taustaa:
Minä 29, mies 30. Ollaan yritetty nyt tässä ~15 saakka, sen oon tienny, että raskaaksi en tule helpolla. Exän kanssa luomuraskaus 2010, varhainen km n. 5+3. 12/15 nykyisen miehen kanssa kohdunulkoinen raskaus, poistettiin oikea munanjohdin. Lapsettomuustutkimuksiin 2016 ja hoidot (inseminaatio) aloitettiin 14.02.2017, josta plussa testiin. Kkm sitten 03/17 ja lääkkeellinen tyhjennys. Välikierto, josta yritettiin sitten päästä inseminaatioon, ei päästy, koska folli oikealla, jossa ei johdinta. Seuraava kierto taas inseminaatioon päästiin, ei tulosta. Seuraavalla kerralla vaste oikealla, ei insemilaatiota. Kesäsulku, jonka jälkeen sama homma.

Nostettiin lääkeannostusta, että saataisiin molemmille puolille folli kasvamaan. Samalla lääkärin kanssa keskustelua, että jos ei nappaa, niin siirtymä IFV: n, koska aikamoista arpapeliä saada vasemmalle folli kasvamaan. Viimeinen inssi kun koitti, niin märkä rätti vasten kasvoja. Miehen siemennesteessä (aikaisemmin todella hyvä) nyt oli jotain häikkää. Pesun jälkeen vain 50 000 siittiötä selviytyi.. Noh, kuten jo tiedätte, ei toivottua tulosta. Tässä sitä nyt ollaan.

Lääkkeinä on ollut inseminaatiossa kp 3-7 letrozol 1tbl/pv ja gonal f tai bemfola 50-75 iui kp 8-9/10.

Nyt ensimmäinen IVF kierto menossa, klo 13.40 0-ultra (kai oikea termi?). Lääkkeinä kp 2-8 Gonal F 125 iui ja eilen jarruksi päälle vielä setrotide (vai oliko cetrotide kirjoitettuna, en muista).

Pahoittelen erittäin paljon sekavaa kirjoitusta, kännykällä erittäin vaikeaa selata, että mitä onkaan kirjoittanut. Hoidot meillä TAYS: ssa.

Kysyä saa, jos jotain enemmän haluaa tietää, kerron mielelläni lisää meidän taustoista.

-MuuMuu
Tervetuloa.Toivotaan nyt parasta että plussaat nyt.Me olinme samaan aikaan tuolla inssi puolella.Meilläkään ei onnistuneet inssit.Helmikuussa suunnittelukäynti.Oottepa nopeaa pääseet jatkamaan hoitoja :)
 
Tervetuloa.Toivotaan nyt parasta että plussaat nyt.Me olinme samaan aikaan tuolla inssi puolella.Meilläkään ei onnistuneet inssit.Helmikuussa suunnittelukäynti.Oottepa nopeaa pääseet jatkamaan hoitoja :)

Joo me päästiin ihan suoraan, tai no yhdellä välikierrolla IVF: n. Olin itekkin yllättynyt, että näin äkkiä.

Muoks. Ja ei oo siis vielä punktiota tai muutakaan tehty. Toivotaan, että päästäis sinne asti.
 
Joo me päästiin ihan suoraan, tai no yhdellä välikierrolla IVF: n. Olin itekkin yllättynyt, että näin äkkiä.

Muoks. Ja ei oo siis vielä punktiota tai muutakaan tehty. Toivotaan, että päästäis sinne asti.
Me joudumme odotamaan helmikuuhun silloin on suunnittelu käynti.
 
Hei tytöt.Olen jo parempi olo.Tottakai kipeä vielä mutta kohta menee.Nyt tullut kysymyksia,kun menen julkisella puolella ensikäyti mitä tapahtu?Minun lääkäri sanoi,että 2 kerta pitää mennä Helsinkissa vain punktio ja siirtö ja ultrani on minun kaupungissa.Onko mahdollista joku sanoo ensikäynti jälkeen mites aloitamme (heti lääkeet pitää ostan ja laitan)Kiitos.Toivoin,että myös helmikuun käynti
 
Tervetuloa MuuMuu! :)

Kiki: Ainakin meillä tuo ensikäynti oli sellainen, missä käytiin läpi tuleva hoito ja hoidossa käytettävät lääkkeet, sekä sovittiin, missä kuussa hoito alkaa. Lääkäri painotti tuolloin, että lääkkeitä ei vielä tuossa vaiheessa kannata ostaa, vaikka niistä sähköinen resepti olikin. Riippuu varmasti aika pitkälti hoidosta ja kaavasta, milloin lääkkeet kannattaa hankkia.

