IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ilmoitanko jo tänään ivf-hoitajalle että hoito taas epäonnistui? Yksi alkio on pakkasessa ja jotenkin se ei yhtään lohduta tällä hetkellä..miks elämän pitää olla niin epäreilua?? :(
 
Aitoomaitseni, olen pahoillani :( Mikä sulle oli annettu viralliseksi testipäiväksi, joko tämä oli se? Jos ei ollut, itse odottaisin vielä sinne saakka ja testaisin vielä, ennen kuin ilmoittaisin hoitajalle. Voimia synkkiin fiiliksiin.

Maleen, ikävää, että kaksi kaveria ei jaksaneet, mutta pidän peukut ja varpaat pystyssä siirrettyjen puolesta :) Samoin Miumaun siirron puolesta!

Tsempit hoitokiertoa aloitteleville ja Rankkisankkikselle toivon plussan vahvistumista!

Mua niin tuskastuttaa odotella ajan kuluvan. Nyt on siirrosta kuus päivää. Kaksipäiväinen siirrettiin. Ennen torstaita ei kannata testata edes sitä ensimmäistä varovaista, "alustavaa" testiä. Nyt sitten vielä tuli päälle pientä flunssaa, enkä oikein uskaltaisi syödä lääkkeitä, kun ei tiedä, onko raskaana.. panadolia olen ottanut, mutta lääkitsisin itseäni kyllä tujummin, jos tietäisin tilanteen. Haluaisin uskoa olevani raskaana, mutta en oikeasti jaksa uskoa.
 
Voi itku Aitoomaitseni! ❤ Mutta älä luovuta. Mäkin olin jo kaikkien yli 15 vuoden yritysten jälkeen varma etten koskaan saisi sitä ensimmäistäkään plussaa testiin, mutta nyt on näin käynyt. Ivf voi onnistua tai sitten ei. Nää on vaan faktoja mille ei mitään mahda, ikävä kyllä. :sad001 Mutta kuten sanoin, toivo elää edelleen. Voimia! :Heartpink

Maleen hirmusti tsemppiä jotta siellä 'edes' yksi nappaisi kiinni. :Heartred

Ei tässä tiedä miten itsellekään käy kun vielä 10 pv varhaisultraan.. o_O

Tsempit kaikille eri vaiheisiin!
 
Mulla tänään pp12 ja pp14 on virallinen testipäivä. Vuoto on outoa..ei niinkuin verta mutta jotain rusehtavaa..uskon että menkat tekee tuloaan. Alavatsa kipeä ja päätä särkee muuten ei mitään oireita. Olen kyllä jo luopunut toivosta ja vaikka kuinka pessimisti olen niin silti pettymys on suuri..kun niin toivoo lasta jota ei vaan kuuluu ja kaikki muut raskautuu tässä vierellä niin tuntuu että elämä on epäreilua..anteeksi synkistelyni mutta ei ole oikein muutakaan minne purkas tätä surua.
 
Suvetar
Sinäkin oot sit samoihin aikoihin piinailemassa, jos oikein laskin, niin kaks päivää mua edellä.
Mun virallinen testipäivä on 23.11
Mites muilla?

Maleen
 
Hei mun on pakko kysyä tosta lyhyestä ja pitkästä kaavasta. Jos miehessä on ongelma tehdäänkö hoito mulle lyhyellä kaavalla? vai onko sillä mitään merkitystä?

Heitsu: Jep. Eiköhän se ulkopaikkakuntalaisuus vaikuta. Niinkun Katjusha sanoi niin odottelu moneen paikkaan vitkastuttaa tätä tietä hoitoihin aikalailla. Olen jo miettinyt yksityisen palveluita, mutta mutta..
 
