IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Outo (?) sivuvaikutus Suprecurista: tosi kivulias viime yö!!! Normaalisti ei oo paljoa kuukautiskipuja (ehkä 2-3 särkylääkettä tarvii vuodon ensimmäisinä päivinä ottaa yhteensä), mut viime yönä ei paljoa nukuttu! Alkuyöstä otin 1g parasetamolia, ku vähä jomotti. Muutaman tunnin päästä heräsin jäätävään jomotukseen ja otin toisen kerran 1g parasetamolia. Ei vaikutusta. Oli pakko luovuttaa ja ottaa ibuprofeiinia vaikka olin ajatellu pitää elimistöni siitä erossa hyvissä ajoin ennen punktiota ja siirtoa. Tänäänki on jomotellu, mut pysyny siedettävänä parasetamolilla. Saa nähä kuinka ens yönä käy. En ota ibuprofeiinia, ku nyt ei oo niin pakko saada nukuttua, ku viime yönä piti. :(
 
Mulla Luget olis voinut lopettaa positiiviseen testiin, mutta jatkan paketin loppuun - riittää vielä tän viikon eli viikko plussasta loppuu. Nyt menee 200 mg x 2 iltaisin. Näin oli tuoresiirrossa ja nyt omaan kiertoon tehdyssä PASissa. Ei muita lääkkeitä. Luget aloitin siirtopäivänä. Kovin on näköjään eri tapoja. Mitään oireita ei tullut edes Lugeista, eikä edelleenkään ole oireita. Tänään 5+0
 
Hiljanen
Me olemme olleet hoidossa ainoastaan yksityisellä, Oulun felicitas, entinen Väestöliitto. Hinnat muuttui jonkin verran, kun mehiläinen ja väestöliitto yhdistyi.

Ensikäynti (jo v. 2015) meiltä laskutettiin omanaan. Hoidot on laskutettu aina vasta lopuksi, alkion siirron jälkeen. PAS:siin liittyvät käynnit ominaan.

Felicitakselta saa aika tarkan hinnaston, joka meillä piti ainakin hyvin paikkansa. Viimisin hoito tuli maksamaan yht. 4100e
Meillä kaikille munasoluille tehtiin icsi, se on kalliimpi kuin pelkkä IVF.
Lisäksi hintaa nosti myös alkioiden pitkäviljely. (5-6pvän viljely)
Eikä me myöskään saada automaattisesti KELA-korvausta. Meille ei myöskään tullut pakastemaksua, koska pakkaseen ei päätynyt yhtään alkiota.

Lasku annettiin lopuksi. Kuluille voi hakea klinikan kautta rahoitusta ja ilman rahoitusta saa maksuaikaa 28vrk jos pyytää, näin ainakin Oulussa.

Maleen

Hei Maleen.Haluan kysyä rahoitusta onko osamaksu ja paljonko aika pitää maksa? KIITOS
 
Kysyisin taas kaverin puolesta . Hänellä meni edellinen ivf huonosti. Yhtään ei hedelmöittynyt ja saaliskin oli heikko. Nyt lääkäri oli kantaan laittanut että seuraavassa hoidossa mahdollisesti pitkä clomifen kysymysmerkillä. Onko kellään ollut clomifenia ivf yhteydessä ja mitä se vaikuttaa?
 
Kyfi

Rahoitus on mahdollista maksaa takaisin useammassa erässä oman tilanteen mukaan. Maksuaikaa saa halutessa vuodenkin. Rahoituksen voi hakea felisitaksen sivujen kautta ja sieltä löytyy lisää tietoa.

Maleen
 
Kyfi

Rahoitus on mahdollista maksaa takaisin useammassa erässä oman tilanteen mukaan. Maksuaikaa saa halutessa vuodenkin. Rahoituksen voi hakea felisitaksen sivujen kautta ja sieltä löytyy lisää tietoa.

Maleen

Kiitos.Vuodenkin tarkoitatko ,että vuosi maksu aika?
 
Tytot,huomenna menen osas tossa.Kysyin pitäisikö otan pyjama ja hoitaja sanoi mukavia vaateet.Tarviko tohvelit?
 
Muokattu viimeksi:
Juuri näin Kyfi menee rahoitus, voi maksaa osamaksuilla vuodenkin maksuajalla.

Liljatar:toivotaan että sitten tulevassa punktiossa saahaan hyviä vauvamunia.

Omaa napaa:

Tänään tein siis taas testin, kahta viivaa edelleen... nyt jo vahvistunut viivat. Huomenna siis virallinen testipäivä,sitten teen viikkonäytöllisen testin.

