IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyfi, verikokeissa on luultavasti ihan peruskokeita (pvk, nta, crp ainakin) eli hemoglobiini, nestearvot, verenkuva (jossa mm. hyytymistekijää yms), tulehdusarvo.. Normaaleja leikkausrutiineja, katsotaan että toimenpidettä varten kaikki on kunnossa.
 
Nonniin, nollaultra takana ja kaikki vissiin niin kuin pitääkin eli munasarjat oli suppressiossa. Papereissa lukee, että endom 3,8. Onkohan tää nyt se limakalvon paksuus? Ei hajuakaan, onko tuo lukema tässä tilanteessa huono vai hyvä. :dontknow Mulla jatkuu nyt niin, että Synarelalla jatketaan 4 päiväannoksella vielä tää ja huominen ja sit torstaista puolitetaan ja to iltana pistetään Elonva, mikä on pitkävaikutteinen ja vaikutus kestää viikon. Menupur aloitetaan vasta ens viikolla seuraavan, keskiviikon, ultran jälkeen. Näillä näkymin punktio ja siirto siis itsenäisyyspäiväviikolla, niin kuin oli tarkoituskin. :)
 
Onnittelut plussanneille:)

Täällä on mieli maassa, kun puol vuotta jonossa odoteltu ja nyt oli joku säätäny jotain mein lähetteen kanssa ja se olikin sitte jääny leijailemaan jonnekin bittiavaruuteen.. :mad: Nyt pitäis kuitenki kaiken selvittelyn jälkeen olla kaikki kunnossa, mut odottelu jatkuu vielä ainaki sinne helmikuun lopulle. Tällä viikolla pitäis aika selvitä. :shy: Jospa nää jäljellä olevat kuukaudet menis nopeemmin ku nuo edelliset:shy::)
 
Juu, Seesam, se on kohdun limakalvon paksuus, mut en tiedä, onko se tilanteessasi hyvä vai huono. Ohuehko se on, varmaan pitääkin olla.

Nasukka, todella harmillista. Onneksi helmikuuhun ei ole kauhean pitkä aika! Ainakin helmikuussa voimme kaikki todeta, että tulipas helmikuukin nopeasti, kun muutenkin tämä aika juoksee :p
 
Seesam, varmaan aika hyvä, ohut pitääkin olla. Muistaakseni mulla oli vähän päälle 4 mm nollaultrassa ja lääkäri sillon kommentoi, ettei oo ihan niin viivamaisen ohut kuin ois suotavaa.

Mulla eilen puregonin aloituksen jälkeen eka uä, hirveetä vauhtia oli taas kasvu alkanut, isoin folli tais olla jo n 18mm.. niitä onneks tais olla vain yksi. Pääosa oli 12-14mm ja niitä oli useampia kummallakin puolella. Sama "oire" siis kuin ekassa hoidossa, että lähtevät epätasaisesti kasvamaan... Jännittää aika lailla, että mikä lie lopputulema. Perjantaina seuraava ultra ja punktion sopiminen, arvio on että ensi maanantaina sit punktioon.
 
Moi taas!

Katjusha: Sinähän söit kortisonia raskauden aikana? Millä annoksella ja mille raskausviikolle?
Minulle annettiin ohjeeksi lopettaa virallisen testipäivän jälkeen, kun oon vielä sen jälkeen ottanut muutaman päivän nykyistä annosta puolet pienemmällä annoksella. Nyt annos 10mg, testipäivän jälk muutama päivä siis 5mg.

Sit miten luget on raskaaksi tulleilla käytössä? Mulla 23.11 testipäivään asti 200mg 3 kertaa päivässä. Sen jälkeen jatkuu 2vkoa 200mg 2x päivässä. Sitten vielä ultraäänitutkimukseen asti 200mg 1x päivässä.

Primaspania kellään käytössä? Mulla ohje syödä sitä viikolle 12 asti. Onko kellään kokemusta siitä? Mulla annos 100mg x1/vrk. Jos vuotoja, niin ohjeena puolittaa annos.

Maleen
 
Sä käytät niitä lääkkeitä juuri niin kuin lääkäri on määrännyt Maleen. Itselläni lopeteltiin vähitellen kaikki rv 12 mennessä, mutta määräät ja lopettamisvauhti riippuu onko luonnollinen/lääketieteellinen kierto ja klinikasta kanssa. Noudata siis oman lääkärisi antamia ohjeita lääkkeiden suhteen.
 
Helios

Näinhän minä teet, mutta kiinnostaa yleisesti käytännöt. :-)

Meidän klinikassa tuntuu, että ohjeet muuttuu koko ajan. Siihenkin periaatteessa saa ite vaikuttaa kuinka kauan haluaa esim. lugeja käyttää. Nimittäin lääkäri kirjottaa kyllä pyynnöstä uuden reseptin. :-)

Maleen
 
Kiitos Katjusha!
Pitääpä kysästä lääkäriltä, kun hälle torstaina soitan, että voisko kortisonia kuitenkin jatkaa ainaki siihen eka ultraan.

