IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on huomenaamulla se nollaultra ja vähän jänskättää, et onkohan toi Synarela toiminut niin voimakkaasti kuin pitäis. Sivuoireet on olleet aika lievät ja kuukautisetkin alkoi ajallaan. Toivottavasti ei nyt tuu mitään sellaista infoo, mikä siirtäis hoitoa. :shifty:
 
Omaa napaa.. Mulla oli pas viime ke eli nyt ilmeisesti pp5. Aamulla sattui lugen laitto hiukan ja nyt sit tulee semmosta rusehtavaa vuotoa lutinusmömmön mukana. Onkohan merkki jostain? Vai oisko vaan ärtynyt siitä aamuisesta?
 
Toivottavasti Inkseri toi rusehtava vuoto liittyisi kiinnittymiseen, kun kuitenkin aikaisessa vaiheessa alkaa. Toivottavasti vuoto loppuu pian! Onko sinulla muuten mitään kipuilua nyt?

Minulle tehtiin PAS heinäkuussa ja tuolloin mulla alkoi lugejen läpi menkat 10pp. ihan punaiseksi sotkeutu luget, ei ollu mitään epäselvyyttä, että mitä on. Siihen päälle menkkakivut ja tiesi, että peli oli siinä.

Ja omaan napaan. Enhän minä voinut välttää kiusausta... kaapissa oli vielä yks ainoa puikkotesti ( onetest?) ja sen aamulla tein, enkä edes eka pissassa, mut sekin anto haaleen viivan. Mä oon niin epävarma, tää ei vaan tunnu todelliselta. Luultavasti oman mielenrauhani säilyttämiseksi tuun testaamaan joka päivä, että nuo viivat ei vaan mihinkään häviä.... Alkaa kuulostaa sen verran hysteeriselta omaan korvaankin, että se verikoe nyt vaan on pakko saaha torstaille, jotta saisi mielen rauhan.

Maleen
 
Onnittelut plussasta Maleen! :)

Täällä "kidutaan" oireissa.. Tää kuvotus ei vaan ota loppuakseen ja viime yö meni päänsäryssä mikä luultavasti johtui liiasta ruudun tuijottamisesta. Enää 4 yötä ekaan ultraan.. Ei jaksa edes jännittää kun on niiiiin puhkipoikki. Mitään uutta ei näihin päiviin mahdu ja luultavasti parempi niin. Tunnen vain että joku asukki masussa vetää mut ihan 6-0 :D

Mut hienoa kun tänne on meitä plussanneita kertynyt jo niin monia! Tsempit kaikille! <3
 
BlueBaby, niin tuttu tunne tuo, ettei jaksa ultraa edes jännittää kun on niin huono olo ja väsy :grin Mulla oli täysin sama tunne ennen varhaisultraa. Ekaa kertaa tänään jännitti, kun aamulla tuli tuhrua, mutta onneksi oli sovittuna ultrakin, että nytkö on toinen tai molemmat väsähtäneet, mutta siellä ne viuhtoi (varsinkin toinen) oli aika villinä❤

Helen 10+3
 
Seesam,
Mullakaan ei mitään muuta oiretta, ku menkat alko (VIHDOINKIN!!!) neljä päivää myöhässä :D Mä tuun sua päivän perässä, ku nollaultra olis ke. Tsemppiä!

Jopsukka, toivottavasti menkat alkaa pian ja ajallaan! Oli nimittäin piinalliset neljä päivää, ku omia ei alkanu kuulua! Mulla oli rinnat hellänä pari päivää, mut niin ne on usein menkkoja ennen, että en usko et suihkeesta johtu.

Tänään olen onnellinen veronmaksaja. :D Hain viikon Bemfolat apteekista hintaan 2,50€. Ilman maksukaton täyttymistä olis ollu noin 560€ ja siitä ehkä se peruskorvaus pois. Näissä tilanteissa, ku saa edes murto-osan verran maksamistaan veroista hyötyä, sitä on tyytyväinen Suomen systeemiin :)
 
Helen kiitos kaunis ihanasta viestistä! ❤ Upeaa kuulla että sinulla siellä jopa 2 viuhtojaa. :) Mulla siirrettiin "onneksi" vain 1 alkio, en tiedä miten olisin kestänyt tuplana tätä. :woot: :flower Mulla ollut aika kuluttava elämä nuorena kun joutui monet suuret surutkin kahlaamaan läpi, enkä muutenkaan mikään hirmuinen energiapakkaus ole, mutta vahva kuitenkin. :) Onhan tämä vaan niin ainutlaatuista ekaa kertaa kokea vaivoineen kaikkineen etten poiskaan vaihtaisi. :p Nyt viikkoja aluillaan 6+2, eli perässä tullaan! :happy:
 
Maleen, sama homma; pakko testailla jatkuvasti! Aamulla PC:llä hiukan tummempi kuin eilen mutta edelleenkään ei kovin vahva viiva. Aamupäivällä oli sitten pakko tehdä Clearbluen digillä; raskaana 1-2 näytti! [emoji4] Siltikään en usko ennen kuin saan syliin asti!
Helen, ihanaa miten oot jo noin hyvillä viikoilla ja kaksi vipeltäjää siellä! [emoji106][emoji4]
 
Helenillä siis tuplat ja noin hyvillä viikoilla jo. :-)
Odottiko joku muukin kaksosia?