Just kun pääsin aamulla sanomasta, ettei oo mitään oireita ollut, niin tänään niitä sitten on ollut. Maha on selkeesti turvoksissa ja jotenkin pinkeen oloinen molempien munasarjojen kohdalta. Täytynee luottaa, että siellä jotain oikeesti tapahtuukin. :D
 
Tervetuloa MuuMuu mukaan!:-)

Toivotaan Inkseri että oireet ois tällä kertaa merkki raskaudesta.

Minä yritän kääntää ajatuksiani siihen suuntaan, että todellakin olen raskaana. Ultraa odotan, jotta tietäisi, että tuolla masussa todellaki on jotain. Aika tuntuu matelevan hitaammin kuin koskaan. Alkuraskauden ultrassa käyn viikolla 7 yksityisellä klinikalla. Seuraava niskapoimu-ultra on jo 13viikolla oman neuvolan kautta.

Tällä viikolla ajattelin tehdä vielä digi-viikkotestin, jotta tiedän onko viikot lisääntyneet.(eli hcg noussut..)


Maleen (4+5)
 
Inkseri pidän peukkuja plussan puolesta! Juilinnat oli mullakin just sen mukaiset et "menkat alkaa just!" mut sitten pärähtikin haalea plussa testiin virallisena testauspäivänä. Eli toivoa todellakin on! ❤

Maleen koita pitää lippu korkeella! Se auttaa kyllä mielenrauhaan kun tekee digitestin. Mä tein muutaman liuskatestin ja sitten digin ennen ultraa, ja ihana positiivinen ylläri siellä oli/on. :)

Tervetuloa remmiin Muumuu! :)
 
Seesamhan se olikin, joka oli kolmantena mun ja Jopsukan suunnilleen samoissa menossa :) Oliko vielä joku neljäs? :O

MuuMuu tervetuloa!

Tää mun oli näköjään menee odotetusti huonompaan suuntaan. Kävin viikon eväät kaupasta, nostin kassit autoon ja ai että oli jomotteleva kotimatka! Mies sai kotona kunnian kantaa ostokset autosta sisälle :D
 
Seesamhan se olikin, joka oli kolmantena mun ja Jopsukan suunnilleen samoissa menossa :) Oliko vielä joku neljäs? :O

MuuMuu tervetuloa!

Tää mun oli näköjään menee odotetusti huonompaan suuntaan. Kävin viikon eväät kaupasta, nostin kassit autoon ja ai että oli jomotteleva kotimatka! Mies sai kotona kunnian kantaa ostokset autosta sisälle :D

Kaivelin vanhoja viestejä ja Juupasjaapas -nimimerkillä näyttäis olevan hoito meneillään ja Bambilla on vissiin tällä viikolla siirto? :D
 
Moi taas.Onko totta,kun on sterilisatio(ilman munajohtimet) ei ole IVF hoito HUS?Olen lukenut sivulta netista.Lääkäri ei sanoo mitään.
 
Juupasjaapas, mulla myös ainoat oireet synarelasta ollu nyt satunnaiset kuumotukset ja nukahtamisessa menee kauemmin. Pelättyjä päänsärkyjä ei onneks mitään mainittavampaa oo tullu, ehkä jotain tosi lievää ohimennen.
Mulla jossain aiemmassa hoidossa alotettiin primolutit kun ei vielä kp34 näkyny mitään. No se 10pv kuurihan taas viivyttää niitä jonkun 12 päivää mutta ainakin ne sitten saatiin alkaan.

Kiki, Helsingin alueesta en osaa tarkemmin sanoo, mutta yleisesti ottaen jos johtimet on pois pelistä sairauden takia, pitäs saada hoitoja julkisella.. vain jos steriloitu ehkäisyn takia, on mentävä yksityiselle ja tuolloin ei myöskään sais mitään kelakorvauksia.

Kissankulta, mahtava parannus edelliseen verrattuna! Tehtiinkö tällä kertaa jotain toisin?
 
Takaisin
Top