Maleen
 
Maleen meillä lääkäri sanoi et zumenon ja luget jatkuu ainakin 7 vkoa siirrosta. Sitten en tiedä miten lopetellaan. Edelleen siis menee 200x4 luget ja zumenon 2mg x4 . Nyt rv 7+3

Mulla ei oo kauheen paha olo ollut tänään. Muina päivinä ollut niin että ei epäilystä...se vähän huolestuttaa. Hitto ku näitä oireita nyt tihrustaa suurennuslasilla ni kokoajan saa olla pelko persiissä.
 
Kiitos Blanca vastauksestasi.
Jospa sulla alkaa huono olo jo helpottaa, eihän se kaikilla 12viikkoa kestä... onneksi. Ja tarkoittaa silti, että kaikki on kunnossa. :-)

Mulla on ollut jo nyt äklö olo, neljättä päivää. Oon oksentanutkin. :-(
Kahvin ja tupakan haju oksettaa, mietin, että mitenhän selviän tästä jos tää jatkuu 12vkoa. Töissä kun en aio heti raskaudestani kertoa, joten tämä pahoinvointi ei helpota asiaa ollenkaan. Ja töissä joutuu tekemisiin eri hajujen kanssa (sairaanhoitaja). Ennen ei oo esim.ulosteet yökkäyttänyt, mutta nyt yökkäyttää.

Mut joo edelleenkään en osaa olla yhtään varma siitä, että tää hoito ois viimeinkin onnistunut, vaikka myös tänään erimerkkiseen testiin piirty hailura viiva.
Verikokeseen toivon pääseväni loppuviikosta. Pelottaa myös jos onkin kemialinen tai kohdunulkoinen. :-(

Maleen
 
MiuMau hyvä kuulla etten oo Ainoo :D

Seesam hyvö että siellä oli kaikki niinku kuuluu, tsemppiä tuleviin pistoksiin :)

Nasukka onpa ikävää että siinä on käyny kämmi :( tsemppiä sinne!

Kissankulta tsemppiä sinne loppurutistukseen! :)

Maleen tsemppiä sinne, toivon että teillä menee kaikki hyvin loppuun asti :)

Oon niin onnellinen ja surullinen yhtä aikaa koska mulla alko MENKAT :) oon onnellinen et nyt tiedän et ens to ku meen ultraan niin ainaki ne menkat on tullu mitkä pitikin tulla mut voi jumpe ku unohdin jo kk ainaka taas et miten paljon tää voikaan sattua :(

Kai tässä pitää yrittää kärvistellä se päämäärä mielessä!

Ja tänää oli aika suurta huimausta varmaa taas synarelan tekosia :o

Jopsukka
 
Hei onko teistä joku ollut ivf-hoidoissa yksityisellä ja osaisi kertoa, miten omalla klinikalla maksupolitiikka hoitui? Esim. maksettiinko suunnittelukäynti erikseen ja jokainen ultra vai tuliko kaikista käynneistä yhteensä yksi lasku? Jos käynnit maksettiin joka käynnillä, niin osaisiko joku eritellä, mikä käynti maksoi suunnilleen minkäkin verran? Me olemme hoidossa Helsingin Felisitaksessa ja vain hinta-arvio on tiedossa.
 
Hiljanen
Me olemme olleet hoidossa ainoastaan yksityisellä, Oulun felicitas, entinen Väestöliitto. Hinnat muuttui jonkin verran, kun mehiläinen ja väestöliitto yhdistyi.

Ensikäynti (jo v. 2015) meiltä laskutettiin omanaan. Hoidot on laskutettu aina vasta lopuksi, alkion siirron jälkeen. PAS:siin liittyvät käynnit ominaan.

Felicitakselta saa aika tarkan hinnaston, joka meillä piti ainakin hyvin paikkansa. Viimisin hoito tuli maksamaan yht. 4100e
Meillä kaikille munasoluille tehtiin icsi, se on kalliimpi kuin pelkkä IVF.
Lisäksi hintaa nosti myös alkioiden pitkäviljely. (5-6pvän viljely)
Eikä me myöskään saada automaattisesti KELA-korvausta. Meille ei myöskään tullut pakastemaksua, koska pakkaseen ei päätynyt yhtään alkiota.

Lasku annettiin lopuksi. Kuluille voi hakea klinikan kautta rahoitusta ja ilman rahoitusta saa maksuaikaa 28vrk jos pyytää, näin ainakin Oulussa.

Maleen
 
Nasukka,Onpa ikävää kun kämmi sattunut.Toivotaan että helmkuu tulee pian.Itse toivon myös että helmikuu tulee pian meillä silloin suunnittelu käynti.
 
Maleen, mulla lääkityksinä Zumenon 2 mg x3 ja Lugesteron 200mg 2+2 ja lisäks asa 50 mg x1, näiden pitäisi jatkua tällä annoksella rv 10 asti jonka jälkeen asteittainen vähentäminen. Ja mulla siis lääkkeelliseen kiertoon pas.
Omaanapaa, samanlaista viivaa testiin tulee. Alavattaa juimii, koko ajan semmoinen paineentunne kohdun tietämillä. Voi kunpa kaikki menis hyvin... :)
 
Takaisin
Top