Rankkisankkis jee toivotaan että viiva lähtee vahvistumaan :)

Aitomaitseeni pahoittelut :(

Maleen hurjasti tsemppiä näiden kahden siirretyn kanssa, toivottavasti tarraavat lujaa kiinni<3

Suvetar tsemppiä piinaan ja toivottavasti flunssa lähtee helpottamaan päin :/

Inkseri tsemppiä :)

Wau onpas meitä iso porukka suht samaa matkaa menossa hoidoissa, mutta hyvä vaan niin tukea on sitäki enemmän<3

3päivää sumutteluja takana :)

Paljon ++++ toivon koko ketjuun<3

Jopsukka
 
Herukka
Julkisella puolella suosivat aikataulutuksesta johtuen noita pitkän kaavan hoitoja. Myös yksityisellä tuntuvat suosivan pitkää kaavaa. Jos miehessä vika, niin periaatteessa on ihan sama kummalla kaavalla mennään. Itelle lyhyet kaavat sopineet paremmin, kaks tehty myös pidemmällä kaavalla. Pidemmällä kaavalla oma hormonituotanto nollataan ensin kokonaan ja sitten piikeillä aletaan kasvattamaan munasoluja...
Mulla tuli aivan hirveet sivuvaikutukset synarelasta ( nenäsumute) vaihdevuosioireet, hikoilua, kuumia aaltoja, pääkipu ja hiusten lähtö.
Lyhyessä kaavassa mennään oman kierron mukaan. Munasolujen kasvatus aloitetaan piikein yleensä 2.kiertopäivänä. Voi olla hoitopaikkakohtaisia eroja.

Tässä näin pääpiirteittäin erot.

Tsemppii kaikille! Ja ++++++ odotellessa!

Mä pistin kans tänään gonalpeptylin

Maleen
 
Maleen: kiitos vastauksesta. :) Tuo lyhyt kaava sopisi hyvin minulle, kun omassa hormoonituotannossa ei ole mitään ongelmaa. Saa nähdä mihin laittavat kun joskus sinne asti päästään..
 
Mä olin myös ennen hoitoja ihan varma että julkisella tarjotaan aina pitkää kaavaa, mutta ei. Meille ei Taysissa kertaakaan suunniteltu tai suositeltu pitkää kaavaa. Sanottiin vaan että lyhyellä kaavalla mennään kun löytyy oma säännöllinen kierto, jota ei lähdetä sotkemaan pitkällä kaavalla. Se on tavallaan hyvä puoli siinä jos oma säännöllinen kierto on, mutta sitten taas pakastesiirrotkin halutaan aina tehdä luonnolliseen kiertoon ja sehän on sitten arpapeliä että osuuko viikonlopulle.. Meille onneksi sitten sanottiin kyllä myös ettei hakata päätä aeinään määräänsä enempää vaan jos menee 2-3 kiertoa ohi huonon ajotuksen vuoksi niin sitten lääkkeellinen pas.
 
Vastavirrassa: joo niin munkin järki sanoisi, että niin tehtäisiin. Saa nähdä! Ahdistaa kovasti tää pitkä jonottaminen ja onkin ollut nyt sellainen fiilis, että pitäisikö vaan luovuttaa, totutella ajatukseen, että kaksin tätä elämää kuljetaan :’(

onko luonnollisessa kierrossa ollut kuitenkin lääkkeitä tukena?
 
Herukka jos pas tehdään luonnolliseen kiertoon niin ultrataan kp 9-11, sitten testataan ovista kotona polin ohjeiden mukaan ja plussasta soitto polille. Siirtopäivä määräytyy alkion iän mukaan ja sitten siirrosta tai jossain jo pari pv ennen sitä, aloitetaan tukilääkitys. Mulla se oli aina lugesteron, eli sen on tarkoitus vahvistaa keltarauhasen toimintaa ja auttaa alkioo kiinnittyyn ja kehittyyn.
 
Kissankulta, oliko ultrassa kaikki niinku pitää? :)

Mulla on menossa 7.päivä sumutteluja. Alamahalla juilii, eli jospa ne menkat alkais tänään (kp27), tai viimestään huomenna, et ehtisivät loppua ennen ens keskiviikon ultraa! Oireita ei kyllä juurikaan Suprecurista ole, limakalvoja kuivaa (onneksi voide auttaa) ja välillä päässä outoa tunnetta, mut ei sellasta pääkipua mitä oli viimeksi..

Pitkä/lyhyt kaava.. Mulla on ollu säännöllinen kierto eikä ole lyhyttä tarjottu, eli olisko tääki nyt sit hoitopaikkakohtanen juttu et mitä tykkäävät käyttää. Kun joku mainihti, et olis säännöllisen kierron vuoksi lyhyt kaava. :)
 
Takaisin
Top