IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suvetar, minun ymmärrykseni on, että lahjamunasolun kohdalla raskautumisen mahis on 30-50 % ja omilla soluilla pienempi. Sitä en sitten tiedä, miksi näin on..! Alkaneista (donor-) raskauksista viidennes menee kesken, eli käytännössä raskauden jatkumisen todennäköisyysprossa on 80 % :) Minusta minulla on siis todella hyvät mahdollisuudet saada lapsi :Heartred

Ja siis ollaan yksityisellä, koska julkinen ei näitä tee.
 
Niin, ja ainakaan lahjamunasolujen kohdalla iällä ei ole väliä, koska solu tulee nuoremmalta luovuttajalta. Tämä voi muuten olla se syy, miksi todennäköisyys on suurempi. Tajusin just.
 
Nou hätä :happy: Mä olen niin viimeisen päälle optimisti, että pyrin ajattelemaan kaiken hyvän kautta tätä omaa tilannetta. Jos mulle olis jääny omaa munasarjakudosta ja siitä oltais ruvettu julkisella puolella lasta yrittämään, olis tie ollut todennäköisesti paljon hankalampi. Hyvä näin. Olenhan muutoin terve, munasarjat vain puuttuvat.
 
Onko muilla ollut siirron jälkeen vatsa edelleen turvonnut ja alavatsa kipeä? Itsellätosi turvoksissa vatsa ja molemmin puolin munsarjoja juilii koko ajan..mistä.tämä turvotus johtuu..voiko olla lutinuksesta kaikki oireet?
 
Kyllä itselläni on ollut punktioiden jälkeen turvotusta ja juilimistä sekä mitä lie. Viimeksi raskaus alkoi ja munasarjat pysyivät turvonneina sen johdosta. Vasta keskenmenon jälkeen palauduin kunnolla. Nyt olenkin ihmeissäni kun tehtiin pas ja kaikki tämä puuttuu :D Eikö sinulla ollutkin tuoresiirto Aitoomaitseni?
 
Juu kolmas tuoresiirto ja kaksi edellistä ovat olleet suuria pettymyksiä..eipäilen suuresti että ei tämäkään onnistu. Tosi vaikeaa olla töissä niin ettei vatsaa näy kun se on niin turvonnut..ja nämä vatsakivut on välillä tosi kovia..
 
Tsemppii nyt kaikille ja piinailijoille niitä tarrasukkia, jospa saatas lisää plussia ketjuun. ❤

Täällä odotellaan, että saa lopultakin pistää sen irrotuspiikin, niin on taas piikit vähäksi aikaa pistetty. Keskiviikkona siis punktio. Perjantaina oli folleja yht.11, joista 3 pienintä tuskin ehtii mukaan, joten jännittää kovasti paljonko niitä soluja tulee. Mihinkään jättilukemiin ei päästä, vaikka lääkeannosta nostettiinkin, kun kuitenkin kokonaisannos jää pienemmäksi mitä aiemmissa hoidoissa.

Millaisilla annoksilla muilla on muuten ollu tuo menopur, ketkä on sitä käyttäny?

Maleen
 
Aitoomaitseni

Mulla nuo vastaavat oireet on ilmeisesti johtunu lugeista. Turvottelua ja menkkamaista juilintaa.
Kerran jatku pitempäänkin, tuolloin kävin lääkärilläki, mut mitään poikkeavaa ei löytyny. Nii ja nyt ennen punktiota on turvottelua ja vihlontaa munasarjoissa, painokin noussu 3kg
Maleen
 
Aitoomaitseni, tsemppiä <3

Maleen, tsempit sinne punktioon ja toivotaan hyvää saalista! :)

En ole kuullut KYS:ltä vielä mitään lauantain soiton jälkeen eli oletan että siellä on tällä hetkellä 2 morulaa. En ole halunnut itse soittaa sinne, sillä ei se tieto, että millaisia alkioita meillä on ja onko niitä 1 vai 2, rauhoittaisi mun mieltä millään tavalla. Kuulemma soittavat jos on tarve ja siihen luotan. Toivottavasti pikku alkiot on huomenna reippaita blastoja ja päästään siirtoon! Huh mitä piinaa jo ennen varsinaisia piinaviikkoja!
 
Synarela nyt toista päivää käytössä ja aloituksesta lähtien ollut jotenkin kummallisen superaktiivinen olo. En oo tällä hetkellä töissä, joten töihinkään ei saa purettua tätä energiaa. Onko muilla ollut tällaisia sivuoireita tästä? Mä käsitin, et sivuoireet olis lähinnä päänsärkyä ja kuumia aaltoja ja muuta sellaista, mut niitä ei ainakaan vielä ole ollut.
 
Seesam, eikö ne vaihdevuosioireet voi olla mitä vaan ;)

Mulla alkais Suprecur-suihkuttelut torstaina. Viimeksi oli pää kipeänä melkein koko ajan. Vaihtaisin sen kyllä superaktiivisuuteen milloin vaan :D
 
Tsempit Maleenille punktioon ja liljattarelle suihkutteluihin! Ja Larissalla varmasti odottelee siellä kelpo blasto :)

Eihän sulla Aitoomaitseni ole hyperin vaaraa? Sehän voi tulla vielä siirron jälkeenkin. Vai milloin sulla olikaan siirto? Anteeksi, kun olen vähän pihalla itse kunkin tilanteesta... :) Jos on voimakasta turvotusta ja kipua, soittaisin kyllä itse varulta klinikalle.

Mulla on soinut tänään neljästi puhelin ja joka kerta on sydän hypännyt kurkkuun, soittavatko polilta.. Onneksi ei ole soittoa tullut. Jospa viimeistään heti aamusta kertoisivat, jos ei päästä siirtoon. Muuten menen polille 13.40. Jännittää toden teolla, miten munasolut ja siittiöt on siellä maljalla pärjäilleet!
 
Turvotus pahimmillaan iltaisin..tänään ei ole muita kipuja ollut..pistän kyllä turvotuksen ja vihlonnat lutinuksen piikkiin. Inhoon tätä piinailua..olen huono olemaan kärsivällinen..tuntuu että mietin asiaa 24/7 jopa töissä vaikka pitäisi keskittyä työn tekoon. Mielialat menee vuoristorataa ja odotan vain milloin ne menkat alkaa ja pilaa taas kaiken :(
 
Noh, ei päästy alkion siirtoon :'( Eilen molemmat sintit oli vielä täydellisiä 4. päivän alkioita, tänään vaikuttavat liian hitaille. Kuulemma katsovat niitä vielä huomiseen ja jos jatkavat blastoiksi niin päätyvät pakkaseen, mutta huonolta vaikuttaa. Uusi hoito alustavasti suunnitteilla tammikuulle. Vituttaa kuin pientä oravaa... Ja unohdin kysyä että aloitanko taas e-pillerit ettei endo riehaannu eli pitää soittaa vielä soittoajalla polille. Onneksi on vapaapäivä niin voin itkeä ja murjottaa rauhassa...
 
Takaisin
Top