Tosiaan mielenkiintoista keskustelua hoidoista. Tässä matkan varrella on tullut huomattua, että eri paikoissa on tosi erilaisia käytäntöjä, siis sillä perusteella, mitä on lukenut ja jutellut ihmisten kanssa hoidoista. Ja saman polin sisälläkin eri lääkärien näkemykset poikkeavat toisistaan,
Mulla oli siis eka ivf, julkisella, ja se tehtiin lyhyellä kaavalla. Lääkäri kysyi mun mielipidettä, kumman haluaisin! Se on varmaan melko poikkeuksellista. Ite pelkäsin hormonitasojen lamaamisen aiheuttamia mielialamuutoksia, ja toisaalta AMH:n mukaan ja ohuesta limakalvosta päätellen munasarjat on jo vähän laiskat, joten ajattelin, ettei niitä kantsi liikaa lamata. Lekurille sopi lyhyt kaava ja oon ite aivan tyytyväinen. Tosin siirrossa se jo puhui, että jos ei tämä onnistu, niin voisi kokeilla sitä pitkääkin, jos se tuottaisi enemmän soluja. Koskaanhan ei kokeilematta voi tietää.
Mutta toivottavasti ei tarttis lähteä sinne toiselle kierrokselle asti. En kyllä tiedä, jaksaisinko edes.
Oliko täällä Heitsun lisäksi muuten muita, joilla on ollut luomuna/insseissä ongelmia limakalvon paksuuden suhteen? Onko hoidoissa onnistuttu saamaan hyvä limakalvo? Mua hirvittää, miten se saatais tarpeeksi paksuksi pas-siirrossa, kun mulla on esim. ollut yhdessä ultrassa (luomuyrityskierto) kp 21 limakalvo vain 6 mm... Nyt oli 4 mm ivf-kierrossa ultrassa kp 7, siirtopäivästä en tiedä, koska sitä ei oo merkattu mihinkään.
Mulla ei pitäis olla erityistä syytä, kaavintaan en oo joutunut vaan kaikki keskenmenot on hoidettu lääkkeellisinä.
Testasin tänään ensimmäisen negan... vasta pp 8, mutta ihme on, jos muuttuu tosta mihinkään.