Bluebaby: Kiitos onnitteluista!
Mulla on järkky etova olo myös, joka vahvistaa mun käsitystä raskaudesta, vaikka vielä tikkuun ei oo kunnon viivaa tullutkaan. Kun näin aikaisten testaa niin aina on vaara saaha tikkuun kiinnittymisyritys, joka ei välttämättä johda raskauteen. Nyt kuitenkin lauantaista asti noita viivoja on tullut, joten pieni toive siitä on ettei tää jäis pelkäksi yritykseksi....

MiuMau: juu minäkään en voi uskoa tätä ennen kun saan vauvan ( tai vauvat) syliini.

Nyt siis jännittelen päivän kerrallaan, josko se testiviiva tummenis.., jotta pääsis jännittämään ultraa, niin tietäs mitä siellä masussa oikein tapahtuu, onko niitä masuasukkeja yksi vai kaksi...

Niin ja sinällään kaksosten saaminen ei näin yli 10v. yrityksen jälkeen ja reilun kahden vuoden tehokkaiden hoitojen jälkeen oo paha asia ollenkaan. Eipähän tarttis miettiä näitä hoitoja enää, ku lapsille tulis sisarus samassa paketissa.:-)
( pakkasukkeleita kun meillä ei ole.)

Sitä paitsi itse oon myös kaksonen, mulla on kaksosisko (eikä olla identtiset).

Kyllähän se vaatis pieniä (suuria) muutoksia, kuten auton vaihtoo yms, mutta etukäteen ei kannata murehtia. :-)

Maleen
 
MW2B:
Oliko sulla niin, että sinä haet lääkkeistä korvaukset kelalta jälkikäteen? ( kuten me teemme)

Tuolloin maksukatto huomioidaan korvausta käsiteltäessä. Niillä jotka saa korvauksen suoraan apteekista maksukatto täyttyy kun lääkkeitä on ostanut reilulla 600eurolla ( tarkka summa ei muistissa)
Loppu vuoden kelan korvaukseen oikeutetut lääkkeet saa siten jatkossa 2.5euron omavastuulla.

Minulle kävi niin etten tiennyt, että tuo hakuaika jos hakee itse korvauksen niin on 6kk ja nyt yhdestä hoidosta jää lääkkeistä (jotka maksoi 1000e) korvaukset saamatta kokonaan, eikä niitä siten huomioida tuohon maksukattoonkaan. :-(

Maleen
 
MW2B: Maksukatto on tänä vuonna 605 egee ja jotain senttei päälle. Meille tuli viime ostoksista tuo täyteen, kun mulla on myös Kela-korvattava peruslääkityskin, ja jälkikäteen tulee ylimenevästä osasta palautus. Just tänään eli viikko apteekkireissun jälkeen tuli Kelan paperit postissa.
 
Koskeekohan maksukatto ym. lääkekorvaukset sillon jos lääkkeitä on käytetty solujen luovuttajalle? Kun kyseessähän ei oo luovuttajan sairauden hoito.. toisaalta siirtolääkkeethän (esim. zumenon) on halpoja ja luget taas ei kuulu kellään korvattaviin eli ei kasvata kattoakaan.
Tossa jotain tiivistelmää kelan sivulta, http://www.kela.fi/hedelmoityshoitojen-korvaaminen

En tiä itekään saanko mitään korvauksia mistään enää seuraavan/tän hoidon (eli 3. peräkkäisen tuloksettoman) jälkeen... hohhoijaa. Miksei tää ny vaan voinu onnistua jo siitä kevään hoidosta :BangHead :arghh: parhaimmillaan LA vois olla nyt 3 viikon päästä ja koko paska ois jo taakse jäänyttä elämää ja vois ilman hoitoressejä hyvillä mielin keskittyä vaan siihen mitä kaikkee on saanu..mutta kun ei niin ei. Eipä ois uskonu alkuvuodesta vielä että samassa pisteessä jumittaa loppuvuodestakin. No nyt se usko koko hommaan on tippunu jonnekin 10-osaan tän vuoden kuluessa.
 
Muokattu viimeksi:
kookos, mun mielestä Kela ei tue munasolun luovuttajan "mitään", siksi hinta on helposti tuplat, mitä omilla soluilla yksityisellä. Itselleen voi hakea jotain lääkärikäynneistä.
Helen, ihania kuulumisia sinulla, pienet vipeltää siellä :)
 
Kookos, muakin harmittaa ajatella vuosi taaksepäin: samassa pisteessä ollaan. Vuosi sitten olis tuntunut tosi pahalta, jos olis tiennyt ettei vuoteen tuu mitään tulosta. Toivottavasti vuoden päästä tilanteeseen on tullut muutosta. Ainakin siinä toivossa jaksaa tätä taivalta mennä eteenpäin :shy:
 
Hei kaikkille.Torstaina on munun laparoskopi.Olen noin jo rauhallinen.Tiedän,että ei tarvi pelätä,koska ei ole hyvää.Minulla on kysymys.Huomenna minun pitää antaa veri koe eli 2 päivä ennen leikausta ,mutta en ymmärsin mitä on?.Kun olin 31.10 antoin paljon silloin AMH oli ja vielä muuttama kokeet,mutta huomiseksi en tie mitä on?Tsempia kaikille
 
Takaisin
Top