IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea plussanneille ja voimia negastelijoille. Pitkiä hermoja kaikille!

Omaa napaa:
Raivostuttavaa. Menkat ei vaan ala. Kp30 tänään. Suprecuria mennyt 10 päivää. Pitää vissiin aamulla varalta tehä raskaustesti, vaikka en kyllä hengitystä pidättele sen suhteen. Mut varalta. Tänään ei edes ole ollut menkkajomoja alamahalla. Rinnat hellänä. Kyllä kai se sikiöki on jo vaurioitunu tosta lääkkeestä, JOS siellä ihme sattuis testissä näkymään.

En kyllä ymmärrä yhtään, miks tää kierto on näin outo! Joo, on joskus ollu, ehkä pari kertaa elämäni aikana, tällanen 30pv kierto. Mut miks just nyt?!?! Kaikki asiat pitäis olla paremmin, ku aiemmin. Ei oo niin kovaa ressiä, ku joskus on ollu. En älyä! Olis vaan ollu se tuttu ja turvallinen, melkein kellonajalleenki, 28pvää! Raivostuttavaa! :(
 
JuupasJaapas Mul ei oo ollu piikittelyä inseminaatioissa. Yksityisellä piti parissa kierrossa laitta irroituspiikki ja sen kävin äitipuolella laitatuttamassa kun en kans oo pukkien fani :| nyt varmaan saa kans mies laittaa piikit ja iteki pelkään sitä punktioo pitää varmaa kans kysellä rauhottavista :) On kyl tosi kiva jännäillä tätä yhdessä :)

Seesam tsemppiä :)

MiuMau onnea ja toivotaan että viiva lähtee vahvistumaan :)

Maleen on siellä viiva! Onnea ja toivotaan että viiva lähtee vahvistumaan :)

Katjusha tsemppiä valmistautumiseen ja toivotaan että pian pääsette alkuun taas :)

Vastavirrassa hyvä että vuoto loppui, on varmasti tosi ahdistavia tilanteita, paljon paljon tsemppiä ja pitkää pinnaa sinne :)

Jopsukka
 
Vastavirrassa: Toivotaan että vuoto loppuu kokonaan ja kaikki on kunnossa ja saat viettää loppuraskauden rauhassa ilman vuotoja.

MiuMau näin tehdään, jännätään yhdessä ja toivotaan molemmille viivoihin vahvistusta. :-)

Kiitos Katjusha!
Meidänkään klinikalla ei ole käytäntönä testata verikokeella raskautta, vaan luottavat kotitesteihin. Minä ajattelin hysteerikkona pyytää terveyskeskuksesta lähetteen heti maanantaina verikokeseen, mikäli viivat testeissä vahvenee..
Jos saan lähetteen, niin keskiviikoksi varaan vasta ajan.
Maleen
 
Maleen mulla verikokeet on ollut aina se joka kertoo miten on asian laita oikeesti. Kahtena edellisenä kertana plussa oli mutta hcg arvo matala joten tiesin ettei kaikki kunnossa. Hch arvon vuoksi myös KU todettiin hyvin varhain joten selvisin siitä aika "pienin" seurauksin. Tässä vikassa hcg oli tosi hyvä joten tiesin että asiat paremmin kun viimeksi. Ehdottomasti kannatan hcg arvon ottamista.
 
Ja mulla se on otettu aina 11 pvää siirrosta ja jotta olisi kaikki hyvin niin sen pitäisi sinä päivänä olla yli 68. Siirretyn alkion ikä myös vaikuttaa. Tietysti hoitopaikkojen mitta-arvoissa ja tavoissa esim mikä päivä otetaan , voi olla eroja.
 
Maleen ja MiuMau, vahvistusta viivoillenne!!

Vastavirrassa, varmaan on harmitonta vuotoa. Näissä hoidoissa sellaista on ymmärtääkseni enemmän. Rauhaisaa ja luottavaista oloa!
 
Blanca: Minä ajattelin pyytää, että varmistettas verikokeilla tuo raskaus, mikäli testit ei muutu negoiksi. Jos ei terveyskeskuksen kautta onnistu, niin kyllähän ne tuolla meän klinikallakin niitä ottaa, tiiä sit hinnasta.

Kiitos Juupasjaapas onnitteluista!
Mä tiiän valmiiksi, että mikäli tää mun plussa vahvistuu, niin koko raskaus tulee olemaan pelkoa ja panikoimista, mutta jospa siitä silti jollain tasolla pystyis nauttimaankin. Tämä sama kokemus on varmasti täällä meillä kaikilla, uskoisin.
Maleen
 
Itse en ole käynyt mitattamassa hcg-arvoa. Ajattelin, että digitesti maksaa 15 € ja labra varmasti enemmän. Sain testipäivänä luvuksi raskaana 2-3. Testin alaraja sille on 200. Eli kunnossa oli ainakin siinä kohtaa. Kuitenkin tiedän, että mikään ei ole varmaa ennen kuin on vauva sylissä :sad001:)

Onnea Maleen sinulle! Kiva, että meitä on nyt monta lähiaikoina plussannutta. Milloin Maleen ja MiuMau teillä on viralliset testipäivät?

Onko teillä plussanneilla mitään oireita. Itselläni ei ole ja se huolestuttaa...
 
Muokattu viimeksi:
Rankkisankkis totta en muistanut tuota digitestiä. Kuulostaa hyvältä sulla! Jes! Labra on meillä maksanut 52e että onhan se enempi kuin tuo digi. En muista että testausaikana mullakaan olisi ollut mitään kummempia oireita. Tuli myöhemmin.
Nyt on paljon plussanneita! Jee!
 
