IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi mäkin haluan nähdä haamulaisia täällä!
Vastavirrassa, meillä oli aikanaan hyvä keskustelu, että miten suhtaudutaan biologisesta vanhemmuudesta luopumiseen jne., miten parina tätä donor-asiaa käsitellään, mitä pelkoja lapsettomuus on herättänyt ja sen sellaista. Me ollaan selvitty ilman muuta psykologista ammattiapua, mutta vois olla, että joku pari ei selviäis. Tässä vieläkin sitä prosessoi. Vielähän me ei olla tytölle ”kerrottu” sen ihmeemmin, mutta olen miettinyt, mitä kautta sitten kerrotaan.
Tyttö pian 1 v.
 
Onko rauhotava lääket ennen laparoskopia?Annatko lääkäri ihan ennen ? Toimiko tämä lääke,olenko vähän rauhallinen mitä mietitte?
 
Muokattu viimeksi:
Siis huh et jollaki asiat jonosta ivfää menny nopeesti!
Meijät laitettii heinäkuussa jonoon, tammikuussa oli se ivf-käynti. Maaliskuulle piti olla punktio mut toteutu sit vasta toukokuussa. Millon mitäki ja mun kierto lli tyhmästi loppukuusta et vaikka alko 28. vaikka helmikuuta niin sanottii että vasta maaliskuun menkoista ilmoitus hoitoihin..
 
Sofiask, et oo ainut, joka kauan odotti. Meidän saama ensiaika hedelmällisyyspolille oli 6 kk päässä (08/2008), ja sit ku se ei työn puolesta käynyt, niin 3 kk eteenpäin sitten. En edes muista, milloin Ivfäily alkoi, varmaan 2010 :)
 
Hei likat, meidän pitää odottaa 17kk naikkarille.. ensikäyntiä omaan sairaalaan odotetaan tällä hetkellä. Se tulee varmaan alkuvuodesta ja muut jonotukset sitten sinne helsinkiin. Näin ainakin kätilö totesi minulle puhelimessa. Tää on niin p e r s e e s t ä. Vauva haaveet voi niin unohtaa :’(
 
Kiitos tsempeistä!

MiuMau79
Kiva kun on joku jonka kanssa piinailla yhdessä. ❤
Aitoomaitseni
Mulle tosiaan sanottiin, että raskaus voi pitkittää noita punktion jälkeisiä oireita, kuten turvotusta ja munasarjojen vijlaisuja, joten oireesi vaikuttaa lupaavilta. Peukut pystyyn, että saahaan nyt niitä plussia.
Joku valitteli hoitojen pitkistä odotusajoista. Tuo on kyllä tosi harmi, että paikoin hoidon odotusajat on noinkin pitkiä.
Meillä ei oo noista odotusajoista oikeeastaan kokemusta, kun kuntapuolen hoidot laitettiin tutkimusten jälkeen jäihin vuonna 2003, ku ICSIä alettiin miettiin. Ei oltu valmiita vielä. Yllätys (miehen sperman laadun huomioden täysin odottamaton) luomuplussa 04 johti vauvan syntymään.
Ja nyt kun sitten hoitoihin päädyttiin lähes 9vuoden yrityksen jälkeen, niin mentiin yksityiselle suoraan, koska meillä ei ollut oikeutta kunnallisen hoitoihin enään. ( jo kaks biologista yhteistä lasta)Yksityispuolella kaikki eteni nopeesti, toki meillä oli kuntapuolella aloitettu jo tutkimukset ja mulle tehty mm. Laparotomia, joten laajempia tutkimuksia ei tehty. Eka käynti lokakuussa ja eka hoito joulukuussa 2015. Nyt siis viidennen icsin jälkeen piinaillaan, josko kaks pikkuista tarrais nyt kii.

Hain muuten takautuvasti Kelan kuopion toimistossa edellisen ja tän kertaisen hoidon ja lääkkeiden kustannuksiin korvauksia, katsotaan myöntävätkö mitään.

Ja oliko joku muukin MiuMaun ja mun lisäksi joka eilen kävi hakemassa kyytiläisen?

Ja miten punktioissa on menny niillä joilla niitä nyt alkuviikolla on ollut?

Maleen
 
Nyt saa heittää taas kirveen kaivoon..onestep testillä testattu tänään puhdas nega. Yöllä vatsa niin kipeänä etten saanut kunnolla nukuttua. Aamulla lutinusta laittaessa tuli siihen lutinustikkuun punaista. Samoin kun pyyhin tuli paperiin ensimmäiset merkit menkoista. Tänään siis pp12 ja suuri ketutus päällä..miks aina käy näy..joka ikinen kerta!!
 
Sen verran tulin vielä kertomaan, ettei pakkaseen sitten päätynyt yksikään jatkoviljellyistä alkioista, kaikki 4kpl
meni roskiin.

Kaikki viimeinen jäljellä oleva toivo on siis näissä kahdessa siirretyssä alkiossa.

Maleen77
 
Äh, mitä uutisia täällä onkaan! Voi kun olisi jokin keino, että ihan jokaiselle saataisiin hyviä uutisia ketjuun. Pettymykset ja odottaminen ovat NIIN perseestä :(
itse kipuilen edelleen lapsettomuuden kanssa sisäisesti, vaikka minulla ei pitäisi olla mitään valittamista (enää). Mutta raskasta ja kokonaisvaltaista se on, ei sille minkään voi.
 
Kiitos kaikki ja kaikille tsempit eri vaiheisiin :) Toivon että kaikki menee ivf hoidon suhteen sutjakaasti.
Herukka,Miten teidän Helsingin jonotus aika on noin pitkä vaikka mehän jonotamme samaa hoitoa samaan paikkaan?Onkohan kyse siitä kun tulet ulkopaikkakuntaa?
 
Meillä ei tehty omalla paikkakunnalla mitään tutkimuksia, eli ensin odotettiin 9 kuukautta edes vastaanotolle ja sitä kautta perustutkimuksiin Helsingin naistenklinikalle. Se voi olla juurikin, että joka paikkaan pitää odottaa erikseen monta kuukautta tai yli puoli vuotta.
 
Voi ei aitoomaitseni.. oon pahoillani. Onko teillä pakkasessa mitään ?
Maleen toivotaan nyt että nämä kaksi olisi sinnikkäitä ja tarraisi! Peukut on pystyssä!
 
Ihmettelin yöllä kun vatsa niin kipeä etten pystynyt nukkumaan..syy varmasti että menkat puskee läpi..mulla siis oikea päivä menkoille 19.11 mutta kai tämä kroppa on niin sekasin kaikista hormooneista..pettymys taas niin kova että itkun kanssa töissä..eikä oloa yhtään helpota että kolleegalla loppusuoralla raskaus jota kaikki hehkuttaa töissä..että sellasta.
 
Takaisin
Top