IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kommentoinpas tuota pistämistä. Meillä mies joutuu pistämään diabeteksen takia.

Niin totes, että kun olet pistämässä, jos se ensimmäinen nahan rikkominen tuntuu siirrä muutama milli. Jos et siirrä, niin sattuu, tulee verta ja mustelma. Muuten noudatin, mutta itsepäisenä en yhdellä kertaa ja kävi just kuten "ennusti".

Ja tosiaan mäntä pohjassa neula pois.
 
Mulle ei ihan pätenyt toi :D Oikealle puolelle mahaa sattui aina ja tuli pieni veritippa, ei yhtään mustelmaa. Vasemalle ei taas sattunut kertaakaan, mutta mustelmia tuli pari.
 
Kaakao ja Mustikk4, miten siirrot meni? :)

Minä taidan huomenna hakea loput puregonit ja synarelat kaappiin, ettei tarvi nyt festariviikonloppuna apteekkiin kiirehtiä ja niitä miettiä. Tulee väkisin puregoniin parin tunnin heitto pisto-aikaan, ennenku kotia ehtii vikojen bändien jälkeen. En usko haittaavan :)

Hileinen 2 vrk. Puregonia munafarmilla
 
Hih, onpas Larissan biologi ollut taitava laskemaan :grin Mutta hienoa että 3 saatte pakkaseen! Ei mennyt ihan kuitenkaan hukkaan eka ivf-kierto vaikka olikin aika monta mutkaa matkassa!

Mahtavaa Ninukki että pääsette heti "laittamaan uutta matoa koukkuun" :)

Onpas monella ollut tunteet pinnassa lääkitysten kanssa. Mulla ei (tietääkseni, pitäis varmaan kysyä mieheltä) ole ollut mitään yliherkkyyttä havaittavissa. Sen sijaan ummettaa samalla tavalla kuin raskaana ollessa.

Kävipä Birita kurjasti tuon lääkekynän kanssa. Harmittais kyllä vietävästi jos menis noin lääkettä hukkaan, kun näihin lääkkeisiin saa muutenkina rahaa uppoamaan ihan mukavasti...

Hileisen munafarmille hyviä kasvuja!

Olitte jutelleet ruokavalioasioista. Mulla oli myös ylipainoa pudotettavana. Aika mukavasti aina saan painon rauhalliseen laskuun, kun jätän herkuttelut pois. Olen vaan sen suhteen tosi ehdoton. Jos tulee pienikin repsahdus niin sitten on taas tosi vaikea palata herkuttomuuteen. Voin kuvitella miltä tupakan lopettaminen tuntuu, jos on samanlainen riippuvuus. Ja mulle pahimmat herkut on niitä suolaisia, juustot ym. sellaiset... oivoi! Jos raskaaksi tässä päädyn, niin sitten alkaa ruokaremontti. Esikoisen odotusaikana diagnosoitiin raskausdiabetes joka pysyi kyllä täydellisesti kurissa ruokavaliolla, mutta jos kakkonen saa joskus alkunsa niin päätin aloittaa sen ruokavalion noudattamisen ihan alusta asti.

Ja kiitos kaikille jotka toivottelitte onnea tähän päivään, hienosti meni! Aivan huippufiiliksellä täällä! Meidän 11 munasolusta 7 oli hedelmöittynyt ja kaikki lähteneet jakautumaan. Yksi huippuyksilö siirrettiin ja 6 saatiin pakkaseen kolmessa erässä eli kahden alkion pompseina. Todella huojentunut ja helpottunut olo. Eivät nyt mulla kuulemma kahta siirrä, kun on kaksi raskautta taustalla aiemminkin, niin ei pitäisi sen kiinnittymisen olla ongelma ja ennuste on niin hyvä. Varmaankin riski olisi kohtuu iso sille, että molemmat tarttuisi. Ehkä sitten jatkossa tulee kaksikin siirrettyä, jos molemmat kestää sulatuksen... Nyt täällä sitten koitan tsempata meidän solurypästä, että älyää ottaa tiukasti kiinni. Kyllä tuo esikoinen olisi jo niin sisaruksen tarpeessa.
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, munasoluja 25kpl => 17hedelmöittyi, testi 2.6.
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, pas 31.5.
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio 6.6.
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, testi 23.6.
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS heinä/elokuu
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24
Birita, lyhyt kaava, punktio vk 24
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Ninukki, pas, kesäkuu
Hopsan, ICSI elo/syyskuu
 