Vielä en saanu terv.keskuksesta lähetettä verikokeseen. Jos ei sitä kautta pääse testiin, niin varaan klinikalle ajan verikokeeseen.


Tää on niin epätodellista, mä en (eikä mieskään) uskalla iloita yhtään. Riemukiljahduksia ei uskalla päästää, hirveä pelko siitä, että nyt kun viimein tää viiminen (viides) ICSI tuo plussan, että se plussa haihtuu ja tää onki kemialinen tai kohdun ulkoinen. Meneköhän tää missään vaiheessa ohi, ja pääsiskö tästä raskaudesta nauttimaankin joskus. Tää on viiminen raskaus ( jos johtaa toivottuun tulokseen) ja tästä haluaisi siinä mielessäkin nauttia.

Maleen
 
Blanca mulla on juurikin menossa tuo pitkä clomifen ivf. Nyt kolmas ivf kierros, kahdessa aiemmassa ongelmana epäkypsät munasolut ja sitten ei saada hyviä alkioitakaan. Mulla clomifen on yhteensä joku 10 päivää yksi tabletti päivässä ja lisäksi menopur ja jarruna cetrotide. Ei tarvinnut sumuja mikä oli kiva! Ideana että tulisi parempilaatuisia munasoluja vaikkakin määrällisesti usein vähemmän. Itse oon tähän saakka ollut hoitoon tyytyväinen, mulla on 10 follia kasvamassa (joka on hyvä määrä tässä hoidossa), maanantaina punktio:)
 
Maleen: oman kokemuksen perusteella sanoisin että menee ohi ja uskaltaa / voi lopuöta nauttia! Itselläni se tosin vaati myös ihan tietoisen päätöksen, että en suostu hukkaamaan / menettämään koko raskausaikaa antamalla pelolle valtaa ja miettimällä vaan, milloin joku menee pieleen. Jos menee, sille ei kuitenkaan mitään itse mahda. Kun ei menekään, on pelännyt ihan turhaan ja missannut kaiken ilon koko raskaudesta. Ymmärrän täysin mistä puhut, ja viimeinen raskaus itsellänikin meneillään. Btw: Ollaan muuten melkein samanikäisiäkin :)
 
Toivon kipinä:
Kiitos lohduttavista sanoista, vaikka epätodelliselta tää vielä tuntuu. Millä viikolla sulla on raskaus menossa? Kiva, että täällä on muitakin omaa ikäluokkaa
. :-)

Digitesti antoi tänään tuloksen: Raskaana 2-3viikkoa. Pääsin myös veritestiin, josta vastaus tulee iltapäivällä. Klinikalle ilmoitan tuloksen vasta kun verikoe vastaus on saatavilla. Jotenkin niin outoa soittaa sinne positiivinen tulos, kun aina aikaisemmin joutunut ilmoittamaan negatiivisen tuloksen.

Maleen rv 4+1
 
Maleen, toivotaan että saat esim. verikokeen tuloksesta rohkaisua. Minulla se antoi lisää uskoa :) Askel askeleelta olin varmempi asiasta, ja kyllä nautin pitemmälle päästyämme. Mieheni oli meillä se hermoheikko, joten juttelin raskausajan oloistani muiden kanssa :)
Plussia ketjuun!
 
Kiitos Katjusha!
Uskoa tässä tarvitaankin. Jospa tuo verikoe vastaus antaisi sitä. :-)
Ei ollut vielä vastausta tullut.
Oireet puhuu kyllä myös raskauden puolesta, mutta kun ei vaan pysty niin monen pettymyksen jälkeen käsittämään, että ois viimeinkin onnistunut, ei uskalla iloita. Ja mies on vielä epävarmempi kuin ite... Onneks on tää palsta, niin saa purkaa tuntojaan....

Maleen
 
Huippua Maleen! :)

Mua ei vieläkään jännitä vaikka vihdoin huomen aamulla varhaisultra! En oikein osaa ajatella suuntaan enkä toiseen. Miehelle lupasin että EN itke jos siellä pieni sydän löytyy. :joyful: Mutta pidän siis jalat täysin maassa enkä stressaa yhtään. Nää päivät plussan jälkeen on madellut pahoinvoinnissa, mutta luulen että huominen tuo tullessaan selvempiä tuulia ja toki toivon että hyviä. :wink

Blanca voit jännätä minunki puolesta, onko sulla se lääkärin aika aamulla jo? Mulla on 10:50. :love2

Tsempit kaikille eri vaiheisiin!
 
Takaisin
Top