IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi pas** Larissa <3 Lohdutuspakettisi kuulosti hyvältä!

Täällä edelleen menkkoja ei näy, kp 46 ja raskaustesti nega! Mennyt varmaan punktiosta tämä kroppa niin sekaisin.
 
Halusin vielä kysellä muilta plussanneilta mitä oireita on ollut + jälkeen? Ja oletteko ennen/jälkeen siirron tai plussan aloittaneet vitamiinien ja mineraalien syönnin?
Kun mä aloitin jo hoidon alkaessa vahvan D:n syönnin ja sittemmin tuli mukaan myös foolihappo sekä suoliston takia maitohappobakteerit ja juuri tänään tuli postista mineraaliyhdistelmä-kapselit, joissa kaikki tarpeelliset magnesium-sinkki-rauta ym ainesosat.

Todellakin haluan tehdä parhaani jotta nappula jaksaisi loppuun asti masussa! Tällä raskausviikolla (vasta 4+4) kun pitäisi jo sen pikkuruisen minisydämen alkaa kehittyä. On tää vaan edelleen "piinaa", kun toisaalta ihanaa mut toisaalta pelottavaa. Pitää vaan yrittää ajatella positiivisesti eikä stressata yhtään. ❤
 
Muokattu viimeksi:
BT mulla on ollut melko vähän oireita, selkeästi vähemmän kuin aiemmassa raskaudessa. Suuren osan öistä viimeisen kk aikana olen herännyt klo 4-5 aamulla ja valvonut sitten odottaen kellonsoittoa. Rinnat on arat ja vatsa turvoksissa, nyt kuvioihin on tullut nälkä. Toki en tiedä vielä kuinka tässä käy, mutta ainakin raskaus oli alkanut kun sykkeetkin viime viikon ultrassa nähtiin. Tsemppiä sinne, yhtä epätietoisuuttahan tämä alkuraskaus on. <3
 
Minulla plussasta asti lähes kokoaikainen pahoinvointi ja vatsakin on välillä sekaisin. Kova väsymys, viluisuus ja jatkuva nälkä. Vatsa oli ensimmäiset pari viikkoa turvonnut, mutta ei enää. Nännien kipua oli myös aluksi, mutta ei enää. Nännit ovat myös tummuneet.
 
Täällä pp6 menossa vasta ja oudot nivuskivut on tullu tänään sekä tuosta häpyluun päältä vihloo välillä. Vatsa ei niin turvonnut kuin eilen eli enteileekö menkat tuloaan..
Ruokahalu on outo..syön kaikkea hyvää joka välissä mikä ei ole tapaistani..tänään ekaa kertaa lounas jäi vähän syömättä kun alko ällöttää..taitaa mieli tehdä tepposia kun en ainakaan usko mihinkään plussaan..
 
Mulla oli siirrosta lähtien erilaista aiempiin se, et rinnat oli ihan selkeesti kipeet ja vihloi koko ajan ja jossain määrin jatkunut plussan jälkeenkin. Tolkuton väsymys, toisaalta yöheräily, vatsa/kohtukivut aaltoillen vaivanneet myös. Viime yönä heräsin kun sellanen outo kihelmöivä kiertävä kipu meni ympäri alavatsaa ja "kupli" jalkoihin asti. Sitten on vähän päänsärkyä ja vatsa sekaisin sekä välillä tosi turvoksissa. Ja nälkä vaivaa huomattavasti enemmän kuin normisti.
 
Ollaanko me blueterranova näin lähekkäin viikoissa. ? Mulla tänään 4+5 . Siirto oli 19.10. Oonko mä nyt laskenut oikein noi viikot ? Blasto siirrettiin.
 
Kommentoin, vaikka juuri nyt en ole raskaana :) Mulla kans oli rinnat kipeät plussattuani, vaikka tokihan ne siitä lugesteronistakin hiukan reagoi. Kohdussa nippaili ja väänsi, turvonnut olo ja ummetus. Luulen, että raskaus voimisti käyttämieni lääkkeiden sivuvaikutuksia :) Vilutti ja väsytti.
Mä vedin vitamiini- ja hivenaineöverit melko pitkälle raskaudessa. Foolihapon lopetin joskus puolivälin jälkeen, kun osuin siihen astmakytkösjuttuun (mikä ei siis ollut aukotonta). Omega3 ja ubiqinonit kannattaa loppusuoralla jättää ottamatta, ettei lisää vuototaipumusta tosi paikan tullen.
 