VF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS heinä/elokuu
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, pas 31.5.
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio 6.6.
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, testi 23.6.
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS heinä/elokuu
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24
Birita, lyhyt kaava, punktio vk 24
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Ninukki, pas, kesäkuu
Hopsan, ICSI elo/syyskuu
 
Kaakao, jes nyt vaan onnea matkaan! Ja hyvin saitte huuruneniä pakkaseen :)

Juntturan kanssa meillä onkin pas samoihin aikoihin :)
 
Hienoa Kaakao!! Onnea matkaan :)
Ruokavaliosta huutelen, että taas alkoi tiukka kuri: paastosokeri on koholla! Eli tämä liikuntahullu laiheliini sai sitte Radi-diagnoosin. Mä olin vähän höllännyt, mutta ei saa höllätä. Juuri nyt masentaa, että totisesti ei oo kroppaa luotu siunattuun tilaan. No, ei se auta kun yrittää itsensä taas kerätä ja omat eväät pakata (juhannushäihin)
Katjusha rv. 17+0
 
Oon viettänyt hiljaiseloa muutaman päivän, käyny kyllä lukemassa, mutta muka niin kiire ollut aina ettei oo ehtiny mitään kommentoimaan. Nytkin vain hetki aikaa... joten pikakommentoinniksi menee!

Larissa ihanaa että kolme hedelmöittyi. Eiköhän joku selviä sulatuksesta :) Sanoivatko olivatko hyviä alkoita? Ja juu, meillä ihan samoihin aikoihin tulossa PAS. Meillä riippuu näiden kiertojen pituudesta meneekö heinäkuun lopulle vai elokuulle.

Kaakao ihan huippu-uutisia! :) Mulla tuli kans sellanen olo että jos raskauksia on jossain vaiheessa alkanut niin ei siirretä helpolla kahta alkiota. Mulla siis 16 v. tyttö, yks keskenmeno ja tuosta ekasta ivf:stä kemiallinen, joten yksi kerrallaan siirretään meillekin. Toivottavasti teillä sinnikäs pienokainen kyydissä niin ette edes tarvitse noita pakkaseen saatuja alkioita!

Hileiselle tsemppiä pistelyihin, äkkiä niihin tottuu.

Birita, voi harmi miten käynyt, rahaakin menee nyt ihan hukkaan. Teillä ei varmaankaan vielä lääkekatto täynnä?

Ninukki ihan mahtavaa että pääsette heti yrittämään uudestaan. Ite salaa kans toivoin että olis heti yritetty uudestaan, mutta sitten mietin että mulla ei oo ollu ihan täysin luomukiertoa yli vuoteen, joten olin sitten lääkärin kanssa loppuviimein samaa mieltä että otetaan tähän väliin yksi tai kaksi välikiertoa.

Voi harmi Katjusha tuosta Radista :(

Junttura kp9, oma napa: on tosi tylsää, ei mitään jännitettävää. Onneksi voi elää teidän mukana :)
 
Kyllä on salakavala tuo radi. Mulla oli itsellä vain yksi arvo normaalin ylärajalla, ei edes yli (jompi kumpi niistä sokerilitkun juomisen jälkeen otetuista) mutta niin vaan tuli diagnoosi, ja tosiaan kotimittauksissa kaikki arvot ihan priimaa kun ruokavaliosta piti huolen. Samaistun kyllä Katjusha tuohon masisoloon. Itse ruoskin itseäni sen radidiagnoosin jälkeen monta päivää, että kuinka voin olla niin tyhmä että aiheutan syntymättömälle vauvalleni tällaisen riskin ja turhaa harmia vain siksi, että on niin huono itsekuri ja olen tällainen plösö. No onneksi vauva kasvoi normaalisti, ei tullut mitään radin komplikaatioita ja ruokavalio tosiaan piti sokerit kurissa. Ne itsesyytöksetkin sitten laantui. Sinun kohdalla tietenkin eri tilanne, kun et edes ole tämmöinen ylipainoinen herkuttelija :grin
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS heinä/elokuu
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, pas 31.5.
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio 6.6.-> soluja 3, 1 hedelmöittyi, testi 23.6
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, testi 23.6.
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS heinä/elokuu
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24
Birita, lyhyt kaava, punktio vk 24
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Ninukki, pas, kesäkuu
Hopsan, ICSI elo/syyskuu
 
Siirto onnistui. <3 Kolmesta solusta oli yksi hedelmöittynyt, kaksi muuta ei ollut kypsiä. Yksi hyvä alkio saatiin. :) Siirto ei onneksi sattunut yhtään. Lääkäri lohdutteli, että yksikin alkio voi riittää. Ja niinhän se on, eihän sitä tiedä. :) Vähän semmonen olo kuitenkin on, et noinkohan tässä voitais viimein onnistua. Ihan lottovoittohan se olis, jos toi yksi ainokainen tarraisi kiinni. Vähän hassulta kyllä tuntuu ajatella, että tuolla se meidän pieni vauvan alku on nyt mun mahassa. <3