Ajattelin tehdä digin vielä ensi viikolla, viikko plussauksesta. Oletan, että sen pitäisi silloin näyttää jo 3+, jotta kaikki olisi kuten kuuluu. Sen alaraja on 20 000. On tämä yhtä testailua :p:grin
 
Rankkisankkis, harvemmin raskausoireet alkaa heti. Mulla meni ainakin muutama viikko plussauksesta (en muista ihan tarkkaan), että alkoi olla väsynyt ja etova olo.
 
Rankkisankkis: Kiitos onnitteluista!

Minulla on virallinen testipäivä 23.11
Minulla on oireina ollut tissikipu, etova olo ajoittain, palelu ja välillä kuumuus, "herkkyys" =itken elokuvaa katsoessani vähäkään herkistelykohtauksissa, mitä yleensä en tee.
Edelleen munasarjojen kohdilla välillä juilii.
En tiiä kumpaan nää liittyy raskauteen vai lugesteroneihin. Osa oireista on nyt kuitenkin sellaisia, että aiemmissa epäonnistuneissa hoitokierroissa niitä ei ole ollut.

Maleen
 
Mulle sanottiin Taysissa ohjeeksi, että kahden viikon päästä siirrosta testi, eli 27.11 olisi virallinen testipäivä. Näköjään ei lääkärin mielestä merkitystä siirretyn alkion iällä...
Oireina mulla on ärtyisyys, palelu ja kohtua on jomotellut jo monta päivää. Ja tissit hiukan arat. Mutta, samoja oireita on tullu Lugeista ennenkin ja muutenkin ennen menkkoja on aina monenmoista oiretta. Tuo kohdun jomottelu on kyllä erilaista kuin yleensä...
 
liljatar Tuntuu olevan enempi sääntö kun poikkeus että vuoto viivästyy aina joitain päiviä pitkässä kaavassa...niin on mullakin käyny joka kerta ja pelkään että nytkin koko hoito jää tältä vuodelta. Suunnilleen viikon viivästysvara ois.
En oo kuullukaan ennen et piikit vois kuitenkin alottaa ilmankin vuotoo? Perusteltiinko sitä jotenkin, missä tilanteessa niin vois tehdä? Tuntuu oudolta jos se vanha limakalvo ja mahdollinen edelleen toimiva keltarauhanen ei mitenkään haittaa follien kasvatuksia :o No ei tuolla klinikalla kuitenkaan moiseen suostuttas vaikka yrittäsin.. ja toisaalta itteekin ehkä vähän arveluttais alottaa ikäänkun uutta kiertoo siihen päällekkäin vaikkei vanhakaan vielä ois tavallaan loppunu..

Onnea viime aikojen plussista! Erityisesti ilahduttaa omanikästen onnistumiset pitkän ja kivisen hoitotaipaleen jälkeen :)
Mulla myös juurikin noi PC:t eli Pregcheckit on ollu jo pitkään ne luottotestit ja näyttäny ensimmäisenä aavistukset plussista. Pp5 ja 6 tuli "roskishaamut" blastoista ja selkeetä tummumista normihailusta ovistikuissa. Vasta pp7 sellasta selvästi näkyvää hailua viivaa r-testissä mitä edellis sivun kuvissa.
 
Kiitos kookos onnitteluista!

Hullu kuu tietyllä tavalla oon ton testaamisen kanssa, nii tuli tällekki päivää tehtyä tuo pc testi ja samanlainen hailura siihen piirty.

Mulla ei oo enää noita testejä, joten tiistaille menee seuraava testaaminen. Ellen sitten eksy markettiin raskaustestiostoksille ennen sitä.
Viikkonäytöllä olevan testin ajattelin säästää viralliseen testipäivään.

Maleen
 
Kookos,
Piti ihan tarkistaa, et mitä oon kirjotellu :D Sieltä siis puuttu se, et hoitajan ajatuksena just toi, et kierto on myöhässä ja vuodon pitäis tulla ennen piikityksen aloitusta, jos suihkuttelu siis jatkuu.

Tosin googlailin tässä aamulla ja jotain vanhoja ketjuja löysin ja siellä oli jolleki aloitettu piikitys ilman vuotoa. Tämän henkilön hoidon tulos ollut huonompi kuin aiemmassa IVFssä ja miettikin siinä, et olisko johtunu vuodottomuudesta.

Vois kyllä kaivella kevään suihkuttelun aloituksen ja menkkojen alkamisen kalenterista, et miten sillon meni. En kyllä muista, et näin paljoa olis ainakaan venyny :(

Edit:
Näin se ihmisen muisti on lyhyt. Keväällä alko menkat ”eilen” eli 10. suihkepäivänä ja 31. kiertopäivänä. Tänään on ”vasta” kp 30 tätä kiertoa, et kaippa tässä toiveita niihin menkkoihin on :D
 
Muokattu viimeksi:
Vastavirrassa: Olisko näillä paikkeilla ollut sulla normikierrossa kuukautiset? Mulla tuli parina kuukautena plussauksesta pientä vuotoa nimenomaan niihin aikoihin, kun olisi vanhan kierron mukaan pitänyt olla kuukautiset. Vuodot aina säikäyttää, mutta ei aina tarkoita, että jotain on huonosti. Tsemppiä sulle!

Onnea plussailijoille!
 
Täällä viikko suihkutteluja takana ja ikinä en oo näin odottavaisena niitä kuukautisia odottanut :D kalenterin mukaan pitäisi alkaa alkuviikosta mutta saa nähdä miten käy :|

Onko kellään tullu synarelasta tissit kipeeksi? :D

Jopsukka
 
Takaisin
Top