Larissa, isot pahoittelut :sad001

Onnea plussanneille! Ja pahoittelut vastoinkäymisiä kohdanneille!

On: Mulla tänään pp11 ja ovulaatiosta laskettuna menkat pitäs alkaa tänään. Testit puhdasta negaa. :sad001Huomenna jos soittas klinikalle ja kysyisi mikä suunnitelma seuraavaa siirtoa varten.
 
Vitskuista sen verran, että foolihappo 800 oon ottanu päivittäin, sekä vahvaa d-vitamiiniä ja b-vitamiiniä (tässäkin on foolihappoa mukana), kalaöljyä....viimeisimmän aion jättää myöhemmin pois, mutta kun se ohentaa verta, niin ajattelen sen olevan nyt istukan toimivuuden kannalta ihan hyvä. Ajattelin jo, että onko mulla liikaakin tuota foolihappoa, mutta polilla varhaisultrassa lääkäri erikseen sanoi, että 12viikolle saakka pitäis päivittäin käyttää vahvaa foolihappoa. Tuplissa varmasti tarve suurempi.

Onnea plussanneille ja ihanaa odotusta teille❤ Toivottavasti vältytte pahoinvoinnilta...tää ei oo kivaa, vaikka kuinka sitä ajattelee hyvän asian puolesta oksentelevansa. Päivä kerrallaan ja kyllä tää jossain vaiheessa helpottaa.
 
Maleen tsemppiä toivottavasti hedelmöittyvät kaikki :)

Larissa tsemppipaketti on tosi hyvä<3 Mä kans pelkään vähän et miten tässä käy mut eka IVF tulos varmaa kertoo, ärsyttävä endo miks sitäki pitää olla :(

Jopsukka
 
Helen79, Mä vedin noin 900-1200 yksikköä, jota en muista, sitä foolihappoa melko pitkälle. Mulle tuli joku verikoerumba raskauden puolivälin jälkeen ja folaatti oli yli raja-arvojen. Ei siitä mitään sanottu, mutta itse lopetin ne sitten hyvillä mielin, kun tiesin että olin hyvin ladattu ;)
Mulla menee nyt mama-vitsku, vitaepro, Omega3, gelee.. pitäis aloittaa Ubiqinoni taas. Tutulla reseptillä alkuvuoteen :)
 
Kiitos kaikille tsempeistä, sitä tosiaan tarvitaan.

Noista vitamiineistä. Raskautta haaveillessani oon syöny vaan sitä raskaana oleville ja imettäville tarkoitettua vitamiinivalmistetta ja sen lisäksi d-vitamiinia. Uskaltaskohan noita raskausvitskuja ottaa 2kpl/vrk, onko kukaan tehny niin?

Teän muitten määriin nähden mun foolihappo annostus on aika pieni, tossa valmisteessa sitä on 500mikrg.

Miehen sperman laatuun vaikutti hieman parantavasti se Prelox valmiste josta tais ollakki täällä jonkun kanssa puhe. Toki hänkin söi myös muita vitamiineja lisäksi ja syö edelleen.



Maleen
 
Eipä ole kuulunut alkioista mitään eli varmaan roskiin menivät. :'( Vielä odottelen soittoa hoitajalta, sillä jätin eilen muutaman jatkokysymyksen lääkärille tulevaa hoitoa ajatellen. Kyselin DHEA:n kokeilusta, siitä kannattaisiko puregonin tilalle kokeilla esim menopur ja että onko ajateltu että olen luomuna hoitoon asti (ja annetaan endon taas levitä) vaiko e-pillereillä jolloin hoidon ajoituskin olisi helpompaa.

Mutta tsemppiä teille kaikille ja toivottavasti pääsette kaikki nauttimaan raskaudesta ja pian! <3 Itse taidan pitää taas foorumitaukoa, hajottaa niin paljon kaikki tämä p***ka
 
Takaisin
Top