Meillä on Kaakao sitten sama testipäivä. :)
 
Tulipa mieleen, että nyt kun meitä on useampi menossa PAS:iin niin oletteko ajatelleet valmistautua siihen jotenkin? Oisko Katjushalla hyviä vinkkejä? :) Akupunktiota olet ainakin suositellut, mutta sitä ei ole ihan lähistöllä saatavilla.

Mie ajattelin yrittää pitää kiinni tästä endo-ruokavaliosta koko kesän, mutta kahvin kanssa olen jo lipsunut :D Eli siirryn taas kofeiinittomaan kahviin/teehen pari viikkoa ennen pas:ia. Samalla ajattelin aloittaa myös valmistamaan kohtua siirtoon (kun ivf:ssä limakalvo rapistui ennen aikojaan) eli vehnänalkioöljy, greippimehu, vadelmanlehtitee ja masun lämmittely jyvähaudetyynyllä tulevat kehiin heinäkuun puolella, ne kun ovat mulla ennenkin auttaneet limikseen (ultrassa ihan todettu). Mama-vitskut on mukana koko ajan ja tietty yritän pitää mielen ja kropan rentona, syön paljon kasviksia ja marjoja jne
 
Larissa, perussetti ananakset ja villasukat :) Mä kävin kasvohoidossa ja hierotutin jalkojani aviomiehellä. Rento mieli on varmasti paras lähtökohta. Tyytyväisenä toivotella pientä tervetulleeksi.
Nuo marjat, kasvikset ja hedelmät yms ruoat, jotka sisältävät antioksidantteja ja vähentävät tulehdusta kehossa on varmasti myös todella hyvä juttu!
 
Katjusha, juu villasukat, ananasta ja viiniä toki sitten siirron jälkeen ;) Mietin vaan, että miten kehoa valmistaisi ennen siirtoa... :)
 
Larissa, keinot millä voit kohdun vastaanottavaisuutta lisätä, mitä semmoista vois olla niin säännöllinen kohtuullisesti kuormittava liikunta ja just nää ruokavaliojutut, joita jo noudatat. Mentaaliharjoitukset ja visualisointi. Vähän niinku maratonille lähtis, reitin läpikäynti mielikuvissa :)!!
 
Niin täytyy toivoa Larissa. :) :)

Mä oon miettiny, että auttaiskohan tuo punaviini oikeesti siihen kiinnittymiseen? En oo yhtään viini-ihmisiä, mutta joskus join pari lasia viiniä oviksen aikoihin, kun luomusti vielä yritettiin. Oon muutenkin kokeillut kaikenmaailman poppaskonstit tässä epätoivoissani yritysaikana, että sitten jossain vaiheessa luovuin kaikista, kun ei mikään toiminu. Ainoastaan noi mammavitskut on jääneet.
Huomenna on siskon ja sen miehen tuparit. Oon tässä miettiny, että mitähän ihmettä siellä sanon, että en juo. En halua mitään "jaa ootkos raskaana" kysymyksiä kuulla. Toisaalta jos joisin vaikka lasin kaksi punaviiniä oikeen hitaasti niin huomaiskohan kukaan mitään. :grin Ei kai se alkoholimäärä tekisi huonoa alkiolle?
Osaako joku muuten sanoa, et kun siirto oli siis eilen niin koskahan alkio kiinnittyy jos on kiinnittyäkseen?
 
Katjusha, nuo keinot on onneksi olleet tähänkin asti käytössä :) koira, sali, kasvimaa ja työt hoitaa liikuntapuolen :) mielikuvaharjoituksia tein ennen punktiota, jotta liian pienet solut ja limis kasvaisivat :D en tiedä auttoiko mutta mieltä ainakin rauhoitti ;)

Mustikk4, jos et ole räkäkännejä vetämässä niin alkoholista ei tossa vaiheessa pitäisi olla mitään haittaa. Uskon, että sulle voisi olla jopa hyvä ottaa lasillinen tai pari rentoutumisen kannalta ;) miten pitkä viljely sulla oli? Alkio mun ymmärtääkseni aloittaa kiinnittymisen noin 5-7 pv:n ikäisenä ja juuri silloin "suositellaan" punaviiniä jotta kohdun verenkierto vilkastuisi
 
Takaisin
Top